|   15:07:40
דלג
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שיחת השנה של חסן נסראללה

מדבר כאחראי לביטחון במזרח התיכון "יש מי שחושב שאנו עסוקים בסוריה (ולכן איננו יכולים להיכנס למלחמה עם ישראל). אך יש אצלנו קבוצה (יחידת הטילים) הפועלת רק בעניין הישראלי...
27/03/2016  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
נסראללה. שיחת השנה [צילום: פארן קוובדו/פלאש 90]

איומים על ישראל
שליטה הבלתי מעורער של לבנון מפזר איומים על ישראל ומאשים את סעודיה בקשירת קשר עמה.

במשך יומיים לפני שידור "נאום השנה" של חסן נסראללה השבוע, שידר ערוץ "אלמיאדין" קדימון (פרומו) שבו אמר הקריין בקול מרוגש (הערותיי בסוגרים, מ"ק): "המזכיר הכללי של חיזבאללה, האדון חסן נסראללה בשיחה פוליטית, ביטחונית ואסטרטגית מקיפה, מסר ישיר לישראל והנהגתה... אלו יהיו פעולותינו אל מול כל איום או מתקפה, דיבור ברור על סוריה והנשיא אלאסד, זה המצב וזוהי המציאות, כך חושב הציר (האירני) כולו, וזוהי האמת על תפקידיהן של אירן ורוסיה ברמה הטקטית והאסטרטגית. דברים נכוחים ואמיתיים על החלטות מועצת שיתוף-הפעולה (של סעודיה והאמירויות) במפרץ, הליגה הערבית ומה שיבוא בעקבותיה. אלו הן הסיבות לכך שהדביקו לנו את הכינוי 'ארגון טרור' וזה המסר שלנו לעמי (העולם). שיחה לעומק על הערביות, על אלאזהר (המוסד הסוני העליון במצרים), על הסונה ועל השיעה. חסן נסראללה בשיחת השנה".

אחרי כזה פרומו, לא פלא שהרבה אוזניים האזינו בקשב רב לנאום, שכן חיזבאללה הפך בשנים האחרונות מארגון טרור לבנוני לצבא לוחם ברמה הבין-ערבית, המעורב עד צוואר במלחמות בסוריה ובתימן, מייצג מעצמה אזורית מאיימת - אירן, מציב את האיום הקרוב המשמעותי ביותר על ישראל ובעל שלוחות ברחבי העולם המסוגלות להוציא פיגועים במגוון רחב של מתארים והיקפים נגד שורה ארוכה של מטרות אפשריות.

הכותרת שנבחרה באתר של ערוץ "אלמיאדין" לסיקור הנאום היא: "נסראללה: כל מלחמה על לבנון, אנו ניכנס אליה בלי תקרה (השמים הם הגבול של פעולותינו), בלי גבולות (נתקוף בכל מקום) ובלי קווים אדומים (נשתמש בכל כלי הנשק, מכל הסוגים שיש ברשותנו. הכוונה הראשונית היא נגד ישראל, אך גם סעודיה היא מכותבת לאיום הזה).

בדבריו אמר נסראללה: "...ניסיון העבר מלמד כי מלחמת יולי (2006) הייתה על-פי דרישת ארצות-הברית שהגיעה מממשל הנשיא האמריקני הקודם ג'ורג' בוש כדי לשנות את המזרח התיכון (תיאוריית הקונספירציה במיטבה)... ישראל לא מתחילה מלחמה אלא על-פי רשותה של ארה"ב. קרוב לוודאי שממשל אובמה לא ייתן לישראל רשות (לצאת למלחמה) כי ממשל זה עומד לפני סיום תפקידו וכל מלחמה ישראלית נגד לבנון היא הימור שתוצאותיו אינן ידועות מראש".

מחיר עצום

"כמה ערבים עובדים עבור ישראל, חלקם משטרים, חלקם מרגלים. המשטרים ידועים ומוכרים, והישראלי פועל למען עצמו. לכן המלחמה צריך שיהיו לה מטרות ותביא תוצאות. המחיר שישראל משלמת חשוב מאוד בעיניה, באנשים, במוראל ובכלכלה...חיזבאללה, באמצעות מוכנותו, תבונתו, מיקומו ועמדותיו, הביא את הישראלי להבנה שכל מלחמה על לבנון תגבה מישראל מחיר עצום, ועל ההישג להצדיק את המחיר. ישראל חוששת מאוד לחיי המתנחלים (לגישתו, כל ישראל היא התנחלות) וזוהי נקודת לחץ שאנו יכולים להשתמש בה. הישראלים יודעים שלחיזבאללה יש טילים יעילים המסוגלים להגיע לכל נקודה בפלשתין הכבושה (משנת 1948), ואנו מדברים על מלחמה שבה אנו נגן על ארצנו, עמנו ומשפחתנו, כלומר אנו מותקפים. לכן כאשר נהיה במצב זה נרצה להגן על ארצנו, וכשהישראלי אומר שהוא רוצה להכות את התשתית הלבנונית ולהחזיר את לבנון 300 שנים לאחור, הוא מדגיש שאיננו חלשים").

"הבעיה אינה במיכלי האמוניה בחיפה בלבד, שכן יש (בישראל) גם מפעלים. נראה שהישראלי או שיש לו בטחונות בינלאומיים וערביים, או שיש לו דעה טובה על המשטרים הערביים (כמו סעודיה ומצרים שיסייעו לו בעת מלחמה, והוא חושב) שלא יותקף בטילים אמיתיים, ולכן הוא בנה מפעלים פטרוכימיים ומפעלים בעלי אופי ביולוגי, כורים אטומיים, מחסנים לחומרים רדיו-אקטיביים, מחסנים לראשי חץ גרעיניים, והמפעלים והכורים הללו נמצאים בתוך הערים או סמוך להן, חלקם צמודים לערים, ואם הישראלי ישמיד את התשתית שלנו אזי זכותנו לתקוף כל מטרה מהמטרות הללו וכך להרתיע את האויב".

"אם נניח שנתקוף את המטרות הללו, לאן תחזור הישות הציונית? וכשהמטרות הללו נמצאות בתוך הערים, זכותנו להפציץ את הערים. הישראלי כאן עושה חשבונות ויש אצלנו רשימה שלמה של מפעלים, מחסנים ומרכזים ומיקומם המדויק, ויש בידי חיזבאללה כל האפשרויות (לתקוף אותם). שום דבר לא יעזור אז לישראלי, והוא יודע שהמחיר יהיה אדיר...יש מכונים ביולוגיים המייצרים כל מה שישראל צריכה או מייצאת. וכשאני מסתכל על הישות (הציונית) אני אומר: הם יודעים שלממשלות הערביות יש טילים מדויקים, איך הם בנו את הכורים והמפעלים בתוך הערים? אין לי שום הסבר לכך, מלבד הביטחונות שכמה משטרים ערביים נתנו להם".

"במלחמות יולי (2006) ועזה (2009-2008, 2012, 2014) אמרו הישראלים שכמה מדינאים בממשלות הערביות דרשו שהמלחמה לא תופסק, והישראלי מכיר את רצונם של כמה משטרים ערבים (הסעודים השואפים לחסל את חמאס וחיזבאללה). לכן זכותו של חיזבאללה להחזיק בנשק כדי לעמוד בפני ההפרות הישראליות. ישראל רואה לעצמה חרות לחדור לשמי לבנון בכל עת שתרצה, כמו גם לפרוץ לאתרי אינטרנט לבנוניים. לבנון לכן היא תחת מתקפה ציונית מתמדת.

קשרים טובים

"... יש מי שחושב שאנו עסוקים בסוריה (ולכן איננו יכולים להיכנס למלחמה עם ישראל). אך יש אצלנו קבוצה (יחידת הטילים) הפועלת רק בעניין הישראלי... אין סיבה שנחשוף את (המידע על סוגי) הנשק שברשותנו, אך זכותנו להחזיק בכל נשק שיאפשר לנו להגן על הצבא הלבנוני, העם הלבנוני וצבאות האזור (הסורי, האירני) כדי להגן על חייהם וריבונותם... כל מתקפה על לבנון תיענה בתגובה מתאימה... אף אחד אינו נותן בטחונות, ואנו לא במצב של החלפת מסרים עם האויב הישראלי, איננו מעוניינים לתת שום תשובה. לא ניתן ביטחונות ביטחוניים לאויב, אלא נאמר לו: אל תתקוף".

נסראללה הקדיש בדבריו מקום נרחב לסעודיה, למלחמתה באירן, לנסיונות הסעודיים למנוע את הסכם הגרעין עם אירן, לעובדה שסעודיה עומדת מאחורי "הארגונים התכפיריים" (אלה המכנים את מתנגדיהם ככופרים, ובראשם - השיעים) ולכן סעודיה שמה אותם ברשימת ארגוני הטרור. החלטת הליגה הערבית שחיזבאללה הוא ארגון טרור מוטעית וחסרת בסיס. לדבריו, חיזבאללה היה עסוק בלחימה עם ישראל, "ובא מי שאינו אוהב אותנו (הסעודים) והכריחו אותנו ללכת לסוריה ולהילחם שם (סעודיה משרתת את ישראל...)".

לדבריו של נסראללה, הסעודים אינם מעוניינים לדבר עם אירן, עם סוריה (אסד) או עם חיזבאללה, ויש לחיזבאללה קשרים טובים עם כל הפלגים הפלשתינים. אם סוריה תיפול בידי דאעש או ג'בהת אלנוסרה, גם לבנון תיפול, ולכן חשוב מאוד שחיזבאללה נלחם בסוריה, למרות הרוגיו ופצועיו הרבים.

לסיכום, ניתן לומר כי נסראללה מדבר כמי שחש האחראי לביטחון של המזרח התיכון, כמו גם כמי שביכולתו לזעזע את כל האזור אם רק ירצה. עם האירנים מאחוריו - כשמאות מיליארדי דולרים בידיהם - הוא חש חזק ובטוח לאיים על ישראל ועל סעודיה, להטיף לכל העולם מה ראוי ומה לא ראוי, ולדבר על לבנון כאילו היא שלו. האמת היא שמעשית הוא אכן שולט כמעט על הכל בלבנון, ולכן עלינו להביא בחשבון את האפשרות שלא ירחק היום שבו תהפוך לבנון רשמית למדינת חיזבאללה.

הכותב הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים.
תאריך:  27/03/2016   |   עודכן:  27/03/2016
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיחת השנה של חסן נסראללה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בחולשתו הבכינית
27/03/16 09:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
פיקוד הסייבר יקבל עדיפות על פני גורמים אחרים בצה"ל. כך עולה (יום ה', 17.3.16) מדבריו של סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, בכנס בנושא אתגרי צה"ל שערך מרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן. לדבריו, נושא הסייבר הוא אחד הנושאים המרכזיים בתוכנית הרב-שנתית "גדעון", כאשר לתחום הסייבר יוזרמו כספים רבים, והוא יהיה היחיד בו תירשם עלייה בגיוס כוח אדם.
18/03/2016  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
שחיקת כוחה של ארה"ב במזרח התיכון, מביא להתחזקות הכוחות הקיצוניים ולהיחלשותם של ישראל והכוחות המתונים. כך אמר (יום ה', 17.3.16) תא"ל (מיל.) יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, בכנס על אתגרי צה"ל במרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן. לדבריו, כדי להפוך את התהליך ולהביא לחיזוק כוחה וביטחונה של מדינת ישראל, יש צורך בשיתוף פעולה עם הכוחות המתונים באזור, כמו גם שיתוף פעולה עם ארה"ב ומדינות המערב.
17/03/2016  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
בדרום לבנון, בתוך אוכלוסייה כפרית-אזרחית צפופה, כולל בתי-ספר ומסגדים, ממוקמים מאות משגרים ל-100,000 רקטות, ששקולות כנגד 10,000,000 ק"ג חומר נפץ. מספר אסטרונומי זה של רקטות יאפשר לחיזבאללה לשגר יום יום 1,000 רקטות לעבר ישראל במשך 100 ימים. מטחים ממושכים ורצופים אלה יחריבו ערים שלמות בישראל, ויזרעו הרס והרג בממדים שלא ידענו. וכל זאת חרף כיפת ברזל. אשר על כן, ארסנל הרסני ורצחני זה חייב להיות מושמד על-ידי כוח בינלאומי, כפי שהושמד נשק הגאזים של אסד. והיה וחיזבאללה לא יאפשר את השמדת הרקטות ו/או אומות העולם לא ירצו לשלוח כוח שישמיד את הרקטות או אז ישראל תצטרך להשמידן, לאחר אזהרה יומיומית בכול אמצעי התקשורת בת שבוע ימים שתזהיר את תושבי דרום לבנון להתפנות צפונה. והיה וחיזבאללה ימנע את התפנותם של תושבי דרום לבנון ויאיים על ישראל, וגם אומות העולם יצטרפו לאיומים אלה, או אז לישראל לא תהיה ברירה אלא לאיים על העולם בנשק יום הדין.
17/03/2016  |  שמעון גרובר  |   מכתבים/הערות
השלומיאליות וביצועים שלופים מהבטן פעלו השבוע בהחלטות משרד החוץ הישראלי כלפי "אחת המדינות הקטנות" בעולם, אינדונזיה שמה. יש באותה מדינה "קטנה" רק מאתיים מיליון מוסלמים. אינדונזיה "הקטנה" היא כל כך קטנטונת עד כדי כך, שהיא רק המדינה הרביעית בעולם בדירוג האוכלוסייה בעולם.
17/03/2016  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אתמול (יום ב', 15.3.16) צוין ברחבי העולם חמש שנים למלחמת האזרחים בסוריה בין קבוצות המורדים השונות לבין צבאו של הנשיא אסד.
16/03/2016  |  רועי אורן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
הליגה הערבית: חיזבאללה - ארגון טרור  /  איציק וולף
פוטין עצר את משלוח ה-S-300 לאירן  /  איציק וולף
"המצלמות בהר-הבית - ללא היתרי בנייה"  /  איציק וולף
המזרח התיכון המבלבל  /  מנשה שאול
נפלאות נסראללה  /  נחמן פביאן
אזהרה לסכסוך הישראלי-ערבי כולו   /  רפי לאופרט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il