בעולם הדיגיטלי של היום, קידום האתר העסקי שלכם הופך הכרחי יותר מתמיד. אתר בית העסק הינו חלון הראווה שלכם וגם העובד המצטיין שלכם שעובד גם כשאתם ישנים, מבלים עם המשפחה או נמצאים בחופשה. באתר הלקוחות יכולים לקבל מידע, להזמין לעצמם שירות או מוצר, ללמוד אודותיכם ולבחור בכם להיות ספקי השירות או המוצר שהם זקוקים לו מבין כל המתחרים. כדי לבלוט מעל כולם, להיות תמיד במקום הראשון ולמשוך לקוחות פוטנציאלים חדשים, אתם זקוקים לקידום אתרים איכותי ומשמעותי שיעזור לבית העסק שלכם לפרוח ולהתפתח באופן עקבי.
מי מפחד מקידום אתרים?
לפעמים כאשר בעלי עסקים שומעים את נושא קידום האתר העסקי עולה, הם מיד חושבים על כל ההוצאות שייגרמו להם וחוששים מזריקת כסף לשווא, אך אין דבר שגוי מזה. באמצעות מעטפת כוללת של קידום האתר העסקי, ניתן יהיה לבלוט מעל המתחרים, לעניין ולמשוך לקוחות פוטנציאלים רבים, ליצור קהילת לקוחות חוזרים, למתג ולמנף אתכם ולהיות הראשונים בתחום העסקי שלכם. חושבים שזה מוגזם? ממש לא.
חברת קידום אתרים טובה המתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית, שיפור ואופטימיזציה של האתר העסקי, קידום ממומן או
קידום אורגני יכולה להוביל גם בית עסק קטן הנמצא בשלביו הראשונים להיות המצליח ביותר בתחום שלו בתוך זמן לא רב, וכל זאת באמצעות מנוע החיפוש של גוגל.
SEO - קידום אתרים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל
גוגל אשר פרצה לתודעתנו בתחילת שנות האלפיים הפכה את החיפוש באינטרנט לקל, פשוט ומהיר. כדי לעשות זאת פיתחו לארי פייג' וסרגיי ברין אלגוריתם משוכלל שמזהה באופן מהיר ביותר מילות מפתח ועוד משתנים שונים כדי שבכל פעם שתקישו את מילות המפתח, למשל, חנות לממכר דגים, בתי מלון באילת, עורך דין ונוטריון, מספרה לבעלי חיים, האלגוריתם יסרוק מאות אלפי תוצאות בשבריר שניה, יבחר מתוכן את אלו שהן מתאימות ביותר וידרג אותן בעמוד התוצאות. שלוש התוצאות הראשונות בעמוד יהיו תמיד התוצאות המתאימות ביותר למילות המפתח שהקיש המחפש, ומהתוצאה הרביעית ואילך, ההתאמה כבר הולכת ופוחתת בהדרגה. שלוש התוצאות הראשונות הן בעלות הסיכוי הרב ביותר לפנייה של לקוחות פונטציאלים ולכן חשוב כל כך להתנוסס בראש דף התוצאות. איך עושים את זה? זו שאלת מיליון הדולר שעליה מנסים לענות אנשי ה-
SEO- Search Engin Optimization אשר פירושו בתרגום חופשי אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש ( של גוגל ). מטרתם של המומחים ל - SEO הוא לפצח את הדרך הטובה ביותר למשוך את תשומת הלב של האלגוריתם ולגרום לו להאמין שהאתר העסקי שלכם הוא הטוב ביותר בתחומו ולכן הוא עונה באופן מושלם להגדרת מילות החיפוש שהקיש המשתמש. כיום ישנן שתי שיטות עיקריות להעזר במנוע החיפוש של גוגל, קידום ממומן וקידום אורגני. השאלה באיזו שיטה עדיף לבחור תלויה רבות בתחום העיסוק שלכם, בשלב שבו אתם נמצאים מבחינת המודל העסקי שלכם, מה חשוב לכם ועוד.
קידום אורגני
קידום אורגני הוא למעשה קידום המתרחש באופן טבעי, הוא אומנם איטי אך יציב ומאפשר לכם לבנות קהילת צרכנים נאמנה אשר חוזרת ורוכשת ממכם את המוצרים או השירותים שלכם שוב ושוב. אנשים נכנסים לאתר שלכם, נרשמים למועדון הלקוחות, נרשמים לניוזלטר, קוראים את הבלוג ואת המאמרים שאתם מפרסמים באתר שלכם, משאירים המלצות, קונים ממכם מוצרים או מזמינים ממכם שירות וממליצים עליכם לחבריהם ולמכריהם על-ידי שיתוף. גם פעילות ברשתות החברתיות מועילה לכם מאוד לקדם את האתר העסקי שלכם. יצירת קהילת עוקבים, משתפים וממליצים אשר מפנים את מכריהם וחבריהם לאתר שלכם עוזרת מאוד לקדם קידום אורגני. הצמיחה האורגנית משתרעת על פני זמן רב אך לאחר שבונים אותה היטב, היא הופכת ליציבה מאד, גדלה באופן מעריכי, ובונה לכם קהילת צרכנים חוזרים שנשארים נאמנים. קידום אורגני מתאים במיוחד לבתי עסק מקומיים, קהילתיים ושכונתיים,
בתי עסק שמעוניינים בקהילה יציבה וקבועה של לקוחות ובתי עסק שיש להם ערכים חינוכיים או תרבותיים להנחיל לקהילה שלהם.
קידום ממומן
קידום ממומן פירושו רכישת שטח פרסום בדף החיפוש של גוגל. כלומר, בכל פעם שלקוח פוטנציאלי יקיש מילות מפתח המתאימות לתחום העיסוק שלכם, גם אם הוא הקיש את שם המתחרה שלכם באופן ספציפי, אתם תמיד תופיעו בראש טבלת התוצאות, מעל התוצאות האורגניות, במסגרת בולטת ובכתב גדול. היתרון העצום של קידום ממומן זה שכל לקוח שמחפש שירות או מוצר יראה קודם כל אתכם גם אם הוא חיפש מישהו אחר, והוא עשוי במידה רבה מאוד לפנות אליכם כדי לבדוק אולי אתם מציעים שירות זול או טוב יותר. הקידום הממומן אומנם עולה כסף אך היתרונות שלו בהחלט שווים את זה. הוא מתאים במיוחד לעסקים חדשים ובלתי מוכרים, עסקים שיש להם תחרות עזה ו'בריכה צפופה מדי' של אנשי מקצוע בתחום, צורך תכוף בלקוחות מתחדשים והרחבת קהלי היעד שלהם, פריצה מהירה לתודעה והגדלה מהירה של קהילת הלקוחות הנאמנים.
אז מה עדיף? אורגני או ממומן?
התשובה הקלה לשאלה הזו היא שניהם. כבית עסק מצליח, יש צורך לאזן בין קהילה נאמנה שחוזרת וקונה ממכם, ובין הגדלתה באופן מתמיד. קידום אורגני לוקח זמן ותשומת לב רבה בכתיבת ניוזלטרים, מאמרים, בלוגים, פרסום פוסטים, סרטונים וסטוריז ברשתות החברתיות, רענון האתר בתוכן עדכני ועוד, בעוד שהקידום הממומן מופעל בלחיצת כפתור אחת ומאפשרת לכם שליטה מלאה בתקציב הפרסום שלכם. היתרונות של שתי השיטות הינם חיוניים, והאיזון ביניהם חשוב. יותר מדי קידום אורגני יכול להתיש אתכם במהרה ולא להמשיך לפתוח אתכם לקהלים רחבים וחדשים, ואילו יותר מדי קידום ממומן יכול לרוקן את הארנק שלכם במהירות. כל בית עסק זקוק לחליפת שיווק אישית משלו שתתאים בדיוק לתקציב, לתנאים, לצרכים ולרצונות, ורק חברת קידום אתרים טובה ואיכותית תדע לתכנן עבורו אסטרטגיה שיווקית נכונה שתאפשר לו לצמוח ולהתפתח באופן עקבי.
לבד או חברת קידום אתרים?
ניתן לעשות קידום אתרים לבד, זה דורש ידע ומומחיות במספר תחומים כגון בניית אתרים, כתיבת תוכן, ברירת מילות מפתח מדויקות, שיווק ברשתות החברתיות ובגוגל. כדי לעשות את זה טוב ונכון תזדקקו להרבה מאוד השקעה, זמן ומאמצים, אך בסופו של דבר ייתכן שתראו הצלחה מסוימת. לעומת זאת, חברת קידום אתרים יכולה להעניק לכם מעטפת כוללת של שירותים, אול אין וואן, כאשר במקום לשכור מספר נותני שירותים שלא בהכרח מסונכרנים זה עם זה תוכלו לקבל את הכל במקום אחד בתיאום מושלם. חברת קידום אתרים טובה תבחן את האפשרויות השונות ותבנה עבורכם אסטרטגיה שיווקית מצליחה שכוללת אופטימיזציה של האתר, שיפור חווית הלקוח, מחקר מתחרים וכתיבת תוכן איכותי לאתר עצמו וללינקים שיגרמו לאלגוריתם של גוגל לראות שהאתר שלכם בעל תנועה רבה, מומלץ על-ידי אחרים ועומד בקריטריונים השונים. כאשר אתם נותנים למומחים לקדם אתכם באופן מקצועי, אתם מקבלים שקט נפשי והרבה יותר זמן פנוי כדי לדאוג לניהול בית העסק שלכם בראש שקט בידיעה שתחום השיווק נמצא בידים טובות ואתם פנויים לעסוק בתחזוקה השוטפת של העסק שלכם להצלחתכם ולפריחתכם בתחום.