בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
עמדת בצפיפות באוטובוס? - תרמת לאיכות הסביבה
|
קמפיינים אדירים ניהלה המדינה למען ינטוש האזרח את רכבו וייסע באוטובוס ● ומה עושה המדינה כשסוף-סוף קם ארגון שהשתכנע ומעודד את הציבור לנסוע בתחבורה ציבורית, רק הוא מבקש מהמדינה שלא יהיה צפוף בנסיעה? תשובה – משיבה לו שהצפיפות תורמת לאיכות הסביבה. בג"צ מאשר.
בשנת 2006 הגישו התנועה להגינות שלטונית ומנחם קניג, יו"ר הארגון לעידוד תחבורה ציבורית למען צמצום תאונות דרכים בישראל, עתירה לבג"צ כנגד רשויות המדינה, וכנגד דן ואגד. הסעד המבוקש העיקרי: שהמחוקק יממש את סמכותו ויגביל את כמות העומדים בנסיעה באוטובוסים. כמו-כן ביקשו העותרים שההגבלה תירשם ברישיון הרכב והקו של האוטובוס. על-אף הציפיות לקבלת טענות העותרים, דחה בג"צ את העתירה.
|
המדינה מצידה, לא כפרה בעובדות ואמרה שפעם הייתה מדיניות להגבלת כמות הנוסעים בעמידה, וכיום - אין. ברוחב ליבה לא סירבה המדינה לדרישה שלאחר שתיקבע הגבלה היא תירשם ברישיון הרכב, ואמרה שאם היא, המדינה, תחליט על הגבלה כזו - היא תירשם ברישיון הרכב.
|
טענת העותרים העיקרית היא שהמדינה מחויבת להשתמש בסמכותה על0פי חוק ולהגביל את כמות הנוסעים באוטובוסים. מאידך, המדינה כלל אינה מתייחסת לשאלה: האם היא מחויבת או רק רשאית להשתמש בסמכותה; ורק טוענת בשלב זה שזה בטיחותי לנסוע בצפיפות. אגד ודן, אף הן, כמדינה ממש, סוברות שאין להגביל את כמות הנוסעים העומדים ואף מוסיפות שזה לא צודק, לא יעיל ובלתי ניתן לאכיפה. משהו זז במערכת, וביום 1.1.2007 נרשם בביהמ"ש צעד שנקט משרד התחבורה בעקבות העתירה - הגבלת כמות הנוסעים העומדים המותרת בנסיעה בינעירונית לרף מקסימאלי של עשרה. באותו המועד מבקש ביהמ"ש מהמדינה להחליט כיצד תפורסם ההגבלה הכמותית של העומדים בנסיעות הבין עירוניות, לקבוע כיצד יבוצע רישום ההגבלה ברישיון הרכב, וכן שהמדינה תגביל את כמות הנוסעים בעמידה גם בנסיעה עירונית. מיד, כעבור כשנה וחצי ביום: 26.5.08 מודיעה המדינה את בשורתה המנצחת: שלא רק שזה בטיחותי לעמוד בנסיעה עירונית צפופה, אלא שעל-פי מחקר שנערך זה גם מונע עומסי תנועה (על-פי המשוואה ההגיונית שככל שנדחוס יותר נוסעים באוטובוס אחד, כך נזדקק לפחות אוטובוסים על הכביש, מה שלבטח יקל על עומסי התנועה), וכערך מוסף חשוב ביותר יפחית גם את הפגיעה באיכות הסביבה.
|
בג"צ בהרכב המשנה לנשיאה אליעזר ריבלין והשופטים יורם דנציגר ואליקים רובינשטיין הכריע (9.6.09) כי אור להתחייבויות המדינה להגבלת כמות הנוסעים בנסיעה הבינעירונית, ובהתחשב בעובדה שישנם מתקני אחיזה באוטובוסים העירוניים ושדוח שהפיקה המדינה, אכן, מראה, שבטוח ויעיל לנסוע בעמידה בעיר, החליט שאין יותר מה לתקן, שהכל בא על מקומו בשלום, ומשאין מה לתקן - מחק את העתירה. במחווה נדירה מאפשר לנו השופט רובינשטיין להציץ מעט אל תוך ראשו של שופט עליון ולנסות לפחות להבין מה יכול לתת לשופט עליון תחושה שהוא עשה צדק. כך הוא כותב בסוף פסק דינו: "בשעה שבעל הרכב הפרטי יסע ברכבו - במקביל יסע הנוסע באוטובוס בבטיחות וברווחה. אם היה בעתירה זו, ובטיפול בית המשפט, משום תרומה לבטיחות וגם לכבודם ולרווחתם של נוסעי האוטובוסים - והיה זה שכרם של העותרים, וגם בית המשפט יחוש סיפוק."...
|
בג"צ 1527/06 התנועה להגינות שלטונית ומנחם קניג, יו"ר הארגון לעידוד תחבורה ציבורית למען צמצום תאונות דרכים בישראל נ' המדינה, המשטרה אגד דן
|
|
תאריך:
|
10/06/2009
|
|
|
עודכן:
|
10/06/2009
|
|
מאיר הילזנרט
|
עמדת בצפיפות באוטובוס? - תרמת לאיכות הסביבה
|
|
"על כלי תקשורת לברר היטב את העובדות נשוא דיווחיהן, ולברור את הניסוחים הנבחרים כך שישקפו נכונה את המצב המתואר, ולא יגרמו לו להיראות חמור ממה שהוא באמת". כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי, ציפורה ברון, בפסק דין בתביעת דיבה אשר הגישה וינשטוק בלה כנגד שורה של כלי תקשורת, אשר פרסמו את דבר מעצרה ומשפטה בלונדון, בחודש מאי שנת 1997.
|
|
|
בית המשפט העליון דחה עתירה שהגישה לשכת עורכי הדין, בראשה עומד עו"ד יורי גיא-רון, שבה היא ביקשה לאסור על הממשלה להכליל בחוק ההסדרים סעיף שיתיר לעורכי דין מחו"ל לפתוח בישראל שותפויות עם עורכי דין ישראלים.
|
|
|
"כבר נקבע ככלל, כי האחריות להעמדת הלקוח על גובה שכר הטרחה של עורך הדין מוטלת על עורך הדין. חובת האמון אותה חב עורך הדין כלפי לקוחו מכילה חובת גילוי". כך קבעה השופטת נילי מימון (יום ה', 12.05.09) בתביעה שהגיש מנהל עיזבון נגד בנו של המנוח, לתשלום שכר טירחה אשר נפסק כי הוא מופרז.
|
|
|
סעיף 7(ב) לחוק למניעת הטרדה מינית אשר מחייב מעביד אשר מעסיק למעלה מ-25 עובדים לתלות במקום בולט את התקנון למניעת הטרדה מינית, מתכוון גם למעבידים אשר עובדיהם מפוזרים, פיזית, במקומות עבודה שונים. כך קבע (יום א', 26.4.09) שופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי. חברת נועם יזמות ומסעדנות בע"מ, אשר מפעילה את רשת המסעדות 'קורוס' ברחוב ירמיהו 43 בירושלים, הועמדה לדין בגין אי תליית התקנון למניעת הטרדה מינית במקום בולט.
|
|
|
במקרה הנדון לא מתקיימות הנסיבות למשפט חוזר, אשר מתקיים אך ורק כאשר הודאותו של נאשם לא ניתנה מרצון חופשי, או כאשר ישנו חשש ממשי לעיוות דין. לא הוכח כי במקרה הנדון ייצוגו של המערער היה כושל, או שלא הבין את משמעות הסדר הטיעון. כך קבע (יום ב', 20.4.09), שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, בבקשה למשפט חוזר, שהגיש מוסא בדארנה אשר טען כי הודה בעבירה שלא ביצע (אחזקת מנוע רכב גנוב), רק משום שעורך דינו היה לא מנוסה בפליליים, וכי לא הבין את משמעות הסדר הטיעון.
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
|
|
|
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|