|   15:07:40
אילנה מודעי-ליפסקר מנהלת מחלקת אכיפה מינהלית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

מדיניות רשות ניירות ערך ביחס ליישום האכיפה המינהלית

נאום מנהלת מחלקת אכיפה מינהלית ברשות ניירות ערך ביום העיון "אכיפה בשוק ההון [י"ט באלול התשע"ז, 10.09.2017]
11/09/2017  |     |   נאומים   |   תגובות

בהצעת חוק האכיפה המינהלית1 שהוסיף לרשות ניירות ערך את סמכויות האכיפה המינהלית דובר על שתי מטרות. האחת, יעילות, ייעול האכיפה בדיני ניירות הערך, וקיצור משך הזמן שבין ביצוע הפרה לבין הטלת עונש על המפר, והשנייה מידתיות, התאמת עוצמת הענישה לעוצמת ההפרה. כך, שהשימוש בהליך הפלילי ייעשה רק לגבי הפרות שהן בעלות חומרה רבה יותר2.

בהתאם לכך ההליך המינהלי עוצב כהליך המאזן בין דרך דיונית יעילה ומהירה, שבמסגרתה נדרש נטל הוכחה נמוך הדומה לזה הנדרש בתביעות אזרחיות, ומתן זכויות מוגבלות יותר בהליך המינהלי למפר מאשר בהליך הפלילי, אך מצד שני העדר סטיגמה של עברין למפרים בהליך המינהלי וסנקציות קלות יותר מן ההליך הפלילי, שאינן כוללות מאסרים מסוג שהוא.

לפי גישת הרשות, האכיפה המינהלית מגשימה לא רק את מטרת היעילות אלא גם את המידתיות ובהתאם לכך לעמדתנו, הדומה לגישת רשויות ני"ע מקבילות בעולם3, האכיפה המינהלית רחבה ומשמשת לא רק לטיפול במקרים בהם פעל המפר ברשלנות אלא גם בתיקים גבוליים פליליים קלים יותר המתאימים להליך המינהלי, גם אם בהם פעל המפר תוך עצימת עיניים ואף מודעות למעשים ולנסיבות. הפרות מסוג זה מנותבות להליך המינהלי בשל היותן נקודתיות, או בשל היקף הרווחים הנמוך, הנזק המועט שנגרם וכיוצ"ב4.

היסוד הנפשי של רשלנות/אחריות קפידה הנדרש בהפרות המינהליות, הינו אם כן דרישת מינימום ולא מקסימום.

עיקרון נוסף עליו הרשות מקפידה הינו עצמאות של וועדת האכיפה. וועדת האכיפה פועלת באופן עצמאי לחלוטין ללא כל התערבות של רשות ניירות ערך בשקול דעת חברי הוועדה. לוועדת האכיפה על-פי חוק שיקול דעת עצמאי המתיר לה להטיל את אמצעי האכיפה הנראים בעיניה, לפי ששה שיקולים המפורטים בחוק5. הוועדה מורכבת ברובה מחברים המתמנים על-ידי שר המשפטים. שני יושבי ראש המותב המתמנים על-ידי יו"ר הרשות הינם שופטים בדימוס שכיהנו בבית המשפט המחוזי ועוסקים אך ורק בתיקים המינהליים.

לעמדת הרשות לא ניתן לקיים שוק הון מודרני, יעיל, הוגן ושקוף, ללא אכיפה יעילה של הנורמות החלות על השחקנים בשוק. העדר אכיפה עשוי אומנם ליצור מראית עין של הקלה לפועלים בשוק בשלב הראשוני, אלא שמצב של העדר אכיפה טומן בחובו נזקים בטווח הקרוב והרחוק ובכללם גם פגיעה באמון הציבור בהגינות השוק והרתעת הציבור מלהיכנס אליו ולפעול בו.

עם תחילת יישום ההליך המינהלי בשנת 2012 ועד למועד כנס זה הוגשו 39 הליכים לוועדת האכיפה על-ידי רשות ניירות ערך, ושבעה תיקי חקירה נסגרו. מרביתם של התיקים שהוגשו הסתיימו בהסדרי אכיפה (22 תיקי אכיפה).

ההליך אכן הוכיח את עצמו כהליך מהיר ויעיל. משך ניהול הליך מלא בוועדה בממוצע הינו 7.5 חודשים ואילו משך ניהול הליך המסתיים בהסדר אכיפה הינו 2.5 חודשים בממוצע.

כפי שעולה מן הטבלה האכיפה הייתה בנושאים מגוונים, אך מרבית התיקים עסקו בהפרות הליבה של החוקים המסמיכים ובהן - הפרות דווח של חברות ציבוריות, הפרות מניפולציה במסחר, והפרות השימוש במידע פנים.

הסכום המיצרפי של העיצומים שהוטלו בתיקים המינהליים משנת 2012 עומד על כמעט 45 מיליון ש"ח.

מספר עקרונות-על עומדים ביסוד גישתה של הרשות בהפעלת סמכויות האכיפה שלה במישור המינהלי, וככלל -

(1) הרשות חותרת להפעיל את סמכויותיה באופן שקוף, מידתי, ענייני ועקבי,
(2) הרשות פועלת להבטיח שהטיפול בחשודים בהפרה יהיה הוגן ושוויוני.
(3) היעילות הינה מטרה חשובה ביישום ההליך המינהלי אך כמובן תוך בחינה ממצה של העובדות והדין.

(4) הטלת הסנקציות נועדה לשנות את התנהגות היחיד או החברה שנמצאו מפרים, להרתיע מפני אי-ציות עתידי לחוק, להשית על המפר סנקציה המהווה גמול, ובמקום בו הדבר ניתן לגרום לתיקון הנזק שנגרם מבצוע ההפרה ולמניעת הישנותה.
כעת לאחר מספר שנים של יישום האכיפה המינהלית ולנוכח חששות של הגורמים המפוקחים בשל העדר היכולת לבטח את הסיכונים הניצבים בפניהם באכיפה המינהלית בשל סעיף איסור הבטוח והשיפוי הקיים בחוק6, וכן חששות מפני הסיכון המוגבר לבצוע הפרות המינהליות בשל היותן הפרות רשלנות, רואה הרשות לנכון להבהיר מדיניותה ביישום האכיפה המינהלית. להלן אפרוס מספר קווים מנחים אשר נועדו לאזן כראוי בין אינטרס הציבור בקיום אכיפה יעילה ומרתיעה ובין הרצון שלא לפגוע בהתנהלות העסקית של חברות ולהרתיע את נושאי משרה שלהן הרתעת יתר. לפיכך, קווים מנחים אלה מבטיחים יישום מידתי של ההליך.

קווים מנחים ביישום ההליך המינהלי -

1. אכיפה של אירועי הפרות שהאינטרס הציבורי באכיפתם גבוה - כך לדוגמה מקרי רשלנות גבוהה או יסוד נפשי גבוה מכך, או מקרים בהם נדרש מסר הרתעתי מצד הרשות למיגור ההתנהגות המפרה (למשל, הפרת רשלנות גרידא שגרמה לנזק משמעותי למשקיעים או בוצעה בהיקף נרחב). בעניין הזה אעיר כי אנחנו מנתבים תיקים לא פר מפר אלא פר אירוע או מספר אירועים הקשורים זה בזה7, ולכן אירוע מסוים יכול להניב כמה סוגי מפרים הן כאלה שפעלו עצימת עיניים ומעלה והן כאלה שפעלו ברשלנות גרידא, אך כאמור יש אינטרס ציבורי להעמידם לדין8.
2. אכיפה כנגד המעורבים המרכזיים בבצוע ההפרה. בהפרות רשלנות קשת המעורבים הפוטנציאלים שהתרשלו ביחס לאירוע נדון עשויה להיות רחבה. ככלל, הרשות מתמקדת בהעמדה לדין של המעורבים המרכזיים שפעלו ישירות לבצוע ההפרה גם אם משמעות הדבר ויתור על חלק מן המעורבים באירוע. גישה זו יושמה על-ידי הרשות, בין היתר, בעניין הוט9 וזכתה לגיבויה של הוועדה.

3. כחלק מן הטיפול המידתי והשוויוני בכל תיק נוצר מדרג בענישה על-פי מעורבות המפרים ובמקום בו הדבר רלוונטי10, גם על-פי בכירות בתאגיד המדווח או בשוק ההון. על-ידי כך בכל תיק נוצר מדרג של ענישה בין המפרים השונים בהתאם לחלקם.

4. מעורבות יועצים חיצוניים לתאגיד בהכללת פרט מטעה בדווח. על-פי דברי ההסבר להצעת חוק האכיפה המינהלית11, החלטת ועדת האכיפה המינהלית12 והחלטת בית המשפט בעניין אפריקה תעשיות,13 ההפרה המינהלית של הכללת פרט מטעה בדוח, בתשקיף או בהודעה, אינה מוגבלת לנושאי המשרה של החברה בלבד. ההפרה רלוונטית לכל מי שהיה מעורב בהכללת הפרט המטעה בדוח, בתשקיף או בהודעה. ניתן ללמוד זאת מלשון החוק, אשר בהפרות אחרות הגבילה את קהל היעד של מבצעי ההפרה לגורמים מפוקחים, בעוד שהפרת דיווח זו חלה על כל אדם. לפיכך, יועצים חיצוניים, ובכלל זה עורכי דין חיצוניים, עלולים להימנות על המפרים בהפרות הדווח, בנסיבות בהן יש להם מעורבות מרכזית ומתקיים בהם היסוד הנפשי הנדרש. עוד נעיר בעניין זה כי לטעמנו לעניין הענישה, במדרג האחראים לבצוע ההפרות המינהליות בתאגיד, הדמויות המרכזיות הניצבות בחזית האחריות, הם התאגיד המדווח והאורגנים הפועלים מטעמו ואילו היועצים החיצוניים, למעט נסיבות חריגות, מצויים במעגל האחריות השני.

5. עיצומים כספיים - התחשבות במצב הכלכלי. עיצומים כספיים הם אמצעי אכיפה מרכזי ביישום האכיפה המינהלית. כאשר אנחנו מבקשים אמצעי זה אנחנו שוקלים כמובן את מכלול הנסיבות, ובכלל זה, טיב המפר14 ומעורבותו במקרה הנדון. בהפרות בהן ניתן לכמת את התועלת שהפיק המפר, ניתנת לתועלת זו משקל בקביעת גובה העיצום הכספי שיושת עליו. מפנה בעניין זה להחלטות שניתנו בתיקי מידע פנים בהן נקבע כי על המפר לשאת בעיצום שעולה על טובת ההנאה שהפיק מבצוע ההפרה15. עם זאת, על-מנת שהעיצומים לא יהיו "גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה", מתחשבת הרשות וכך גם הוועדה ., בקשיים כלכליים מהותיים שבהם מצויים המפרים, הן יחידים והן חברות, בעת קיום ההליך המינהלי.

כדי ליהנות משיקול זה, על המפרים להגיש לרשות ולוועדה ראיות מלאות וממצות ביחס למצבם הכלכלי.

דווקא משום החשיבות הרבה של העיצומים הכספיים במערך האכיפה המינהלית יש לוודא כי ההקלה בעיצומים ניתנת במקום ובנסיבות בהם המפר ראוי לכך, שכן על העיצומים הכספיים ככלל להיות בעלי יסוד הרתעתי.

6. מניעת כהונה - התחשבות בחיוניות נושא משרה מכהן בחברה לעניין אורך תקופת המניעה. הרשות רואה חשיבות רבה באמצעי אכיפה של מניעת כהונת נושא משרה בכירה בגופים מפוקחים. הרשות מבקשת במקרים המתאימים להשית אמצעי זה לבדו, או בנוסף לאמצעי אכיפה אחר. מה הם המקרים המתאימים? למשל כאשר מדובר במפר שייצר בהתנהגותו סיכון לציבור המשקיעים, או כאשר מדובר במפר שפעל לאורך זמן ובצע הפרה משמעותית שגרמה לנזק לציבור וכד'.

וועדת האכיפה במספר החלטות סברה כי ככלל על הרשות לדרוש אמצעי אכיפה זה בנוסף לאמצעי העיצומים הכספיים, כאשר מדובר באכיפה כנגד נושאי משרה שבצעו הפרות משמעותיות17.

עם זאת בהשתת אמצעי זה במקום בו הוא ראוי, מתחשבת הרשות במידת הפגיעה שתיגרם לנושא המשרה עקב תקופת מניעת הכהונה בפועל, בין היתר נשקול האם היחיד מכהן בעת ההליך המינהלי כנושא משרה בגוף מפוקח כך שאמצעי האכיפה ישליך על עיסוקו באופן מיידי. נשקול האם פעולות היחיד מחייבות גם את התאגיד, או שתורת האורגנים אינה חלה כי פעל-כנגד אינטרסי התאגיד. במקרים האלה יהיו מצבים בהם נתחשב באינטרסי בעלי המניות בתאגיד בקיצור תקופת מניעת הכהונה שתושת על נושא המשרה המפר. זאת, במידה ומדובר בנושא משרה חיוני שהעדרותו מניהול התאגיד במשך תקופה ארוכה של מניעת כהונה תפגע בעסקי התאגיד.

7. התחשבות ביישום אפקטיבי של תוכניות אכיפה פנימיות שיושמו בתאגיד בעת בצוע ההפרה היא, הן כאשר מדובר באחריות ישירה ברשלנות, והן כאשר מדובר באחריות פיקוחית של מנכ"ל18. הקלה זו מותנית בהצגת תוכנית האכיפה על פרטיה על-ידי החשוד בהפרה ובשכנוע הרשות כי בתקופה הרלוונטית לבצוע הפרה הייתה תוכנית אכיפה נאותה ואפקטיבית על בצוע ההפרה על-ידי התאגיד והמפר וכי בנסיבות הענין יש לתת לכך משקל בבחינת רשלנות התאגיד/היחיד ביחס לבצוע ההפרות.

הקלה כאמור יכולה במגוון דרכים החל מאמצעי אכיפה מקלים יותר, או כריתת הסדר אכיפה וכלה באי נקיטת הליך כלל19.

8. עידוד הסדרי אכיפה בשלבים מוקדמים של ההליך עם או בלי הודאה מלאה. רשות ניירות ערך מסיימת הליכי אכיפה מינהלית רבים בכריתת הסדרי אכיפה. לכריתת ההסדרים, יש יתרונות רבים - אמצעי האכיפה ראויים בהסדר יכולים להביא אפקט הרתעתי דומה לזה של ניהול הליך מלא; הסדר אף מביא לתיקון מהיר של ההפרה ולמניעת הישנותה; הוא חוסך זמן לכל הצדדים גם למפר, ומאפשר לרשות לנצל את משאבי הזמן שנחסכו לטיפול בתיקים נוספים; הוא משמש גם להעברת מסרים מהירה ויעילה יותר לציבור המשקיעים. ועדת האכיפה הדגישה בהחלטותיה כי ההתקשרות בהסדרי אכיפה היא מדיניות אכיפה ראויה הנותנת מענה לעניין הציבורי באכיפה20.

לאור זאת הרשות מעודדת כריתת הסדרי אכיפה במסגרת ההליך המינהלי כדרך לגיטימית ומיטבית להגשמת מטרות האכיפה בפעולת אכיפה ולסיום הליך אכיפה.
לגבי כריתת הסדר בשלבים מקדמיים בהליך המינהלי. לפי החוק יו"ר רשות ניירות ערך רשאי להתקשר בהסדר אכיפה גם לפני פתיחה בבירור המינהלי או בתחילת הבירור המינהלי, לפני בצוע תשאולים. הנטייה לערוך הסדרים בעיתוי הזה חלף בצוע מלא של בירור מינהלי תגבר ככל שמדובר בהפרות נקודתיות שאינן חמורות ובנטילת אחריות מלאה ושיתוף פעולה מלא על-ידי המפר. תנאי מקדמי לכריתת הסדר בשלבים מוקדמים אלה הוא כי לרשות יש הבנה לגבי טיב והיקף ההתנהגות האסורה שבוצעה וזאת על-מנת שתוכל להעריך באופן סביר את תוצאת ההליך הרצויה. לצורך כך יהא על החשוד בהפרה להציג בפני הרשות נתונים המעלים יסוד סביר להניח שבצע את ההפרה.

יחוד נוסף של הסדרי האכיפה בחוק האכיפה המינהלית הוא כי כריתת הסדר אכיפה אינה מותנית בהודאה מלאה21. לאור נוסח החוק ודברי ההסבר, עמדת הרשות הינה כי ניתן לכרות הסדר אכיפה גם במקום בו ההסדר אינו כולל הודאה בכל העובדות ו/או ההודאה בבצוע ההפרות.

הרשות סבורה כי ההסדר יכול למלא את ייעודו המינהלי ולקדם את ההגנה על ציבור המשקיעים באמצעות הטלת סנקציות מרתיעות במסגרתו, על-אף שהמפרים לא ידרשו להודות במיוחס להם. דרישה של הודיה מלאה בכל תיק עשויה לפגוע בתמריץ לערוך הסדרים וצפויה להקטין את כמות ההסדרים הנחתמים בין הרשות ובין מפרים, בשל חששות המפרים מתביעות אזרחיות כנגדם על בסיס ההודאה. לאור זאת, הרשות סבורה כי ישנה הצדקה ממשית ומובהקת להתקשר בהסדרי אכיפה מינהליים גם ללא הודאה מלאה במישור האכיפה המינהלית. עם זאת, במקרים מסוימים, כגון כאלה העוסקים בהפרות חמורות, הרשות שואפת להגיע להסדרים הכוללים הודאה מלאה.

vgru,

1. ר' פרק ח' לחוק הדרוג.
2. הצעת חוק האכיפה המינהלית, שם בעמ' 440.
3. אכיפה מינהלית בדומה לפרק ח4 לחוק, בתחום דיני ניירות הערך, קימת במדינות רבות והינה מפותחת, למשל בארה"ב, אנגליה וצרפת. שיטות משפט אלה שימשו השראה לעיצוב חוק האכיפה המינהלית בישראל.
4. ר' אמות המידה לניתוב תיקים בין חקירה פלילית לבירור מינהלי, שפורסמו באתר הרשות:
[קישור]

5. בסעיף 52נב לחוק ניירות ערך: העובדות, נסיבות ההפרה, קיומן או העדרן של הפרות קודמות, פעולות שהמפר נקט עם גילוי ההפרה, נסיבות אישיות של המפר ומדיניות האכיפה של הרשות.
6. בחוק האכיפה המינהלית נקבע איסור מפורש על ביטוח או שיפוי של העיצומים הכספיים המוטלים בהליך. עם זאת ניתן לשפות או לבטח אדם לגבי תשלום לנפגע הפרה, ו/או הוצאות שהוצאו בקשר להליך (כגון שכר טירחה). ר' סעיף 56ח לחוק ניירות ערך; בהתאמה, תוקנו גם סעיף 38י' לחוק ייעוץ השקעות וסעיף 120ב לחוק השקעות בנאמנות; בהתאם תוקנו סעיפים 260(א(1א) ו – 263(4)) לחוק החברות ונקבע בהם באופן מפורש כי לא ניתן יהיה לשפות נושא משרה בחברה בגין עיצום כספי וכי לא יהיה תוקף להוראה בתקנון המתירה לחברה להתקשר בחוזה ביטוח בגין קנס אזרחי או עיצום כספי שיוטל על נושא משרה בה או להוראה בתקנון המאפשרת שיפוי נושא משרה בגין עיצום כספי.
7. ר' אמות המידה לניתוב תיקים באתר הרשות, ה"ש 8 לעיל.
8. למשל אם מדובר בהפרת דיווח והמפר הנ"ל הינו האחראי על הדיווחים בחברה.
9. ת.מ 4/16 רנ"ע נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ ואח', החלטה לאישור הסדר האכיפה מה 9.5.16.
10. נקודה זו אינה רלוונטית למשל, למקבל הטיפ המבצע הפרה של הפרת קבלת מידע פנים מאיש פנים – ס"ק (11) לחלק ג' בתוספת השביעית.
11. הצעות חוק הממשלה - 489, ט' באדר התש"ע, 2010.2.2, עמ' 443.
12. ת"מ 8/16 יו"ר רשות ניירות ערך נ' תראפיקס ביוסיינסס בע"מ ואח', עמ' 23-24.
13. ת"מ 1/13 יו"ר רשות ניירות ערך נ' אפריקה ישראל תעשיות בע"מ ואח'; עת"מ 37447-10-13 אפריקה ישראל תעשיות בע"מ ואח' נ' רשות ניירות ערך ואח'.
14. בבחינת טיב המפר הרשות שוקלת שיקולים כגון, האם הינו מפר חוזר שננקטו כנגדו הליכים בעבר; מה מעמדו של המפר בשוק ההון, האם לדוגמה נושא משרה בכיר בחברה, האם הינו בעל רשיון פעיל וכד'.
15. ר' ההחלטות בת.מ 4/15 רנ"ע נ' יוסף וולוסקי החלטה לאישור הסדר אכיפה מיום 13.1.16; ת.מ 4/15 רנ"ע נ' אבינועם ברק, החלטה לאישור הסדר אכיפה מיום 14.2.16
16. ת.מ 3/13 רנ"ע נ' אינוונטק סנטרל מלונות בע"מ ואח' – החלטה לאישור הסדר אכיפה מיום 8.1.14; ת"מ 8/13 רנ"ע נ' גליקומיינדס בע"מ ואח' – נימוקי ההחלטה לאישור הסדר אכיפה עם החברה מיום 8.4.14; ת"מ 2/14 רנ"ע נ' אקסטרא פלסטיק בע"מ ואח', החלטה לאישור הסדר האכיפה עם החברה 23.12.14.
17. ת"מ 1/13 יו"ר רשות ני"ע נ' אפריקה תעשיות בע"מ ואח', פיסקה 62; ת"מ 3/13 רשות ני"ע נ' אינוונטק סנטראל מלונות בע"מ ואח', פיסקה 19; ת"מ 4/16 יו"ר רשות ני"ע נ' הוט מערכות תקשורת בע"מ ואח', פיסקה 43.
18ץ לפי סע' 52סד
19. ר' הקריטריונים ושאלות ותשובות משלימים בנושא באתר הרשות:
[קישור]

20. ת"מ 3/15 יו"ר רשות ניירות ערך נ' קירשטיין, פס' 9 להחלטת המותב (26.11.2015)).
21. הצעת חוק האכיפה המינהלית, עמ' 474.

תאריך:  11/09/2017   |   עודכן:  11/09/2017
אילנה מודעי-ליפסקר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדיניות רשות ניירות ערך ביחס ליישום האכיפה המינהלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות באופן אישי ובשם הרשות לאורלי דורון על השנים הארוכות בהן היא הובילה את הפרקליטות שלנו להישגים יוצאי דופן. אורלי ביקשה ממני לאחרונה לסיים את תפקידה לאחר 17 שנה.
10/09/2017  |  שמואל האוזר  |   נאומים
1. כששלומית ביקשה אותי לפני כמעט חצי שנה לומר דברים באירוע לכבוד יעקב זכרו לברכה, שהיום י"ד באלול הוא יום הולדתו, נעניתי מיד ובשמחה. את יעקב הכרתי מזה שנים כפרקליט אלגנטי, מוכשר ורהוט וכמי שכיהן כיושב-ראש לשכת עורכי הדין וכחבר הוועדה לבחירת שופטים, למעשה במרץ 1990 לפני למעלה מ-27 שנים כאשר מוניתי כשופטת בבית משפט השלום בתל אביב, כיהן יעקב כראש הלשכה וגם כחבר בוועדה לבחירת שופטים שהמליצה על המינוי שלי. אך כ-15 שנים לאחר מכן, בשנת 2005, נולדה בינינו היכרות קרובה עת עברנו דודי ואני להתגורר בירושלים בשכנות לשלומית וליעקב. בשנים שחלפו מאז ועד פטירתו לפני כחמש שנים התוודעתי אל יעקב מן הזווית המשפחתית והאישית כאב, כסב וכבן זוג למופת הפוקד את שוק מחנה יהודה מדי יום חמישי וחוזר עם סלים עמוסי כל טוב לקראת הארוחה המשפחתית בערב שבת וגם כשכן בעל גינוני נימוס מופלגים, חייכן, אדיב ומסביר פנים.
06/09/2017  |  אסתר חיות  |   נאומים
כבוד נשיאת בית המשפט העליון - השופטת מרים נאור,
30/08/2017  |  יוסף חיים שפירא  |   נאומים
כבוד שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד;
30/08/2017  |  מרים נאור  |   נאומים
כבוד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור,
29/08/2017  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il