מספרים שפעם מינתה ממשלת בריטניה ועדה שתבחן האם וכיצד להתיישר עם שאר העולם ולעבור לנהוג בצד ימין של הכביש. הוועדה ישבה על המדוכה חודשים ארוכים, קראה דוחות, שמעה מומחים, סיירה ברחבי העולם והגישה דוח עב כרס שמסקנתו: צריך לעבור – אבל בהדרגה. בשלב ראשון, המשאיות יעברו לצד ימין.
כמו שקורה לעיתים קרובות, גם הבדיחה הזאת משקפת מציאות – והחל מהשנה הבאה יהיה לה אופי ממשי בדמות צי של משאיות ללא נהג שיתחילו לנסוע בכבישי בריטניה, מדווח דיילי טלגרף. מדובר בשלוש משאיות שינועו בשיירה, כאשר רק בראשונה שבהן יש נהג ושתי האחרות פועלות בהתאם להוראות שהוא נותן לזו שבתוכה הוא יושב. אולם חברת The Automobile Association, המובילה בתחום הרכב וביטוחו בבריטניה, מזהירה שמדובר בסכנה ממשית ליתר הנהגים, במיוחד בהתחשב בעובדה שכל משאית היא באורך של חצי מגרש כדורגל. הטכנולוגיה נוסתה בהצלחה באירופה ובארה"ב, אך לדברי AA הכבישים בבריטניה אינם מתאימים לה.
מסביר נשיא הארגון, אדמונד קינג: "יש לנו כמה מהכבישים המהירים העמוסים ביותר באירופה עם הרבה יותר כניסות ויציאות. משאיות כאלו יכולות לעבוד בכבישים הנטושים של אריזונה או נבאדה, אבל זו לא אמריקה. משאית כזו עלולה לחסום לנהגים אחרים את השילוט ולהקשות עליהם להיכנס ולצאת לכבישים ומהם. בכבישים החדשים שלנו, בהם אין שוליים קשים, טלפון החרום הוא בכל 2.5 ק"מ. נהג בצרה עלול להתקשות להגיע לטלפון אם דרכו תיחסם בידי משאיות ענק".
משרד התחבורה מבטיח, מדווח העיתון, כי המשאיות ישאו קרובות זו לזו, כאשר ההאצה והבלימה יישלטו בידי המשאית המובילה. המשאית הראשונה, מסביר המשרד, תסלק אוויר מן הדרך וכך יצטרכו המשאיות שאחריה להפעיל פחות עוצמת מנוע – מה שיפחית את פליטת גזי החממה וייעל את צריכת הדלק שלהן. חוץ מזה, יהיו נהגים גם בשתי המשאיות שמאחור, שיוכלו ליטול פיקוד עליהן במקרה הצורך.
ממשלת בריטניה הקציבה 8.1 מיליון ליש"ט לניסוי, שייערך תחילה במסלולי ניסוי לפני שהמשאיות ייצאו לכבישים. לדברי שר התחבורה, פול מיינרד, מדובר בטכנולוגיה שתשפר את איכות החיים, תוריד את העלויות בשל החיסכון בדלק ותחשוף את יתר המשתמשים בדרך לפחות זיהום אוויר. הניסוי המתוכנן, הסביר מיינרד, מיועד לוודא שהטכנולוגיה הזאת בטוחה לפני שהיא נכנסת לשימוש רחב.