|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מרועה צאן לחבר כנסת

נאום הבכורה של חבר הכנסת אברהם נגוסה מסיעת הליכוד בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז בסיוון תשע"ה, 03.06.2015]
05/06/2015  |     |   נאומים   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

צללים לא קטנים
ישנם גם צללים. הם אינם קטנים, אך ניתן לתקן אותם. הכעס שהתפרץ לאחרונה בהפגנות הקשות העלה לסדר-היום בישראל את מצוקת הקהילה

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני, אברהם נגוסה, בן לאבי ביינה נגוסה ולאִמי ימבלנש אימרו, זיכרונם לברכה, עומד לפניכם ומתפלל לקדוש-ברוך-הוא שאהיה שליח נאמן לשולחי, חברי הליכוד, לכל אזרחי ישראל.

נולדתי בכפר קטן במחוז גונדר שבאתיופיה, ובילדותי הייתי רועה צאן. כבר בגיל צעיר כיוונו אותי הורי ללימודים, שלחו אותי ללמוד בבית-ספר יסודי, ולאחר מכן המשכתי בתיכון, שאותו סיימתי, בעיר גונדר. לאחר שעליתי לישראל השלמתי את השכלתי בתחומי העבודה הסוציאלית, החינוך והמשפטים.

הורי ששלחו אותי ללמוד רחוק מן הכפר כיוונו ועיצבו את חיי. בזכות החינוך וההשכלה יכולתי להתערות בחברה הישראלית, לעסוק בפעילות ציבורית ולהגיע גם אל כנסת ישראל. אני מלא תודה להורי היקרים. כשהם עלו לישראל יכולתי להשיב להם מעט ולסייע להם כשגרו לידי בירושלים.

אני רוצה להודות לאשתי היקרה לאה, ולשתי בנותינו אביטל וחני, שתמיד לצדי. בזכותכן היו לי כוחות להתמודד בפעילותי הציבורית.

ברצוני להודות למדינת ישראל - המדינה סייעה לי וליתר העולים. כך יכולתי להתקדם בהשכלה ובהשתלבות בחברה. בזכות היותה מדינה דמוקרטית יכולתי לפעול ולהצליח במאבקים חברתיים למען הקהילה. למן ראשית דרכי כעולה חדש השתדלתי לפעול למען השתלבותם של יהודי אתיופיה בחברה. לכן בחרתי בעבודה ציבורית - בעלייה ובקליטה.

לאחר "מבצע שלמה" בשנת 1991 הובלתי עם קומץ אנשים את המאבק להעלאת שארית יהודי אתיופיה. פעלנו בנחישות ובהתמדה תוך שימוש בכל הכלים הדמוקרטיים - בפגישות עם שרים וחברי כנסת, בהצעות חוק והחלטות ממשלה, בעתירות לבג"ץ ובהפגנות. וברוך השם, הצלחנו להעלות מאז ועד היום מעל ל-50,000 עולים מבני שארית יהודי אתיופיה.

הדרך להגשמת יעדים עוברת בשדה הפוליטי, ועל כן השתדלתי להשתלב במערכת הפוליטית. זכיתי להגיע לכך ואני עומד לפניכם היום, ויחד אתכם משלים את מניין 120 חברי הכנסת.

כל יהודי שעלה לארץ-ישראל נתקל בקשיים. כשעלו לכאן חלוצי העלייה הראשונה והעלייה השנייה, והעולים שהגיעו ארצה עד לפני כמה עשרות שנים, הם התמודדו עם קשיים ואתגרים גדולים: ייבוש ביצות, גאולת האדמה, בהקמת התיישבות והגנה וביטחון.

אולם למן תהילת שנות ה-80 של המאה שעברה, כשרוב עם ישראל כבר התבסס במדינה, בולטים העולים מאתיופיה במסלול הקשה והייחודי שאותו הם עברו, ועדיין עוברים. יהודי אתיופיה נאבקו שנים לעלות לארץ אבותינו. הם דרשו את עלייתם ונדחו. הם ציפו לציון. נשאו עיניהם בתפילה ובגעגועים לירושלים, והוסיפו לחכות. שעת הגאולה הגיעה. זה היה, כידוע, לאחר פסיקתו של הרב עובדיה יוסף בשנת 1973, ולאחר שראש הממשלה מנחם בגין, מייד עם עלייתו לשלטון בשנת 1977, הכריז: הביאו לי את יהודי אתיופיה.

יהודי אתיופיה מלאים באמונה תמימה. מלאים באהבת ארץ-ישראל. הם לא היססו לרגע, ואלפים רבים יצאו אל ארץ-ישראל בדרכים מסוכנות. רבבות הגשימו את החלום, אולם רבים נותרו מאחור בדרכם לישראל, באלפי קברים שכוחים. מדי שנה, ביום ירושלים, אנו זוכרים את אלה שלא זכו להגיע לארץ הקודש.

בטרם אציין כמה מטרות ויעדים בשליחותי בכנסת, אני רוצה להקדים את דבריו של דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון. הוא אמר אותם בשנותיה הראשונות של המדינה, בשנים שבהן הייתה עלייה גדולה. דבריו תמיד לנגד עיני. כך הוא אמר: העלייה איננה תלויה ביכולת הקליטה ואיננה כפופה לה. יש להעלות היהודים מהארצות המרודות אם יש יכולת קליטה ואם אין. אם יש בתים או אין. אם יש אוכל או אין. אם יש מכונות או אין. יש לעשות מאמצים על-אנושיים כדי להשיג כל הדברים האלה כדי שהעולים ייקלטו. עד כמה שאני יודע, לא היו מוכנים בתים ותעסוקה ל-60 ריבוא יוצאי מצרים, ואף-על-כן, לא פקפק משה רבנו אך לרגע והוציאם. דבריו אלו של דוד בן-גוריון היו תלויים כאן בכנסת, בחדרו של חבר הכנסת הרב חנן פורת זיכרונו לברכה, שפעל רבות למען יהודי אתיופיה.

גברתי היושבת-ראש, אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה נמצאים זה למעלה מ-30 שנה בתהליכים ממושכים של עלייה, קליטה והשתלבות. הצלחת ההליכים הנה מבחנם של יוצאי אתיופיה ומבחנה של החברה כולה. ישנם הרבה אורות בעלייה ובקליטה שהם לתפארת המדינה והחברה. במבצעי העלייה השונים התגלה עם ישראל בגדולתו. מדינת ישראל, המוסד, צה"ל, קהילות וארגונים יהודיים, בעיקר בקרב יהדות ארצות-הברית, רשמו פרק מפואר בקיבוץ גלות אתיופיה. אולם ישנם גם צללים. הם אינם קטנים, אך ניתן לתקן אותם. הכעס שהתפרץ לאחרונה בהפגנות הקשות העלה לסדר-היום בישראל את מצוקת הקהילה.

אציין כמה יעדים של פעילותי הציבורית. עסקתי בהם במשך עשרות שנים, ועכשיו אפעל להגשימם כחבר כנסת: אפליה, או בלשון אחרת, גזענות - יש להתייחס בחומרה יתרה לכל ביטוי או מעשה של אפליה או גזענות. אנחנו יהודים כמו כל היהודים. ישראלים כמו כל הישראלים. בני-אדם כמו כל בני-האדם. יש למנוע, כמובן, כל אפליה או גזענות כלפי כל אדם או קבוצה בחברה; דיור - אפעל להצעת פתרונות דיור עבור העולים באזורים מבוססים. יש לשקם שכונות מצוקה שבהן התרכזו יוצאי אתיופיה. יש להשקיע בפתרונות דיור לזוגות צעירים ולמנוע מצבים, שלצערנו קיימים, כשהמשפחות הצעירות מצטופפות תחת קורת-גג אחת עם הוריהם. יש לאפשר פתרונות לעולים התקועים שנים רבות במרכזי הקליטה; חינוך - החינוך וההשכלה הם הכלים המרכזיים להשתלבות בחברה. אפעל לקיים אינטגרציה בכל מוסדות החינוך, למן גני-ילדים, ולא לאפשר ריכוז של תלמידים יוצאי אתיופיה בשום מסגרת. יש לתת הזדמנות שווה לכל ילד ותלמיד יוצא אתיופיה כדי שיוכלו למצות את כישוריהם ככל בני גילם. מילת המפתח להצלחה בחינוך, כמו גם בתחומים נוספים, היא השתלבות; תעסוקה - ישנם הרבה צעירים וצעירות שסיימו לימודים אקדמיים אולם אינם מוצאים תעסוקה בתחומי התמחותם. אפעל לביצוע חוק ייצוג הולם כדי שעולי אתיופיה, כמו גם עולים אחרים ואוכלוסיות מוחלשות, ישתלבו במקומות עבודה מתאימים. כמו-כן, אפעל לקידום הצעירים בהשכלה, בתעסוקה, בכל מקום ראוי בחברה. יש לטפח את בוגרי הצבא, סטודנטים וצעירים המחפשים את עתידם בחברה הישראלית, להיות מעורבים, משתלבים ומשפיעים. אפעל לצמיחת מנהיגים צעירים שיצעידו את הקהילה בכל תחומי החיים.

מורשת - אפעל לחיזוק המנהיגות הדתית של הקהילה - הקייסים והרבנים - בדרך שתיתן להם יכולת לשרת את הקהילה. יש ללמוד וללמד את מורשת יהודי אתיופיה בכל מערכת החינוך; עלייה - זכינו בדור האחרון להצטרף לפסיפס הנהדר של קיבוץ הגלויות. ברוך השם, ישנם היום בישראל כ-140,000 יוצאי אתיופיה, ובכללם למעלה מ-50,000 ילידי הארץ. אולם בדרך לעלייה נוצרו טרגדיות אנושיות. משפחות רבות נותרו מחולקות בין אתיופיה לישראל. יש להשלים את העלייה ולאחד את המשפחות. על ממשלת ישראל להביא את בני המשפחות הממתינות לעלייה באדיס-אבבה ובגונדר. זו זכות אלמנטרית של הורים להתאחד עם ילדיהם, וילדים - עם הוריהם. עלייה היא חלק מחזון הנביאים, וזהו תפקידה גדול של מדינת ישראל - גם בשנות האלפיים; לפעול להעלאתם של כל יהודי העולם מארבע כנפות הארץ.

גברתי היושבת-ראש, אני רואה את עבודתי בכנסת כשליחות עבור כול אזרחי המדינה, ואפעל עם חברי חברי הכנסת, והממשלה, לטובת כלל החברה. אולם באופן טבעי אתמקד בתחומי החברה, החינוך, העלייה והקליטה. אשתדל להיות שליחם הנאמן של יוצאי אתיופיה בישראל והחברה הישראלית כולה.

ברצוני לסיים בכמה שורות משירתו של רבי יהודה הלוי, שחי לפני כ-900 שנה. הוא חי במערב - בספרד, אולם לבו היה במזרח - בארץ-ישראל. הוא לא שכח שגם בארץ כוש, היא אתיופיה, יש גלות של יהודים המצפים, כמו כל היהודים, לעלות לירושלים. וכך כתב: "גולים במערב בכוש ומצרים / מגמת פניהם ירושלים / אל אביהם אשר בשמיים / לעמוד לשרתו ולברך בשמו". תודה רבה.

תאריך:  05/06/2015   |   עודכן:  05/06/2015
ח"כ אברהם נגוסה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד בן-גוריון   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חנן פורת   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מנחם בגין / Menachem Begin   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עובדיה יוסף   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
כנראה אנשים יצפו ממני לומר דברים אחרים, אבל אני לא יכולה שלא לומר את שעל לבי. אני אם לשתי בנות מתבגרות. תאמינו לי, בית-ספר לא צריך להיות זירה, לא להתפקרות ולא לחושפנות, כי היום מה שאנחנו מגדירים כמכנס קצר הופך להיות קצרצר, ולעיתים אתה נכנס למקום בבית-הספר, ותאמינו לי שזה המחזה שנחשפתי אליו: ילדות צעירות מאוד-מאוד, עם מכנסיים קצרים מאוד-מאוד-מאוד, וחולצות בית-הספר גזורות עמוק-עמוק. אם מישהו יבוא ויגיד לי שזה בגלל הנוחות - אני לא קונה את זה.
מתנהל כיום קמפיין דה-לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל, ונגד קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי. מטרת הקמפיין אינה להשפיע על מדיניות ישראלית כזאת או אחרת, אלא להשחיר את ישראל, לפגוע באינטרסים החיוניים שלה וביכולתה להגן על עצמה, ובסופו של תהליך לחסל את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית. מדובר בקמפיין המבוסס על דיס-אינפורמציה, שקרים ואיומים, השואף להציג את ישראל כמקור כל הרוע בעולם, כפי שהאנטישמיות הציגה את היהודים בעבר.
03/06/2015  |  איילת שקד  |   נאומים
לראשונה נבחר לכהן ח"כ מרשימה ערבית בראש ועדה קבועה בכנסת: ח"כ עאידה תומא סלימאן נבחרה לעמוד בראשהוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.
03/06/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
"מתנהל כיום קמפיין דה-לגיטימציה רחב נגד מדינת ישראל, ונגד קיומה כמדינת הלאום של העם היהודי. מטרת הקמפיין אינה רק להשפיע על מדיניות ישראלית כזאת או אחרת, אלא להשחיר את ישראל, לפגוע באינטרסים החיוניים שלה וביכולתה להגן על עצמה, ובסופו של תהליך לחסל את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית" - כך אמרה (יום ד', 3.6.15) שרת המשפטים איילת שקד, בדיון סוער שהתקיים במליאת הכנסת. שקד השיבה בשם הממשלה על הצעה לסדר בנושא החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל בארגוניים בין לאומיים.
03/06/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברי ועדת הכלכלה של הכנסת בחרו (יום ד', 3.6.15) פה אחד בח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) לעמוד בראשות הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הציג את ההמלצה למנות את ח"כ כבל ואמר כי הוא "האדם הנכון במקום הנכון". יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין (הליכוד), בירך גם הוא את ח"כ כבל ואמר כי הוא מאוד לא מרוצה מתוצאות ההצבעה. "רציתי לראות את ח"כ כבל ממשיך את העבודה אתו בוועדת ההסכמות, אבל אני מקבל את ההכרעה הדמוקרטית. ח"כ כבל הוא מהנמרצים והמנוסים בבניין ואני בטוח שנראה זאת בא לידי ביטוי בניהול ועדת הכלכלה, שחולשת על נושאים רבים במשק המדינה".
03/06/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
ח"כ קארין אלהרר - יו"ר הוועדה לביקורת המדינה  /  עופר וולפסון
גילה: הממשלה חוששת מהחברות; ידן על השיבר  /  עופר וולפסון
שרון גל למגישה: "את עוכרת ישראל!"  /  עידן יוסף
לחזור לעצמנו, לימים עברו  /  ח"כ שרון גל
מתווה הסדר כחול-לבן  /  ח"כ מנואל טרכטנברג
טירונים בצמרת הכנסת  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il