|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

חברת ניקיון ופוליש? היזהרו מנוכלים

כשאתם צריכים לבצע ניקיון דירה לפני כניסה, או זקוקים לשירות ניקיון בית לאחר שיפוץ, אתם זקוקים לחברת פוליש שתבצע זאת
06/03/2018  |     |   כתבות שיווקיות   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

חברות ניקיון לבתים ודירות נוהגות בחוסר אמינות, מתברר שהתחום הזה עמוס בנוכלים אשר מנצלים את חולשתכם ותמימותכם, וכך למעשה עובדים עליכם. בארבעת העשורים האחרונים ישראל נבנתה בתנופה גדולה, מקומות כמו מודיעין, בית שמש וראש העין, הפכו לערים, ונוספו מאות אלפי בתים.

לקוחות רבים החלו להסתייע בשירות ניקיון לדירה או הבית שרכשו, וכך החלו חברות רבות לצוץ כמו פטריות לאחר הגשם. למעשה, כל מי שהחזיק סמרטוט ביד, יכול היה לפרסם את עצמו, אך עם הזמן התחילו הנזקים והעקיצות הכואבות. הכל התחיל בתל אביב שהבניה בתחילת שנות ה-70 הייתה בה מסיבית, אך עם הזמן בעליה של שנות ה-90, זה התפשט לכל הארץ. אז מה הם השיטות שבאמצעותם משקרים וחולבים אתכם, או יותר מכך ממה אתם צריכים להיזהר.

התרגילים שבאמצעותם עובדים עליכם

הקבלן האמור לנקות את הדירה לאחר תיאום טלפוני בניכם מגיע בבוקר, וטרם הביצוע, מתחיל המשא-ומתן מחדש. וכשאתם שואלים אותו איפה הכלים המתאימים, הוא מיתמם ואומר שמה שסיכמתם אינו תואם את המציאות בשטח, ושאתם אמורים לשלם הרבה יותר משסיכמתם.

הוא יספר לכם שהרצפה מלוכלכת מאוד והוא צריך ללטש אותה תחילה, רוב הסיכויים שהוא משקר ואפילו יכול להרוס אותה. הוא גם ימליץ לכם על פוליש לרצפה, אך בעידן של היום, בתים ודירות חדשות מרוצפים ריצוף גרניט פורצלן ואינן זקוקות לפוליש כלל.

החומרים בהם משתמשים חברות אלו הם חריפים וחזקים מאוד, חוסר זהירות ומיומנות בשימוש בהן, יכול לגרום לנזקים חמורים. חברות אלו חובבות מאוד שימוש בצינורות מים המתיזים לכל עבר, מה שגורם לרהיטים להתנפח ולנזקים רבים לקירות הבית והצבע.

אז איך נוודא שהחברה שתגיע אלינו אמינה, נוהגת ביושר ואמינות, והחשוב ביותר איך נסכם מחיר וציפיות מראש. בהמשך הכתבה לא רק שתהיו חכמים יותר, אלא תקבלו גם טיפים כיצד ניתן לבצע ניקיון דירה חדשה בעצמכם.

ניקיון דירה לפני כניסה ומעבר אליה

לפני שתשוחחו עם החברה בה אתם מעוניינים שיחה קולחת, תבהירו שאתם מעוניינים בהצעת מחיר במקום אותו אמורים לנקות, חברה המשכנעת אתכם שאין צורך מחשידה. חברות המציעות מחירים מצחיקים שאפילו, אם אתם הייתם נעזרים בעוזרות בית היה עולה יותר ממה שהם מציעים. אל תאמינו שהם באים עם סופרמנים לביצוע השירות שרובו הוא עבודת כפיים. המכונות בעיקר לרצפה ואפילו פנלים מנקים בידיים.

במקרים רבים, בגלל הפרשי גבהים או רצפות גרניט פורצלן מחוספסות, המכונה אינה עוזרת הרבה וגם פה עובדים בידיים. תמיד עדיף לבצע ניקיון דירה לפני כניסה ומעבר אליה, ולא אחרי שהעברנו את כל תכולת הבית פנימה מכמה סיבות ואפרט. דירה ריקה לפני כניסה אליה, ניתנת לניקוי קל יותר, ולכן הקבלן יוזיל לכם משמעותית את המחיר.

בית ריק ינוקה הרבה יותר טוב מאשר התכולה נמצאת בו, כך תהיה גישה לכל פינה שתנוקה היטב. במידה ויש צורך לבצע פוליש לרצפה, יהיה הרבה יותר פשוט לכל חברת פוליש להבריק ללא סימני גרירה של רהיטים. והכי חשוב, הניקיון לא יפגע ברהיטים ובמוצרי הבית שלכם. אם מרצפות הבית ישנות כמו רצפת שיש או טראצו, תשאלו שאלות כמו האם מדובר על פוליש קריסטל, או סתם קרצוף וניקוי עם מכונה.

יש סוגים רבים של ריצופים שרבים מהם ניתנים להברקה, אך חשוב לדעת שחומר המתאים לריצוף אחד, כלל לא בטוח שיתאים לריצוף אחר. חשוב מאוד לנסות להיעזר בחברים למציאת חברת ניקיון מומלצת, במידה ואין לכם ממליצים, עשו כך. הזמינו את בעל המקצוע לבקר במקום ולוותר על כל ההסבר הטלפוני, אל תבקשו אלא התעקשו שהוא יגיע יתאם ציפיות ויגיש הצעת מחיר כתובה.

ניקיון לאחר שיפוץ בית מחייב ידע ומקצועיות

היום קבלני הבניין מוסרים את הדירות ללקוחות לאחר ניקוי ראשוני, בתים שניקו ניקוי ראשוני, לא תמיד מצריכים חברת ניקיון וזה רק במקרה ולא שיפצתם לאחר-מכן. כמו שהבטחתי, בהמשך אסביר לכם כיצד ניתן לנקות לבד, אך בוא נתחיל בשירות ניקיון דירה לאחר שיפוץ. הקבלן אומנם ניקה את הניקוי העיקרי, אך השיפוצניק לכלך שוב את כל מה שניקה הקבלן, וחומרי שיפוצים מסובכים להסרה.

צריכים לדעת באיזה חומר להשתמש בכל פריט שמנקים, ולפרק בזהירות מרבית תוך ודילול החומר המנקה כראוי, ולהשתדל לא להשאיר שריטות במוצר לאחר-מכן. חומצת מלח הוא חומר האמור לנקות כתמי רובה שנשארו על הקירות בחדרים הרטובים, לכן צריך לנהוג במשני זהירות על הברזים והנירוסטה. במידה והריצוף הוא גרניט פורצלן שמרוח בכתמי רובה, הניקוי זהה, אך עם מכונה.

דילול החומר אמור להיות אחד ל-35. כלומר, דלי מלא מים וכ-50 גרם חומצה, שזה רבע כוס מים. יש להיזהר עם המכונה בעת הקרצוף מהתזה של מים על רהיטים, ולהימנע מפסיעות בנעליים רטובות על פרקטים אמיתיים.

ניקוי חלונות שהפרופיל שלהם מגורען וצבוע בתנור, מצריך זהירות מחומרים כמו מדלל 21, זה יכול להסיר את צבע הפרופיל. ארונות העשויים פורמיקה ועליהם כתמים, ניתנים להסרה בעזרת אצטון או כל חומר המכיל אלכוהול. אך שימוש בו בארונות צבועים בתנור, יגרום לנזק גדול מאוד. אז כמו שאמרנו, בית לאחר שיפוץ, מצריך בעלת ידע ומקצועיות. אבל כמו שהבטחתי, אסביר כיצד ניתן לנקות דירה לאחר מסירה מקבלן, שעברה ניקוי ראשוני לפני-כן.

ניקיון דירה חדשה לאחר ניקוי ראשוני ללא חברה

בימנו, ניקיון דירה חדשה יכול להיות סיפור לא כזה גדול, ואולי בכלל תוכלו לבצע זאת בעצמכם ללא הוצאה כספית מיותרת. כבר אמרנו שהיום קבלני בניין ויזמים מוסרים בתים ודירות לאחר ניקוי ראשוני, עדיין נשאר מה לנקות, אבל לא משהו שמצריך חברה לכך. הקבלן כבר הסיר את הלכלוך הגס של כל הצבע והחומרים הקשים, ומה שנשאר זה להבריק בעיקר מכל האבק והשאריות הקטנים.

ניקוי תריסים וחלונות

מתחילים בניקוי החלונות והתריסים. לשם כך, מלאו שני דלים של מים נקיים והוסיפו סבון בדלי אחד. הצטיידו במטליות וניירות סופגים, ראש מטאטא ושואב אבק. הברישו היטב את החלונות והתריסים בעזרת ראש מטאטא, שיישאר יבש במשך כל התהליך, והקפידו להבריש כל פינה, כולל המסילות והמסגרות.

מומלץ מאוד לפרק את החלונות תחילה, כך פעולת השאיבה לאחר ההברשה, תשאב כל גרגיר. לאחר שאיבה, השרו מטלית במים עם סבון. לסחוט מעט, ולמרוח בה את כל החלונות, כולל הפרופילים. לאחר-מכן, ניגוב הסבון בעזרת מטלית טבולה במים נקיים. להברקת החלונות, השתמשו בנייר הסופג לאחר התזה של נוזל לניקוי חלונות, במקרים שיש טיפות צבע קטנות שנשארו היעזרו במים חמים ולחצו על המטלית.

ניקוי החדרים הרטובים

הקבלן בחדרים הרטובים ניקה כמעט את כל הגושים הגדולים של הרובה והצבע. למעשה, מה שנשאר זה אבק הרובה ואולי כתמי צבע קטנים שנשארו. שוב דלי מים נקיים, דללו חומר הנקרא סנו קלאק שתי כוסות בדלי מים שלם, ולמרוח בעזרת ראש של מטאטא את הקירות, האסלות, והאמבטיות. קרצפו את המשטחים היטב בעזרת כריות קרצוף ממש כל פינה, ולאחר-מכן שטפו במים נקיים. כתמי הצבע יוסרו לחלוטין אם תלחצו מעט על כרית הקרצוף, כך לא תצטרכו להשתמש במדלל צבע כלל, והחדרים הרטובים יהיו מושלמים.

ניקוי ארונות הדירה

ניקוי ארונות מצריך זהירות יתרה מחומרי אלכוהול, בעיקר אצטון או מדלל צבע. אם אינכם יודעים איך נעשה תהליך יצור הארון, נסו על פינה נסתרת. בעיקרון, רוב הארונות מצופים פורמיקה בה אין בעיה להסיר גם כתמי צבע שטפטפו, אך שוב אם הארון צבוע באפוקסי או כל צבע בתנור, אסור להשתמש באלכוהול. נקו בעזרת הברשה ושאיבה קודם, ולאחר-מכן מטלית לחה ומטלית יבשה עדיף מטליות מייקרופייבר.

פוליש לרצפה לסיום העבודה

פוליש לרצפה נשמע כמו חומר שמורחים ומבריקים בו את הרצפות, אך לא כך. למעשה, זאת מילה באנגלית שהמשמעות שלה היא קרצוף. בסלנג הישראלי המילה פוליש לרצפה נתפשה כהברקה, אז נכון יש בהחלט רצפות שיש המוברקות בעזרת פוליש קריסטל, אך לרוב אין צורך בזאת.

ניקיון רצפה לאחר ניקיון ראשוני

רצפות בתים ודירות חדשות על-פי רוב מרוצפים ברצפת גרניט פורצלן, לאחר ניקוי ראשוני של הקבלן נותר מעט מאוד לנקות וזה פשוט וקל. שוב פעם שתי דליים של מים נקיים כשבאחד נוסיף סנו קלאק שתי כוסות, ולמי שאין ידו משגת, ניתן להשתמש בחומצה מדוללת דלי מים ורבע כוס חומצה. פזרו את החומר בעזרת מטלית רצפה ומגב, והברישו היטב בעזרת מטאטא גס. לאחר פעולה זו, שטפו את הרצפה היטב במים נקיים, וייבשו את הרצפה עם מטלית מיקרופייבר. הקפידו לא לדרוך על החומר ולהיכנס למקום בו הריצוף פרקט, והרחיקו רהיטי עץ וכל מערכות שהרגליים שלהם עשויות נירוסטה.

חברת פוליש לרצפת שיש או אבן טבעית בלבד

יש המון סוגי רצפות הדורשות הגנה מפני ספיגה והברקה בעזרת פוליש קריסטל או ווקס, לפעולות אלו חשיבות רבה להזמין חברת פוליש בעיקר, אם מלטשים ומחדשים רצפה. חידוש רצפה ישנה דורש מיומנות ומקצועיות רבה, הליטוש נעשה עם מכונה כבדה מאוד הנעזרת בכריות יהלום לשם כך.

ליטוש רצפת שיש או רצפה ישנה

תחילה פותחים את החריצים בין האריחים בעזרת דיסק יהלום, ומעמיקים בסנטימטר על-מנת למלא דבק שיש בגוון מתאים אל תוך החריצים. כשהדבק התייבש היטב, מלטשים את הרצפה ביהלומי גריסה, ליישור הגבהים בין האריחים ולקבלת משטח אחיד. יהלומי הגריסה ישאירו מן הסתם רצפה מאוד שרוטה ומחוספסת, ולכן השלבים הבאים ילוטשו בעזרת יהלומים עדינים יותר, וזה גם בכמה שלבים עד החלקה. כשהרצפה מוחלקת כתוצאה מהליטוש, כבר תוכלו להבחין בברק טבעי מהרצפה, אך לאחר פוליש קריסטל בסיום, תקבלו מראה מדהים. הרצפה תבריק כאילו שיש עליה מים. כל מוצר שיהיה בבית, ישתקף על הרצפות, ממש כמו בבתי מלון מפוארים. יש רצפות רכות מאוד הסופגות נוזלים הנשפכים עליהם בקלות יתר, לכך מומלץ מאוד למרוח סילר שמגן על הרצפה מספיגה, ושומר על הברק לאורך זמן.

פוליש קריסטל לרצפה נראה משגע

בעלות לא מאוד גדולה, ניתן לבצע הברקת רצפה בקריסטל. אתם שואלים למה עדיף פוליש קריסטל על הברקה בווקס פשוט? התשובה לכך היא ראשית החלקה אך לא רק. קריסטל נעשה בשיטת המגנזיום, כך שהחומר המפוזר עליו בעזרת ספריי, מעובד עם מכונה וצמר פלדה מיוחד. עיבוד החומר בעזרת מכונת הפוליש מדביק את החומר על הטקסטורה, והמראה הופך זכוכיתי ומעשיר את מראה הבית.

היתרונות העיקריים אומנם שאינו מחליק כלל, אבל גם לאחר גרירת רהיטים על הרצפה, אינו משאיר סימנים. הטיפול בשיטה זו שומר על הרצפה לאורך זמן משחיקה, ואפילו ההברקה נשארת שנים.

כותב מאמר זה הוא הבעלים של חברה המתמחה בתחום פוליש וניקיון בתים ודירות לאחר שיפוצים, ומספקת שירות איכותי אמין וזול
תאריך:  06/03/2018   |   עודכן:  07/05/2018
כתיבת המומחים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאיבת שומן זו אחת הפרוצדורות הפופולריות כיום בתחום הכירורגיה הפלסטית. יש המכירים את הפרוצדורה גם בכינוי 'הזרקת שומן', כאשר הגוף מעוצב על-ידי שאיבת השומן והזרקתו באזורים מסוימים בגוף, על-מנת לעצבו באופן ספציפי. ניתוח שאיבת שומן מתבצע על-ידי רופא מנתח, לאחר שהפציינט עובר בדיקות מקיפות ומותאמות בעבורו תוכנית ניתוח והחלמה אישית.
SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION) היא למעשה פעולת אופטימיזציה למנועי חיפוש המיועדת למטרות קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש השונים במרחבי הרשת. פעולת ה-SEO מיועדת בעיקר לצרכי שיפור דירוג מיקומו של האתר המקודם בעמוד הראשי של מנוע החיפוש תחת מילת המפתח או הביטוי באמצעותו הגולש/ת מבצע חיפוש.
כשההורים מחליטים לעבור דירה לקראת הפנסיה, תמיד יש התרגשות גדולה. הם נמצאים בשלב שבו הם כבר עבדו עשרות שנים, חסכו לא מעט כספים ולכאורה הם יכולים להרשות לעצמם לקנות את הדבר שהכי דומה לבית החלומות שלהם.
בעקבות תלונות נמשכות בנוגע למודעות העוסקות במטבעות וירטואליים בעלות תוכן שקרי, פייסבוק פרסמו איסור חדש. חוק חדש היצא ב-30 בינואר בפוליסת הפרסום של פייסבוק אומר: "חל איסור על פרסום מוצרים פיננסים ושירותים כמו מטבעות וירטואליים, הנפקות מטבע ואופציות בינאריות, הקשורים לעיתים קרובות להונאות ושקרים שבאמצעותם נעשה הפרסום".
בניית דף נחיתה מצליח שיביא לאחוז גבוה של המרות, היא לא משימה פשוטה: לא מספיק ליצור דף מושך ואטרקטיבי עם קופירייטינג מצוין, אלא צריך גם לדעת איך לגרום לגולשים לבצע איתו את האינטראקציה הנכונה, כמו למשל מילוי טופס או חיוג למספר טלפון (בעיקר במובייל). אם לוקחים בחשבון שלכל תחום יש ניואנסים משלו והמתחרים פועלים בצורות שונות, מספר הגורמים שצריך להתחשב בהם נעשה גבוה אפילו יותר.
30/01/2018  |  איתי ברנר  |   כתבות שיווקיות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il