|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

לאן מנשבת הרוח?

יחסי יהודים וערבים, אזרחי המדינה, עוברים בימים אלה טלטלות עזות, שלא היה להן אח ורע, והעוברות בחדותן ובעוצמתן בנזקים שהן גורמות, ומותירות תופעות טבע הרסניות ביותר. ללא הימלכות בדעת ומאמצי הרגעה ופתיחת אופק מדיני, לא נדע אנה אנו הולכים
20/10/2015  |   קיסר קבהא   |   מאמרים   |   טרור בערי ישראל   |   תגובות
יחסים מתוחים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מוות לזה ולזה
כולם בעיני כולם הפכו להיות כלבים שוטים ובני כלבים וחזירים ושפוטי שנאה יוקדת, כאשר אלה נעמדים מול אלה, מאיימים, זועקים וצורחים בקולי קולות מלווים במבטי רצח "מוות לערבים" מהצד האחד ו"מוות ליאהודים" מהצד השני

לנוכח מה שמתרחש כאן - דברים איומים ונוראים, הספינה שבה אנו שייטנו ומשייטים, יהודים וערבים אזרחי המדינה, מיטלטלת אל מול הררי גלים גבוהים, ענקיים, מבעיתים וטורפים - נשאלת השאלה: לאן מנשבת הרוח? אך זו אינה רוח. רוח-קדים, לעומת מה שקורה כאן, היא משחק ילדים, מעין ליטוף רך, מעודן ומרענן. מה שקורה כאן, זה להטוטי אש בוערת ומכלה, וזיגזגי דם הנשפך, ניגר ונשטף אל החוצות. מה שקורה כאן זה יותר מטייפון, עובר את ההוריקן ושוטף פי כמה מצונאמי. אלו הן תופעות טבע אימתניות שממשמשות, מתרחשות ובאות, ואתה נערך מולן במידת היכולת כהוגן. הן הורסות, מכסחות וחולפות. אך הן מתחלפות ברוגע, בחמימות, בשמש זורחת וידידותית לסביבה ולבני-אדם, ומותירות אותך, למרות חוסר האונים האוחז בך, עם טיפת כבוד, קורטוב יוקרה וקמצוץ שאר רוח.

מה שקורה בחוצותינו בעצם הימים הללו אופף, עוטף ושוטף אותך, מכה בך, מקיז את דמך, מותיר אותך ללא כבוד ומחזיר אותך לתקופות האבן החשוכות והאפלות. קין מתעורר בקרבך, ללא שמץ של חשש מ"אות קין", שתיצרב על מצחך. ואתה מרוצץ ורוצח את אחיך (ובן דודך) וקול דמיו לא יזעק לא מתוך האדמה, ואפילו לא מעליה.

מה שקורה כאן, אינו יכול להתקרא סכסוך ואף לא מלחמת אזרחים עקובה מדם. מה שקורה כאן, זו קטטה המונית רבת משתתפים, קטטה נוטפת דם של רוכלי שוק צעקניים, אך היא במקרה שלנו נתונה בין עמים, ושבה כל אחד תופס בגרונו של השני ונהנה למראה זוב הדם, כשאין מי שיחצוץ ויפריד, ולמה ולשם מה צריך מי שיחצוץ ויפריד? שהרי כולנו נשמעים ומצייתים לרחשי הנקמה המקננת בקרבנו. לבסוף, כולנו ניכלה וניגמר, ובחוצות ייוותרו מתי מספר של תרנגולים סתומי עין וגזוזי כרבולות. כולנו הפכנו בבת אחת למחליפי מהלומות, אגרופנים צמאי דם, קללני שוק פרימיטיביים, שלפני סכינים ונפנפי גרזנים. האימהות המכובדות מזמן נהיו "שרמוטות", וכולם בעיני כולם הפכו להיות כלבים שוטים ובני כלבים וחזירים ושפוטי שנאה יוקדת, כאשר אלה נעמדים מול אלה, מאיימים, זועקים וצורחים בקולי קולות מלווים במבטי רצח "מוות לערבים" מהצד האחד ו"מוות ליאהודים" מהצד השני.

מה שמתרחש במחוזותינו בעצם הימים האלה, דבר איום ונורא, מבעית, מחריד וגורם לחלחלה. לפתע פתאום כל אחד מאתנו הפך מטרה ניידת ונייחת, לכלות בו את הזעם המצטבר והולך ונערם. אם כן, מסתבר שאנו אויבים חשדניים ומרים, ונצים נוקשים ומרודים.

אנו כולנו, כאחרוני האנאלפביתים הבורים, לא רק שמתקשים לקרוא בין השורות, אלא שאנו גם לא יודעים לפענח, לנתח, לפרש ולהעריך את המצב שאליו נקלענו כהווייתו ולאשורו. מה יהיה פשר עתידנו? ומה יצפה לנו? ואיך נחיה את חיינו? וכיצד נתנהל ונכלכל את צעדינו? ומה מידת המסוכנות האורבת בדרכנו? חומה וירטואלית בצורה אך אפורה ומפרידה נמתחה, ניצבה וצמחה לה, בן לילה, בין אזרחי המדינה היהודים והערבים כאחד. אך בזמן שהיהודים פוקדים את היישובים הערביים לצרכי מסחר (מסעי קניות) ובילוי (מסעדות), כלומר סיורים בעלי גוון כלכלי, מסחרי וסיורי - הרי שלדידם של הערבים, הם קשורים ליישובים היהודיים כמעט בכל תחום: שלטון, אדמיניסטרציה, כלכלה, מסחר, תיירות, מרכזי בילוי וקניות, זרועות החוק, השכלה וכיוצא באלה.

לאור המצב הבלתי נסבל, שנוצר כהרף עין, נשאלת השאלה: מה יעלה בגורל ילדינו ואיזה עוינות קשה ועתיד מפותל, מסורבל, מנוכר וקשה ימתין להם? והמה לרוב מועסקים, לומדים ומבלים בערים מאוכלסות ביהודים, ונזקקים לשירותים בעלי סממנים שלטוניים. שהרי המשרדים הממשלתיים ובתי החולים שוכנים בהן. הוסף לכך: המכללות, האוניברסיטאות, לשכות האוכלוסין, רשויות המס, הביטוח הלאומי וכיו"ב המאיישות את אותן ערים.

ומה יקרה לנשינו ולבנותינו? וכיצד תנהגנה? כשבעצם היותן עטויות ראש, על-פי המסורת הדתית, הן נחשפות והן חשופות בפני סכנות. אני, שתמיד נהגתי בכבוד בכל מכריי וחבריי, ערבים כיהודים; אני, שמעולם לא חששתי והגם שאני אמיץ ואיני חושש גם עתה, הנחיתי את בתי, יקירת לבי, לא לדבר בערבית, שפה יפה, עשירה, מוערכת ומסולסלת, כשהיא עושה את דרכה ללימודיה האקדמיים בעיר יהודית.

ביקשתי ממנה, שתנקוט במידת הזהירות המתבקשת ושתענה לצלצול הטלפון, אם אינו מושתק, באחת מהשפות שבהן היא שולטת: עברית או אנגלית או גרמנית, או שכלל לא תענה! לפני ולפנים, יהודים מספרים שכך נהגו היהודים באותן ארצות שבהן חשו שהם נרדפים על-רקע יהדותם. כך הם העידו על קורותיהם בארצות הניכר וכעת הדברים חלים ומתרחשים במדינת ישראל, שבה חיים בני המיעוט האתני הערבי-פלשתיני, שהם אזרחי המדינה, לצד אזרחי המדינה היהודים.

עת קשה עוברת על כולנו, טופחת על פנינו, הולמת בנו, מזעזעת את אמות הסיפים שלנו, בקרבנו פעמוני התרעה מצלצלים ואורות אזהרה נדלקים בצבע אדום זוהר ובעוצמה רבה, גלים אדירים שוטפים אותנו, לבבותינו הולמים בחוזקה. כולנו דרוכים כקפיצים לנוכח אוויר דחוס ואווירה מתוחה. קל וחומר, כשאנו יודעים שאנו קשורים האחד בטבורו של האחר. ואין אנו יודעים לאן מנשבת הרוח ואנה אנו הולכים.

כאשר עננים שחורים מכסים את השמיים ומחביאים את השמש, ביום סוער, גשום וסגרירי, המלווה בסערת ברקים ורעמים, ונגוהות השמש מוסתרים וגשם חזק וכדורי ברד כבד ניתכים על האדמה בחוזקה, אנו תרים אחרי פינה חמה, מתכנסים בעצמנו ומתכרבלים בסמיכות ובלבוש חורפי, ואגב כך מחממים את הגוף, עד אשר יעבור זעם ונשארים ממתינים להפוגה ולאור השמש, שיגיח מבין חשרת העבים השחורים.

כך גם עתה. אנו שרויים בתקופה נוראית ובד בבד נתלים בציפייה למשהו אחר, בעל טעם שונה. מעין אופק מדיני רציני, מעשי וכנה, שצריך לבוא מכיוון ההנהגה המדינית, שזה בעצם צריך להיות עיקר תפקידה, תמצית ייעודה ומשאת מאווייה. בקרות הדבר, נחזור לממדינו הטבעיים והנכונים ולמידותינו הראויות והנשגבות. והעיקר יהיה ידוע לאן מנשבת הרוח!

הכותב הוא עיתונאי ושדרן בקול ישראל בערבית, שימש שדר במשדר הספורט "שירים ושערים" ברשת ב', סופר ויוצר בעברית ובערבית ותושב עין א-סהלה.
תאריך:  20/10/2015   |   עודכן:  20/10/2015
קיסר קבהא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאן מנשבת הרוח?
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אל- קיסר קבהא
21/10/15 08:10
 
יוסי אבידור
23/10/15 13:10
2
ל-קיסר קבהא
21/10/15 08:25
3
ל-קיסר קבהא
21/10/15 09:33
4
הגלשנית
21/10/15 18:00
5
מסעודה משדרות
22/10/15 04:24
 
יוסי אביור
23/10/15 13:17
6
אברהם שלום
23/10/15 14:13
7
נובל
23/10/15 18:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
נאום לפיד בבר-אילן (20.9.15) היה ללא ספק גימיק תקשורתי וסמלי יצירתי, אבל היה רק גימיק ולחלוטין בלתי-רלוונטי. אני שמח שלפיד הוא פוליטיקאי ששפתו העברית רהוטה, אבל שפה רהוטה אינה מעידה בהכרח על חשיבה רהוטה. בסה"כ, גם הדברים שאמר וגם התגובות הנלהבות שקיבלו דבריו מצאן מרעיתו - השפוטים הכרוניים המגבים ללא שאלות וללא תהיות כמעט כל מה שיוצא מפיו - של חלק מהמגיבים כאן, אינם שום דבר יותר מסיסמאות. יתרונו הגדול וגם חסרונו הגדול של לפיד הוא שאיננו נושא כיום בשום אחריות ממלכתית, שהופכת את דבריו למחייבים, רלוונטיים או כאלה שעומדים באמת למבחן הביצוע. זאת, בניגוד למשל לנתניהו או לשר חוץ ישראלי אחר שהיה מכהן כיום בתפקיד זה.
18/10/2015  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, מסתייג משימוש בהריסת בתי מחבלים כאמצעי הרתעה - אך הוא היה במיעוט מול המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין ויצחק עמית. שלושת השופטים ציינו (15.10.15), כי הדברים נכתבים בעיצומו של גל טרור רצחני.
18/10/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
הגולשים מעיין דוידוביץ', שחר צוברי ונמרוד משיח, שהיו אמורים לצאת (יום ה', 15.10.15) לאליפות העולם בעומאן לא ייצאו לתחרות.
15/10/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בל נטעה: פעולות הח"כים הערביים בשבוע החולף אינן חופש ביטוי אלא פירומניה, הוספת דלק לבערה המאכלת את הרחוב הערבי. מי שיפסיד בהתגוששות יהיו שוב הערבים. כלכלתם תיפגע, קשרי המסחר שלהם ייפגעו והשתלבותם בחברה הישראלית תואט. ייתכן שלכך מכוונים פירומנים מועדים כאחמד טיבי וג'מאל זחאלקה שאינם מבקשים את קרבת האל על הר-הבית אלא להעצים את שקר "אל-אקצה בסכנה" שמפיצים התנועה האיסלאמית, הרשות הפלשתינית, חמאס ושלל שונאי ישראל. התוצאה היא עוד ועוד הרוגים. בעיקר ערבים.
12/10/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
שנת 1955, שישים שנה אחורנית, הייתה שנה שיגרתית ביחסי ישראל ומדינות ערב שמסביבה. כולם עדיין ליקקו את פצעי תבוסתן המשפילה במלחמת השיחרור, שבע שנים קודם לכן. כולם חלמו על סיבוב שני, שתכליתו הייתה לחולל 'נכבה' ליהודים: "לזרוק את היהודים לים" - מונח קוד שמשמעותו כיבוש כבשת הרש שבידי היהודים, המשתרעת במרחב הצר שבין הקו הירוק לים, ועשיית טבח נקם אכזרי, בשיטות אולטרא-נאציות, בכל אזרחיה היהודים של מדינה הצעירה, וחלוקת שטחי השלל שיהפכו ל'יודן ריין', בין המדינות השכנות.
10/10/2015  |  מנחם רהט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
פיגוע דקירה בחברון; המחבלים חוסלו  /  איציק וולף
צה"ל פגע בחוליית צלפים ברצועת עזה  /  איציק וולף
בעלי עסקים בירושלים: עד 70% ירידה בהכנסותינו  /  עופר וולפסון
הטרור הפלשתיני: לובש ופושט צורה   /  מרדכי ליפמן
מלכוד או פתרון למצב  /  אמציה חן
דרוש עוד "מעשה הירואי"   /  יהודה דרורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il