|   15:07:40
דלג
  אריאל י. לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

פורום החמישיה

תשוו לשלמה ולישעיהו

ושוב: מוסלמים נגד יהודים בהר-הבית הורים מסיתים בבית ספר במזרח ירושלים האם העלאווים נוטשים את אסד? התלבטויות במערכה לשחרור מוסול חדש מדאעש: מרכז ייעוץ לזוגיות
28/04/2016  |   אריאל י. לוין   |   מאמרים   |   דאעש   |   תגובות
תירוץ בלבד


טבעו של האיסלאם
שלמה ביקש לשמוע לתפילת הנוכרי

גורמים שונים מזהירים מפני פעילות יהודית בהר הבית, בטענה שהדבר יביא להסלמה ותגובה קיצונית. צריך להבין שעצם הנוכחות היהודית בארץ ישראל היא הגורם להסלמה ולתגובות קיצוניות. פיגועים נגד יהודים בוצעו בארץ ישראל לפני מלחמת ששת הימים ולפני הקמת המדינה. הר הבית הפך לתירוץ לפיגועים אלו

השבוע נעצרו שני יהודים שהשתטחו בהר-הבית, ובכך הפרו את כללי המקום ליהודים. הדבר גרם למהומה בינם לבין המתפללים המוסלמים. כוחות משטרה ומג"ב שהיו במקום הרחיקו את היהודים ופעלו לעצירת הפרת הסדר. השאלה האם יש לאפשר כעת עליית יהודים להר-הבית, נתונה במחלוקת. יש שיגידו שלאור המצב הנפיץ הנוכחי, יש למנוע עליית יהודים לתקופה הקרובה. יש שיגידו שזוהי זכותם של היהודים לעלות להר-הבית, והגיע הזמן שיכירו בכך.

מכל מקום, התגובה הקיצונית של המתפללים המוסלמים, מלמדת שהאיסלאם איננה דת של שלום או סובלנות. אם היא אכן הייתה דת שכזו, מאמיניה לא היו מגיבים בצורה כה קיצונית לדבר כה חסר חשיבות. גורמים שונים מזהירים מפני פעילות יהודית בהר-הבית, בטענה שהדבר יביא להסלמה ותגובה קיצונית. צריך להבין שעצם הנוכחות היהודית בארץ ישראל היא הגורם להסלמה ולתגובות קיצוניות. פיגועים נגד יהודים בוצעו בארץ ישראל לפני מלחמת ששת הימים ולפני הקמת המדינה. הר-הבית הפך לתירוץ לפיגועים אלו.

התנגדות זו של המתפללים המוסלמים נמצאת בניגוד מוחלט ליהדות, שמזמינה את עמי העולם לבוא להר-הבית. כבר שלמה המלך ביקש מאלוקי ישראל לשמוע לתפילת הנוכרי שיבוא לבית המקדש, וחזון אחרית הימים של הנביא ישעיהו מבטיח: "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

מורשת קרב
"יש לי 1,000 בהא" [צילום: צפריר אביוב, AP]

למה צריך בכלל לבדוק את הנושא? על מה עוד אותם הורים יכלו לדבר עם התלמידים, על הלכות פסח? אותם הורים לא היו מוזמנים לבית הספר, אם ילדיהם לא היו מבצעים פיגועים. מובן שאותם הורים באו לפאר את ילדיהם ולהניע את הילדים להמשיך בדרך הטרור

לבית הספר היסודי בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים הוזמנו לפני כשבועיים מספר הורים שירצו בפני התלמידים. לא ידוע מה בדיוק הורים אלו אמרו, אבל סיבת הזמנתם נותנת מושג על נושא ההרצאה. היו אלו הורים של מחבלים שביצעו פיגועים בגל הטרור האחרון. בעקבות המפגש, הורה בנימין נתניהו לבדוק האם הרצאתם של ההורים נחשבת כהסתה.

למה צריך בכלל לבדוק את הנושא? על מה עוד אותם הורים יכלו לדבר עם התלמידים, על הלכות פסח? אותם הורים לא היו מוזמנים לבית הספר, אם ילדיהם לא היו מבצעים פיגועים. מובן שאותם הורים באו לפאר את ילדיהם ולהניע את הילדים להמשיך בדרך הטרור. כך למשל, אחד מהם היה מוחמד עליאן, שבנו בהא היה מהמחבלים שביצעו את הפיגוע באוטובוס בארמון הנציב בחודש אוקטובר. הוא דיבר בין היתר בשבח ההשכלה, ועודד את הילדים לקרוא מאחר שלדבריו "אם העם לא יהיה משכיל, הוא לא יהיה מסוגל להתעמת עם הכיבוש. בהא הוא רעיון, והרעיון לעולם לא ימות. יש לי היום יותר מ-1,000 בהא. הסטודנטים הם ממשיכי דרכו".

ההסתה הפלשתינית ממשיכה לפעול באופן קבוע ובאין מפריע. קשה לאכוף את זה, אך מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי לצמצם ואף למנוע אותה, תוך כדי הצגתה לעולם.

המעוז האחרון
גם בני עדתו נוטשים אותו? [צילום: AP]

לפני כחודש פורסם מסמך שנכתב על-ידי גורמים עלאוויים בסוריה, בו הם מתנערים מהנשיא בשאר אסד וממשטרו. היו שטענו שהוא איננו אותנטי, בעיקר לנוכח העובדה שאין הוא נושא תאריך ואין עליו חתימות של מי שכתבו אותו.

אם המסמך כן נכתב על-ידי גורמים עלאוויים, מה יכול היה להניע אותם לכתוב אותו? ככל הנראה, ההבנה שאסד עומד להפסיד. אותם גורמים עלאוויים רוצים ללכת עם המנצח, ולכן מתנערים כעת מאסד וממשטרו כאשר נדמה שהתמיכה בהם תהיה להם לרועץ. אם המסמך לא נכתב על-ידי גורמים עלאוויים, נראה שכוונתו של המזייף הייתה לזרוע סכסוכים בתוך העדה ולערער עוד יותר את אסד ומשטרו.

התגייסות במוסול
לכישלון יהיו השלכות ניכרות [צילום: מן הטלוויזיה]

למרות היותן כפופות לממשלה העירקית, יחידות ההתגייסות העממית פעלו על דעת עצמן נגד דאעש וגורמים סונים בעירק. כך למשל, אנשיהן הואשמו בפעילות עדתית ובהתעללות באזרחים הסונים לאחר שחרור שטחים ממחוזות סלאח א-דין ודיאלה

לפני כחודש החלה הפעילות המבצעית לשחרור העיר מוסול, העיר השנייה בגודלה בעירק, שנמצאת כעת בידי דאעש. הפעילות הצבאית מתמקדת בפעילות קרקעית בסביבת העיר ובפעילות אווירית בתוכה. עם זאת, נותרו עדיין אי-הסכמות בשאלה מי יפעל לשחרור העיר. לאחרונה עלתה שוב השאלה האם יש לתת ל"יחידות ההתגייסות העממית", ארגון-גג של כוחות שיעים, לקחת חלק בלחימה לשחרור העיר שרוב תושביה הם סונים.

למרות היותן כפופות לממשלה העירקית, יחידות ההתגייסות העממית פעלו על דעת עצמן נגד דאעש וגורמים סונים בעירק. כך למשל, אנשיהן הואשמו בפעילות עדתית ובהתעללות באזרחים הסונים לאחר שחרור שטחים ממחוזות סלאח א-דין ודיאלה. נטען, כי הכוחות השיעים מנעו מהתושבים הסונים לחזור לבתיהם, ואף רצחו חלק מאותם תושבים. האשמות אלו הוכחשו נמרצות, אך העדויות בשטח המשיכו לעלות.

כעת ישנו חשש מפעילות היחידות בשחרור מוסול. נשיא עירק, פואד מעצום, העלה אפשרות שהיחידות ישתתפו בשחרור מוסול, אך לא ייכנסו לעיר כמו שלא נכנסו בשחרור רמאדי. אמינותה של אמירה זו מוטלת בספק, מאחר שבזמן שחרור רמאדי גורמי ממשל אמרו שהשיעים לא מעורבים ישירות בקרב על רמאדי, לאור החשש ממעורבות של גורמים שיעים בשחרור עיר סונית.

הקרב על מוסול יהיה קשה וארוך. הדבר מחייב את כוחות הביטחון העירקיים להעריך מחדש האם ניתן לשחרר את העיר ללא עזרת הכוחות השיעיים. כישלון במסע לשחרור העיר יפגע קשות במורל הצבאי, דבר שישפיע על המשך הלחימה מול דאעש בעירק בכלל, ועל ניסיון חוזר לשחרור מוסול בפרט. כוחות הביטחון צריכים את עזרת יחידות ההתגייסות העממית, ולקוות שהפעילות העדתית לא תחזור על עצמה.

עוצו עצה
הנשים נוטשות? [צילום: Balkis Press/Sipa USA/AP]

במטרה לשמור על חיי הנישואין של לוחמיהם, דאעש פתח מרכז לייעוץ זוגי בעיר א-רקה שבסוריה. המרכז נפתח לאחר מקרים בהם פעילים מערביים בארגון, בעיקר נשים, ניסו לברוח משטחי ה"ח'ליפות" ולחזור למדינותיהם.

דאעש ממשיך למתג עצמו כמדינה, כאשר הוא דואג לתושביו ברמת הכלל וברמת הפרט. ברמה הנקודתית, המרכז מנסה למנוע פגיעה נוספת בלוחמי הארגון. עזיבת הנשים מתווספת למכות שדאעש ספג לאחרונה. בנוסף לאיבוד שטחים, ישנו קיצוץ במשכורות, דיווחים על סחר באיברים של לוחמים שנפצעו והפסקות חשמל ומים.

החיבור של כל הדברים הללו ביחד, יכול להגביר את התנועה החוצה משטחי הארגון. סביר להניח שרוב הלוחמים הנמלטים לא יצליחו וכנראה לא נשמע על זה יותר מדי, אבל זוהי אפשרות. כמו-כן, הגרעין הקשה של לוחמי הארגון יפעל בצורה נואשת יותר נגד כוחות הביטחון בעירק ובסוריה ונגד יעדים מערביים. זוהי כעת הזדמנות לקואליציה המערבית לפעול בכל הכוח נגד דאעש, בתקווה שהדבר יביא לחיסול הארגון.

תאריך:  28/04/2016   |   עודכן:  28/04/2016
אריאל י. לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תשוו לשלמה ולישעיהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי אבידור
30/04/16 12:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  דאעש
כאשר שולץ, פרי, קיסינג'ר ונאן פרסמו ב-2007 וב-2008 את מאמרי הדעה הידועים שלהם על עולם ללא נשק גרעיני, הגורם המרכזי שהניע את סדר היום המשותף החדש והמפתיע שהציגו היה הפחד מכך שהנשק המסוכן בעולם, או החומרים והידע להכנתו, יפלו לידיהן של הישויות המסוכנות ביותר, קרי טרוריסטים. כאשר ברק אובמה נכנס לבית הלבן ב-2009 הוא אימץ עמדה זו, ותמך בתוכנית לצמצום הנשק הגרעיני בעולם, כדי ליצור "עולם ללא נשק גרעיני". אחד הרכיבים בסדר היום שלו לפירוק נשק (disarmament), היה לגבש תוכנית לאבטחת החומרים הגרעיניים בכל המדינות - יעד שהממשל החל לקדם ב'פסגה לביטחון גרעיני' שהתכנסה לראשונה בוושינגטון ב-2010. מאז נערכו מפגשי המשך ב-2012 (בסיאול) וב-2014 (בהאג), כאשר הפסגה האחרונה בת היומיים הסתיימה ב-1 באפריל השנה, גם הפעם בוושינגטון.
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מעריך שארגון דאעש לא יובס עד לתום כהונתו, בעוד כתשעה חודשים. את הדברים אמר בראיון לרשת BBC הבריטית. "עם זאת, אנחנו יכולים בהחלט למזער לאט-לאט את הסביבה שבה הם פועלים", טען.
24/04/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
מוחמד עבריני, אזרח בלגיה החשוד במעורבות במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, נעצר (יום ו', 8.4.16) באזור בריסל. יחד איתו נעצר אוסאמה ק', חשוד נוסף במעורבות במתקפת הטרור בבריסל בחודש שעבר. כך דיווח בשירות השידור של בלגיה, VRT.
08/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארה"ב שוקלת להעביר את כוחותיה מצפון סיני לדרום סיני, בשל חששה מכוחות דאעש. הצבא החזק ביותר בעולם בורח מפני ארגון טרור קיקיוני
07/04/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
ג'וניד חאן, נהג משלוחים בריטי בן 25, הורשע בניסיון לפגוע בחיילים אמריקניים בבריטניה. חבר מושבעים בבית משפט בקינגסטון הרשיע ביום שישי (25.3.16) את חאן בניסיון לפגוע בחיילים האמריקניים בהשראת דאעש.
03/04/2016  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   דאעש  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מלחמה בסוריה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מלחמה בעירק  /  מי ומי  
דאעש תכנן רצח ילדים יהודים בטורקיה  /  עידן יוסף
החמרה באזהרת המסע: לצאת מיד מטורקיה   /  מירב ארד
מלאי הפצצות האמריקני דולדל עקב ההתקפות על דאעש  /  אביתר בן-צדף
זה לא "רק" שמור  /  אריאל י. לוין
מעבדת העולם ללוחמה בטרור  /  ארי בוסל
דאעש מפסיד ויתקוף  /  אריאל י. לוין, איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il