|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מרפאת כאב תל אביב - מה חשוב לדעת לפני שבוחרים?
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים
סיוע מיוחד למסעדות [צילום: מארק לניהאן, AP] 183,000 חולים אתמול [צילום: ג'יי הונג, AP]

908 מיליארד דולר נוספים למשק האמריקני

הקונגרס מאשר את חבילת הסיוע השנייה

הצעדים המרכזיים: סיוע חד-פעמי במזומן של עד 600 דולר לכל אדם במשק בית, מותנה ברמת ההכנסה; תוספת של 300 דולר לשבוע בדמי האבטלה הפדרליים לפחות עד אמצע חודש מארס; 429 מיליארד דולר בהלוואות חירום למגזר העסקי; 130 מיליארד דולר להתמודדות ישירה עם הקורונה
21/12/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

הקונגרס האמריקני מאשר (יום ב', 21.12.20) חבילת סיוע בסך 908 מיליארד דולר להתמודדות עם הקורונה והשלכותיה הכלכליות. הרפובליקנים והדמוקרטים סיכמו את כל הפרטים שעות בודדות לפני המועד האחרון - חצות הלילה (שעון וושינגטון, 07:00 שעון ישראל). מנהיגי שתי הסיעות הבטיחו להעביר את החקיקה הדרושה בשני הבתים במהירות האפשרית ולשלוח את החוק לחתימתו של הנשיא דונלד טראמפ.

בלב החבילה עומדים שלושה צעדים: סיוע חד-פעמי במזומן של עד 600 דולר לכל אדם בכל משק בית, על-פי רמת ההכנסה; הגדלה של 300 דולר לשבוע בדמי האבטלה הפדרליים למשך שלושה חודשים; ו-429 מיליארד דולר בהלוואות חירום למגזר העסקי. החוק יאושר מספר חודשים לאחר שפגו רוב צעדי הסיוע שניתנו בתוכנית מחודש מארס (שעמדה על 2.2 טריליון דולר) וימים בודדים לפני פקיעת דמי האבטלה המוגדלים. תקופת הבחירות והקיטוב העמוק בין המפלגות עיכבו את החבילה עד כה. הוא גם בא כאשר הקורונה משתוללת ברחבי ארה"ב, עם 183,000 חולים חדשים ו-1,400 מתים ביממה האחרונה, ועל-רקע החששות מהתפשטות המוטציה שהתגלתה בבריטניה.

כאמור, התמיכה במזומן - החיונית כדי לאפשר תשלומים שוטפים ובראשם שכר דירה - תעמוד על 600 דולר לאדם, מחצית מן הסכום בחבילה הקודמת. סכום זה יינתן למשקי בית שהכנסתם בשנת המס 2019 הייתה עד 75,000 דולר, הוא ילך ויפחת עד שיבוטל למשקי בית בעלי הכנסה של 99,000 דולר ומעלה. טראמפ דרש סיוע של 2,000 דולר לאדם, אך אינו צפוי להטיל וטו על החוק בשל הסכום הקטן בהרבה.

דמי האבטלה המוגדלים, שעמדו לפקוע ב-27.12.20, יוארכו לפחות עד 14.3.21. גם כאן הסכום הפעם הוא מחצית מזה שניתן בחבילה הקודמת, וזאת משתי סיבות: החשש שמא סכום מוגדל יעודד הימנעות מחזרה לעבודה והגרעון העצום בתקציב האמריקני השנה (3 טריליון דולר). עוד נקבע, כי יוארכו גם דמי האבטלה המוגדלים לעובדי קבלן ולעובדים במה שמכונה "כלכלת ה-gig", כמו נהגי אובר. מספר הנהנים מדמי אבטלה לצורותיהם השונות עומד על 20.6 מיליון, אם כי ההערכה היא שהמספר האמיתי של המובטלים נמוך מזה. את הסיוע הקודם, שהחל בעיצומו של הגל הראשון, קיבלו בסך-הכל 30 מיליון איש.

החבילה כוללת 284 מיליארד דולר לעסקים, במסגרת של הלוואות בערבות המדינה. הלוואות אלו הופכות למענקים והממשל הוא שפורע אותן, אם עסקים אלו ממשיכים להעסיק את מספר העובדים הנוכחי. הפעם יהיו זכאים לסיוע גם חברות תקשורת (מדיה), מוסדות דת, בתי קולנוע שאינם בבעלות רשתות, מוסדות תרבות ומלכ"רים, והוכנסו בו התאמות לעסקים קטנים ומסעדות שאינן משתייכות לרשת כלשהי. עוד נקבע, כי ההוצאות של חברות על ארוחות לעובדיהן יוכרו לצורכי מס - צעד שנועד לסייע למסעדות.

שתי הסיעות הסכימו להאריך עד 31.1.21 את דחיית הפינוי מבתיהם של מי שאינם יכולים לעמוד בתשלום שכר הדירה - חודש לאחר המועד האחרון שנקבע בחבילה הקודמת. ממשל ביידן יוכל להאריך שוב את המועד. החוק כולל 25 מיליארד דולר כסיוע חירום לשוכרי דירות, אם כי טרם ברור כיצד הוא יחולק.

20 מיליארד דולר הוקצבו לרכישת חיסונים לקורונה, 8 מיליארד דולר להפצת החיסון ו-20 מיליארד דולר כסיוע למדינות בביצוע בדיקות הקורונה. בתי ספר ומוסדות להשכלה גבוהה יקבלו 82 מיליארד דולר כדי לסייע במיגון מפני הקורונה ולאפשר את פתיחתם - צעד חיוני בחזרה לעבודה. 10 מיליארד דולר יוענקו כסיוע למעונות יום, שוב - כדי לאפשר להורים לצאת לעבודה.

החבילה כוללת חקיקה שמטרתה לשים קץ לחיובים מפתיעים בגין טיפול בקורונה, העשויים להגיע לאלפי דולרים. היא גם תעניק הטבות במס לעובדים הנאלצים לצאת לחופשת מחלה, תוספת של 13 מיליארד דולר ל"בולי המזון" (אמצעי סיוע מרכזי לשכבות החלשות ביותר) ו-7 מיליארד דולר להגדלת הנגישות לאינטרנט בפס רחב. 45 מיליארד דולר מיועדים לענף התחבורה, כולל 16 מיליארד דולר למימון שכרם של עובדי חברות התעופה ועובדי הקבלן שלהן; 14 מיליארד דולר לחברות תחבורה יבשתיות; 10 מיליארד דולר לשיפוץ כבישים; 2 מיליארד דולר לאוטובוסים עירוניים; 2 מיליארד דולר לשדות תעופה; ומיליארד דולר לחברת הרכבות אמטראק.

החוק אינו מעניק סיוע למדיניות ולעיריות, הנאבקות תחת הנטל הכפול של הוצאות ניכרות לטיפול בקורונה וצניחה חדה בהכנסותיהן בשל המיתון הכבד. הדמוקרטים דרשו במקור להקציב טריליון דולר למטרה זו, אך הרפובליקנים התנגדו בתוקף. הבעיה גדולה במיוחד ברמת המדינות, כאשר ברובן אוסרות החוקות המקומיות על-כניסה לגרעון תקציבי - מה שיחייב קיצוץ ניכר בשירותיהן. ממשל ביידן יצטרך להתמודד במהירות עם בעיה זו. כמו-כן, הוא אינו מונע מעובדים לתבוע את מעסיקיהם אם נדבקו בקורונה במקומות העבודה.


תאריך:  21/12/20   |   עודכן:  21/12/20
איתמר לוין
+ה-EMA אישרה לשימוש את החיסון של פייזר
16:27 21/12/20  |  עידן יוסף
הסוכנות האירופית לתרופות (EMA) אישרה לשימוש את החיסון נגד קורונה של ענקית התרופות פייזר, שפותח בשיתוף חברת ביונטק הגרמנית. החלטת הסוכנות - גוף המומחים של האיחוד האירופי, כפופה לאישור הנציבות האירופית, שצפויה להודיע על החלטתה בנושא עד הערב. בכך, יחלו המדינות החברות לחסן את תושביהן נגד הנגיף, כשהצפי לתחילת המבצע הוא בשבוע הבא, מה-27 בדצמבר (רויטרס).
+גדעון סער ייכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם חולה מאומת
15:29 21/12/20  |  עידן יוסף
יו"ר רשימת תקווה חדשה, גדעון סער, ייכנס לבידוד עד ליום שבת לאחר שבא במגע עם חולה קורונה מאומת.
+להחזיק מעמד עד שהחיסון ישפיע
13:05 21/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: הסיוע הפדרלי מציל מיליונים מחורף של עוני ואת המשק ממיתון מחודש, אך לרבים הוא מגיע מאוחר מדי ולא בטוח שתינתן עוד חבילה
(חודשים של עיכוב [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP])
+שימוע לבכיר במד"א על תרמית בקורונה
12:24 21/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרקליטות: סגן מנהל מרחב ירושלים, אבי חובב, ביצע בדיקות קורונה פרטיות תמורת תשלום; חלקן טופלו במעבדה בלתי מורשית ברמאללה; תוצאות חיוביות לא דווחו כנדרש
(בדיקות קורונה במד"א [צילום אילוסטרציה: דוברות מד"א])
+משרד הבריאות: כעשרת אלפים אנשי צוות רפואי כבר התחסנו לקורונה
11:31 21/12/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות הודיע כי על-פי הערכות ראשוניות כ-10 אלף אנשי צוות רפואי, קיבלו חיסון נגד נגיף קורונה אתמול, ביומו הראשון של מבצע החיסונים "לתת כתף". עוד נמסר כי בימים הקרובים נראה עלייה בקצב ההתחסנות עם התחלת החיסונים בקופות החולים הבוקר עבור בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון.
+ממחרתיים - חובת בידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל
11:19 21/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתניהו בדיון: "אנחנו רוצים לשלוט בנגיף. לא מעניין אותי חוסר הנוחות של החוזרים מדובאי"  ▪  השרים הסכימו על מניעת כניסת זרים מכל המדינות  ▪  חברות התעופה נערכות להשבת הישראלים ארצה  ▪  שיעור החיוביים עלה ל-4.1%
קבינט הקורונה. הגבלות נוספות [צילום: לשכת ראש קבסהממשלה]
נתב"ג. ייסגר לחלוטין? [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+ח"כ הילה שי-וזאן נמצאה חיובית לנגיף הקורונה
09:21 21/12/20  |  
ח"כ הילה שי-וזאן נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. הפעם האחרונה בה שהתה בכנסת הייתה ב-16.12. הכנסת פועלת לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות.
+יוזמה: הנפקת בול הוקרה לצוותי הרפואה בישראל
08:16 21/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפנייה צורפו דוגמאות של בולים שהנפיקו מדינות שונות בעולם, אשר בחרו להנציח את הערכתן לצוותי הרפואה ע"ג בולי הדואר שלהן
(עו"ד יגאל לוי)
+משרד הבריאות: 4.1% מהבדיקות אתמול היו חיוביות
08:15 21/12/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי 2,821 מאומתים חדשים התגלו אתמול. מתוך 70 אלף בדיקות שנערכו. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 4.1%. 456 חולי קורונה צאושפזים במצב קשה, מהם 117 מונשמים. 3,101 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. בשעה 10:30 יתכנס קבינט הקורונה להמשך דיון על הטלת ההגבלות.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקונגרס מאשר את חבילת הסיוע השנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
האם המחלה תהפוך לסוג של הצטננות תוך חודשים ספורים? הפרופסור יעקב נחמיאס, ראש המרכז לביו-הנדסה באוניברסיטה העברית, גילה כי נגיף SARS-CoV-2 גורם להצטברות שומן בתאי ריאה על-מנת לשכפל את עצמו ומצא תרופה ותיקה ואמינה שהצליחה לדכא את פעילותו במעבדה. תוצאות הניסויים אוששו לאחרונה מנתונים שנאספו מ-1,500 חולי קורונה בישראל, והשבוע יחל הניסוי הקליני בבית החולים ברזילי.
21/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אזרחים רבים שניסו לקבוע תור לחיסון נגד קורונה בימים האחרונים קיבלו הודעה שלא ניתן לקבל שירות או שקיבלו מענה באיחור. כעת מתברר שישנה דרך אחרת להשיג תור מהיר יותר באמצעות קומבינה. העיתונאית יולן כהן חשפה בתוכנית חיסכון בערוץ 12 כי מנהלי המגזר החרדי בקופות החולים המכונים "מתאמי קשרי קהילה" מאפשרים קיצור התורים.
20/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנכ״ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, התנדב לקבל את חיסון הקורונה שמפתח המכון הביולוגי בישראל. זאת, בהמשך לאישור משרד הבריאות שניתן (יום א', 20.12.20) לפאזה השנייה של החיסון הישראלי של המכון הביולוגי בנס ציונה והמבוצע בהדסה.
20/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
עשרות ישראלים ששבו לארץ מלונדון סירבו להתפנות למלונית קורונה. על הפינוי שלהם למלונית, לבידוד כפוי, הוחלט מוקדם יותר היום (יום ב', 20.12.20) בישיבת קבינט הקורונה. זאת, בשל החשש שנדבקו במוטציה הבריטית של נגיף הקורונה.
20/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
עד כה נמנעו חברות הביטוח מלהנפיק ביטוחי נסיעות לחו"ל לארה"ב. עתה, משהחל מבצע החיסונים הכלל ארצי הוחלט בהראל לחדש את ביטוחי הנסיעות לחו"ל לארה"ב. המבוטחים יידרשו להציג "דרכון ירוק" המוכיח כי התחסנו נגד הקורונה.
20/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בנימין נתניהו מנפק בעצמו את ההוכחה לכך שהוא אפס, רכרוכי, בזוי    אין הוכחה טובה לכך יותר מאשר כשהיא באה מפיו, מהתנהלותו    הוא מכיר את עצמו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
רומל וגודריאן כמפקדים לדוגמא; תרבות השקר של הפוסט-מודרניזם והפוסט-לאומיות הצרפתית, הרווחת גם בישראל; אינטלקטואליזם צבאי הוא תנאי להצלחה במלחמה; פוסט-טראומה צבאית, צרפתית וישראלית; ...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
גל חום פרץ ממנו והיכה בפניי הלוהטים מהתרגשות    הבטתי בעוגה, מלאת תקווה שהנה, הנה הפעם היא תמשיך להיות על הגובה... אך אויה, איך שחזתה בהתלהבות שאחזה בי למראה פניה הזהובים, החלקים וה...
אבי נחמני
אבי נחמני
פרידה מדוד לוי ז"ל: מהמאבק למען חללי ספינת אגוז ועד המפגש בחנייה של ראש העיר אבי נחמני    סיפור חייו של איש האשכולות, שר החוץ המיתולוגי שלנו ומי שהיה נציגה של ישראל השנייה והדחויה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il