|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
ג'וליאני. על סף פשיטת רגל [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

מסע ההתרסקות של רודי ג'וליאני

ניו-יורק טיימס מתאר כיצד הפך גיבור 9/11 לנאשם מספר 2 בפרשת הטיית הבחירות בג'ורג'יה: הרעב להישאר רלוונטי הדביק אותו לדונלד טראמפ
18/08/23  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   בחירות בארה''ב 2020   |   תגובות

בתחילת קמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016, קפץ האסטרטג הפוליטי ריק וילסון לבוס הוותיק שלו. אל תקשור את גורלך בדונלד טראמפ; הוא יהרוס אותך – הפציר בו. לשווא. רודי ג'וליאני דבק בטראמפ. "הוא ידאג לי", השיב ג'וליאני. כנראה ימנה אותו לשר, אולי אפילו לשר החוץ. זה לא קרה. במקום זאת, "ראש העירייה של אמריקה" הוא כעת נאשם מספר 2 בפרשת הטיית הבחירות בג'ורג'יה. נאשם מספר 1 הוא דונלד ג'ון טראמפ.

ההשפלה של ג'וליאני גדולה במיוחד לנוכח העובדה שהוא מואשם בחברות בארגון פשיעה – לפי אותו חוק שהוא עצמו התמחה בשימוש בו כתובע פדרלי צעיר. "זה רק עוד פרק בספר השקרים שמטרתו להפליל את טראמפ", הגיב ג'וליאני על כתב האישום. השימוש בחוק הפשע המאורגן הוא מגוחך; זהו איום על הדמוקרטיה ונזק בלתי הפיך למערכת המשפט, הוסיף.

"הוא ממשיך להיות הלוחם המאושר", טען יועצו הפוליטי, טד גודמן. אבל עדיין, זהו כתב האישום הראשון אי-פעם נגד ג'וליאני ונקודת השפל העמוקה ביותר בשנה של התרסקות המוניטין שלו – מגדיר זאת ניו-יורק טיימס בכתבה נרחבת של נפילתו של ג'וליאני. מי שזכה לתהילה כלוחם ללא חת בפשיעה, ראש עירייה ששינה את פניה של ניו-יורק וגיבור 9/11, מוגדר כעת כשותף לפשע של הנשיא ה-45 והופך למושא ללעג.

דניאל ריקמן, לשעבר תובע פדרלי שעבד תחת ג'וליאני במנהטן וכיום פרופסור באוניברסיטת קולומביה, שייך לקבוצה הגדולה של אלו המתקשים ליישב בין רודי של אז לרודי של היום. "הוא היה מנהיג מעורר השראה. הוא היה ממוקד בחוק ומחויב לעשיית הדבר הנכון". הוא התרומם לגודל השעה ב-9/11. ועכשיו? "בשל רצונו העצוב להישאר רלוונטי, הוא צירף את עצמו לחבורה בה האמת והחוק אינם רלוונטיים או מעוותים. זה הרעב להיות מעורב".

פחות מעשור לאחר שהיה איש השנה של טיים, ג'וליאני מצא את עצמו שקוע בחובות של 3.6 מיליון דולר בשל נסיונו הכושל להיבחר למועמד הרפובליקנים לנשיאות ב-2008. הייתה זו תקופת קודרת במיוחד עבורו. אבל אז טראמפ נחלץ לעזרתו והעניק לו ולרעייתו דאז, ג'ודית נתן, כמה שבועות של מפלט באחוזת מאר-א-לאגו.

צעד מופרע אחד אחרי משנהו
הילארי קלינטון, ג'וליאני וג'ורג' פטאקי. 12.9.2001 [צילום: רוברט בוקאטי, AP]

ג'וליאני החזיר טובה כאשר ב-2016 לא רק שתמך בטראמפ, אלא גם הפך למגן כל נלהב שלו, עד שהיו שהחלו לפקפק בבריאותו הנפשית – כותב הטיימס. בעיצומה של חקירת הפרשה הרוסית בידי התובע המיוחד רוברט מולר מונה ג'וליאני לפרקליטו של טראמפ. לאחר שהתגרש בפעם השלישית ובלא משרה במשרד עורכי דין מוביל, הוא השקיע את עצמו יותר ויותר בסביבה הכאוטית של טראמפ.

עד מהרה פעל ג'וליאני עוד יותר למימוש השאיפות הפוליטיות של טראמפ, כאשר ניסה לשכנע את שלטונות אוקראינה למצוא מידע מזיק על ג'ו ביידן. מעורבותו הייתה כה עמוקה עד שהתביעה הפדרלית פתחה בחקירה נגדו, שאמנם נסגרה – לא לפני שנערך חיפוש בדירת היוקרה שלו בניו-יורק. ולכל אורך הדרך בלט דפוס הפעולה של טיעונים משפטיים מופרכים, הצהרות פרובוקטיביות והתנהגות מוזרה.

בליל הבחירות של נובמבר 2020, כאשר סיכוייו של טראמת התפוגגו עם כל שעה שעברה, התעקש הנשיא להכריז שניצח תוך שהוא טוען להונאת בחירות – בגיבויו של ג'וליאני ממוקד הקונספירציות. עדויות בפני ועדת 6 בינואר תיארו אותו כמי שהיה שתוי בצורה כבדה באותן שעות; ג'וליאני הכחיש.

ב-12 בנובמבר אמרו לטראמפ עורכי דינו בתחום הבחירות, שהם לא מצאו כל ראיה להונאת בחירות וסתרו במישרין את טענותיו הפומביות. אבל ג'וליאני צץ שוב, והפעם עם התיאוריה לפיה מכונות ההצבעה של חברת דומיניון הפכו מאות אלפי קולות טראמפ לקולות ביידן, ועודד את הנשיא להגיש תביעה בג'ורג'יה. מנקודה זו והלאה, מעשיו מתועדים בכתב האישום שהוגש השבוע, כמו גם בכתב האישום הפדרלי נגד טראמפ, בו הוא מוגדר (אך לא מואשם) "כשותף לפשע 1".

כתב האישום בג'ורג'יה מתאר, צעד מופרע אחד אחרי משנהו, כיצד ג'וליאני טען – עם הראש בקיר ונגד כל ההוכחות – שהבחירות נגנבו מטראמפ. הוא הוביל צוות של עורכי דין להגשת עשרות תביעות ברחבי ארה"ב ופיזר לאורך הדרך תיאוריות מופרכות. שתיים ממסיבות העיתונאים שלו הפכו לפארסה. הראשונה הייתה ליד קרמטוריום וחנות מין בפילדלפיה, בה טען שמתים הצביעו בבחירות. בשנייה נזל מראשו צבע שיער, בעוד הוא ממשיך להטיל ספק בכשרות התוצאות.

ג'ורג'יה הייתה תחנה חשובה במסע "הבחירות הגנובות", גם לאחר שספירה נוספת אשררה את נצחונו של ביידן. זה לא הפריע לג'וליאני להופיע בבית המחוקקים של המדינה ולהשמיע שורה של טענות שקריות ושערורייתיות: עובדי בחירות נשאו מזוודות מלאות בפתקי ביידן וצירפו אותם לספירה; 10,315 מתים הצביעו במדינה; כמה קלפיות נספרו חמש פעמים; שתי עובדות בחירות שחורות, אם ובתה, "הסתובבו סביב שקעי ה-USB כאילו בידיהן צלוחיות של הרואין או קוקאין".

ערימה של צרות משפטיות
ג'וליאני וג'ון איסטמן, 6.1.2021 [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

עד תחילת ינואר 2021 נדחו 60 תביעות, כולל בג'ורג'יה. אבל ג'וליאני נותר מחויב למנוע את השבעתו של ביידן. בבוקר 6 בינואר הוא נאם בעצרת של טראמפ ליד הבית הלבן וקרא: "הבה ננהל משפט באמצעות קרב". ההסתערות על הקפיטול באה שעות בודדות לאחר מכן. באותו לילה המשיך ג'וליאני לשדל חברי קונגרס למנוע את אשרור התוצאות. הוא הותיר הודעה קולית לסנאטור הרפובליקני מייק לי, אשר כתב ליועץ לביטחון לאומי, רוברט או'בריאן: "אתה צריך לשמוע את ההודעה הזאת. רודי הוא רשלנות מקצועית מהלכת".

בכך שהתייצב לצידו של טראמפ הבטיח לעצמו ג'וליאני את הרלוונטיות משאת נפשו – אבל במחיר של נזק בלתי הפיך למורשת שלו, קובע הטיימס. רבים ממי ששירתו בבית הלבן של טראמפ מאשימים אותו, לפחות חלקית, בשני כתבי האישום נגד טראמפ שהוגשו לסנאט [בפרשת אוקראינה ועל 6 בינואר; הוא זוכה בשל העדר הרוב הדרוש להדחתו]. רשיונו כעורך דין הושעה בניו-יורק ובוושינגטון בשל חלקו בשקרי הבחירות, ולאחרונה המליצה ועדת האתיקה בוושינגטון לשלול אותו לצמיתות.

לג'וליאני יש ערימה של צרות משפטיות. נואל דאנפי, עוזרת לשעבר, תובעת אותו בטענה לאי תשלום שכר, הטרדה מינית ובריונות תחת אלכוהול. לטענתה, שביעות הרצון המינית של ג'וליאני הייתה "דרישה ברורה" בעבודתה. ג'וליאני מכחיש את הטענות ואומר שהיחסים היו בהסכמה. הוא גם ניצב בפני תביעת ענק של דומיניון בעקבות טענותיו נגד מכונות ההצבעה שלה.

ג'וליאני הודה בפני ידידיו שהוא כמעט בפשיטת רגל, בין היתר משום שטראמפ סירב לשלם לו תמורת עבודתו. לבסוף הוא קיבל אשתקד 340,000 דולר מגוף גיוס הכספים הפוליטי של טראמפ. מצבו כה נואש, עד שבשנה שעברה הופיע בתוכנית הריאליטי "זמר במסכה", והוא מציע למכירה ברכות מוקלטות ב-325 דולר. "אני יכול לעשות ברכות ליום הולדת, ליום נישואין, לחתונה, להולדת ילד. אנחנו יכולים לדבר על פוליטיקה, על ספורט, אולי על מוטיבציה או סתם לפטפט. לפעמים אנשים זקוקים לזה".

כמה גלולות בשידור חי
סגן שר המשפטים, ספטמבר 1982 [צילום: דניס קוק, AP]

לקראת הגשת כתב האישום בג'ורג'יה, ג'וליאני התלוצץ בתוכנית הרשת שלו, "America’s Mayor Live", כאשר מתחת לתמונתו הופיע הכיתוב "כתב האישום יכול להגיע בכל רגע". לרגל האירוע הוא לבש חליפה כחולה כהה, עם סיכת ארה"ב בדש, וליד שולחנו בדירה במנהטן שלאחרונה העמיד למכירה במחיר מבוקש של 6.5 מיליון דולר. במשך למעלה משעה הוא חירף וגידף את ביידן, שיבח את עצמו וקרא להשיב מלחמה שערה באמצעות תמיכה בטראמפ.

באמצע המופע עצר ג'וליאני כדי לשבח תוספים דיאטטיים של חברת Balance of Nature החברה הסכימה לאחרונה לשלם 1.1 מיליון דולר, בעקבות תביעה נגדה בקליפורניה בטענה להטעיית לקוחות. הוא פתח בקבוק, הוציא כמה גלולות ובלע אותן. "אצטרך קצת כוח. אני צריך לנסוע לאטלנטה, ג'ורג'יה", אמר ראש העירייה של אמריקה.

תאריך:  18/08/23   |   עודכן:  18/08/23
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסע ההתרסקות של רודי ג'וליאני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2020
כתבי האישום, הרשעות ואפילו מאסרים אינם יכולים למנוע מדונלד טראמפ להתמודד שוב לנשיאות – וגם לזכות. אולם, וושינגטון פוסט מדווח על טענה רצינית (כלשונו) הנפרדת מארבעת כתבי האישום נגד טראמפ: החוקה מונעת ממנו להתמודד וחובתם של מנהלי הבחירות במדינות (הממונות על ניהול הבחירות הפדרליות) למנוע זאת ממנו.
16/08/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
עוד חבר מושבעים גדול, עוד כתב אישום. בפעם הרביעית בתוך חצי שנה, דונלד טראמפ מתייצב מול כתב אישום – והפעם (15.8.23) בטענה שניסה להטות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה ב-2020. מה שהיה חסר תקדים הופך לשגרתי – כותב פיטר בייקר, ראש צוות הכתבים של וושינגטון פוסט בבית הלבן. מדינה בעלת טווח תשומת לב כה קצר כבר מתרגלת למחזה.
15/08/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
האישום החמור ביותר נגד דונלד טראמפ במדינת ג'ורג'יה, שם על-פי הנטען ניסו הוא ואנשיו להטות לטובתו את תוצאות הבחירות ב-2020, הוא חברות בארגון פשיעה. זהו החוק הידוע בראשי התיבות RICO - Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act (מילולית: השפעה סחטנית וארגון מושחת). במקור נועד חוק זה למאבק בפשיעה המאורגנת ובעבירות חוצות מדינות, כמו סחר בבני אדם, אך הן במישור הפדרלי והן במישור המדינתי נעשה בו שימוש נרחב בהרבה, במקרים בהם לטענת התביעה היו שורה של בני אדם מעורבים בפעילות פלילית חמורה מתואמת.
15/08/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא ארה"ב לשעבר, מואשם בשורה של עבירות בשל נסיונו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות במדינת ג'ורג'יה בנובמבר 2020. כתב האישום נגדו הוגש (15.8.23) לבית המשפט במחוז פולטון, המחוז הגדול במדינה שבמרכזו הבירה אטלנטה, בידי פרקליטת המחוז, פאני ויליס, באישורו של חבר מושבעים גדול לאחר שנתיים וחצי של חקירה. זהו כתב האישום הרביעי נגד טראמפ מאז תחילת השנה והשני העוסק בפעולותיו לסיכול תוצאות הבחירות (לאחר כתב האישום הפדרלי בחודש שעבר).
15/08/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ברוך הבא למועדון, דונלד. עכשיו אתה 6ינר" – הגיבה טמרה פרימן, כאשר ראתה את הקראת כתב האישום נגד דונלד טראמפ באשמת ניסיון להטות את תוצאות הבחירות ב-2020. פרימן היא רעייתו של בריאן ג'קסון, אחד מ-1,077 הנאשמים עד כה בהתפרעויות 6 בינואר. כעת מקווים חלקם, שהנאשם ה-1,078 יחזק את טענתם שהם אסירים פוליטיים ויסייע להגנתם – מדווח וושינגטון פוסט. אחרים פשוט מקווים לפגוש אותו וליהנות בחברתו.
14/08/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il