|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הסהר הנאצי

החזון הנאצי של אירופה המוסלמית בהנהגתה של גרמניה מוסלמית כבר אינו דמיוני כפי שהיה לפני 70 שנה
04/09/2015  |   יובל ברנדשטטר   |   כתבות   |   מראה   |   תגובות
עומק היחסים בין התודעה האיראנית לתודעה הגרמנית הוא כמעט של סימביוזה [צילום: AP]

אירן, כידוע, היא ארץ הארים. השאה הפרסי החליף ב-1935 את שמה הרשמי של ממלכתו מ"פרס" ל"אירן", ברוח רעיונות הגזע מאירופה. חשוב היה לו להזדהות עם הכוח העולה, הארי, ולבדל עצמו מן הכוח היורד, היהודי. המהפכה האיסלאמיסטית ששלחה את השאה לעזאזל, לא רק שלא השיבה את פרס אל המפה, אלא חיזקה את הזהות האירנית, הארית, את האיסלאמו-ארית.

הקשר בין גרמניה הנאצית לאיסלאם נרחב ועמוק. המזכר ששלח הדיפלומט מקס אופנהיים למשרד החוץ הגרמני אודות הצורך לגייס את העולם המוסלמי נגד אויבי גרמניה, נפל על קרקע פוריה.

התמיכה של גרמניה הנאצית בתנועות איסלאמיסטיות כגון "האחים המוסלמים" בארץ ישראל, מצרים, סוריה ולבנון במהלך שנות ה-30' של המאה שעברה לא הייתה בשל האיסלאם, אלא כחלק מן המלחמה הכוללת באימפריה הבריטית. אבל עם התפשטות מלחמת העולם לארצות מוסלמיות, חל שינוי במגמה לטובת האיסלאם כגורם שיש לגייסו לטובת העניין המשותף. זה הוגדר במנשר של אברהארד פון שטורר. גרמניה זכתה למעמד מועדף בעולם האיסלאם בשל מלחמתה ביהודים וכל מפעלותיהם הזדוניים על-פי הפרוטוקולים של זקני ציון, דהיינו הן האימפריה הבולשביקית והן האימפריה הקפיטליסטית.

לאחר ביקורו המפורסם של חאג' אמין אלחוסייני אצל הפיהרר, הפכה המדיניות של צירוף האיסלאם למאמץ המלחמה הנאצי לכדי אבן פינה.. אל המוסלמים של צפון אפריקה והמזרח התיכון נוספה פנייה למוסלמים של הבלקן ושל הרפובליקות המוסלמיות שהיו בשליטת ברית-המועצות. בסופו של דבר, כל המערכת - ממשרד החוץ ועד לוורמכאט והאס.אס. - ריכזו מאמץ כדי לקדם את מעמדה של גרמניה כפטרונית האיסלאם.

המכשלה הראשונה הייתה המושג "אנטי-שמיות" - מושג גרמני ביסודו, שאינו אלא צופן לאנטי-יהודי - זכה לטיפול מיוחד: העלמה. הגזענות הנאצית דוללה כדי לכלול את האוכלוסיות הלא אירופיות, ללא היהודים. כדי להתמודד עם הזהות הערבית במסגרת המדיניות הגזענית, הוחלף הביטוי "אנטי-שמיות" בביטוי פשוט יותר - אנטי-יהודי. במשרד התעמולה החליף מחזיק תיק הפעילות האנטישמית את שמו לתיק האנטי-יהודיות. משתף הפעולה ממוצא עירקי רשיד אלכילאני קיבל מכתב המסביר בדיוק כיצד יש לבדל את היהודים משאר עמי המזרח התיכון באמירה מפורשת כי הערבים הם "גזע גבוה בעל עבר מפואר ומלא גבורה", וכי המלחמה היא נגד היהודים ולא נגד כלל השמים. כשפלשו הגרמנים לבוסניה והרצגובינה, הגדיר האס.אס. את המוסלמים בבלקנים כ"מאגר חיובי של גזעים אירופיים".

הטורקים שנפגעו מחוקי נירנברג קיבלו הבהרות שמוציאות טורקים מן ההגדרה השמית. פרסים ומצרים שהתלוננו על כך שקובצו ביחד עם היהודים, זכו להבהרות המכלילות אותם בסיווג של ארים וקרוביהם, בניגוד ליהודים. הגדילו הפרסים לעשות שדרשו הגדרה כארים לכל דבר ועניין - וקיבלו אותה.

התלהבות מהאיסלאם

עומק היחסים בין אירן לגרמניה, בין התודעה האירנית לתודעה הגרמנית, הוא כמעט של סימביוזה. סימביוזה כלכלית של ענק משאבי הטבע עם ענק התעשיה, וסימביוזה רוחנית של תיעוב משותף ליהודים ולמערב דובר האנגלית. עד 80 אחוז מן הציוד הטכני באירן ב-1940 היה גרמני, ומחצית מן היצוא של אירן היה לגרמניה. השלטון הבריטי בעירק שהיא ברובה שיעית היה לצנינים בעיני האירנים, בעוד שגרמניה השתבחה בכך שלא הייתה קולוניאליסטית בשטחי האיסלאם. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, התהדקו היחסים עד מאוד. בנוסף לטכנולוגיה העבירו הגרמנים לאירן גם תעמולה אנטי-יהודית ששינתה את הגישה כלפי היהודי מבן חסות כנוע להיותו חלק מן המזימה הבינלאומית שבה נלחמה גרמניה. התעמולה שודרה בפרסית ב"רדיו זיסן" היישר אל אוזני האזרחים במגברי רדיו שהיו בכיכרות ובבתי הקפה. שגריר בריטניה בטהרן דיווח כי הסגנון הבוטה והתוכן האלים כה מקובלים על הקהל האירני, עד כי אין תחרות לו מן הצד האנגלי. התוכן היה אנטי-יהודי, פיאר את הנצחונות הגרמניים וכלל כינויי גנאי אנטישמיים למכביר. חשיבותו של הרדיו גדלה לאחר כיבוש אירן בידי הסובייטים והבריטים, שכן המזימה הערטילאית הוכחה כנכונה. היו אימאמים שלימדו כי היטלר הוא שיביא את "האימאם ה-12" ואולי הוא הוא האימאם הנסתר.

כדי להגביר את הזדהותם של הפרסים עם גרמניה, החליט התועמלנים הגרמניים להעמיק עוד יותר את האיבה ליהודים. שגריר גרמניה המליץ להדגיש את האנטי-יהודיות המוסלמית כגשר לחיבור בין האיסלאם והנאצים. הוא בחר בפסוקים מן הקוראן המדגישים את העוינות השוררת בין היהודים לאיסלאם, כמו הפסוק 82 בסורה החמישית: "תמצאו כי האויבים העיקשים ביותר למאמינים הם היהודים והפגאנים", שאליו הוצמד הפסוק המסיים את הפרק השני במיין קמפף: "בצדיית היהודים אני עושה את עבודת האל". בכך קיווה השגריר להביא את הכהונה הדתית לחסות תחת כנפי הנשר הגרמני ולזכות בתמיכה נרחבת באוכלוסייה. עם הזמן הורחבה הגישה נגד היהודים והבריטים גם נגד האמריקנים, שהוצגו ברדיו זיסן כעושי דברה של היהדות הבינלאומית.

אחד המאזינים הקבועים לתעמולה היה רוחאללה חומייני, כותב אמיר טאהרי בביוגרפיה של המנהיג הנערץ של המהפכה האיסלאמית של שנת 1979. חומייני בן ה-36 רכש רדיו, ובעיר הקודש קום הוא ריכז קהילת מאזינים שהייתה לקהל מאמיניו. 20 שנה מאוחר יותר, החל חומייני להעשיר את התעמולה שלו נגד השאה בתעמולה נגד יהודים. קריאת הקרב שלו הייתה "היהודים והמערב מתגודדים על האיסלאם". "זכרו את האסונות שהמיטו על אירן היהודים והבהאים", דרש בפני מאמיניו. ספרו של חומייני "המדינה האיסלאמית" מייחד מקום רב לשנאת יהודים ומאשים את היהודים כי היו ראשונים לשנוא את האיסלאם. את השנאה ליהודים תרגם לשנאה איסלאמו-נאצית למדינת היהודים, לציונות, כולל הטלת חובה על כל פלשתיני וכל מוסלמי להשמיד ולאבד את הציונים התת-אנושיים, ועל אלה שלא נלחמים בה - להחרים אותה כליל.

הקו שנוקטת היום ההסברה האירנית הוא שהכוחות שכבשו את אירן ב-1941 הם אלה שכבשו את גרמניה ב-1945 - בשירות היהודים. לאחר שחרור אירן ב-1979 ושחרור גרמניה ב-1989, שומה על שתי המדינות לחדש את הברית ההיסטורית, כולל רעיון ההשמדה של הישות הציונית-יהודית.

בין האיסלאם כדת לבין סיווגים גזעיים הקימו הנאצים חיץ ברור. חלקים מן המנהיגות הנאצית הביעו את התפעלותם מן האיסלאם, ותמכו בחיזוק הקשר האידיאולוגי שבין האיסלאם לנאציות. לפי עדותו של הגנרל הורסטנאו, הימלר הביע את סלידתו מן הנצרות ואת הערכתו לאיסלאם. הוא שיבח את הגבורה של דת מוחמד והביע את הבוז שרחש לנצרות, ובמיוחד לזו הקתולית. על-פי עדות רופאו של הימלר, פליקס קרסטן, האמין הימלר כי מוחמד ידע שמרבית האנשים הם טיפשים ופחדנים, ולכן הבטיח לכל לוחם שנופל את מה שהיה רוצה - נשים יפהפיות - הבטחות המתאימות לנפשו של חייל. דת של גברים ולא של רפיסות.

הימלר האמין כי מוחמד הוא מן האנשים הדגולים בהיסטוריה האנושית, אסף ספרות אודות מוחמד, והאמין שעם סוף המלחמה ילמד את האיסלאם. בדיוניו עם אמין אלחוסייני, ביכה הימלר את ההיסטוריה שמנעה מאירופה את "אורו המשגשג של האיסלאם ותרבותו".

גם היטלר התלהב מן האיסלאם וזלזל בנצרות. האיסלאם, טען היטלר בפני אילזה בראון, היא דת גברית ועניינית, בעוד שהנצרות היא לחלשלושים. אמונה צריכה לעסוק בכאן ועכשיו ולא בעולם הבא, ולכן אמונה הדורשת להתרחץ, לצום, להשכים בבוקר ולטפס עד לקצה צריח המסגד - הומצאה על-ידי חכמים ונבונים. כך גם העידוד להילחם בעוז, למען הפרס של נשים יפות תואר ויין בנחלים, הוא גן עדן ארצי מאוד. הנוצרים מסתפקים בשירת הללויה לאחר מותם, גיחך הפיהרר.

לעומת האיסלאם הארצי והנוח לנפש הלוחם, קוממה הנצרות את טרור הדת, על-פי הדגם היהודי. הקתוליות היא זבל יהודי שהצמית את הגרמנים. "ההיצמדות הנוצרית לרעיון שאלוהים ברא את האדם בצלם אלוהים מקטינה את האלוהות האדירה על-פי האיסלאם. על כן מוחמד הוא הנאור מכולם". "תור הזהב של איבריה היה תחת הכיבוש המוסלמי...לו ניצחו המוסלמים בקרב העיר טור, היה העולם למוסלמי, שכן הם מאמינים בהפצת האמונה בכוח החרב. וחבל שהערבים נכשלו, כי אז אירופה הייתה הופכת למוסלמית תחת שלטון גרמנים מוסלמים".

מבחינתו של היטלר האיסלאם אינו אמונה שמית, על-אף זהותם של המאמינים הנוכחיים המחזיקים בה. משרד התעמולה קיבל עליו לשבח את האיסלאם, לכבד את התרבות האיסלאמית, להציג את בנות הברית בריטניה וארצות-הברית כעוינות יסודניות של האיסלאם.

גבלס הינחה את משרדו לשדר גישה חיובית לאיסלאם, בניגוד לכנסייה, ולהאדיר את הברית האיסלאמו-נאצית שבאה להביס את הבולשביקים והיהודים. אמריקה ובריטניה צוירו כצוררות האיסלאם ועוינות אותו. המפלגה הנאצית הצהירה על רצונה לצרף אליה מאמיני איסלאם, שכן אם יש בה חברים נוצרים, אזי המוסלמים מוזמנים על אחת כמה וכמה.



"על ישראל להיעלם ממפת העולם"

ככל שנפגשו הכוחות הגרמניים עם אוכלוסיות מוסלמיות, כך חוזק הקשר עם האיסלאם. הכוחות הגרמניים נדרשו לקרוא את הספר "האיסלאם", כדי ללמוד את אורחות חייהם של עמי האיסלאם. מסגדים ומדרשות שנסגרו בימי הסובייטים בקווקז ובחצי-האי קרים קוממו. הוראות ניתנו לאפשר קיום של חגים ומנהגים מוסלמיים. טופחו הקשרים עם המנהיגות הדתית המקומית, במזרח, בקווקז, בצפון אפריקה ובבלקנים. נעשה שימוש נרחב בשפה דתית כדי לחזק את הקשר האיסלאמו-נאצי. בסופו של דבר נפתחה הדלת בפנים מוסלמים להתגייס לצבאות הרייך, וזאת במיוחד לאור המחסור בכוח האדם שלאחר כשלון הפלישה לרוסיה.

מסוף 1941 התחיל הוורמאכט לגייס מקרב שבויי המלחמה במזרח - אזרים, טורקמנים, אוקראינים, גאורגים - עד 600 אלף לא-סלאבים, בעיקר מן השוליים הדרומיים של האימפריה הסובייטית, שלבשו את מדי הרייך. הוואפן אס.אס. החל לגייס מוסלמים מבוסניה הרצגובינה, אלבניה והרפובליקות הרוסיות. זה היה הגיוס הגדול ביותר של מוסלמים מאז ומעולם למאמץ מלחמה על-ידי מעצמה שאינה מוסלמית. חלקם התגייסו כדי להשתחרר משבי ולקבל משכורת, חלקם כדי להילחם בפרטיזנים וחלקם כדי להכות בשכניהם הנוצרים והיהודים.

המוסלמים של בריה"מ הקומוניסטית שנאלצו לוותר על סמלי הדת, שבו אליהם תחת כנפי הנשר הגרמני וצלב הקרס. "מה מבדל את המוסלמים של אירופה והעולם מאיתנו הגרמנים?", שאל הימלר. "מטרותינו משותפות, רעיונותינו משותפים וזהו הבסיס לפעולה משותפת. בשתי המאות האחרונות לא התנגשה גרמניה עם האיסלאם ולו פעם אחת. הידידות בין גרמניה לאיסלאם אינה רק תועלתית אלא עקרונית", הצהיר הימלר. "אלוהים-הוא-אללה שלח את הפיהרר כדי לשחרר את אירופה ואת העולם מן היהודים, מן הבולשביקים, מאנגליה, אמריקה, שכולם מונהגים בידי היהודים".

הוורמאכט עשה כל שביכולתו להכיל את האיסלאם, כולל שחיטת חלאל. ביחידות קיבלו האימאמים תפקיד בכיר, ואלה קיבלו את הכשרתם במדרסות בפוטסדם, גובן ודרזדן. המפקדים הגרמניים ראו ערך בקיום יחידות צבאיות המשויכות לאוכלוסייה המקומית, ולעולם ה"מוחמדני" בכללותו. הרעיון שהעולם המוסלמי הוא מעין ענק רדום שאפשר להעירו ולגייסו לצד הנאצי היה מקובל מאוד בקרב המפקדים הגרמניים.

יחידות מוסלמיות הוצבו בסטלינגרד, בוורשה, במילנו, ולבסוף גם להגנת ברלין. הם נלחמו עד הסוף המר, ורק לקראתו החלו לערוק ולשוב לבתיהם. היו שפגעו בגופם כדי להשיג שחרור.

גורלם של המוסלמים בצד המפסיד היה מר. בבלקנים, נקם בהם טיטו. האימאמים הוצאו להורג. הטטארים המוסלמיים של קרים גורשו. הבריטים העבירו את שבוייהם המוסלמים לזרועות הצבא האדום למרות מעשי התאבדות וקפיצה לים השחור. אלה שלא נרצחו הועברו לגולאג. הכתב הצבאי ג'ורג' אורוול מחה על המהלך של מסירה לצורך רצח וגלות. בריטניה ואמריקה לא התערבו.

בימיו האחרונים בבונקר ביכה היטלר את הברית האיסלאמו-נאצית שלא הצליחה להניע את העולם המוסלמי לכדי פעולה נחרצת. בדיעבד, אמר היטלר לבורמן, היה צריך להשקיע יותר מאמץ כדי להביא את עולם האיסלאם לצד גרמניה, אפילו על חשבון האינטרסים הקולוניאליים של איטליה.

לא רק המוסלמים נענו לקריאתה של המפלגה הנאצית. גם הנאצים הגרמניים נענו לקריאת המוסלמים להילחם בישראל. מבצע אטלס היה ניסיון ערבי-גרמני, שנכשל, להרעיל את יהודי תל אביב באמצעות רעלן באספקת המים העירונית. עם סיום מלחמת העולם, נמלט אמין אלחוסייני למצרים, ומשם הכריז שוב על ג'יהאד איסלאמו-נאצי. הוא סייע בארגון אודסה שהבריח אלפי נאצים מאירופה למצרים וסוריה. חלקם התאסלמו ופנו למלחמה נגד ישראל. בקרב של דיר יאסין השתתפו גרמנים בלוחמה נגד האצ"ל. בשנות ה-60' של המאה הקודמת עסקו מדענים גרמניים בפיתוח טילים לטובת מאמץ המלחמה של נאצר. וכמובן, חברת סימנס היא ספקית המוחות של הסרכזות המשמשות את מאמץ הגרעין של אירן. יושקה פישר, שר החוץ הגרמני, שאמר לפני עשור: "אנו האירופים יעצנו לידידינו האירנים למען האינטרסים שלהם לראות בנו את המחסה המגן שלהם".

בחזונו של היטלר, על אירופה החדשה לנקוט מדיניות של "ידידות עמוקה עם האיסלאם". ואכן היטלר ניבא את העתיד היטב. אחת מהנחיות המפתח של המפלגה הנאצית מ-1943 קבעה כי "המלחמה תסתיים במהפכה אנטישמית ובהשמדת כל היהודים עלי אדמות - שניהם תנאים הכרחיים לשלום בר-קיימא". האייתולה חמינאי שהוא יורשו הישיר של חומייני קובע בציוץ טוויטר כי "לישראל אין תרופה אלא בהשמדה", ציוץ המסכם ספר בן 400 עמודים שבו מוצגת האסטרטגיה להבסת היהודים והשמדתם. עם חתימת ההסכם המכשיר את תוכנית הגרעין של אירן, מעלה ההנהגה האיסלאמו-נאצית של אירן את רף הביטויים למען השמדת היהודים. שליחו הישיר של חמינאי, חסן נסראללה, קובע כי השמדת ישראל היא עובדה מוגמרת מן הקוראן, ונשיא אגודת ההתקרבות בין גופי האיסלאם מוחסן עראקי קובע כי האיחוד בין המוסלמים לטובת הפלשתינים הוא שיסיים את קיומה של ישראל. חסן זמאני, נציג אירן במצרים, קובע כי "על ישראל להיעלם ממפת העולם. אלה מילותיו המוזהבות של האימאם חומייני". כל אלה הם ביטויים מסוג זה, שבמהותם קוראים להשמדת היהודים, לא היו קיימים כלל באיסלאם השיעי לפני שהתידד עם הנאציזם ואימץ את ערכיו. מן הצד הגרמני, עם הקלת העיצומים זינק היצוא הגרמני לאירן ב-30 אחוז ויותר. המצב הנוכחי הוא כמו תחרות שיט, אומר תעשיין גרמני. כולם מנסים לתפוס מקום כדי להיות הראשונים להשיג את מיטב החוזים, ולעזאזל ההצהרות החד-משמעיות של האירנים בזכות השמדתה של ישראל, ובהמשך - של ארה"ב.

במקביל, מקבלת אירופה בכלל וגרמניה בפרט את גל הקולוניזציה הגדול ביותר בתולדותיה, שבסופו של דבר יכפיף אותה לאיסלאם. החזון הנאצי של אירופה המוסלמית בהנהגתה של גרמניה מוסלמית כבר אינו דמיוני כפי שהיה לפני 70 שנה.

אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend".
תאריך:  04/09/2015   |   עודכן:  07/09/2015
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסהר הנאצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
האיסלם והנאציזם
5/09/15 10:26
 
דר יובל
6/09/15 09:13
2
רביןפרס המופקרים
5/09/15 10:56
3
רביןפרס המופקרים
5/09/15 10:56
4
וינטר הניה
5/09/15 12:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנהיגי גרמניה וצרפת אנגלה מרקל ופרנסואה הולנד נאבקים במשותף בימים אלה כדי לגבש מדיניות אחידה שתאומץ על-ידי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי, בכל הכרוך במשבר ההגירה שנגרם מהצפת היבשת בפליטים ומבקשי מקלט.
04/09/2015  |  נחמן פביאן  |   כתבות
בראשית הייתה השיבולת, כלומר זרם מים עזים, מערבולת:
04/09/2015  |  אורנה ליברמן  |   כתבות
יו"ר רשות מקרקעי ישראל, שר האוצר משה כחלון, יחד עם ממלא-מקום, המנכ"ל עדיאל שמרון, יצאו השבוע בקול תרועה גדולה: המכרזים למכירת מגרשים לדירות זולות יוצאים לדרך וכל דירה תוזל ב-200 אלף שקל. הנה, בשבועיים האחרונים יצאו מכרזים למכירת כ-30 מגרשם, לבניית כ-5,700. לאחר החגים ייצאו לדרך עוד 22 מכרזים, למכירת מסר - בסך-הכל יותר מ-11,000 דירות זולות, לחסרי דיור. איזה יופי.
04/09/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
ערימות של זבל, רמיסה של צמחים, מפגעי רעש והרחקה של בעלי חיים מסביבת המחיה הטבעית שלהם. כל אלו הן תופעות לוואי מוכרות מדי של תרבות התיירות שלנו.
04/09/2015  |  תמר שטרצר  |   כתבות
במסמך אסטרטגיית צה"ל, שפורסם לאחרונה, הוקדש מקום מרכזי לשימור הלגיטימציה הבינלאומית להפעלת הכוח על-ידי צה"ל. נושא זה שזור לאורכו ולרוחבו של המסמך. במסמך מוסבר כי "האויב פעיל גם בממדים שאינם צבאיים-קינטיים והצליח בעבר לקזז מהישגי צה"ל במישורים הללו. למערכה זו היבט הגנתי והיבט התקפי. היא נועדה ליצור לגיטימציה לישראל (ובתוך זה חופש פעולה לצה"ל) ובד בבד ליצור דה-לגיטימציה לאויב (ועל-ידי כך להצר את צעדיו)". לשם כך, נקבע במסמך, יש לייצר מאמץ מדינתי, תודעתי ומשפטי ש"יחל כבר בשלב ההכנות, ויימשך תוך כדי המערכה כדי ליצור, לשמור ולשפר את לגיטימיות הפעולה הן במדינת ישראל והן בקהילה הבינלאומית".
04/09/2015  |  פנינה שרביט ברוך  |   כתבות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
הברית של בריטניה עם אויביה של ישראל  /  עידן כהן
הרלטיביזם המוסרי  /  מנפרד גרסטנפלד, ג'יימי ברק
"הגילויים" של ישי שריד בספרו החדש "השלישי"  /  יוסף אורן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il