|   15:07:40
דלג
  אבי דוידוביץ  
קרימינולוג, ניצב-משנה (בדימוס), מומחה בפרופילאות פלילית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

להטיל איסורים על ועדת השחרורים

ועדת השחרורים החליטה לקצר את תקופת מאסרו של ארז אפרתי בשליש מדובר בהחלטה מופקרת ושערורייתית הגיעה השעה שהכנסת תתערב בהתנהלות חסרת האחריות של ועדות השחרורים ותקבע בחוק סייגים ותנאים בשחרור המוקדם הסיטונאי המתקיים בישראל כמה עובדות על המקרה ועל האטימות של חברי הוועדה
21/01/2015  |   אבי דוידוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
ארז אפרתי. עבריין מין מסוכן [צילום: פלאש 90]

ועדות השחרורים הפועלות בארץ לפי "חוק שחרור על תנאי ממאסר" מצליחות להדהים את הציבור הישראלי בהתנהלות מופקרת, חסרת אחריות, הפוגעת בשלטון החוק ומסכנת את ביטחון הפרט במדינה. הפעם - ההחלטה ההזויה לשחרר שחרור מוקדם עבריין מין אלים ומסוכן - ארז אפרתי שמו. התקשורת כינתה אותו בשם מאבטח הרמטכ"ל. חייה של הקורבן אותה תקף באלימות ובאכזריות ייתכן שניצלו בזכות תושייתה וכמה אזרחים טובים ואמיצים, כפי שסיפרה מאוחר יותר מפקדת תחנת תל אביב צפון, סגן-ניצב בר צבי, שטיפלה באותו אירוע מזעזע "העובדה שצעקה - הצילה אותה ואולי את חיה".

אם לא כל עובדות המקרה הובאו בפני הוועדה הרי מדובר במחדל חמור שחבריה מקבלים החלטה מבלי לרדת לשורש העניין. אם כל העבודות היו בפניה - הרי החלטתם היא שערורייתית. לא זו אף זו, העובדה כי הוועדה קיבלה את החלטה מבלי שהובא בפניה מידע חדש הנוגע לאפרתי - מהווה מעין הפרת אמון הציבור בה. אם היו עובדות חדשות בפניה הרי הן לא היו לטובתו של אפרתי - אלא לרעתו. למשל העובדה כי בתביעת נזיקין זכתה המתלוננת בכ-1,627 מיליון שקלים מהם יש להפחית את ה- 150,000 שקלים שנפסקו לה כפיצוי בהליך הפלילי. נראה כי אפרתי לא שילם אף לא אגורה אחת מהסכומים האלו לקורבן, שהייתה בת 22 בזמן המקרה, כסף שבאמצעותו אולי תוכל לשקם את חייה. מעניין אם את הקנס שהוטל עליו בנוסף ל-8 שנות המאסר, בסך 20,000 שקלים - שילם.

ממסיבה למסיבה

התקיפה נעשתה על-ידי אפרתי בתום בילוי המכונה "מסיבת רווקים" שהתקיימה בליל שבת, 27.11.2009, לקראת נישואיו שהיו אמורים להתקיים ביום רביעי שלאחר מכן. החברים שארגנו את המסיבה כהפתעה היו חבריו הקרובים והטובים, חלקם מהיחידה המובחרת בה שירת. תחילת הערב במועדון חשפנות בהרצליה - שם שריינו לעצמם חדר לאירוע. בשעה 23:00 לערך מגיעה חשפנית שהוזמנה במיוחד לאירוע. החברה אכלו ושתו משקאות אלכוהוליים. כחצי שעה לאחר מכן עוזבת החשפנית, והם נשארים שם עוד כשעה ועוזבים את המקום. רוב החברים הולכים לדרכם. ארז רוצה לבלות עוד. הוא וקומץ חברים נוסעים למועדון חשפנות ליד נמל בתל אביב. בדרך הוא שולח בצלילות ורהיטות מוחלטת מסרון לחברתו עם דברי אהבה אליה. שם הם מבלים כשעתיים. גם שותים. חשפניות רקדו עליו. כל אחד מהחברים הזמין לארז ריקוד תמורת 20 שקלים - "היא עולה עליך כשהיא לובשת חוטיני, ומשתפשפת עליך. דוחפת לך את החזה על הפנים" - יעידו מאוחר יותר.

החשפנית העידה שבמהלך "ההופעה" אפרתי נעמד, הוריד את חולצתו ונגע בה למרות שלפי כללי המקום אסור לאורחים לגעת בחשפנית. וכך בין היתר סיפרה: "... במקום שהידיים שלו יהיו מאחורי הגב הוא נתן לי סטירה חזקה בתחת ואני החזרתי לו סטירה לפנים, ואמרתי לו לרדת מהבמה. אחר כך הסתובבתי לידו ושוב הוא נתן לי מכה בתחת, והחזרתי לו מכה לפנים חזק. ירדתי מהבמה והלכתי לבוס שלי להתלונן, לספר לו מה קרה". הבוס העיד שהחברֶה שלו הביאו לו מים והוא נרגע.

בסביבות השעה 04:00 הם יוצאים מהמועדון. אפרתי הולך עם בן דודו למסעדה סמוכה שם אכל משהו ושתה מים. אפרתי מתקשר לחברתו שהייתה ישנה, דיבר איתה על-פי עדותה בצורה הגיונית, סיפר לה שנהנה באותו ערב, שכעת הוא אוכל, וביקש ממנה להכין לו את האמבטיה והוסיף שעוד מעט הם יתחבקו והשמיע דברי חיבה. שיחה צלולה, רגילה ובהירה לגמרי. בן הדוד העיד כי כשנפרדו וכל אחד הלך לדרכו אפרתי היה "בראש טוב" אבל "לא התנודד ולא נפל". ספק אם היה עוזב אותו במצב אחר.

"העובדה שצעקה - הצילה אותה ואולי את חיה"

המתלוננת הלכה מכיוון רחוב דיזנגוף לכיוון חניון רידינג שליד נמל תל אביב, שם חנתה מכוניתה ושם התנפל עליה כשנכנסה למכוניתה. תיאור המעשה מזעזע ביותר ואת פרטיו נחסוך מכם. הוא גורר אותה בכוח לכיוון גדת הירקון, חוסם בידו את פיה ומאיים עליה כי אם תצעק יהרוג אותה, מכה אותה במכות חזקות (האיש מומחה באומנויות לחימה) ומפשיט אותה. כשהוא מנסה לאנוס אותה הוא מורה לה לסייע לו. המתלוננת צורחת מאימה וכאב והוא חוזר ואומר לה "את רוצה למות?" היא אומרת לו שלא.

עוברי אורח טובים ואמיצים מתערבים. לאחד מהם אמר שלא יתערב כי היא חברתו. המתלוננת זעקה כי אינה מכירה אותו והתחננה לעזרה. בין האזרח לאפרתי התפתח מאבק ואז אפרתי מבקש שהות על-מנת להתלבש. הוא מנצל את ההזדמנות וקופץ למימי הירקון, במטרה להימלט. הוא שחה מגדה לגדה עד שהסתתר בינות לשיחים מתחת לגשר עץ להולכי רגל הקבוע מעל הירקון, שם נותר עד שנעצר ע"י השוטרים שהגיעו למקום.

מגרסא לגרסא ומהשמצה להשמצה

בחקירתו הראשונה בבוקר סיפר כי לאחר שנפרד מבן הדוד ביקש לתפוס מונית הביתה, אך קודם רצה להשתין וירד לצורך כך לכיוון הנהר. תוך כדי שהוא עומד ומטיל את מימיו מישהו צעק עליו ולכן נבהל והחליק למים. לא הבין מה האנשים רוצים ממנו. כאשר מטיחים החוקרים בפניו את עיקרי הודעתה של המתלוננת הוא טוען שהיא משקרת. אחר כך ישנה גרסתו ויספר שהיה בבלקאאוט באותם רגעים ויש לו חורים בזיכרון. אחר כך השתמש בזכות השתיקה. ואף סרב לבדיקה רפואית על גופו.

בהארכת המעצר הראשונה ביקשה ההגנה בדיקת סמים, תוך שמציינת שהוא שיכור. אפרתי הובא לבית חולים ונערכה לו בדיקת סמים בשתן בלבד ולא בדיקת אלכוהול. לא נמצאו בגופו סמים. כעבור כמה ימים, כשהוצגו לו תוצאות ה-דנ"א הקשיב ולא הגיב. אמר שרוצה לראות המסמכים של תוצאות הבדיקה במו עיניו. עיין בהם שוב ושוב ולא הגיב.

בתחילת משפטו המשיך אפרתי להכחיש את העבירה שביצע. במסגרת זו הוא התגלה במלוא כיעורו ואכזריותו. בתחילה ניסה לטעון כי האלכוהול ששתה היה מזויף ועל כן הורעל ונכנס למצב של דליריום - ירידה חריפה ברמת התודעה. טענה זו העליבה במשתמע את חבריו הקרובים שבילו איתו, שכביכול השקהו במזיד במשקה פיגולים. בנוסף ירד לשפל המדרגה כשההגנה ניסתה להכפיש את המתלוננת כי ייתכן שה-D.N.A שנמצא עליה אינו שלו, כי היא קיימה יחסי מין כשעה לפני האירוע.

לבסוף הסכים להודות בהסדר טיעון מקל. רק אז בצביעות והתחסדות התייצב על הדוכן, ביקש סליחה והתחנן לבל יחמירו איתו בעונשו. בין היתר אמר כהאי לישנא: "לבי נקרע, אני מרגיש כאילו הרגתי מישהי בתאונה". מבחינתו - התקיפה לא הייתה אלא תאונה - יד המקרה. המתחרט המתנצל רץ לערער על הרשעתו והעונש המקל שקיבל. בבית המשפט העליון בין היתר אמר: "... אני מנסה ללמוד ולחקור מה היה שם". מי שלוקח אחריות יודע בדיוק מה עשה ומה היה. השופט אדמונד לוי המנוח, אשר ישב בראש הרכב השופטים בערעור אמר לאפרתי בין השאר: "זהו סיפור מעשה חדש שהיית צריך לספר אותו בבית המשפט המחוזי".

עיון מעמיק בדבריו בתביעת נזיקין שהגישה כאמור המתלוננת מגלה כי נראה שהאחריות שלקח כביכול הייתה אך ורק למראית העין, ככל הנראה לסמא את עיני השופטים והציבור. שם אמר בין היתר: "בהתנהלותי חסרת האחריות הבאתי עצמי לאובדן שליטה וגרמתי לנזק ולפגיעה בנפשה, בגופה של הקורבן". אובדן שליטה? מצב של דליריום?

אובדן השליטה היחיד שהתקיים כאן הוא של ועדת השחרורים

ניתוח השתלשלות העניינים אינו מותיר מקום לספק - זו הייתה תקיפה זדונית במודעות ובכוונה מלאה. לא אובדן שליטה ולא מצב פסיכוטי או דליריום כלשהו. אפרתי עקב אחר קורבנו, אחז בה וגרר אותה למרחק לא קצר, השכיבה על הרצפה, קרע מעליה את בגדיה ואף דרש ממנה לשתף עמו פעולה. כך לא נוהג מי שנמצא במצב קיצוני של שכרות, ובוודאי שזו אינה התמונה העולה מניסיונו לטעון בפני האזרח שנזעק לסייע למתלוננת כי היא "חברתו". יתרה מכך, נוכח הבנתו את הפשע שביצע, ומשהבין כי נתפס בקלקלתו, הוא ניצל הזדמנות שנקרתה בדרכו וזינק למימי הנהר בכדי להימלט. ואם נדרשה ראיה נוספת לעניין מצבו של אפרתי ממש בסמוך לתקיפה הרי היא השיחה הטלפונית שהוא קיים בסמוך לשעה 04:00 עם חברתו, שיחה ממנה נעדר כל סימן של שכרות שגרם כביכול לאבדן שליטה.

הכותב הוא ניצב-משנה (בדימוס).
תאריך:  21/01/2015   |   עודכן:  21/01/2015
אבי דוידוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להטיל איסורים על ועדת השחרורים
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא
21/01/15 12:26
 
ש.ש.
21/01/15 20:50
2
אהרון שחר
21/01/15 12:29
3
פרעאנקי
21/01/15 16:21
4
שאול א.
21/01/15 16:31
5
אורי פ
21/01/15 21:17
6
סגנון הכתיבה
21/01/15 22:44
7
לא חבר של ארז
22/01/15 01:14
 
אהרון שחר
22/01/15 06:20
8
המכללה למשפט
22/01/15 01:38
9
אין לו מצפון
22/01/15 04:46
10
ש.א
23/01/15 15:46
11
אורן.
23/01/15 16:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
א. הנה הוא!
21/01/2015  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
צריך לדעת שבראש חודש אנחנו לומדים לימוד, שהלימוד הזה הוא מוסר גדול לכל אדם, בכל עניין. צריך לדעת שהעיקר בכל עניין, זה ההתחלה והסוף, כלומר אדם שקם בבוקר, ברגע שקם, זה הזמן הכי חשוב ביום; כשאדם קם בבוקר, תיקנו לומר "מודה אני" אפילו לפני נטילת ידיים; אדם שקם ומקדש את הרגעים הראשונים של היום, תהיה לו הצלחה גדולה כל היום. ברגעים הראשונים האדם יעשה את הדבר הטוב והנכון ביותר, וזה הזמן החשוב ביותר לחשוב מחשבות של קדושה.
21/01/2015  |  שלמה אוריאל פינטו  |   מאמרים
אני מכיר היטב את ה"אידיאולוגיה האִסְלָאמִיסְטִית" כלומר: סוג גישה מֶחְקָרִיסְטִית אקדמית - אוביקטיבית כביכול; מכיר זאת היטב ולא מאתמול. את מי ואת מה בדיוק זה משרת? קל ונוח יתר לבדוק זאת לגבי צרפת של ימינוּ אבל מה קורה בַּחֲצֵרֵנוּ הפרטית בישראל?
21/01/2015  |  איתן אראל  |   מאמרים
לפני מספר ימים ביקר בכיר לשעבר, מהאוצר, את הרפורמות השונות שיוזמים נערי האוצר באומרו שרובם בוגרי אוניברסיטאות ללא כל ניסיון ניהולי. את נכונות הביקורת אפשר לראות על פני יוזמות רבות כגון: תאגידי המים, הנמלים, חברת החשמל וכד' שעלו סכומי עתק ואף נכשלו. מי משלם את המחיר? האזרח. זה ששגה ביוזמתו הוא כבר בתפקיד אחר בסקטור הציבורי או הפרטי.
21/01/2015  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
צירופו המפתיע, לאחר הפריימריז, של האלוף (מיל') עמוס ידלין, קצין וג'נטלמן, למפלגת 'המחנהציני', משפרת במידה זו או אחרת את סיכוייה לרשת את השלטון ב-17 במרס, ולהרכיב את הממשלה הבאה. הכרזתו של בוז'י הרצוג, כי ידלין מיועד להיות הדמות הביטחוניסטית הבכירה בכוורת של העבודה ולשמש שר הביטחון בממשלת הרצוג-לבני, נועדה לשמש עלה תאנה ייצוגי, אשר יסתיר את ערוות סוללת המועמדים האנטי ציונים, שמיקומם בצמרת הרשימה הופך אותה מציונית לצינית.
21/01/2015  |  מנחם רהט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il