חברת סימפוני, המבקשת להתחרות בחברת בלומברג בהצעת פלטפורמה למדיה חברתית ב
וול סטריט, גייסה הון נוסף והביא את מועדון העילית "יוניקורן" לשווי של מיליארד דולר - מדווח (16.5.17) פייננשל טיימס.
החברה, שמרכזה בפאלו-אלטו שבעמק הסיליקון, הציגה את הפלטפורמה שלה לפני שנה וחצי. היא ממצבת את עצמה כחלופה זולה יותר ונוחה יותר לטרמינלים בדסקים למסחר בשוק ההון ברחבי העולם. לדברי מייסד החברה והמנכ"ל שלה, דייוויד גורלה, לחברה כבר יש מסד של 200,000 משתמשים ב-160 חברות, רובם בצד של המוכרים בשוק ההון.
אתמול בבוקר הודיעה החברה על גיוס נוסף בסך 63 מיליון דולר, רובם ממשקיעים קיימים, ועל-כניסת נציג של בנק BNP-פריבאס למועצת המנהלים שלה. מקורות המכירים את הגיוס אמרו לעיתון, כי הוא נעשה לפי שווי של מיליארד דולר לסימפוני, לעומת 750 מיליון דולר בגיוס שביצעה באוקטובר. "וול סטריט מתחילה לשנות את הדרך בה היא מתקשרת", אמר גורלה, בציינו שכמה חברות גדולות החלו להחליף ביניהן רעיונות באמצעות המערכת שלו.
בין המשקיעים המקוריים בסימפוני היו בנק אמריקה, סיטאדל, סיטיגרופ, גולדמן-זאקס ומורגן-סטנלי - שרבים מהם מצויים תחת לחץ להוריד את עלויות ניהול המידע שלהם המסתכמות במאות מיליוני דולרים בשנה. בלומברג מציעה מאות פונקציות מעבר לצ'אטים בין הסוחרים ומציעה שדרוג של הטרמינלים ללא תשלום, תוך הוספת פונקציות שמציעים המתחרים. כתוצאה מכך, מצליחה בלומברג לגבות את המחיר הגבוה ביותר - 25,000 דולר - ולהכות את מתחריה, בעת ובעונה אחת.
בשנה שעברה, מציין פייננשל טיימס, רשמה בלומברג ירידה נטו במספר הטרמינלים שהיא מפעילה - בפעם השנייה בלבד בתולדותיה. בסוף 2016 היא שירתה 324,485 טרמינלים, 3,000 פחות מאשר שנה קודם לכן. עם זאת, חלקה בשוק המידע הפיננסי שהיקפו 27 מיליארד דולר בשנה, נשאר 33.4%, בעוד רויטרס-תומסון מחזיקה ב-23.1%. סטנדרד אנד פור היא הגוף השלישי שחלקו עלה על 5%.
סיריל קוטו מבנק BNP אומר, שהיתרון של סימפוני נותנת מענה ל"ערוצי תקשורת שיתופיים בהרבה שהם חלק בלתי נפרד מחיינו היום-יומיים. הענף הפיננסי זקוק לכאלה; אנחנו זקוקים לכאלה". לדברי גורלה, הפלטפורמה של החברה הגיעה לנקודת האיזון, כאשר יותר ויותר בנקים בוחרים בה במקום "ערב רב של בלומברג, AOL וסקייפ". סימפוני גובה 180 דולר לשנה, עם הנחה על מספר גדול של טרמינלים. כעת היא מתכננת להשקיע במו"פ ולהגביר גם את ההשקעות במכירות ובתמיכה טכנית.