בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בימים אלה של בחירות, כאשר שאלות של נקיון כפיים ושחיתות ציבורית ופלילית עולות על הפרק, נזכרתי באליעזר ליבנה. מה היה האירוע שגרם לח"כ להיות מופרש ממפלגתו, אירוע שאומר משהו על אובדן הערכים של היום?
|
אליעזר ליבנה. "המושחת" של פעם
|
|
|
|
|
אביגדור ליברמן אומר שלקראת כל מערכת בחירות, מתחילה חקירה נגד ישראל ביתנו. דבריו מתקבלים באי אמון מסוים. אז הוא לא לבד בתלונתו. בימים אלה, כש מפלגת העבודה/ המחנה הציוני מצאה את הביטחוניסט שלה, ניזכר בדמות אחרת, נשכחת מעט: גבי אשכנזי. כאשר פרש מן הצבא כרמטכ"ל מוערך, ייעד את פניו לפוליטיקה. נותרה איזה פרשה זוטרה, מסמך הרפז. באותם ימים הייתה חקירה משטרתית והיא נמשכה ונמשכה ונמשכה ומי יודע היכן היא כיום? אז מה הקשר לדבריו של ליברמן? גבי אשכנזי רצה לפנות לפוליטיקה ובוודאי היה נקלט במפלגה, שאיננה מפלגת השלטון. אבל כל עוד מתנהלת חקירת משטרה, הוא לא יכול להיכנס לחיים הפוליטיים. חרב מתהפכת מעל ראשו. האם להימשכות החקירה יש קשר לחיים הפוליטיים? ליברמן בוודאי היה אומר שכן. מהי שחיתות ציבורית? בימים אלה של בחירות, כאשר שאלות של נקיון כפיים ושחיתות ציבורית ופלילית עולים על הפרק, נזכרתי באליעזר לבנה. חיפשתי והנה קטע ותמונה מתוך ויקיפדיה, שעוסק בימים רחוקים, כאשר המושגים "מחוברים" ו"מקושרים" לא היו ידועים וגם הסיסמה "מושחתים נמאסתם", טרם הומצאה. מה היה האירוע שגרם לח"כ להיות מופרש ממפלגתו, אירוע שאומר משהו על אובדן הערכים של היום. אליעזר לִיבְנֶה (לִיבֶּנשטיין) היה איש ציבור, עתונאי ופובליציסט, חבר כנסת מראשי האקטיביסטים במפא"י, פעיל למען פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני ומראשי התנועה למען ארץ ישראל השלמה. בשנת 1953 החל ליבנה לבנות בית על מגרש של כחצי דונם בירושלים. הבית, שכלל שתי קומות ומרתף על שטח של 240 מ"ר, נחשב במושגי הימים ההם לווילה מנקרת עיניים, הנוגדת את הגישה של "הצנע לכת". מזכירות המוסד לביקורת של מפא"י החליטה לאסור על ליבנה להיכנס לגור בבית. ליבנה לא נענה להוראת המוסד. מזכירות המפלגה מנעה ממנו להופיע בפני חברי המפלגה ולקראת הבחירות לכנסת השלישית לא נכלל במקום ריאלי ברשימתה לכנסת. שיח בכביש נהג: אור אחד מספיק לך? נהגת: מה, באמת? פנס לא דולק? נהג: אל תאמיני לי. תבדקי... האתר: yairdk.wordpress.com
|
תאריך:
|
25/01/2015
|
|
|
עודכן:
|
25/01/2015
|
|
יאיר דקל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהרון שחר
|
25/01/15 13:38
|
|
בכל המחקרים שנעשו בעולם הרחב מסתבר שגודל האיבר של הגבר אינו קובע לגבי יכולת התפקוד המיני או ההנאה שלו. נכון שישנו ממד קטן יחסית, ממוצע או גדול, כולם נהנים...אבל הפרסיז'ה של ה"גדולים" הינה בגדר פרופוגנדה בלבד (שישנן נשים המאמינות בזה) וללא כל אישור לתוצאה... דומה המצב ליחסים בינלאומיים כיום- - בהן לגודל המדינה אין קשר למעמדה, להישגיה או... לצרות שהיא מסוגלת לחולל.
|
|
|
רבים שואלים אותי, למה לחילוני גמור שאינו מתפלל, שאינו נראה יותר מדי בבתי כנסת, שאינו שומר את מירב המצוות יש צורך עז לבחור ב מפלגת ה"בית היהודי", מפלגה שהיא למעשה (כך על-פי השואלים) מפד"ל-מפלגה סקטוריאלית, דתית לאומית שאינה פתוחה לחילונים ולקהלים אחרים.
|
|
|
זה אירע בחורף 1983, מספר חודשים לאחר סיומה הרשמי של מלחמת לבנון הראשונה. באוניברסיטת חיפה התנהל קרב אדיר על ראשות אגודת הסטודנטים. כלפי חוץ הכול היה צבוע בצבעי ימין ושמאל בוהקים. רק מספר חודשים לפני כן נמנע עימות מזוין בין חיילי מילואים סטודנטים שחזרו מלבנון למעונות הסטודנטים עם נשקיהם, לבין הסטודנטים הערבים, והכול החל מהתנגשות בין יו"ר אגודת הסטודנטים, ניסים דאהן, לסטודנטים הערבים. הכול הסתיים אומנם ב"סולחה" אבל הטעם המר שנשאר התבטא היטב בקרב החדש - על כס היו"ר. יו"ר וועדת הביקורת של אגודת הסטודנטים היה סטודנט צעיר בשם ניסים יונה,וכאן מתחיל הסיפור שלנו.
|
|
|
השבוע אנחנו קוראים בפרשת בֹּא על שלוש המכות האחרונות מתוך עשר שקיבלו המצרים עד ששחררו את בני ישראל. ידוע הרמז של בעל הטורים ששם הפרשה בֹּא, רומז לשלוש המכות המנויות בה, כי בֹּא בגימטריא שלוש. והשלוש עצמן מתחלקות לשתיים, ארבה וחושך ועוד אחת, מכת בכורות שהייתה הקשה והכואבת מכולן, שלאחריה כמעט ולא נותר עוד את מי להכות. בפרשה יש עוד כמה שלישיות ובע"ה נתבונן בחלק מהן בניסיון למצוא את המסר האקטואלי. ונתחיל עם השלישיה הראשונה, המכות (שמות י): [א] וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה, בֹּא אֶל-פַּרְעֹה: כִּי-אֲנִי הִכְבַּדְתִּי אֶת-לִבּוֹ, וְאֶת-לֵב עֲבָדָיו, לְמַעַן שִׁתִי אֹתֹתַי אֵלֶּה, בְּקִרְבּוֹ. [ב] וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאָזְנֵי בִנְךָ וּבֶן-בִּנְךָ, אֵת אֲשֶׁר הִתְעַלַּלְתִּי בְּמִצְרַיִם, וְאֶת-אֹתֹתַי, אֲשֶׁר-שַׂמְתִּי בָם; וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי ה'. ידועה השאלה ששואלים, מה בעצם היה חטאו של פרעה? על מה הוא נענש?
|
|
|
חוקר התקשורת הידוע הרברט מארשל מקלוהן מקנדה, טבע את המושג THE MEDIA IS THE MESSAGE - "המדיום הוא המסר". ב"מדיום" הוא התייחס גם לדפוס, אך שם דגש על המדיום החדש, האלקטרוני, בשעתו, לאמור הרדיו ובעיקר הטלוויזיה. זה המדיום שפרץ לבתינו בשנות ה-60 של המאה הקודמת והוא כיום שולח זרועות ארוכות בכול תחומי החיים. הוא ראה במדיום החדש את "הכפר הגלובאלי". הכוונה לאמצעי אלקטרוני שיהפוך את העולם למקום קטן יותר מבחינת הקשר בין הבריות. אפשר לומר כי התרחיש שלו, קלע אל מעבר לעידן שלו, שכן את הפונקציה הזאת ממלאות כיום הרשתות האינטרנטיות.
|
|
|
|