|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?

הכל זורם

סיפור פוליטי ברוח 'תזרום חביבי': זה מה שקורה כשהאגו מכתיב חלוקת תיקים
27/05/2015  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
שופוני יא-נאס! ארדן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איך שהעולם משתנה. היו ימים שבהם תיק מיניסטריאלי ביצועי כיבד מאוד את נושאו 'כבוד השר', וכמובן העניק לו כר פעולה נרחב. אבל הזמנים משתנים. ומאז שהחכם היווני הרקליטוס הורנו ש"הכל זורם", כבר לא נשאר במקום שום דבר אנושי (להבדיל מהא-לוהי הנצחי). הכל נע ונד ומשתנה ללא הרף. אולי מכאן צמחה האמירה הישראלית האולטימטיבית: "תזרום, חביבי, תזרום"...

גם בביצה הפוליטית הכל זורם. פעם היה ראש הממשלה ממנה מיניסטר לניהול תיק מסוים מתוך שיקולים ענייניים ועל בסיס ההערכה שיש בכוחו לנהל את המשרד כראוי, לטובת הממלכה. היום לעומת זאת, הכל זורם, ומינוי השרים הפך למעשה של ליטוף האגו של המיניסטרים, ולעזאזל הממלכה. ממש כפי שסבר לואי ה-14: "המדינה זה אני", ושיישרף העולם.

תהליך הקמת הקואליציה, שהסתיים רק השבוע, עם שובו של גלעד ארדן לממשלה והתפטרותו המבורכת של בני בגין, לימד אותנו שיעור נוסף בסוגיית הכל זורם. אם בעבר היה שר הקליטה, למשל, מקדיש עצמו למעשה הציוני הנשגב ביותר של קליטת העלייה, תפקיד שאין נאצל ממנו, הנה היום, בממשלה ה-34 של מדינת ישראל, שר הקליטה זאב אלקין כבר אינו מסתפק בתיק הקליטה – תיק ביצועי פאר-אקסלנס, הדורש התמסרות של 26 שעות ביממה – אלא תובע עוד איזשהו כיבוד צדדי, איזשהו תואר נוסף, שיעניק לו את הילת הכבוד הראויה.

שופוני יא-נאס!
נתניהו ואלקין הלא-פראייר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אוהו, כבוד לארדן!
מיניסטר חדש-ישן בממשלת נתניהו, גלעד ארדן, שגם הוא לא חש ממש בנוח עם תיק ביצועי אמיתי אחד, התיק לביטחון פנים, קיבל סוכריה-על-מקל בדמות התיק האסטרטגי שנלקח מאלקין. עכשיו יש לנו לא רק שר בט"פ, סתם שר בט"פ, אלא שר כפול תפקידים: השר לבט"פ ולעניינים אסטרטגיים. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני יא-נאס!

הכל זורם; וגם ראש הממשלה זרם עם אלקין והעניק לו תיק פיקטיבי נוסף, חסר שיניים ושרירים, שקיים על הנייר בלבד – התיק האסטרטגי. כך היו כולם מרוצים: ראש הממשלה שניפק תואר חלול מתוכן, לטובת האגו האישי של כבוד השר, וכמובן כבוד השר עצמו לעניינים אסטרטגיים ושר הקליטה. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני, יא-נאס!

נניח לרגע את העובדה שכניעה לדרישות האגו, במקרה זה ובמקרים אחרים, כרוכה בהוצאות כספיות מיותרות ועולה למשלם המיסים הישראלי הון תועפות. במדינת ישראל העשירה זהו כנראה כסף קטן. הציבור יספוג.

הכל זורם, וממשיך לזרום. במקרה דנן לא עברו אלא 12 יום מאז שימש אלקין שר לענייני קליטה ושר לעניינים אסטרטגיים, וראש הממשלה נטל ממנו את התיק האסטרטגי האמורפי, כדי לרצות בו אגו אישי של שר אחד, מיניסטר חדש-ישן בממשלת נתניהו, גלעד ארדן, שגם הוא לא חש ממש בנוח עם תיק ביצועי אמיתי אחד, התיק לביטחון פנים, וקיבל סוכריה-על-מקל בדמות התיק האסטרטגי שנלקח מאלקין. עכשיו יש לנו לא רק שר בט"פ, סתם שר בט"פ, אלא שר כפול תפקידים: השר לבט"פ ולעניינים אסטרטגיים. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני יא-נאס!

אבל אלקין לא פראייר. הרי לא ייתכן שמי שבילה בבניית הקואליציה הנוכחית ימים ולילות (ורק מחמת היותו אדם שומר מצוות לא נוכל להגדיר זאת בביטוי 24/7), יגיע לממשלה רק כדי להיות בה שפ"ש – שר פשוט, רחמנא לצלן. מה פתאום שפ"ש? קטן עליו. ומשנפלו פניו והאיומים זלגו מפיו כמעיין המתגבר, נהג נתניהו בדיוק כפי שצפוי מנתניהו: הוא נכנע והמציא לו תיק חדש-ישן, התיק לענייני ירושלים, שעל-פי דרישת ראש העיר ניר ברקת בוטל מזמן, עם הבטחה מפי נתניהו שלא יתקיים עוד לעולם, מפני שאין בו כל צורך כל עוד יש עירייה בירושלים. אבל ההבטחה התאדתה. עכשיו מוקם המשרד החדש, לטובת האגו של אלקין. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני יא-נאס!

סבתא בישלה דייסה
ילדת כאפות של נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

א"י, ע"י, ת"י
הליכוד, אינה מקדשת, כידוע, את תמצית האידיאולוגיה הציונית-דתית לדורותיה: ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל (הסדר לא משנה, ובחרנו בו על-פי סדר האל"ף-בי"ת). תורת ישראל, למרבה הצער, אינה בעדיפות ראשונה במפלגתם, וספק רב אם ארץ ישראל, ואכמ"ל

לא היינו נדרשים לסוגיה עגומה זו, אלמלא יש בה ביטוי נוסף לזלזול מצידו של ראש הממשלה בשני אנשי הציונות הדתית בסיעתו – אלקין וציפי חוטובלי, ששכבו למענו על הגדר, כשגייסו בטירוף ובתואנות שווא מצביעים ציוניים-דתיים לטובת נתניהו, ובתמורה בולעים עכשיו מרורים מידיו. כשלעצמי, איני סבור שהשניים ראויים להיקרא מייצגי הציונות הדתית, חרף הכיפה הסרוגה שלראשו של אלקין והסרוגה השקופה שלראשה של חוטובלי. מפלגתם, הליכוד, אינה מקדשת, כידוע, את תמצית האידיאולוגיה הציונית-דתית לדורותיה: ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל (הסדר לא משנה, ובחרנו בו על-פי סדר האל"ף-בי"ת). תורת ישראל, למרבה הצער, אינה בעדיפות ראשונה במפלגתם, וספק רב אם ארץ ישראל, ואכמ"ל.

אבל לדידם של הסבורים, שהשניים אכן מייצגים את הציונות הדתית (במובן הרחב והגמיש ביותר של מונח זה), כי אז ראוי שלא נתעלם מהתייחסותו המזלזלת של נתניהו כלפיהם, כאילו היו ילדי הכאפות שלו.

על ההתעללות באלקין כבר דיברנו. ומה עם חוטובלי? אומנם היא קיבלה את התואר החלול סגנית שר החוץ, אבל עד מהרה הזדרז נתניהו לעקור ממנו סמכויות בזו אחר זו, מבלי להיוועץ בה כלל, אפילו מטעמי הליכות ונימוסין: נתניהו פיטר את המנכ"ל והושיב במקומו את מקורבו דורי גולד, מעל לראשה של סגנית השר. עוד קודם לכן הותיר לה ולמנכ"לה הכפוף ישירות לנתניהו ומחויב רק לו, משרד חוץ מנופץ לרסיסים: הדיאלוג האסטרטגי עם האמריקנים והמו"מ עם הפלשתינים נלקח לטובת סילבן שלום (שלא הסתפק בתפקידי שר הפנים והמשנה לראש הממשלה, ושוב מטעמי אגו); המגעים הבינלאומיים מול הגרעין האירני נמסרו ליובל שטייניץ ולגלעד ארדן (שלא הסתפקו בתיקי התשתיות והבט"פ); הטיפול בלשכת הקשר נתי"ב עם יהדות חבר המדינות הועבר לאלקין (אגו, כבר אמרנו?); מטה ההסברה כנגד החרם והאיומים על ישראל נמסר לארדן (כנ"ל); מערך הדוברות לתקשורת חוץ הועבר ללשכת ראש הממשלה, וייתכן שהמרכז לחקר מדיני יעבור למשרד המודיעין.

זוכרים את המעשייה-לילדים על הסבתא שבישלה דייסה וחילקה מנות לכולם, עד שלה עצמה לא נשאר דבר? חוטובלי, אם צעירה ומוכשרת, היא בסיפור הפוליטי הזה אותה סבתא חביבה, שנשארה כמעט בלי כלום; אבל מה זה משנה? העיקר שיש תואר מפוצץ, לשכה ורכב שרד. אוהו!!! איזה כבוד!!! שופוני, יא-נאס!

תאריך:  27/05/2015   |   עודכן:  27/05/2015
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   איזידור (דורי) גולד / Dori Gold   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים כץ / Haim Katz   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם רהט / Menachem Rahat   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכל זורם
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קודקוד
27/05/15 14:28
 
צפנת פענח
27/05/15 15:55
2
שרים חסרי ענווה
27/05/15 15:33
3
אהרון שחר
27/05/15 17:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
אז ככה: משה כחלון לא יכול לטפל בנושא הגז - אחד הענפים החשובים ביותר במשק הישראלי - משום שהוא מיודד עם קובי מימון. ולא שזה בא בהפתעה למישהו; הידידות הזו נמשכת כל כך הרבה שנים, עד שכחלון העיד על עסקיו של מימון במסגרת סכסוך הגירושין של האחרון.
27/05/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בתום מאבק פוליטי מתוקשר, התמנה ח"כ גלעד ארדן לשר לביטחון הפנים, לעניינים אסטרטגיים ולהסברה. ברור לכל כי ארדן בן ה-45, השואף לראשות הממשלה, מתכוון לא רק להצליח בתפקידיו, אלא גם להשאיר חותם אישי עמוק על כל אחד מהם. בכל הנוגע למשרד לביטחון פנים בכלל, ולמשטרת ישראל בפרט, ניצבים בפניו כמה אתגרים מורכבים - מינוי מפכ"ל וטיוב הביטחון האישי של תושבי ישראל. כניסתו לתפקיד בממשלה וכנסת חדשה היא הזדמנות פז לתיקונים יסודיים ולא רק קוסמטיים.
שר האוצר משה כחלון, הודיע (יום ג', 26.5.15) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו להימנע מעיסוק בנושא משק הגז, של יחסי החברות שלו עם קובי מימון, מבעלי חברת ישראמקו, המחזיקה כ-29% ממאגר הגז הטבעי "תמר".
26/05/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הממשלה אישרה היום (ג') את מינויו של עו"ד שי באב"ד למנכ"ל משרד האוצר. באב"ד צפוי להחליף את מנכ"לית המשרד יעל אנדורן, שתפרוש ב-15 ביוני 2015, לאחר שנתבקשה ע"י שר האוצר להמשיך בעוד כחודש בתפקידה על-מנת להשלים הליכי חקיקה בתחומים וברפורמות שהובילה, כמו גם לאפשר תהליך חפיפה מסודר.
26/05/2015  |  עמירם ברקת  |   חדשות
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מותח ביקורת (יום ג', 26.5.15) על החלטת ראש הממשלה למנות שר לענייני ירושלים. לדבריו, "ההחלטה על הקמתו מחדש של המשרד לענייני ירושלים התקבלה בניגוד לדעתי וסותרת את התחייבותו של ראש הממשלה והחלטת הממשלה שאושרה ביום ירושלים לפיה משרד ראש הממשלה יופקד על פיתוחה וקידומה של העיר בשותפות עם ראש העיר ועיריית ירושלים".
26/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il