|   15:07:40
חבר כנסת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שינוי עמוק, לא קוסמטי

נאום הבכורה של חבר-כנסת מטעם התנועה [א' באדר תשע"ג, 11.02.2013]
11/02/2013  |     |   נאומים   |   כנסת 19   |   תגובות
דוד צור [צילום: פלאש 90]

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה - צמד מלים שלא יכולתי להאמין שאומרם לפני כחודשיים ועוד מהפודיום כאן.

כבוד הוא לי לעמוד על במה זו ולהיות מהדוברים הראשונים במליאה. מכיוון שהנאום מתקיים כשלושה שבועות בלבד אחרי הבחירות והמערכת הפוליטית בעיצומם של המגעים להרכבת קואליציה, הרי שזוהי תקופת ביניים שבה לעשייה הפרלמנטרית יש מגבלות וגם לממשלת המעבר העוסקת בתחזוקת הקיים וההכרחי.

אני חושב שכולם יהיו שותפים לשאיפה כי זמן זה יהיה קצר ככל הניתן ותתגבש תמונה, והממשלה הבאה ושותפיה וכך גם עבודת הכנסת תוכל להביא לידי ביטוי את ייעודה האמיתי כמוסד על לחקיקה ולפיקוח על עבודת הממשלה, כיוון שהאתגרים העומדים בפנינו אינם קופאים בציפייה לסיום ההליך הפוליטי.

בנימה אישית - לאחר 30 שנות עשייה ציבורית במדים בתפקידים שונים אני רואה זכות גדולה ואחריות כבדה בתפקידי כחבר כנסת, למרות שאני מודע, כמו רבים מחברי, לתדמית שיצאה לבית הזה, אם כי צריך להודות מהימים שאני נמצא כאן - חלק מזה אולי נקנה ביושר, אבל החלק האחר, צריך לתת לו את הפרופורציות, ויש פה עשייה חשובה מאין כמוה.

אני רוצה להודות מכאן לצוות המקצועי שקלט אותנו כאן, מהיושב-ראש בפועל ועד היושב-ראש היוצא ואחרון העובדים במשכן.

הבחירות האחרונות יצרו תמונה מעניינת, הבוחרים החליפו כמעט מחצית מחברי הבית - 48 במספר - ויש בהם ציפייה שנביא עמנו את השינוי בסגנון וגם בעשייה.

תוצאות הבחירות שלחו מסר ברור, שאסור לכל ממשלה שתקום להתעלם ממנו - העם רוצה שינוי משמעותי, שינוי עמוק, לא קוסמטי. לא קוסמות של ניסוחי עורכי-דין או פוליטיקאים שנונים ומנוסים, אלא הבנה עמוקה של כל מי שנושא באחריות להקמתה של הקואליציה והממשלה, ובראש ובראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העם אמר את דברו בדבר השינוי הנדרש לצדק חברתי, לחיים שיש בהם תקווה, לדיור לזוגות צעירים, לחינוך ולחיים בכבוד, לשוויון רחב יותר בנשיאה בנטל. כולם דיברו על זה כאן. לא בכוח ובכפייה, אלא מתוך הבנה והסכמה כי יש צורך בשינוי הנוסחה שתביא חלקים גדולים של האוכלוסיה, שכיום מודרת מגיוס אזרחי או צבאי, או אף חמור מכך, ממעגל העבודה, לשאת בנטל.

ידידי ומפקדי לסיעה, חבר הכנסת אלעזר שטרן, שיישא דברים אחרי, אולי ידבר על כך בהרחבה ואני לא ארחיב בנושא הזה.

פתחתי בנושא הזה, אף-על-פי שתפישת עולמי וגם זו של מפלגתי היא נשיאה בדגל המדיני-ביטחוני שטושטש במערכת הבחירות האחרונה, ייתכן שמטעמים פוליטיים ואלקטורליים. ולא רק שהוא לא נעלם, אלא אף יהיה בין הראשונים לפתחה של הממשלה שתקום. אם היינו צריכים תזכורת לכך, הרי שביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, בחודש הבא, יעמיד את זה במרכז השיח הציבורי והלאומי.

ברור כי האתגרים הביטחוניים והמדיניים מצריכים עמידה איתנה וחזקה של מערכת הביטחון נוכח ההתעצמות האירנית, ואף יותר מכך - נוכח חוסר היציבות של שכנותינו הגובלות עמנו. יש בכך גם סכנות גדולות, אך גם הזדמנויות, ועל כן, מעבר לחוסן הביטחוני נדרשת תבונה מדינית.

שמחתי לשמוע את דבריו של יושב-ראש יש עתיד, חבר הכנסת לפיד, ואת המשקל בנאומו לחשיבות החתירה לפתרון הסכסוך.

הקיפאון אל מול הפלשתינים בארבע השנים האחרונות, ומבלי לגרוע ולו במקצת מאחריותו של יושב-ראש הרשות הפלשתינית למצב זה, הביאו אותנו בצד הישגים ביטחוניים ורגיעה ביטחונית חשובה לבידוד בינלאומי ולהישגים מדיניים חסרי תקדים של הרשות הפלשתינית, ששיאם ההכרה באו"ם כמדינה משקיפה. החזרת היוזמה לניהול התהליך המדיני הכרחית על-ידי כל ממשלה שתקום, כי בהיעדר יוזמה כזאת נמצא עצמנו מובלים ונאפשר את בנאום הסכסוך, דבר שנמנענו ממנו כל השנים. לחיצת יד אחת של ראש הממשלה או שר החוץ עם אבו מאזן שווה עשר תוכניות כלכליות לצמיחתו של המשק. לא צריך להמתין לאינתיפאדה שלישית או ליוזמה של הקוורטט, צריך אומץ ולעשות מעשה.

הנושא השלישי שיעמוד לפתחה של הממשלה והבית כאן הוא התקציב. אין ספק שבשוך הסיסמאות של הבחירות האחרונות, האחריות להעברת תקציב שיונח לכנסת יהיה כזה שיוכל לבטא את השינוי המקווה, אך עם זאת ישמור על היציבות המקרו-כלכלית ויאפשר גם צמיחה ומקומות עבודה. אין ספק כי יידרשו קיצוצים כואבים, אך בהודעת הממשלה על צמצום וגירעון חשוב שלא ניפול שוב על מעמד הביניים והשכבות החלשות במיסים ובגזרות.

חשוב שזה יהיה תקציב שישקף את הצורך בצמצום הגרעון מחד-גיסא, אך תקציב של חמלה ואמפטיה כלפי הציבור שנושא בנטל והשכבות החלשות. חשוב שתהיה בו גם תשובה לנושא המעיק יותר מכל על מעמד הביניים, חלוקה צודקת ושקופה יותר של תקציב המדינה תוך תיעדוף הפריפריות, חיזוק הנגב והגליל ולא כפראזה. שינויי מפת סדרי העדיפויות הלאומית שתהיה קוהרנטית גם לתפישה המדינית.

אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, הח"כים החדשים והוותיקים. אני מנצל הזדמנות להעלות את נושא הביטחון האישי שלא בכל יום מדברים בו, נושא התעניינות מרכזי בחיי הציבוריים טרם כניסתי לפוליטיקה, הן בלוחמה בטרור והן באכיפת החוק. הביטחון החברתי והביטחון האישי חד הם. בכל סקר ומדד שנבחן שאינם בעתות של מלחמה, נמצא כי נושא הביטחון האישי והעתיד הכלכלי-חברתי הם שני הנושאים המטרידים ביותר את האזרח. בשנים האחרונות מטפלים משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים ביעילות בארגוני הפשיעה, למרות שניתן לראות כי מדי פעם מרים ארגון פשיעה כזה או אחר את הראש וניסיונות החיסול ביניהם גובים קורבנות חפים מפשע. אולם מגמה זו של מאבק עיקש ומקצועי בארגוני הפשיעה מניבה פירות, אך אני סבור עדיין כי האכיפה הכלכלית והלחימה בהון השחור ובהלבנת ההון אינן מגיעות לתוצאות הרצויות.

ניתן דרך האכיפה, שיתוף פעולה בין רשויות המס האחרות, התביעה, לחלט ולהחזיר מיליארדי שקלים לתקציב המדינה המדולל. שינויי חקיקה הנדרשים בנושא זה בטוחני כי יתקבלו על כל יושבי הבית ללא הבדלים פוליטיים. השבת חלק גדול יותר מתקציב זה לתקציבי אכיפה תביא ליעילות גדולה יותר בצד ההישגים האלה. לצערי, לא ניתן לומר כי הציבור זוכה לשירות ולהגנה על בטחונו האישי ורכושו כפי שהיה מצופה.

הטענה כי משטרת ישראל קטנה על המדינה עדיין נכונה. המגמה של חיזוק המשטרה בשנים האחרונות חייבת להימשך גם בעידן של קיצוצים. צריך לזכור כי חוסננו הלאומי לא נגזר רק מכמות הטנקים והמטוסים שיש לנו, אלא מהביטחון האישי והחברתי שילדנו יוכלו ללכת בדרכם הביתה מבלי שנהג שיכור ידרוס אותם וייצא עם עונש מגוחך או שפדופילים ישובו לאזורי הפשיעה כי רק לשב"ס אין כוח אדם מספיק לפקח עליהם ועוד ועוד.

בצד זה, ודווקא היום, צריך לברך את השר לביטחון פנים ונציב הכבאות ניצב בדימוס שחר איילון על השלמת תהליך הקליטה של מערך הכבאות כרשות לאומית תחת חוק הכבאות במשרד לביטחון הפנים, כאחד מלקחי אסון הכרמל על מחדליו הנלווים שהביא למותם של 44 צוערי השב"ס המשטרה והכיבוי.

נושא אחרון שאני רוצה להתייחס אליו הוא תופעת הגזענות שהרימה ראש ביציעי הכדורגל ולא רק שם. כמי שעמד בראש שתי ועדות שעסקו באלימות בספורט ואף היה לי חלק בהמלצות של החוק למניעת אלימות בספורט שחוקק על-ידי הכנסת הקודמת, וכמי שהספורט חשוב לו, אני רוצה להביע את שאט-הנפש שחשתי כשראיתי את השלטים הגזעניים ויותר מכך את הקריאות בפרשת הצ'צ'נים בבית"ר. לדעתי זה קצה קרחון של תופעות אלימות, גזענות והכתמת הספורט בארץ. בעבר ביקרתי את התנהלות ההנהלה בקבוצת בית"ר ירושלים במסרים הכפולים ובעצימת העיניים לגילויי האלימות ולהדרתם של מוסלמים וערבים מהקבוצה. זוהי כניעה לטרור והפחדה של חבורה לא קטנה אך עדיין מיעוט שניתן לטיפול בראש ובראשונה על-ידי הרשויות לאכיפת חוק, המשטרה, הפרקליטות, בתי-המשפט. כיום מששינתה ההנהלה את דריכה ומנשבת בה רוח חדשה, היא חייבת בגיבוי לאורך זמן של כלל הרשויות. טוב עשתה השרה לימור לבנת בגיבוי ובתמיכה בתקציב לעידוד פעילות לשת"פים האוהדים התומכים. הפעילות המשולבת של ענישה והרתעה וחינוך ועוד מודלים שכתובים בדוח שהוגש לשרה מטופלים על-ידי המועצה למניעת אלימות בספורט יכולים לטפל בתופעה זו.

חשוב כשמדברים על ספורט שנדבר על תוצאות - לצערי לא תמיד יש על מה - ולא על אלימות, על אבטחה ושוטרים במגרשים.

צריך לזכור כי אלימות היא סרטן בלב הדמוקרטיה, והיא מוצאת לעצמה ביטוי בכבישים, ביציעים, בחצר בית הספר ובכל מקום. אגב, כבוד הרב מוזס, שאני לא רואה אותו, גם במקומות שיש בהם לימודי ליבה וגם בכאלה שאין בהם לימודי ליבה, ואף אחד לא חסין. אין זו גזירה משמיים והיא ניתנת לטיפול. אני משוכנע שאמצא אוזן קשבת, ובעזרת חבריי, הזדמנות לברך את ארבעת הניצבים בדימוס שיש בכנסת זו, ללא קשר לזהותם הפוליטית או לתפקידים השונים שכל אחד מאתנו ייטול עליו, נוכל לקדם את נושא מיגור האלימות למען עתיד טוב יותר לילדינו. תודה רבה לכם.

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  07/03/2013
דוד צור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ברק אובמה / Barack Obama   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שחר איילון   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שינוי עמוק, לא קוסמטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במבה
12/02/13 07:18
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה,
11/02/2013  |  עמר בר-לב  |   נאומים
אדוני היושב-ראש. כנסת נכבדה,
11/02/2013  |  יאיר לפיד  |   נאומים
כבוד נשיא המדינה שמעון פרס, כבוד ראש הממשלה בנימין נתניהו והגברת נתניהו, כבוד נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, הגברת גרוניס ושופטי ישראל, יושב-ראש הכנסת השמונה-עשרה חבר הכנסת ראובן רובי ריבלין, הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הנשיא החמישי למדינת ישראל יצחק נבון, רעיית הנשיא השישי הגברת אורה הרצוג, יושבי-ראש הכנסת לשעבר שבח וייס ודן תיכון ורעייתו, שרי הממשלה, חברות וחברי הכנסת בהווה ובעבר ובני משפחותיהם, היועץ המשפטי לממשלה עורך-דין יהודה וינשטיין, מבקר המדינה השופט יוסף שפירא, מכובדי, סגל אל"ף של המדינה, ראשי הנציגויות הזרות בישראל, ראשי העדות הדתיות בישראל, משפחות שכולות, הגברת נדיה כהן, אורחים יקרים, אזרחי ישראל, זכות היא לי לעמוד כאן היום במעמד של ותיק חברי בית המחוקקים ולנהל את ישיבת הפתיחה של הכנסת התשע-עשרה.
05/02/2013  |  בנימין בן-אליעזר  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il