|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
שחצנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] אדישות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

על כוס ויסקי

כמה תובנות, הערות, תמיהות ומחשבות בעקבות חומר החקירה בפרשת רונאל פישר שנחשף השבוע ב-News1
03/07/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
זה לא הכל
חמורה ככל שתהיה התמונה המצטיירת מחומרי החקירה שפרסמנו השבוע ב-News1, היא עדיין לא מלאה. בידי מח"ש מידע רב נוסף, שהתקבל לאחר הגשת כתב האישום - בעיקר הודעותיהם של ערן מלכה ואחד מלקוחותיו של רונאל פישר - עליו קיים חיסיון. מדובר בין היתר במעשיה של רות דוד, אשר לפי הנטען הייתה מעורבת בליבת האירועים ולא רק בשיבוש הליכים, במקרים נוספים של סחר במידע חסוי ובעבירות מס. המדינה צפויה לתקן בהתאם את כתב האישום.


ליקוי מאורות מוסרי
פורר. הסברים מביכים [צילום: יח"צ]

לזכותם אפשר לומר, כי רובם היו מסובכים בעבר או בהווה עם המשטרה, לא רצו לעזור לה ולא נתנו בה אמון. אבל זה רק טיעון להקלה בעונש. אין זאת, אלא שאותם בכירים היו שרויים בליקוי מאורות מוסרי, שהוביל אותם לאנוכיות ולהתעלמות מוחלטת מהאינטרס הציבורי (למרות שרבים מהם התפרנסו מן הציבור בצורה מלאה או חלקית)

במשך כמה שנים לכל הפחות הסתובב רונאל פישר, דמות בהחלט לא אנונימית, והציע לבכירים בישראל – מנהלי חברות גדולות, ראשי ערים ואחרים – לקנות ממנו מידע על חקירות נגדם, או לשלם באמצעותו שוחד כדי לסגור את התיקים הללו. איש מהם לא פנה לרשויות או לתקשורת. לא לפרקליטות המדינה, לא למשטרה, לא למחלקה לחקירות שוטרים, לא לערוצי הטלוויזיה, לא לעיתונים, לא לרדיו, לא לאתרי האינטרנט. אף אחד. כולם קיבלו הצעות לבצע עבירות חמורות – משיבוש מהלכי משפט ועד מתן שוחד – ושתקו.

חוקרי מח"ש לא ממש התעניינו בסיבות לשתיקה הזאת. רק את ראש עיריית רחובות לשעבר, יהושע פורר, שאלו מדוע לא עשה דבר. היו לו כמה תשובות, מה שמלמד שאף אחת מהן היא הנכונה או המלאה: הוא חשב שפישר סתם מנסה לשדך לו מאכער, הוא לא היה בטוח שזה פלילי, הוא מחבב את פישר, פישר בעצם רק רצה לעזור.

לשמוע את ההסברים הללו מפיו של מי שעמד בראש עירייה מכובדת, זה מביך. לשמוע את השתיקה של עמיתיו, זה מביך עוד יותר. לזכותם אפשר אולי לומר, כי רובם היו מסובכים בעבר או בהווה עם המשטרה, לא רצו לעזור לה ולא נתנו בה אמון. אבל זה רק טיעון להקלה בעונש. אין זאת, אלא שאותם בכירים היו שרויים לכל הפחות בליקוי מאורות מוסרי, שהוביל אותם לאנוכיות ולהתעלמות מוחלטת מהאינטרס הציבורי (למרות שרבים מהם התפרנסו מן הציבור בצורה מלאה או חלקית).

איש לא נפל מהכסא
האמינו שזה ייתכן [צילום: מן הטלוויזיה]

ושוב: במשך כמה שנים לכל הפחות הסתובב רונאל פישר, דמות בהחלט לא אנונימית, והציע לבכירים בישראל – מנהלי חברות גדולות, ראשי ערים ואחרים – לקנות ממנו מידע על חקירות משטרה נגדם, או לשלם באמצעותו שוחד כדי לסגור את התיקים הללו. איש מהם לא נפל מן הכסא. איש מהם לא אמר לו "לא יכול להיות". איש מהם לא אמר לו "תעזוב אותי מהשטויות שלך". אפילו בדיעבד לא טען איש מהם שזה מה שאמר לפישר.

זהו אולי הדבר המזעזע ביותר בפרשה ברמת המקרו: האנשים הללו, שכולם יודעים דבר או שניים על מערכות השלטון בישראל, האמינו שזה אפשרי. הם האמינו שיש במשטרה שחיתות שמאפשרת לסחור במידע ואפילו בתיקים. וזה היה, להזכירכם, לפני כמה שנים – לא היום, כאשר מתברר לנו שאכן היה במשטרה לכל הפחות קצין מושחת אחד שעשה בדיוק את זה.

על גבול החייתיות
בני אדם הם כלי משחק

אני רוצה משהו – אז אני רומס ודורס כדי להשיג אותו. אני רעב – אז אני טורף. וגם אם אני לא ממש רעב, אבל רוצה עוד – אז אני אחמוס ואגזול. למה? כי אני יכול. כי אני איש שררה בעל כוח, כי אני אדם עשיר וחסר מעצורים, כי אני רוצָה למצוא חן בעיני שני הגברים החזקים הללו, ובעיקר – כי בסופו של יום כולנו נרוויח מזה. מי שיפול בצידי הדרך – בעיה שלו

ברמת המיקרו, הדבר המזעזע ביותר היה עדותה של ע"י על הצורה בה נוהל המפעל רחב ההיקף הזה. "ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו", סיפרה.

אפשר בקלות לדמיין את התמונה. עשר בערב, משרדו המפואר של פישר במגדלי ב.ס.ר בבני ברק. ערן מלכה על הכורסה, ע"י על הספה, רונאל פישר מאחורי שולחנו עליו מונח בקבוק ויסקי משובח, ממנו ממלאים מדי פעם את הכוסות. אולי שומעים קצת מוזיקה, אולי יש ברקע טלוויזיה, אולי סתם מפטפטים. ואז מלכה זורק: "ואללה, תשמע, קיבלתי לחקור את פלוני". פישר המנומנם מתעורר: "זה יכול להיות מעניין. מי מכיר אותו?". המחשב בראש של ע"י מיד מתחיל לעשות חיבורים: "הלקוח שלנו א' מכיר את ב', שהוא חבר טוב של פלוני". כל כך פשוט, על גבול ההשתעשעות. בני אדם הם כלי משחק. גורלם, חרותם, שמם הטוב, משפחותיהם – כל אלו הם סחורה עוברת לסוחר.

זוהי השחתה שמעבר לכסף, מעבר לתאוות בצע. זה עוד יותר חמור מאשר פרשת הולילנד, שם הפגיעה הייתה בציבור אמורפי; כאן מדברים על אנשים ספציפיים, עם שמות ופרצופים. זהו אובדן מוחלט של מוסר ומצפון, על גבול החייתיות. אני רוצה משהו – אז אני רומס ודורס כדי להשיג אותו. אני רעב – אז אני טורף. וגם אם אני לא ממש רעב, אבל רוצה עוד – אז אני אחמוס ואגזול. למה? כי אני יכול. כי אני איש שררה בעל כוח, כי אני אדם עשיר וחסר מעצורים, כי אני רוצָה למצוא חן בעיני שני הגברים החזקים הללו, ובעיקר – כי בסופו של יום כולנו נרוויח מזה. מי שיפול בצידי הדרך – בעיה שלו.

יושר של גנבים
בר. פישר פעל לבדו [צילום: עדי ארד]

לדברי ע"י, התנהלו עשר פגישות כאלו של מה שכינתה "סיעור מוחות". מלכה אמר בעדותו, כי אינו יכול לדעת מכמה אנשים הוציא פישר (או לפחות ניסה להוציא) כסף, תוך שימוש במידע שהוא זרק לו כרכילות בין חברים. ברור שפישר לא שיתף את מלכה בכל מעלליו; בעניין רועי בר, מלמדות העדויות, פישר פעל לבדו וניסה להוציא את הסכום הגדול ביותר – 2 מיליון דולר.

גם זו נקודה מעניינת. מצד אחד, העדויות של מלכה וע"י מלמדות על סוג של "יושר של גנבים": הם מתחלקים חצי-חצי ונותנים גם 10% לע"י (אם כי מלכה אומר, שבשלב מסוים פישר רצה שיפסיקו לתת לה). יש ביניהם כזה אמון, שכאשר האחים נחמיאס מביאים בוחטה גדולה מכדי להיספר, הם מחלקים את הכסף במשוער לפי עובי החבילה. מצד שני, פישר לא מהסס לעבוד גם ללא מלכה ומאחורי גבו. מה שמלמד, כמובן לא במפתיע, שבסופו של יום – הגנבים גוברים על היושר.

בגלל הפגישות הפרטיות
שטיין. מבאי ביתו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

כל זה התאפשר משום שמלכה ופישר קיימו קשרי ידידות הדוקים בצורה גלויה לגמרי. המפקדים שלי ידעו על זה, לא הייתי צריך לדווח להם – אמר מלכה, עוד לפני שהודה בעבירותיו. באחת מתכתובות הווטסאפ שאל מלכה את ע"י אם הוא יכול לבוא עם ילדיו לאולפן הטלוויזיה בו הקליט פישר את תוכניתו, ותשובתה הייתה "כן" מיידי וחסר היסוס – ללמדכם, שהם לא ראו שום צורך להסתיר את הקשרים הללו. ומלכה לא היה היחיד: העדויות מלמדות שברונו שטיין היה מבאי ביתו של פישר, וכך גם השופט גלעד נויטל.

את זה חייבים לעקור מן השורש. הפקודה לשוטרים, ההוראה לפרקליטים וההנחיה לשופטים צריכה להיות חד-משמעי: אתם לא פוגשים עורכי דין בצורה פרטית. נקודה. באירועים ציבוריים – בבקשה. במפגשים מקצועיים – בשמחה. אבל לא בבתיהם ואפילו לא במשרדיהם. פגישות מקצועיות – רק במשרדים שלכם, עם תיעוד מלא שלהן. אין מצב שאתם רואים בארבע עיניים מישהו שמייצג מולכם, ואם זה קורה – אתם מדווחים מיד. אין מצב שאתם מקבלים אפילו כוס מים ממי שיש לו אינטרסים העלולים להתנגש עם תפקידיכם. מי שייתפס מפר את ההוראה הזאת – ייזרק מן המשטרה, מן הפרקליטות ואפילו מכס השיפוט.

מה הם חיפשו אצלו?
תחקירים לצורכי סחיטה [צילום: פלאש 90]

כל שוטר יודע, שעבריין לא מתחיל ישר מהעבירות החמורות ביותר. פישר לא החל מיד בתשלום שוחד לקצין משטרה ובסחר במידע חסוי; סביר להניח שלאורך השנים הוא עשה כל מיני דברים שהיו בתחום האפור, ואט-אט חדר לתחום השחור, וזה מה שרצו ממנו אותם לקוחות

רשימת הלקוחות של משרד פישר, שגם היא מצויה בחומר החקירה, עוצרת נשימה: גלעד ארדן, אפרים ברכה, ארקדי גאידמק, ב.יאיר, דנקנר השקעות, הטלוויזיה החינוכית, הכשרת היישוב, הליכוד, הסתדרות המורים, יגאל זילכה, מכללת שערי משפט, מקורות, חברת נת"ע, נתיבי ישראל, עופר אחזקות, עיריית אשקלון, עיריית חדרה, עיריית ירושלים, עיריית רחובות, עיריית רמלה, עיריית רמת השרון, פרדי רובינסון, מיקי רוזנטל ורמט – רשימה חלקית בלבד.

מדובר במי שקיבלו שירותים משפטיים מהטובים, הגדולים והמובילים שבמשרדי עורכי הדין בישראל, והשאלה עולה מאליה: בשביל מה הם היו צריכים את פישר? הוא לא ליטיגטור גדול, הוא לא תופר עסקות, הוא לא אסטרטג מוכשר. כלום. כעורך דין הוא כנראה די בינוני, לא כזה שבדרך הטבע הייתם מצפים שייצג אישים, קונצרנים וגופים ציבוריים מהגדולים בישראל.

התשובה ההגיונית היחידה היא, שלקוחות אלו – או לפחות רובם – ציפו שפישר יתן להם שירותים שעורכי דין טובים, גדולים ומובילים לא מוכנים לתת. תקראו לזה שירותי לובינג, תקראו לזה הפעלת קשרים, תקראו לזה מאכער – השמות שונים אבל המהות דומה. כל שוטר יודע, שעבריין לא מתחיל ישר מהעבירות החמורות ביותר. פישר לא החל מיד בתשלום שוחד לקצין משטרה ובסחר במידע חסוי; סביר להניח שלאורך השנים הוא עשה כל מיני דברים שהיו בתחום האפור, ואט-אט חדר לתחום השחור, וזה מה שרצו ממנו אותם לקוחות.

כדאי לזכור עוד דבר: עברו העיתונאי של פישר. לצד התחקיר הסופר-חשוב שלו על הסיליקון בחלב של תנובה, הסתובבו זמן רב שמועות על כך שתפקידו האמיתי במעריב היה לכתוב תחקירים שלא יפורסמו – כאלו שיאפשרו למישהו מעליו לסחוט את נשואי הכתבות תמורת אי-פרסומן. הדברים, חשוב לומר, לא הוכחו. אבל היום הם נראים הגיוניים, ויותר מזה – הם משתלבים היטב בתסריט של ההידרדרות לשפל אליו הגיע פישר.

ההישגים של מח"ש
פיצוח רב חשיבות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חומר החקירה חושף את העבודה המצוינת שעשו חוקרי מח"ש בתיק הזה, והדבר אינו מובן מאליו. חוקרי המחלקה רגילים לעסוק בעבירות אלימות, בשנה האחרונה הם העמיקו את ידיעותיהם בעבירות מין, אבל פרשת שחיתות כזו – לא הייתה להם. זוהי פרשת צווארון לבן שאלמלא היה מעורב בה שוטר, הייתה מועברת לטובי החוקרים של להב 433.

מעבר למיומנות של החוקרים – גם אם ניתן לתהות מדוע לא הלכו אחרי קצות חוטים מסוימים, למשל השכר המגוחך שגבה פישר מאפרים ברכה והשכר שלא גבתה כלל רות דוד מברונו שטיין – היה פה גם הישג טכנולוגי מרשים במיוחד. הפיצוח של הסמארטפונים והחדירה לתכתובות הווטסאפ הצריכו פיתוח מכשירים יחידים במינם, בעבודה שנמשכה חודשים רבים. ההשקעה הזאת תניב מן הסתם פירות גם בחקירות עתידיות ולא רק במח"ש.

קו שחצני מתמשך
אחריות חלקית [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

בחקירותיהם של ארבעת המעורבים העיקריים בולט ההבדל בין פישר לבין מלכה, דוד וע"י. בעוד שלושת האחרונים נטלו אחריות על מעשיהם – מי יותר (מלכה וע"י) ומי פחות (דוד) – פישר שמר לכל אורך חקירותיו על קו שחצני. הוא העיר לחוקרים, נזף בהם, קבע שפעולותיהם בלתי חוקיות, כתב את המילה "בדיחה" לאורך אחת החקירות ועוד ועוד.

קשה לדעת האם ההתנהגות הזו מלמדת שפישר טרם הפנים את מצבו, או שמא הוא בטוח שיש לו קלף מנצח שיוציא אותו מן הבוץ בו שקע; ואולי זו הייתה רק העמדת פנים, ומצב רוחו האמיתי הוא קטעי הדיכאון שתיעדו החוקרים. מכל מקום, אם פישר ידבק בקו הזה – הוא ינסה לנהל משפט עד הסוף.

תאריך:  03/07/2015   |   עודכן:  03/07/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   ארקדי גאידמק / Arcadi  Gaydamak   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    גלעד נויטל / Gilad Neitel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דנקנר השקעות בע"מ   הלל צ'רני   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מיקי רוזנטל   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על כוס ויסקי
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 28 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלון חסן
3/07/15 09:38
 
מגיבה
3/07/15 11:48
 
אלון חסן
3/07/15 15:44
 
הראה להם חחחח
3/07/15 12:16
 
משה מרמת גן
3/07/15 13:08
 
אלון חסן
3/07/15 18:04
 
תמים! אז למה?
3/07/15 14:13
 
אלון חסן
3/07/15 18:53
 
אזרח ישראלי
3/07/15 21:05
 
דן ה
4/07/15 19:47
 
עורך דין אחד
5/07/15 00:01
2
מיכל מירושלים
3/07/15 09:42
3
אהוד פרלסמן
3/07/15 09:49
 
אהרון שחר
3/07/15 13:16
4
למיטב הזכרון
3/07/15 10:10
5
הרשימה מתעלמת
3/07/15 10:16
6
מהתחום
3/07/15 10:51
7
ר.ב.ז
3/07/15 11:57
 
שפרינצה
4/07/15 06:05
8
עבריינות כשיגרה
3/07/15 13:15
9
בר דרור דוד
3/07/15 13:39
10
חוסר פירגון ?
3/07/15 13:57
11
א מבית הנשיא
4/07/15 06:31
12
שוקי משעול
4/07/15 10:18
 
גחלת
4/07/15 18:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
מזה מספר שבועות מותחים אנו במספר רב של רשימות ביקורת, שבים ומותחים ביקורת על התנהלותה המוזרה של המחלקה לחקירות שוטרים בכל הקשור לחיפזון המיותר בהגשת כתב-האישום המשותף, לבית המשפט המחוזי, בירושלים נגד עו"ד רונאל ישר, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר (פלילי), עו"ד רות דוד-בלום ורפ"ק ערן מלכה, עו"ד. במסגרת ביקורת זו נטען, כי לא היה מקום להסתפק בהגשת כתב-אישום נגד עו"ד רות דוד-בלום בעבירות של שיבוש הליכי משפט וקבלים נכסים שהושגו בפשע, לכאורה וכי היה מקום לחקור פרקליטת מחוז לשעבר (פלילי) זו, גם בחשדות נטענים כלפיה בעבירה של קבלת שוחד, לכאורה, בתקופת היותה פרקליטת מחוז, קרי, עובדת ציבור.
02/07/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן" - הגדיר בעלי מסעדת הסוהו בראשון לציון, ארז מוסצ'ו, את פגישתו עם רונאל פישר, בה ניסה לשכנע אותו לסייע לעו"ד רועי בר. מוסצ'ו היה האיש דרכו ניסה פישר להעביר לבר את הצעתו להביא לסגירת התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר.
02/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"היא אמרה לי בחצי צחוק: 'את תתנהגי כמו שאת יודעת, מתמוטטת'. אני אמרתי לה שאני אסע לחו"ל, אמרתי לכולם שאני רוצה לנסוע לחו"ל, כי אני לא אעמוד בזה שוב, הכוונה לחקירות. ואז בשביל להרגיע אותי היא אמרה לי בחצי צחוק: 'את תתמוטטי או משהו כזה ותגמרי את זה כי זה סה"כ סיפור של יום' - משהו כזה. שאלתי אותה 'רותי, אני אעצר'. היא אמרה לי שאני לא אעצר ושאני אהיה רגועה. היא עשתה הכל כדי להרגיע אותי".
02/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו". כך פעלו ערן מלכה ורונאל פישר לפי עדותה של ע"י, העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה.
02/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערן מלכה מסר בעדויותיו, לאחר שנחתם עימו הסדר הטיעון, מידע המפליל לכאורה כמעט את כל הנאשמים האחרים בפרשה ובראשם רונאל פישר ורות דוד. מלכה מסר בין היתר מידע על מכירת מידע מסווג נוסף לזה המופיע בכתב האישום הקיים.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il