|   15:07:40
דלג
  אלכס נחומסון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

השיטה

עריקתו של הסוכן הסובייטי יורי בזמנוב למערב בעיצומה של המלחמה הקרה חשפה לעיני כל את שיטת החתרנות הסובייטית על יעילותה הקטלנית. שיטה שמבצעת את "תורת השלבים" להפלת מדינות יעד וגם - למה אני בתחושת דז'ה-וו
03/05/2015  |   אלכס נחומסון   |   מאמרים   |   תגובות
ברית המועצות


חתרנות
יחסי הכוחות בין החותר לנחתר
▪ ▪ ▪

יורי בזמנוב, יליד 1939, היה סוכן מודיעין סובייטי שערק למערב בעיצומה של "המלחמה הקרה". האיש היה משמנה וסלטה של ההנהגה הסובייטית, בנו של קצין צבא מכיר, מילא תפקידים דיפלומטיים שונים ברחבי העולם ועסק בריגול בהיותו בכיר בק.ג.ב.

בזמנוב הסביר את עריקתו בכך ש"נגעל מהשיטה הרוסית".מהי "השיטה הרוסית". בזמנוב מגדיר את השיטה "אמנות הדמורליזציה והחתרנות" ומקיים מפגשים רבים עם התקשורת בארה"ב וקנדה כדי להסביר ולהבהיר איך השיטה פועלת. אביא תמצית מסקירתו:
"חתרנות" מציין בזמנוב "הוא מונח שאם תחפש במילון את ההגדרה שלו תמצא שהוא נתפס כפעילות שנועדה להרוס דברים כמו דת, שלטון, מערכת כלכלית במדינה וכו'. בדרך כלל מופיע המונח בהקשר לריגול ודברים רומנטיים כמו הרס גשרים, חבלה ברכבות ופעילות כמו שרואים בסרטים הוליוודיים.."

בזמנוב מבהיר שאינו הולך לדבר על קלישאות של ריגול ופעילות הק.ג.ב שנועדה לאיסוף מידע. "הטעות הגדולה והתפיסה השגויה הרווחת שהעניין החשוב שמעסיק את אנדרופוב1 הוא לשים יד על השרטוטים של צוללת גרעינית או מטוס קרב אמריקני,זו טעות כי הריגול כריגול מעסיק את המודיעין הסובייטי רק בשיעור של כ-10% עד 15% בלבד. כל היתר מושקע בחתרנות"(!!!).

החתרנות במובן הרוסי מסביר בזמנוב היא "פעילות הרסנית שנועדה להביס את האויב בטריטוריה שלו. אם רק תתבונן סביבך נראה כי כל כולה של פעילות זו חוקית וגלויה לגמרי, כמובן בהתאם לחוקים שקיימים בתרבות המערבית שבגלל תפיסה שגויה – חתרנות שכזאת אינה נחשבת לבלתי חוקית ולעבירה נגד המדינה כי היא תואמת לערכים וזכויות שהחוק המערבי מקדש. "חתרן" הוא לא מישהו שמפוצץ גשרים אלא סטודנט "תמים" שמגיע אלינו במסגרת משלחת של חילופי סטודנטים, שחקן, דיפלומט, עיתונאי וכדומה".

"חתרנות" ממשיך בזמנוב "היא דרך דו-כיוונית. אתה לא יכול לחתור בתוך מדינה שאינה מאפשרת חדירה אליה.חתרנות עשויה
להצליח רק כשהיוזם והסוכן שלה יכול לפעול בצד היעד הפסיבי". את התנועה הדו כיוונית של החתרנות מציג בזמנוב בטבלה – "יחסי הכוחות בין החותר לנחתר (ראו טבלה מצורפת).

"אין תקדים בעולם לשתוף פעולה כמו שרוסיה מקבלת מארה"ב" מציין בזמנוב. ארה"ב בשיטתה הדמוקרטית והליברלית מהווה טרף קל לחתרנות.

האסטרטגיה הסינית
תחומי הפעילות של יצירת דמורליזציה
▪ ▪ ▪

סון ד'זה היה פילוסוף ואסטרטג צבאי סיני שחי ופעל 500 שנה לפני הספירה. בזמנוב מגדיר את ד'זה כ"האדם הראשון שיצר את נוסחת החתרנות".

"מלחמה היא עניין אכזרי" אמר ד'זה "ואם אתה רוצה להצליח בהפצת והשלטת המדיניות שלך במקום אחר, הדבר האידיוטי ביותר הוא להלחם בשדה הקרב.האמנות הגבוהה ביותר בלחימה היא להמנע מלחימה כלל ובמקום זה לבצע חתרנות והחדרת הערכים ותפישת עולמך לאויב שלך עד שהשלטון והאידיאלים שלך יחרטו בתודעה של האויב כאלטרנטיבה טבעית לערכיו ואמונתו והוא יפסיק לתפוס אותך כאויב. זה המצב האופטימלי כשאתה יכול להכניע את האויב שלך מבלי שנורתה אפילו ירייה אחת!2

בזמנוב מציין כי "המודל הסיני" עומד בבסיס התפישה הסובייטית בשמוש בחתרנות. "ספרו של סון ד'זה "אומנות הלחימה" הוא ספר חובה לכל תלמיד באקדמיה הרוסית ואינני בטוח שנלמד ע"י סטודנטים במערב, לפי ד'זה החתרנות מתבצעת ב 4 שלבים בפרקי זמן שונים:

השלב הראשון של החתרנות נקרא דמורליזציה. נדרשים כ 10 – 15 שנים כדי לעשות דמורליזציה בחברה בתואם לזמן שלוקח לחנך דור אחד של סטודנטים. זה הזמן שלוקח בדרך כלל לאדם להתפתח ולעצב את דעותיו והשקפת עולמו.פעילות הדמורליזציה כוללת השפעה באמצעות תעמולה,קשרים ישירים או עקיפים שיפורטו בהמשך. תחומי הפעילות של יצירת דמורליזציה הם בחינוך, חיים חברתיים, ממשל,עבודה,יחסי עובד מעביד וצבא. את הפעילות הזאת מציג בזמנוב בטבלה (ראו טבלה מצורפת)

"זו הטקטיקה" מציין בזמנוב "ואת זה מלמדים שם"(א.נ.-בברה"מ). בזמנוב משווה את החתרנות לטקטיקה שבבסיס אומנות הלחימה של הג'ודו – "צריך להשתמש בתנופת ההתקפה של היריב ולמשוך אותו לאותו הכוון עד שיאבד את שווי משקלו ויפול".

מימוש עקרונות החתרנות במדינות היעד

התשתית הדרושה לחתרנות קיימת בכל מדינת יעד דמוקרטית מוסיף בזמנוב והיא כוללת מתחים טבעיים בין מרכיבי אוכלוסייה, סקטורים ופוליטיקה פנימית ובנוסף לכך גורמים רדיקליים, גורמים עבריינים, ארגונים אידיאולוגיים אנטי חברתיים, עושי צרות מקצועיים שלא מעט מהם חדרו למדינה מבחוץ והם הסוסים הטרויאניים והאידיוטים השימושיים של מפעילי החתרנות בשלבים הראשונים. "ברגע שמשהו אחד יגרום לכל הגופים האלה להתאחד לכוון אחד – תחל הפגיעה במדינה". צריך רק להעצים ולנווט את הפוטנציאל הקיים למקום שיפגע בבטן הרכה של המדינה. פגיעה פנימית, בדיוק כמו פגיעה פנימית רפואית שנזקה אינו נראה בשלבים הראשונים לעין אך הסכנה עלולה להיות קטלנית ובזמנוב מציג דוגמאות להמחשה:

  • "בתחום הדת – מציעים תחליף של כתות מין חופשי, לכן צריך ליצור ארגוני אמונה מזויפים ולקחת את האנשים להתעסק ב"אמונות" אחרות.

  • בתחום החינוך – לגרום לאנשים להפסיק ללמוד דברים שיש בהם תועלת כמו מתמטיקה,כימיה ופיזיקה ובמקום זה לנתבם ללמוד שטויות כמו היסטוריה מהיסטוריונים "חדשים",מדעי חברה ומדינה מוטים, מזון טבעי וכו'.

  • בתחום החיים האישיים – נטרול היזמה האישית והאחריות הישירה מאנשים והפקדתם בידי עובדים סוציאליים,משפטנים ומתווכים, כאלה שמקבלים את שכרם מהביורוקרטיה.

  • בתחום הממשל – גופים שבד"כ נבחרים על-ידי הציבור מוחלפים על-ידי גופים מלכותיים שאיש לא בחר בהם ("פרטיים" וחוץ ממשלתיים). קבוצה כזאת היא התקשורת למשל שיש לה כוח השפעה רב ובצורה מניפוליסטית יכולה לעצב את דעת הקהל, להחליט בשביל הנבחר מה טוב או לא טוב למדינה, ליצור מציאות שהעבריין הוא הקרבן ואוכף החוק הוא הנבל שמנצל את כוחו לרעה".

  • בתחום שוק העבודה – להשליט גורמים חסרי הכשרה וכוח שיצרו כאוס,מחסור במקומות עבודה ושכר נמוך.

  • בתחום יחסי העבודה – ליצור דינאמיקה של סכסוכים והשבתות שבסכומו של דבר כולם ייצאו נפסדים,גם אם הרוויחו משהו לטווח הקצר. סמכויות של מנהלי מפעלים נלקחות למעשה ממנו ומי שמנהל את החברה הם נציגויות העובדים כשהתקשורת מטפטפת ללא הפסק מנטרות על צדקתם של העובדים. תהליך הולך וגובר כזה של העדר ייעול גורם בהכרח לעליית מחירים לצרכן המשוטה והפסיבי כשהתקשורת המגויסת מדרבנת במקביל ל"תעמולת המקופחים" גם את תרבות הצריכה. התוצאה – התדרדרות לעוני".

תורת השלבים

בזמנוב עסק במסגרת תפקידו כסוכן חתרנות בשלביה השונים של השיטה. "מה שאני עשיתי בתפקידי הנ"ל היה להחדיר את התעמולה המרקסיסטית אם לא ישירות אז לדבר על מושגים כמו "תקוות מעמד הפועלים, ניצול הפועלים על-ידי הון ושלטון" זאת במסגרת תעמולה מתמשכת שהשפעתה הולכת ומצטברת. "כמובן שפמפמנו סיסמאות ומושגים כמו זכויות מעמד העובדים, שוויון, אבל האם האנשים שווים באמת? אי-אפשר לקבוע שוויון בחוק. כדי להיות שווה אתה צריך להיות ראוי לכך. עקרון השוויוניות בחברה הוא שקר גמור! לכפות על החברה שוויון גמור זה כמו לבנות בית על חול. במוקדם או מאוחר הוא יתמוטט וזה בדיוק מה שקורה בחברה שלנו".(א.נ. קרי - ברה"מ והדברים נאמרו שנים לפני קריסת ברה"מ)."ארה"ב הוקמה על עיקרון שהאנשים אינם שווים אבל הם נמצאים שם כדי לעזור אחד לשני בתחרות מתמדת ולא מתוך שוויון שנכפה על-ידי סנדק כלשהו".

  • שלב ראשון – הדמורליזציה - ברגע שהחתרנות מביאה את אזרחי המדינה למצב שכבר אינם בטוחים מה נכון ומה לא,מה טוב ומה רע מתחילה להיות הצדקה לכאורה לאלימות וכאוס וזה השלב הראשון,שלב בו הציבור שוקע בתחושות של זעם ותסכול.

  • שלב שני – ערעור היציבות - ערעור כל המנגנונים, השיטות והארגונים שקיימים במדינות היעד ואיך זה נעשה: "החדר למשל חפרפרת – אם פרופסור שחזר מביקור ברוסיה,התארח בכנס וזכה לטיפול VIP, שתוף פעולה ו"פתיחות" מפתיע מצד המארחים ותוך כך עבר שטיפת מוח,ימכור הפרופסור את השטויות שקלט מוחו לחבריו באקדמיה, יפתח קורס בנושא סוציאליזם ומרקסיזם - עניין חוקי לגמרי שהניע תהליך שבטווח הרחוק יש לתוצריו השלכות על הכלכלה,הצבא והמדיה. השלכות של תהליך כזה עשויות להיות לדוגמה שבמקום משא-ומתן בין מעסיקים לעובדים נוצרת רדיקליזציה של תהליך, עימותים, מאבקים ואין אפשרות להגיע להסכמי פשרה מלבד כניעה לדרישות העובדים, למעשה מפעיליהם. בתחום החוק והסדר במקום שאנשים יישבו מחלוקות בדרכי נועם החברה נעשת קיצונית גם במקרים פרטיים וגם כחברה וארגונים. האלימות פושע וגוררת למערבולת בלתי נשלטת את אוכפי החוק והמתעמתים גם יחד. במצב עניינים כזה הופכים פוטנציאלים "רדומים",מוחדרים או משוטים למנהיגי קבוצות שמעורבות כאקטיביסטים בפעילות פוליטית, בנושאים כמו הומוסקסואליות למשל כשהמפגינים נעמדים על הרגליים האחוריות לקבלת "כל הזכויות" תוך התנגשויות אלימות בין אותה קבוצה למשטרה כמו שקורה ברחובות שלנו עם כל מיני קבוצות וארגונים,שחורים נגד לבנים וכו' בינם לבין מי שאמור לשמור על החוק והסדר. מאחורי התהליך עומדים כמובן סוכני הק.ג.ב כשהפעילות בשטח נעשית כמובן על-ידי אזרחים מקומיים שמקבלים תקציבים מארגונים שונים כמו הארגון לשמירת זכויות של מה שלא יהיה שהוא כמובן שלוחה של המפעיל. תהליך זה מוביל ישירות לשלב הבא – המשבר.

  • שלב שלישי – המשבר - המצב שיוצר הכאוס בכלכלה ובשוק העבודה מוביל לקריסת מערכות שלטוניות. גופי הממשל אינם יכולים לתפקד יותר ואז מתמנים גופים חליפיים,וועדות "ממונות" שאינן נבחרות. המינויים נעשים על-ידי קבוצות דומיננטיות,חוץ ממשלתיות שטוענות כי לממונים יש ידע ויכולת לנהל את החברה מה שאין להם כלל. הגופים האלה משתלטים על המדינה ואם נוצרת לכך התנגדות הם משתמשים בכוח. "במקרה של אירן למשל" טוען בזמנוב "רואים שיש שם מהפכה, אבל מה פתאום מהפכה? כי צצו קבוצות וועדות שהשתלטו על המדינה ומוסדותיה. יש להם כוח וסמכות להוציא אנשים להורג, לבצע חקיקה וזה יכול להיות בעצם אדם אחד שחושב שהוא יודע הכל ומסוגל להכל". כשהחברה אינה יכולה לתפקד יותר היא מתמוטטת ואז האוכלוסייה בכללותה מחפשת את המושיע שלה. הקבוצות הדתיות מחכות למשיח,המפרנסים רוצים להתאחד ולנהל את מקומות העבודה שלהם וכולם בעד מנהיג חזק שיעשה סדר בכל. והנה מגיע אותו "המושיע" מבחוץ או ממסגרת מקומית של שמאל מרקסיסטי/רדיקלי "או לא משנה איך הם מכנים את עצמם" ובמקרה כזה מתקיימות אחת משתי אפשרויות – מלחמת אזרחים או התערבות צבאית מבחוץ ולבסוף שתי האפשרויות גם יחד. התוצאה זהה במצבים אלו – השתלטות החתרן על מדינת היעד. אם בשלב הזה תתקיים התערבות "תומכת" (כספית,לוגיסטית,יועצים וכו') בשלטון החוקי היא עשויה עדיין לסייע למדינה שבמצוקה אך התערבות כזאת תתקיים כמובן בהתאם לחשיבות והעניין במדינה הקורסת. במקרה כזה אם יש לממשל המערבי נכונות למנוע את קריסת מדינת היעד נזעק הקונגרס והליברלים שלו יטענו בלהט שאין כעת מקום להקצות משאבים ומדוע לא? צריך להמתין שהמצב יתדרדר ויגיע לשלב ה"נורמליזציה"..

  • שלב רביעי – "נורמליזציה" - בלקסיקון הסובייטי מדובר במושג אירוני כמובן. אחרי הפלישה הסובייטית לצ'כוסלובקיה ב 1969 הכריזה התעמולה הרוסית ובעקבותיה גם ה"ניו-יורק טיימס" כי כעת יש במדינה נורמליזציה. המנהיגים שקיבלו מהחתרן את הכוח לשלוט כבר אינם זקוקים למהפכנים ולרדיקלים וזה השלב שבו שלל הנפשות שפעלו בשרות החתרן מתחילים להעלם. כל העובדים הסוציאליים, מנהיגי הארגונים הקיצוניים והפרופסורים שהרצו על נפלאות הסוציאליזם מחוסלים. בד"כ חיסול פיזי. החתרן כבר לא זקוק לאידיטים השמושיים שלו כי כעת הוא זקוק ל"יציבות".עד כאן."המהפכה הסתיימה. נדמו תרועות הפסטיבלים,נעלמות הזכויות של הנשים,הפועלים, ההומוסקסואליסטים – הסיפור נגמר. קבלו את החופש הדמוקרטי-פרולטרי שלכם מכאן והלאה...". בשלב זה רק התערבות צבאית חיצונית יכולה לסייע במידה ויש בתבל גורם מעוניין כלשהו שינסה להחזיר את המצב לקדמותו והניסיון המצטבר מלמד שהסיכוי להתערבות כזאת נמוך מאד. כדי שהמדינה המותקפת תהיה מסוגלת להנציל את התהליך החתרני ההרסני בשלביו המוקדמים שזה בעיקר שלב "ערעור היציבות", תוכל המדינה להסתפק בפעולות מתגוננות-חריפות כמו הוצאת ארגונים חוץ ממשלתיים מחוץ לחוק. בזמנוב: "ואז יהיו כאלה שיגידו, לא, זה בניגוד לחוקה האמריקנית / הבריטית /whatever! וכן אם מאפשרים זכויות לפושעים אז גם לארגונים כאלה מגיע להמשיך להתקיים ולהביא את המדינה למצב משברי חמור, זאת למרות שאין כוונה להגלות את מנהיגי קבוצות אלו למחנות ריכוז באלסק, אלה ליטול מהם כוח השפעה פוליטית ברמה המוניציפלית וברמת הממשל".

"צריך להבין" מדגיש בזמנוב "שארגון או אדם שנמצא בעמדת כוח כזאת הוא אויב אמיתי שמסוכן למדינה. אומנם בסוף התהליך יירו בו אבל בשלב זה הוא עדיין מסוכן מאוד".

מסכם בזמנוב: צריך לבלום ולהגביל את כוחם של "הארגונים" בשלבים המוקדמים האפשריים ביותר.את כל שרשרת תהליכי החתרנות ניתן למנוע אם עומדים נכון על המשמר ואם החברה חזקה דיה, אמיצה, מודעת לעצמה,לדרכה,לדתה,לערכיה ולצדקתה. "מחקרים שנעשו על קריסות של מדינות כמו מצרים הקדומה, בבל, מדינת המאיה באמריקה ועוד מראים שהעלמותם קשורה באובדן האמונה בערכיהם ודרכם".

גם ההתפתחות הטכנולוגית האדירה אינה מסוגלת לשמור על חברה מודרנית מקריסה והתפוררות. "אני לא מכיר ולא שמעתי על-אף אדם שהיה מוכן להקריב את חייו בשביל אמת כמו 2+2=4 אבל היו מיליוני אנשים שהיו מוכנים למות בגלל דתם ואמונתם. הערכים האלה הם ששומרים על החברה. ברגע שהערך החשוב בחיים יהיה רק האמת המספרית שאפשר להוכיח כי 2+2=4 – החברה בסכנה. יש לשמור מכל משמר את ערכי האמונה וצדקת הדרך".

מניעת תוצאותיה הקטלניות של החתרנות מצריכה את התבונה והנכונות להביט נוכחה במציאות, לראותה כפי שהיא ולהקדים תרופה למכה.

דז'ה-וו

ולמה. "השיטה" איננה מוגבלת לרוסים ולמעצמות טוטליטריות."השיטה" היא בית ספר לחתרנות לכל הרואה בחתרנות נשק לגיטימי להשגת יעדיו. אם נתבונן על התהליכים שמרחשים במדינתנו, על הבחישות של "עמותות חוץ ארגוניות" בכל תחום ותחום של חיינו העצמאיים לכאורה, בהמרדת הסקטורים, בכפיית אוכלוסיות פולשים על אזרחי המדינה תוך ניהול התשה משפטית בלתי פוסקת, בדמוניזציה של הצבא והממשלה ובהפיכת המדינה ויעדיה למוקצים מחמת מיאוס בדעת הקהל העולמית – לא ניתן יהיה לטמון את הראש בחול ובשכנוע עצמי שמדובר בפרנויה פרטית או קולקטיבית. "מה שנראה כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז והולך כמו ברווז הוא ברווז".

1. יורי אנדרופוב – ראש הק.ג.ב בשנות השבעים עד שמונה למזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ב 1982.
2. הסינים במאות שלפני הספירה עשו שמוש באבק שרפה.
תאריך:  03/05/2015   |   עודכן:  03/05/2015
אלכס נחומסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השיטה
תגובות  [ 45 ] מוצגות   [ 45 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עבודת ה CIA
3/05/15 15:22
 
אלכס נחומסון
3/05/15 17:47
 
הגוי..
3/05/15 18:30
2
חשדנית
3/05/15 18:10
 
אלכס נחומסון
3/05/15 18:19
 
מסבירים לך איך
3/05/15 18:47
3
חשדנית
3/05/15 18:22
4
חשדנית
3/05/15 19:09
 
מותק
3/05/15 22:13
5
חשדנית
3/05/15 19:17
6
אלכס נחומסון
3/05/15 19:53
 
הגוי..
3/05/15 21:27
 
אלכס נחומסון
3/05/15 22:09
 
נפשי העלובה ו
4/05/15 13:18
 
אלכס נחומסון
4/05/15 14:20
 
הגוי..
4/05/15 21:04
 
אלכס נחומסון
4/05/15 22:03
 
אליו נכנסתי
4/05/15 23:12
 
אלכס נחומסון
5/05/15 00:17
 
מול המראה
5/05/15 01:05
 
אלכס נחומסון
5/05/15 08:06
 
לך בשפיץ?
5/05/15 13:26
 
אלכס נחומסון
5/05/15 14:30
 
מצד הבלוגר,,,,,
5/05/15 14:35
 
בכל זאת.
5/05/15 19:31
 
אלכס נחומסון
5/05/15 20:29
 
או אמריקני שלא
6/05/15 11:09
 
אלכס נחומסון
6/05/15 14:35
 
חובבנים???
7/05/15 14:17
 
אלכס נחומסון
7/05/15 17:50
 
די בעיוור 1
8/05/15 12:47
 
אלכס נחומסון
8/05/15 18:14
 
הניצחון על היטלר
9/05/15 14:57
7
אהרון שחר
3/05/15 20:20
8
ב"חינם" ו
3/05/15 20:41
9
ירון זכאי 1
3/05/15 21:45
10
פסימיסט
3/05/15 22:10
 
אלכס נחומסון
4/05/15 00:05
11
חשדנית
3/05/15 22:37
 
אלכס נחומסון
3/05/15 23:48
 
ירון זכאי 1
3/05/15 23:54
 
חשדנית
4/05/15 01:05
 
ירון זכאי 1
4/05/15 16:01
12
אהוד פרלסמן
4/05/15 01:29
13
יוס ואחיו
12/04/18 05:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חבר כנסת החדש מטעם מפלגת "הבית היהודי", ינון מגל, מהלך מעדנות במסדרונות משכן הכנסת, כשהוא מחליט להיות פַּשְׁחוּר בֶּן אִמֵּר החדש. ינון מגל לובש את מחלצות פשחור בן אמר, זה שדרש להוציא להורג את כל מי שהתנגד למלחה נגד בבל. כל מי שהתריס נגד המלחמה, מבחינתו הוא סייען פעיל של האויב. על הכוונת של פשחור היה בכיר אנשי הרוח של תקופתו, הנביא ירמיהו.
03/05/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אום אל-פאחם היא כיום עיר ערבית-ישראלית הנמצאת בואדי ערה, ממזרח לכביש חדרה- עפולה. כיום חיים באום אל-פאחם, שקיבלה מעמד של עיר ב-1985, כ-43,300 תושבים, כולם מוסלמים. הם משתייכים ל-4 חמולות: אג'באריה, ג'ברין, מחאג'נה ומחמיד.
03/05/2015  |  רבקה שפק ליסק  |   מאמרים
אנו מתבשרים שהעת הנוכחית היא עת רצון. זעקת רוב הצבור ש"אינו מצליח לגמור את החודש" משאירה סוף-סוף את רישומה. מצבה הכלכלי של ישראל מצוין ומצב האזרחים הולך ומורע. אי-השוויוניות בחלוקת ההכנסות רק גדילה. גם נתניהו מבין שלא ניתן להוליך שולל את כל האנשים כל הזמן. לאור זאת תבוצע כנראה הרחבה תקציבית. יש לבצע את ההקלות בחוכמה כדי שהשפעתן תהיה מקסימלית. יש להפעיל הגיון וניסיון במקום מינוי ועדות שרק ישהו את הבצוע. כבר נאמר שגמל הוא סוס שתוכנן על-ידי ועדה.
03/05/2015  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
טעות גדולה לחשוב שיש לנו כנסת שמנהלת את המדינה. לא הכנסת, לא הממשלות לדורותיהן, לא הפקידים הצעירים של משרד האוצר, לא בית המשפט העליון, לא המומחים, לא המשטרה ולא הפרקליטות. כבר עשרות שנים המדינה נשלטת ומנוהלת על-ידי התקשורת אשר מכתיבה ומאיימת, מכשירה או מכתימה, מכתירה או מורידה, מפעילה או משתקת, פוסלת או מהללת, מסננת או מקדמת-חוקים, ח"כים, שרים, שירים, ספרים, הצגות, נסיגות והתכנסויות. התקשורת משפיעה על העברת מאות מיליונים מכספי הציבור לשם או לשם, היא זאת שקובעת את סדר היום של הכנסת, של ממשלות ושל המדינה. היא משיגה את מבוקשה בכך שמחליטה מה לפמפם, מה להצניע, מה לשדר, מה לפסול, מה לחקור ואת מי, האם לשחרר שחרור מוקדם או להשאיר בכלא- ועוד מיליון דברים גורליים אחרים.
03/05/2015  |  יורי מור  |   מאמרים
הנה כבר סגר הצבוע הזה נתניהו הסכם קואליציוני עם החרדים, חסיד הקפיטליזם יחלק מיליונים שאין לו לסקטור קטן ולא יצרני...הוא יבטל את השוויון בנטל ויחזיר להם את קצבאות הילדים כדי שישריצו אלפי בחורי ישיבה נוספים שיהיו תלויים כספית על צווארנו. זה היה ברור לי מראש כי מי מסוגל להסכים להכניס מיטה כפולה למטוס בעלות של עשרות אלפי שקלים, ולתחזק את הוילה שלו בקיסריה על-חשבון המדינה, יכנע לחרדים לכל אורך הדרך. בקיצור, מי שחשבנו שמסוגל לעמוד באופן אמיץ נגד נשיא ארה"ב מתברר כשרימפס עלוב המתקפל ומתרפס בפני הקפוטות השחורות והשטריימלים. לכן ידידי, אתם מבינים מדוע אני, כאיש הימין, לא הצבעתי עבור ביבי בבחירות.
03/05/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il