|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
F-18 ממריא מאייזנהאואר להתקפה על החות'ים [צילום: ברנט ארמנגיו, AP]

כמו "מלון קליפורניה": אי-אפשר לעזוב

ממשל ביידן קיווה לשים בצד את המזרח התיכון, אך 7 באוקטובר שינה הכל וושינגטון פוסט מתאר את התרחבות הפעילות הצבאית של ארה"ב באיזורנו, הנושאת עימה סיכונים אפילו בהצנחת הסיוע בעזה
18/03/24  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

לויטננט-קולונל ג'רמי אנדרסון הזקיף את חרטומו של מטוס הרקולס והצניח 16 מטעני מזון מעל צפון עזה. אלפי קילומטרים משם זינקו מטוסים ומסוקים מסיפונה של נושאת המטוסים אייזנהאואר ותקפו את החות'ים. בשני המקומות המשימות היו בלתי צפויות ובאו כאשר הבית הלבן פעל במהירות כדי למנוע התרחבות נוספת של מלחמת חרבות ברזל. זהו חלק מטביעת הרגל הצבאית הגדלה של ארה"ב במזרח התיכון, אזור שהנשיא ג'ו ביידן קיווה שחשיבותו תרד ואשר בעבר עלה ביוקר לארה"ב.

"זה בהחלט לא משהו שציפיתי לו", אמר אנדרסון לוושינגטון פוסט לאחר שחזר לשדה התעופה בירדן ממנו המריא. תת-אדמירל מארק מיגוז, מפקד כוח המשימה שבמרכזו האיינזהאואר, תכנן לפני 7 באוקטובר לעגון בבחריין ולארח מלך, אך כעת הוא מתמודד עם הטילים והכטב"מים החות'יים; "נהיה פה ככל שיידרש", הוא מדגיש.

ממשל ביידן לומד, כי לא קל לעזוב את המזרח התיכון. לאחר סיום המלחמות הממושכות בעירק ובאפגניסטן, קיווה הממשל למקד את מדיניות החוץ שלו בתוקפנות הרוסית ובהתפשטות הסינית. אבל 7 באוקטובר שינה הכל. כעת הפנטגון מוצא את עצמו מעורב יותר ויותר בסכסוך הסבוך ביותר באיזור, באופן המשקף הן את תמיכתו של ביידן בישראל והן את תסכולו מהתפתחות המלחמה. "'מלון קליפורניה' צריך להיות השיר הרשמי של ממשל ביידן", אומר דייוויד מילר, לשעבר דיפלומט שהתמקד במזרח התיכון וכיום עמית בכיר במכון קרנגי. "אתה יכול להיכנס מתי שתרצה, אבל לעולם אינך יכול לעזוב".

הפנטגון החל לשגר במהירות כוחות לאזור מיד לאחר 7 באוקטובר, תחילה כדי להרתיע את חיזבאללה מהצטרפות למלחמה, ובצורה חריגה הציב שתי נושאות מטוסים – אייזנהאואר ופורד. הוא גם העביר כוחות נחיתה שנכנסו לכוננות מול חופי ישראל והודיע שישלח להק של מטוסי F-16 ומערכות נ"מ. עם זאת, מדובר בכוחות שהיקפם רחוק עד מאוד מהשיאים של 160,000 חיילים בעירק ו-100,000 באפגניסטן. כיום, בנוסף לבסיסים הוותיקים בקטר, בחריין ואיחוד האמירויות, יש 4,000 חיילים אמריקנים בירדן, 2,500 בעירק ו-900 בסוריה, ומספרים אלו לא השתנו.

הבית הלבן מדגיש שהכוחות האמריקניים יפעלו במעטפת של האזור ולא יילחמו בתוכו, אבל איש אינו מכחיש שהם מצויים בסיכון. שלוחיה של אירן תקפו אותם 170 פעם בסוריה ועירק, ובסוף ינואר נהרגו שלושה חיילים בתקיפת כטב"ם בבסיס קטן בירדן. בתגובה ביצעה ארה"ב מתקפה נרחבת וחיסלה מפקד מיליציות בכיר בבגדד, שיקמה חלקית את ההרתעה והשיגה רגיעה יחסית.

תגובות מעורבות בישראל להגברת הפעילות
נושאת המטוסים אייזנהאואר במיצרי הורמוז, נובמבר 2023 [צילום: AP]

אולם, בים סוף וסביב חצי-האי ערב מתקשות ארה"ב ובעלות בריתה להפסיק את ההתקפות החות'יות, למרות חודשיים של מתקפות על אתרי הטילים והתשתיות של הארגון. מאז אוקטובר הוא תקף ספינות מסחריות למעלה מ-60 פעם, שיבש את התעבורה הימית, ייקר את השיט והטביע ספינת משא אחת. אנשיו גם התנגשו במישרין עם הכוחות האמריקניים. בשבוע שעבר אמר מיגוז, כי הפעילות החות'ית הצטמצמה בשבועות האחרונים, אך ציין שמדובר במבצע מתמשך.

גם הצנחת הסיוע כרוכה בסיכון, אומר אנדרסון, בשל המרחב האווירי הצפוף בו פועלות ארה"ב, מצרים, ירדן, הולנד ובלגיה, שכולן מצניחות סיוע שמקורו באותו שדה תעופה. "לפעמים יש עשרה מטוסים באותו מרחב. בקרי התעופה הישראלים טובים מאוד", הוא מוסיף. צה"ל אומר שהוא מתאם את טיסות הסיוע ומפנה מן האזור את מטוסיו ומסוקיו לשם כך. צה"ל גם בודק את המטענים, אך אינו אומר היכן.

לדברי הפוסט, התגובות בישראל להתרחבות הפעילות האמריקנית הן מעורבות. כמה פקידים ישראלים אומרים בשיחות פרטיות, כי הם מקדמים בברכה את היוזמה האמריקנית כחלופה לאונרא. ואילו קיצוניים בישראל טוענים שחמאס חוטף את הסיוע וכך ביכולתו להמשיך להילחם. בנימין נתניהו אינו אומר דבר בנושא, מציין העיתון, כדי שלא להרגיז את הבייס שלו ואת שרי הימין.

יש ישראלים הרואים את הפעילות האמריקנית כתוצאה מתסכולו של ביידן מכך שישראל אינה מקלה את המשבר ההומניטרי, וחוששים שוושינגטון קרובה יותר להטלת מגבלות על השימוש הישראלי בנשק אמריקני. "זו סטירה אישית לנתניהו", אומר צ'אק פרייליך, לשעבר סגן ראש המטה לביטחון לאומי וכיום פרופסור באוניברסיטת קולומביה. "השותף הבכיר עוקף את השותף הזוטר ועושה מה שהוא רוצה. אם נתניהו לא ישנה מסלול בקרוב, הנזק עלול להיות חמור".


הכתבה המלאה
תאריך:  18/03/24   |   עודכן:  18/03/24
איתמר לוין
+27 מדינות האיחוד האירופי יטילו עיצומם על "מתנחלים אלימים"
20:11 18/03/24  |  עידן יוסף
שר החוץ של ספרד חוזה מנואל אלברס הודיע כי שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו פה אחד להטיל עיצומים על מתנחלים ש"מטרידים פלסטינים בגדה המערבית". סיכומים בעניין הושגו בין 27 מדינות האיחוד אחרי שהונגריה הסירה את הווטו. במקביל, ככל הנראה תוכרז גם חבילת עיצומם נגד חמאס.
+צה"ל תקף מחבלים שזוהו נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה
18:28 18/03/24  |  עידן יוסף
כלי טיס זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל. זמן קצר לאחד הזיהוי, מטוסי קרב תקפו את המבנה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור במרחב אל עדייסא.

צה״ל תקף מוקדם יותר היום עמדות תצפית במרחב כפר כילא.

זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים יפתח, הר דב ומנרה, צה״ל תקף את מקורות הירי.
+ביידן שוחח עם נתניהו על רפיח ועל הסיוע ההומניטרי לעזה
18:05 18/03/24  |  עידן יוסף
הסתיימה שיחתם של נשיא ארה"ב וראש הממשלה, לאחר כחודש שבו השניים לא שוחחו. הבית הלבן מסר: ביידן שוחח עם נתניהו על רפיח ועל הצורך להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה - חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".
+למעלה מ-20 מחבלים חוסלו בבית החולים שיפא
17:24 18/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גלנט: "עשינו צעד נוסף למיטוט החמאס. המקום שהיה הבטוח ביותר עבור המחבלים הפך למלכודת מוות  ▪  עשרות עצורים נלקחו לחקירה  ▪  בבית החולים אותרו כספי טרור שיועדו לחלוקה לפעילי טרור של חמאס ואמצעי לחימה
כספי טרור שחולטו בשיפא [צילום: דובר צה''ל]
+רה"מ נתניהו צפוי לשוחח היום עם נשיא ארה"ב ביידן
16:00 18/03/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים שיחה עם הנשיא ג'ו ביידן. השיחה תתקיים ברקע המתיחות עם ארה"ב והביקורת של ממשל ביידן על ממשלחת נתניהו.

+הלוי אישר מינוי 50 קצינים, בעיקר בדרגת אל"ם
15:55 18/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רוב המינויים בסבב השני מאז פרצה המלחמה - ביחידות הלוחמות שבקו הראשון, לצד מספר תפקידי מטה ותפקידים ביחידות שביהודה ושומרון
הלוי. בגיבוי ראש הממשלה [צילום: דובר צה"ל]
+"אם נשיג את מטרות המלחמה, ננחית מכה קשה על ציר הטרור האירני"
15:21 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדגיש: זאת גם מלחמה להביא ניצחון לציר ישראל, ארה"ב והערבים המתונים - נגד אירן  ▪  על הביקורת של ביידן על ממשלת נתניהו אמר: "התמונה שמוצגת בארצות הברית שונה לחלוטין מזאת שתיארתי. הרוב הגדול תומכים במטרות שהציבה הממשלה"
[צילום: אוהד צוויגנברג/AP]
+סער: "לדשדוש יש השלכה ישירה על הארכת המערכה בגבול הצפון"
15:08 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סיעת "הימין הממלכתי" בראשות גדעון סער קיימה את ישיבתה הראשונה מאז הפיצול מהמחנה הממלכתי  ▪  הבהיר: הדדליין עומד על "ימים ספורים, לא נמרח את זה"
סער. לא מרוצה מהתקדמות המלחמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בפעילות בשיפא: חוסל ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס
14:14 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המחבל פאא׳ק מבחוח היה אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה  ▪  בחדר הסמוך למקום בו חוסל אותר אמל״ח רב.
בית חולים שיפא בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+מדינת ישראל, את עוד יכולה לתקן!
14:12 18/03/24  |  גל קסטל   |   לרשימה המלאה
בימים אלה, בהם ישראל נדרשת לחשב מסלול מחדש בכל כך הרבה תחומי חיים, אני זועק אל מקבלי ההחלטות שלא להזניח את התחום הקריטי של ההתחדשות העירונית, חידוש המבנים הישנים ותוספת חדרי ממ"ד לדירות שאין בהן מיגון
ביטחון לכל משפחה [צילום: אבי רוקח/פלאש 90]
+עין פקוחה מזרחה
13:47 18/03/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה  ▪  בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש  ▪  בממלכת ירדן, שרוב אוכלוסייתה ממוצא פלשתיני, עלולים לצוץ המוני "משוגעים" מוסתים, שיקומו ויציתו אש גם מחזית זו
אישור מיוחד [צילום: משה שי/פלאש 90]
+הותר לפרסום: סמ״ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בבית החולים שיפא
12:14 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מתן נפל הבוקר בקרב במסגרת המבצע של צה״ל במרחב בית החולים שיפא  ▪  סמ״ר וינוגרדוב הינו החלל ה-250 בקרבות בעזה מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה.
סמ״ר מתן וינוגרדוב
+בורל תוקף את ישראל: "בעזה יש רעב, וישראל יוצרת אותו במכוון"
11:55 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל האשים את ישראל בכך שהיא משתמשת ברעב כנשק במלחמה  ▪  בתחילת השבוע הודיע נתניהו כי פעולה ברפיח תצא לפועל בתוך כמה שבועות ומתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית וקרא לה להפעיל לחצים על חמאס ואירן
בורל. האשמות חריפות [צילום: פטר דיוויד ג'וסק/AP]
+מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה
10:18 18/03/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. אתמול הותקפה תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב א-נקורה.
+מכתב גלוי לפרופסורית האנטי-ציונית
09:06 18/03/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל  ▪  אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
לא אחריות שלנו [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+בעקבות מידע מודיעיני: פשיטה לילית על בי"ח שיפא
07:45 18/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מהלך הכיתור של בית החולים נפתחה אש על-ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר הכוחות  ▪  הלוחמים השיבו בירי ופגעו במחבלים  ▪  דובר צה"ל: הפעילות הממוקדת שלנו היא לא רק הכרח מבצעי, היא חובה גלובלית
מידע מודיעיני מדויק. בית החולים שיפא [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמו "מלון קליפורניה": אי-אפשר לעזוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הותר לפרסום (17.3.24) שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. החלל, שנהרג בטבח ה-7 באוקטובר, הוא סרן דניאל פרץ ז"ל הי"ד מיד בנימין. הוא היה מפקד מחלקה בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7) ופיקד על טנק בנחל עוז כשהחלה מתקפת הפתע של חמאס. בן 22 היה בנופלו.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרמטכ"ל מגיב (יום א', 17.3.24) לביקורת בדעת הקהל ובמערכת הפוליטית על סבב המינויים שהוא עורך בצה"ל בעיצומה של המלחמה. "כמפקד הצבא, יש לי את כל הסמכות והאחריות לשלוח היום ובכל יום אנשים לשדה הקרב, כמובן גם למנות אנשים", אמר רא"ל הרצי הלוי. "חשוב לומר, צה"ל הוא הארגון הגדול במדינה, הוא נמצא במלחמה. את הרצף הזה חייבים להמשיך. יש לנו אנשים שנפגעו, יש לנו אנשים שצריכים לסיים את תפקידיהם, נדרש להחליף אותם".
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרטים חדשים על ניסיון חיסולו של מרואן עיסא: התקיפה נדחתה מספר פעמים כדי לוודא שאין במקום חטופים. חיל-האוויר השתמש בכמעט 20 טון פצצות. נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקרים. בכאן חדשות פורסם כי בחמאס חוששים שישראל תגיע למקום החיסול של מרוואן עיסא בנוסיראת ויחלצו את גופתו לצורך מו״מ.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
המחבל שביצע בשבת את פיגוע הירי הכושל בחברון הוא אסיר ביטחוני לשעבר, ישב בכלא הישראלי בשנים 2013-2012 בגין קשריו לחמאס, מוכר למערכת הביטחון.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בנק ישראל קורא לעודד ככל האפשר תעסוקה של ישראלים בענף הבנייה תוך שימוש בטכנולוגיה שתגדיל את הפריון והשכר של העובדים הישראלים. עוד הוא מציין במסקנות מחקר חדש שפרסם (יום א', 17.3.24) כי ישנה חשיבות גדולה שלא להסתמך רק על עובדים פלשתינים בענף הבינוי, וכי יש ליצור תמהיל של עובדים פלשתינים ועובדים זרים לצורך שימור היציבות בתחום. מנתוני הבנק עולה כי כשליש מן העובדים בענף הבינוי ערב המלחמה היו פועלים פלשתינים וכי ברבע האחרון של 2023 נרשמה צניחה חדה, בשיעור של 93.5% במספר הפועלים הפלשתינים שהועסקו בישראל, בשל ההימנעות ממתן אישורי כניסה בעקבות מתקפת הטרור של 7 באוקטובר.
17/03/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il