|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

להחזיר עטרת החקלאות ליושנה

נאום הבכורה של חבר הכנסת דני עטר מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ו באייר תשע"ה, 04.05.2015]
04/05/2015  |     |   נאומים   |   כנסת 20   |   תגובות
מאמין באדם, בשוויון, בחריצות, בהקשבה ובשותפויות. עטר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מחויבות היסטורית
יחסי היהודים והערבים בארץ הם חלק בלתי נפרד ממנו, הם חלק מהנרטיב המשותף לנו כאן. חובתה של מדינת ישראל, וכלל אזרחיה, לייסד כאן חברה שוויונית, ולהסביר בה את מערכות היחסים בינינו לבין הערבים. זוהי חובתנו הלאומית, כפי שהוגדרה בהכרזת העצמאות. יכולתנו לעשות כן, תלויה בדמוקרטיה. ככל שנצליח לשמור על ערכי הדמוקרטיה, כך נצליח לעצב את יחסינו אלו כפי שאנו מחויבים להם היסטורית

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה,

הרבה אנשים עמדו לפני על הדוכן הזה. הרבה עוד יעמדו. כל אחד בא ממקום אחר, לכל אחד סיפור חיים משלו. אני...בא מהאדמה.

אדוני היושב-ראש, קח ביד חופן אדמה. שים אותו בעציץ, תשקה טוב, תן לו אור ומים ופתאום יצאו מהחופן הזה נבטים, ניצנים ופרחים. המון זרעים חבויים הופכים לפרחים. ככה גידלו אותי הורי. כך גובשה האישיות שלי. תמיד בשותפות, תמיד ביחד, תמיד המתנה בסבלנות לעונה הנכונה. ואף פעם לא לשכוח להודות על הזכות לחיות את החיים האלה, לבורא עולם, לבריאה ולשותפי על האדמה הזו.

חברי הכנסת,

אבי דוד עטר ז"ל נולד וגדל בעיר מזגון שבמרוקו, בן למשפחה אמידה, שגידלה את שבעת ילדיה בחום ואהבה, ונסכה בהם מינקותם את אהבת העם, והגעגועים לירושלים. בעודו נער, עזב אבי בהיחבא את הבית, ללא ידיעת הוריו, דרך הגבול המרוקאי, הגיע יחד עם קומץ חברים לארפוד, חולמים בעיניים פקוחות לעלות לארץ ישראל, ולהקים בה את ביתם.

ניסיונו הראשון לא צלח, הוריו חיפשוהו, ומשמצאוהו, גייסו את רב העיר, ששכנע את אבי, לקבל את רשות אביו, כערובה להצלחת המסע. וכך, חזר לביתו.

עם פרוץ מלחמת השחרור, החליט אבי לשוב ולעלות אליה ויהי מה. גויס לגבעתי, לחם, השתחרר ובנה את הארץ. וכפי שהעיד על כך בפנינו, שנים לאחר מכן, לא היה מאושר ממנו כל אותה העת.

כמה שנים לאחר קום המדינה הוא חזר למרוקו. הפעם כשגריר ציוני נלהב. שם פגש את אמי, פרלה עטר, שתיבדל לחיים ארוכים, ויחד עמה הצטרפו לגוף שארגן קבוצת עולים ממרקש. אבי שידע את השפה העברית, סיפר לכולם בהתלהבות על המדינה החדשה, ויחד עם הגרעין שהתגבש עלו למושב דבורה ב-1956, הקימו משפחה, ועסקו בחקלאות.

הוריי הציונים עזבו את חיי הנוחות והרווחה במרוקו והקימו כאן בית בישראל. מדי ערב שישי לאחר התפילה והארוחה, לימד אותנו אבי את שירי ארץ ישראל, ואת אהבת הארץ הזו על כל יושביה. לא את כל המילים הבנו אז, אבל ינקנו אותן כמילות קסם כמורשת וכצוואה. אלה היו שעותיו היפות, עיניו הירוקות ברקו ודמעו חליפות והמסר עבר.

אבי לא זכה להשלים את כל חלומותיו, בגיל צעיר חלה, נחלש מאוד ומת. ובכל זאת הוא המסד שלי, הבסיס עליו גדלתי והתפתחתי. המעיין ממנו צמחו החלומות שלי, השאיפות, המאווים, ובעיקר התובנות על תפקידנו כאן, על מחויבותנו לעם, למדינה ולכל יושביה. ובכל פעם שאני לוקח על עצמי משימה נוספת כממלא אחר צווי מורשתו, אני רואה אותו לנד עיניי מנופף לי ומאחל לי הצלחה.

אדוני היושב-ראש, הכנסת היא תחנה גדולה וחשובה בדרכי הציבורית. התחלתי מלמטה. פעיל בתנועת נוער, בתנועת המושבים, גולנצ'יק מטירונות ועד קצונה, ראש מועצה במשך למעלה מעשרים שנה והיום אני מתחיל את דרכי על דרך המלך, דרך הממלכתיות.

במה אני מאמין? אני מאמין באדם, בשוויון, בחריצות, בהקשבה ובשותפויות, עם חבריי ועם השונים ממני. עם כל הניסיון שרכשתי בימי חיי, אני עומד כאן בראש מורכן ובצניעות. מבין שהכל מתחיל מהתחלה. וכשאדם מנוסה מתחיל משהו חדש הוא לא שוכח את כל שעשה. להפך. יכול להיות שדווקא כאן בזירה הגועשת והמתנגשת של כנסת ישראל, יש מקום וחשיבות לדברים שאותם אני מביא הנה. ישראל היא ברית של שבטים שלאף אחד מהם אין עדיפות. והממלכה היא הביחד של כולם. לא מונופולים וזכויות יתר, אלא שותפות הוגנת. עשינו את זה בין גן נר למוקייבלה, בין הקיבוצים למושבי התענך, ובין הגלבוע לג'נין. "ביחד" היא דרך חיים אפשרית ואפילו עדיפה כשבאים מהאדמה ומבינים את כל זרעי האדם החבויים בה.

לשם כך אני כאן. אני חושב על השנים הבאות שלי כאן. כמחוקק, כפרלמנטר, המפקח על עבודת זרועות השלטון, וכאיש ציבור השותף לדיון הישראלי הער. בכל אחת מהמשימות האלה אשתדל לבוא בגישה חיובית, לחפש את המשותף ולא להתלהם על-אודות המפריד, לעבוד ביחד, להתווכח מתוך כבוד והקשבה ובעיקר לעשות טוב. דווקא מכאן, מכנסת ישראל שהמון ציפיות תלויות בה, והמון ביקורות מוטחות בה.

חברי הכנסת,

הסכסוך הערבי-יהודי החל לפני למעלה מ-100 שנה. יחסי היהודים והערבים בארץ הם חלק בלתי נפרד ממנו, הם חלק מהנרטיב המשותף לנו כאן. חובתה של מדינת ישראל, וכלל אזרחיה, לייסד כאן חברה שוויונית, ולהסביר בה את מערכות היחסים בינינו לבין הערבים. זוהי חובתנו הלאומית, כפי שהוגדרה בהכרזת העצמאות. יכולתנו לעשות כן, תלויה בדמוקרטיה. ככל שנצליח לשמור על ערכי הדמוקרטיה, כך נצליח לעצב את יחסינו אלו כפי שאנו מחויבים להם היסטורית. איני שוכח לרגע את הסיפורים מבית אבא, על היחסים המיוחדים של יהודי מרוקו עם אזרחי מרוקו הערבים, ואת מודל הדו-קיום שפיתחנו בגלבוע. זה בהחלט אפשרי, גם אם מאתגר.

חברי הכנסת,

נולדתי במושב דבורה, שם גדלתי, שם התחנכתי, שם למדתי את עבודת האדמה, שם גם פיתחתי את שורשיי העמוקים והרחבים לארץ הזו ולמדינה הזאת, ושם גם חוויתי שנים של פריחת החקלאות במדינת ישראל. לצערי, מצבה של החקלאות וההתיישבות היום שונה לחלוטין. חייבים להחזיר עטרה ליושנה. ההתיישבות והחקלאות היו ויהיו תמיד העוגן עליו מושתתת הימצאותנו כאן. בלי חקלאות אין אחיזה בקרקע, ובלי קרקע אין מדינה. ההתיישבות הייתה ועודנה הבסיס הערכי ליצירתנו המשותפת, לסולידריות חברתית, לאהבת הארץ, ולקביעת גבולות המדינה. בראשית הדרך הייתה גם הבסיס האנושי של הנהגת המדינה וצה"ל.

בכנסת הזו נחבור יחד, נחזור ונדגיש את חשיבותה של החקלאות, של המשק המשפחתי והשיתופי, ואת חשיבותה בשמירה על שטחים פתוחים. נזכור ונזכיר כי עצמאותנו הכלכלית תלויה ביכולתנו לספק לעצמנו תוצרת חקלאית טרייה, לספק לעצמנו עבודה, יצירה וקדמה. פלפלים סגולים, חומים וזהובים, לצד עגבניות מנומרות וחציל זברה, אבטיפון, וביצת הדינוזאור, לא לקוחים מעולם החי, אלו ירקות כחול-לבן מהערבה. נזכור שהחקלאות והישגיה בפיתוח ובחדשנות פתחו בפנינו דלתות בכל העולם, וסייעו בפיתוח יחסינו עם מדינות באפריקה ואסיה. הפוטנציאל העצום הזה, להפוך את ישראל למעצמה בתחום טכנולוגיית המזון והחקלאות קיים, נדרש ואף הכרחי.

על עומק הפערים בין פריפריה למרכז ניתן ללמוד מניתוח רמות השכר באזורים השונים, אבל זה לא מסתיים שם, הפערים גולשים לכל תחומי חיינו. יש פער בשירותי הבריאות, בחינוך, בתעסוקה, וכתוצאה מכך באיכות החיים, בתוחלת החיים, ובהיעדר שוויון הזדמנויות אמיתי.

יש להעמיד את קידומה של הפריפריה בראש סולם העדיפויות הלאומי. חיזוקה של הפריפריה תלוי בהשקעות המדינה, ועידוד תשתיות מתקדמות, כולל העתקתם של אזורי פיתוח וייצור מהמרכז לפריפריה. יש לפעול באמצעות כלים שלטוניים לעידוד משפחות וצעירים להקים את ביתם בצפון הארץ ובדרומה, לשלבם במערכת החינוך, לעודד הקמתם של מקורות תעסוקה, לסייע בהפיכת המכללות האזוריות לאוניברסיטאות, שיהוו אבן שואבת לסטודנטים צעירים. יש להקים בתי חולים זמינים ונגישים, ולהמשיך ביתר שאת לפתח ולהרחיב את תשתיות הכבישים והרכבות המקרבים את קצות הארץ. יש לזכור כי ברוב המקרים החסם המרכזי הוא היעדר משאבים הולמים.

בשנים האחרונות, הבנו ללא צל של ספק מהי עמדת הציבור, ומהם צרכיו הכלכליים-חברתיים. עלינו לפעול למען סולידריות חברתית, להיאבק בעוני, לתת כתף ותמיכה לחלשים שבינינו. הזכות למזון, דיור והשכלה הם לא פריבילגיה, הם חובה מוסרית של כל מדינה לאזרחיה, ומי אם לא אנחנו מופקדים על כך. המצוקה אומנם חוצה מגדרים, דתות ועדות, אך היא מוצאת קרקע פורייה בפריפריה, ושם היא מעצימה אחיזתה.

חברים, לאחרונה, מתרחשים במדינות השכנות לנו שינויים מרחיקי לכת. האביב הערבי הביא עמו גל של הפגנות חסר תקדים בעקבותיו נפלו שליטים וקמו חדשים. גבולות מדיניים הולכים ומיטשטשים, ואת מקומם תופסים ארגונים איסלאמיים קיצוניים, שנלחמים זה בזה בשם אידיאולוגיות שאפתניות.

התמורות הללו המתחוללות סביבנו במזרח התיכון, מייצרות תמונה מורכבת ודינמית, המהווה מציאות מדינית שונה לחלוטין מזו שהכרנו ב-100 השנים האחרונות. מדינות כמו סוריה ועירק משנות גבולות ואזורי השפעה, תופעת המדינה האיסלאמית מהווה איום על יציבות חלקים נרחבים במזרח התיכון, ואף הגבול עם מצרים מחייב היערכות שונה מבעבר.

מציאות משתנה זו, לצד האיומים והאתגרים, שהיא מציבה למערכת הביטחון, מהווה גם הזדמנות לדיון עם מדינות שעבר, היה קיים קושי לדון עמן. מציאות משתנה זו, מחייבת אותנו להבנה מעמיקה, למידה רחבה, והתאמה של מערכת הביטחון. עם זאת, יכולה זו להיות הזדמנות להגעה להסדרים מדיניים שונים, אשר נראו בלתי רלוונטיים בעבר באזורינו.

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה,

כל חיי הם שותפות וגשרים. שותפות של מעשים עם בני משפחתי וחבריי, ובניית גשרים בין המורשת המרוקאית הגאה של בית הוריי, לישראליות שלי ושל ילדיי. שותפות עם תומכים ויריבים, ובניית גשרים בין יהודים וערבים, שותפות להעצמת הקיבוצים והמושבים, ובניית גשרים בין הפריפריה למרכז. את הניסיון הזה אני מבקש להביא הנה מהגלבוע, מהבית שלי, ממורשת בית אבא, אל הבית העליון של הציבוריות הישראלית. כי מי אני אם לא אדמת הוריי וילדיי.

חברים, אני מתהלך בעולם הזה עם סיפורו של רבי שמחה בונים, שאמר כך לתלמידיו:

"כל אחד מכם צריך שיהיו לו שני כיסים, כדי שיוכל להשתמש בזה או בזה לפי הצורך. בכיס הימני מונח המאמר: 'בשבילי נברא העולם', ובכיס השמאלי: 'אנוכי אפר ועפר'. והפער הזה שבין שני הכיסים מתווה את הדרך. בכל בוקר אני מניח תפילין ומתפלל לבורא עולם שיראה לי את הדרך, להשלים את חלומו של אבי, לקחת חלק פעיל ומרכזי בבניין הארץ, בגיבוש דמותה וזהותה, ובבניית הגשר לשלום בתוכנו, ובינינו לבין שכנינו.

חברי הכנסת,

לא אוכל לסיים את דבריי, בלי להזכיר את תושבי הגלבוע היקרים, יהודים וערבים, בני מושבים, וקיבוצים, וחבריי לישוב גן נר, שהאמינו בי ונתנו לי את קולם 21 שנה ברציפות. נאלצתי להיפרד מתפקיד ראש המועצה, אך אני רואה עצמי נציגכם הנאמן כאן בכנסת ישראל.

ואסיים בתפילה לשלום המדינה:

אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם,
צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ,
בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל,
רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ.
הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ,
וּפְרֹשׂ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ,
וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ,
וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ.
חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קודְשֵׁנוּ,
וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה
וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם,
וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ,
וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ.

אמן ואמן.

תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
דניאל עטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להחזיר עטרת החקלאות ליושנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
כבוד היושב-ראש, כנסת נכבדה,
04/05/2015  |  ינון מגל  |   נאומים
השנה היא 2025. תוכנית העשור למלחמה בַּגזענות ובאי-שוויון נשאה פרי. מאות אלפי מועסקים ערבים חדשים השתלבו בַּשוק הפרטי, בַּהייטק ובַשירות הציבורי. הפערים החברתיים בין האזרחים הערבים והיהודים הצטמצמו פלאים, והכלכלה משגשגת לטובת כל התושבים. היהודים לומדים ערבית, הערבים שוקדים על העברית. תלמידים יהודים וערבים מתוודעים לגדולי אנשי הרוח והוגי הדעות של שני העמים. היישובים הערביים זכו לתוכניות מתאר, שחוסכות מתושביהם את מפּח הנפש של הריסת בתיהם.
04/05/2015  |  איימן עודה  |   נאומים
אדוני יו"ר הכנסת, חבריי חברי הכנסת,
04/05/2015  |  רויטל סויד  |   נאומים
אדוני היו"ר, ח"כ יולי אדלשטיין, חבריי חברי הכנסת, ובעיקר אתם, שולחיי, עם ישראל. הוכחתם כי אתם אוהבי העם, הארץ והמסורת היהודית. שלמרות ניסיונות כאלו ואחרים, להשפיע על תוצאות הבחירות, נתתם בנו אמון ושלחתם אותי יחד עם חבריי לליכוד לשרת אתכם, לייצג אתכם, ולקדם את הרעיונות והערכים החשובים לכולנו.
04/05/2015  |  מכלוף מיקי זוהר  |   נאומים
שר האוצר המיועד ח"כ משה כחלון "סגר חשבון" עם ח"כ משה גפני מיהדות התורה. אמנם, גפני יהיה יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, התפקיד שכחלון רצה בו לסיעתו. אבל ההסכם הקואליציוני בינו לבין הליכוד קובע, שכל הרפורמות בנדל"ן ובבנקאות - שני הנושאים החשובים לכחלון - יידונו אך ורק בוועדה מיוחדת, בראשות נציג "כולנו", ולא בוועדת הכספים.
04/05/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il