|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
נודלמן, החשיד את ברכה [צילום: מן הטלוויזיה] ניצן, שיקר לציבור [צילום: איל יצהר/גלובס] ברכה, ברח והתאבד [צילום: מן הטלוויזיה]

ימים ספורים לפני ההתאבדות: <br>נודלמן העיד במח"ש נגד ברכה

חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביאח"ה, העיד בפני החוקר הבכיר במח"ש דובי שרצר והחשיד את ברכה בהדלפת מידע לנחקרים בפרשת חזון ישעיה מסר: בניגוד למתחייב, ברכה דחף עצמו לפגישות צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה והתעניין כל הזמן בתיק, למרות שהיה אמור להימנע נוכח קשריו האישיים עם החשוד המרכזי אברהם ישראל ועם הרב יאשיהו פינטו דובי שרצר מסר ליועמ"ש: המידע שמסר נודלמן מחזק החשדות הפליליים נגד ברכה
02/07/2016  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ברכה   |   תגובות
יואב יצחק
רוני אלשיך מסוכן לשלטון החוק

חיים ומוות בצל השקר; חשש ממעצר והתאבד.
יואב יצחק
העיתונאית עדי מאירי שניצלה וסיכנה את אפרים ברכה כמקור מידע במשך שנים, השתמשה הפעם באלמנתו של ברכה ובילדיו כדי לגונן כביכול על זכרו ומורשתו * אולם למעשה, סרטה מאשר מפיהם של בני משפחת ברכה את האמת כפי שנחשפה ופורסמה ב-News1: אכן, התקיימה חקירה פלילית במח"ש נגד ברכה, בחשד שביצע עבירות חמורות; אכן, ברכה חשש ממעצרו הקרוב, בגלל מעשיו, ולכן שלח יד בנפשו * איילה ברכה: "ממה שאני הבנתי זה: שהתקשרו אליו ממח"ש ואמרו לו שביום ראשון הולכים לעצור אותך"
לרשימה המלאה

וינשטיין וניצן הכשילו ושיבשו
התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה חייבה חקירה. למרות זאת, ועל-אף שכיהן בתפקיד רגיש כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, הכשילו היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן את יוזמתו של השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן: למנות צוות לבדיקת נסיבות התאבדותו של ברכה, כולל בשאלה: האם אכן היה נגוע בפלילים. בפועל, די היה בעדותו של נודלמן כדי למוטט את כזביהם של ראשי התביעה בישראל, כאילו לא נמצא רבב במעשיו של ברכה.

וינשטיין וניצן חיפו, שיבשו והכשילו הקמת הוועדה. ארדן נכנע ולא עמד על דעתו. וינשטיין וניצן יודעים היטב מדוע הכשילו ומה בדיוק ניסו להסתיר. שכן ברי: ועדת בדיקה הייתה חושפת בקלות את המידע שנאסף במח"ש נגד ברכה, והייתה נדרשת גם לשאלה: מדוע וינשטיין וניצן הסתירו, שיקרו ושיבשו, ומדוע לא יועמדו לדין בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט.

חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביחידה הארצית לחקירות הונאה עד לפני כשנה, מסר עדות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד תנ"צ אפרים ברכה המחשידה את ברכה בעבירות פליליות חמורות, לרבות: שיבוש הליכי חקירה ומשפט. העדות ניתנה והועלתה כתרשומת בסוף יוני 2015, כשבוע לפני התאבדותו של ברכה, במסגרת תשאול שנערך לנודלמן.

נקדים ונדגיש: ברכה בחר להתאבד, במקום לעמוד לחקירה. התאבדותו זיעזעה וגרמה לרבים וטובים לוותר על חשיפת האמת. אנחנו ממשיכים בדרכנו. התחקיר שלהלן נועד לחשוף הראיות החמורות שהועלו בעניינו של ברכה ולהדוף את הטענות משל הלך לעולמו קדוש מעונה הראוי להנצחת מורשתו (מורשת השקר והשוחד...). כמו-כן נועד תחקיר זה להצביע, לגנאי, על בכירי התביעה בישראל - שחלקם מכהנים במשרות רמות, ששיקרו לציבור, ביודעין, אם מתוך שיקולים אישיים פסולים ואם מתוך פחדנות, ונתנו ידם לשיבוש הליכי חקירה ומשפט בפרשה עגומה זו.

עדותו של נודלמן הנחשפת לראשונה ב-News1 היא אחד הסודות הכמוסים והנפיצים ביותר בפרקליטות. לא בכדי היא הוסתרה גם לאחר התאבדותו של ברכה, מתוך מוטיבציה מושחתת ועבריינית מצד בכירי התביעה בישראל, ובראשם היועמ"ש יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה שי ניצן, והמשנה ליועמ"ש רז נזרי: להסתיר את האמת הפשוטה מהציבור הרחב, לפיה: בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה עמד קצין משטרה מושחת, ששיבש הליכי חקירה וקיבל שלמונים, וזכה במקביל לגיבוי ולחיפוי מצד צמרת המשטרה והפרקליטות, במקום להוקיעו ולסלקו מתפקידו.

הקצין הבכיר נודלמן זומן על-ידי מח"ש כדי למסור את שנודע לו, אישית, מכוח תפקידו כראש צוות החקירה בפרשת עמותת חזון ישעיה. החשודים באותה עת (2012) היו: ראש העמותה ומייסדה אברהם ישראל (נגדו הוגש לאחר מכן כתב אישום) וגורמים נוספים בעמותה; ובהמשך החקירה - הרב יאשיהו פינטו (התיק נגדו נסגר בהעדר ראיות).

המידע שמסר נודלמן שאת פרטיו אנו חושפים עתה ב-News1, קצין משטרה מוערך שהשתתף כקצין בכיר בחקירת פרשות מרכזיות (בהן: פרשת הולילנד ופרשת אביגדור ליברמן), נרשם אישית בידי דובי שרצר, ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוטרים. המידע המפליל חיזק את החשדות נגד ברכה, והיווה מאיץ להחלטת מח"ש להרחיב את החקירה נגד ברכה - שהייתה באותה עת בשלביה הסמויים. להלן כמה מפרטי המידע שמסר נודלמן לחוקר דובי שרצר:

  • 1) ברכה, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקיד ראש חטיבת מודיעין וחקירות, גילה עניין אינטנסיבי ומיוחד בפרשת חזון ישעיה, למרות שהחשוד המרכזי באותה עת, אברהם ישראל, נמנה עם מקורביו האישיים. ברכה הכירו אישית ואף השיא לו עצה חשבונאית בקשר לחוקיות פעולה מסוימת בעמותה. אברהם ישראל נמנה במקביל עם אנשי חצרו של הרב יאשיהו פינטו, ומכוח זאת היה קשור במעגל מקורבים שעימם נמנה ברכה. ברכה היה נגוע בניגוד עניינים חמור, שחייב הימנעותו מכל פעולה או "גישוש" בנוגע לחקירה זו;

    2) בניגוד למקובל ואף למנהגו בחקירות אחרות, ברכה נהג להגיע לפגישות של צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה, בראשו עמד נודלמן, למרות שמתוקף תפקידו הוא לא אמור להשתתף בפגישות כאלה, ועל-אף שהיה אמור להרחיק עצמו מחמת ניגוד עניינים כאמור;

    3) ברכה היה מגיע מהמטה הארצי למתקני יאח"ה. הוא שאל שאלות, כולל באשר למידע מוכמן שהיה רק בידי צוות החקירה, וגילה עניין רציף בשלבי החקירה השונים, כולל בשלבים הסמויים;

    4) נודלמן מסר עוד: "הייתה אווירה שברכה משבש"; "כל האנשים שהגענו אליהם כבר ידעו על החקירה"; "הם ידעו פרטים מוכמנים מתוך החקירה"; "מה שהרגשתי לכל אורך הדרך: שברכה מדליף". "תוך-כדי חקירת החשודים קיבלתי אינדיקציות שברכה הדליף להם מידע".

החוקר הבכיר דובי שרצר קלט את המידע מנודלמן, העלה אותו כתרשומת, והגישו לראש מח"ש אורי כרמל ולסגן ראש מח"ש משה סעדה. לכרמל, לסעדה כמו לשרצר היה ברור: החשדות שהוצלבו מעדותו של נודלמן מחייבים חקירתו של ברכה כחשוד, בהקדם, ובאזהרה. לכן, ובעצה אחת עימם, הוכלל גם מידע זה במסגרת הדיווחים שהוגשו באותו שבוע דרמטי (שקדם להתאבדות) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן. מידע זה התווסף למידע הדרמטי מפיה של עו"ד מיכל כהן, שאף אומת בשתי בדיקות פוליגרף, מידע שאימת את החשדות לפיהם ברכה הדליף מידע מוכמן לחשודים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד, תמורת שוחד כספי, ואף הציע וסייע לחלק מהם להימלט לחו"ל, ערב לפני מעצרם שתוכנן.

בשיחות שקיים שרצר לאחר מכן עם כמה גורמים, הוא התבטא: המידע מפיו של נודלמן הצליב ואימת את העדויות והמידעים המחשידים את ברכה בעבירות שוחד; שרצר ציטט דברים מפיו של נודלמן, שאמר: אני משוכנע חד-משמעית שברכה מדליף לרב; שרצר הוסיף: אנחנו חמים על ברכה. נודלמן שכנע אותנו לפתוח בחקירה. לא השאיר ברירה אחרת; כוחה של עדות נודלמן, אמר שרצר, הוא עצום, בשל היותה מנותקת מיתר העדויות שהועלו מצד אנשי הרב פינטו. שרצר מסר עוד, כי דבריו של נודלמן חיזקו אותו מאוד "ללכת על חקירה נגד ברכה". "ללכת חזק". מידע מתועד המצוי בחזקת News1 מוכיח את דברי שרצר.

מעדותו של נודלמן, שאומצה על-ידי חוקרי מח"ש, עולה: ההתגייסות מצד צמרת המשטרה ומצד היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן להגנתו של ברכה - בעת החקירה הסמויה שאותה נאלצו לפתוח במח"ש בעקבות החשיפות ב-News1 וגם לאחר שהתאבד - משל מדובר באיש משטרה צדיק וישר דרך, שדחה פניות להדליף מידע מחקירת פרשת חזון ישעיה, אינה במקומה והיא חוטאת לאמת הפשוטה. שכן, ברכה הדליף מידע מחקירת פרשת חזון ישעיה, כמו גם משורה של פרשות אחרות ובהן פרשת השוחד בעיריית אשדוד, עם או בלי שלמונים. ההדלפות נעשו הן ישירות והן בעקיפין לשורה של חשודים בכמה פרשות גדולות. ברכה הדליף תמורת שוחד כספי, שאת חלקו קיבל. פשוטו כמשמעו. כל הנסיונות לטייח זאת, גם מצד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לא יצלחו.

ההר הוליד שקרים חדשים
[צילום: מגד גוזני/פלאש 90]

בימים אלה מתקיימת, מאחורי הקלעים, המערכה הגדולה בבית המשפט המחוזי בירושלים בכתב האישום שהוגש בפרשת עמותת חזון ישעיה. שלב ההוכחות. אברהם ישראל מואשם בעבירות חמורות, כולל הוצאת כספים במרמה מהעמותה, שיבוש הליכי חקירה ועוד.

הרב יאשיהו פינטו, המרצה עתה, למרבה האבסורד, עונש מאסר בשל ניסיונות (שכשלו) לשיבוש הליכי החקירה נגדו בתיק חזון ישעיה, חשדות שביסודם הופרכו, יופיע במשפטו של אברהם ישראל כעד בלבד, לאחר שהפרקליטות קבעה: לא נמצאו ראיות להעמדתו לדין בפרשת חזון ישעיה.

טיהורו של הרב פינטו מהחשדות נגדו, נעשה אחרי ליבון הטענות וחיקור דין שנערך לחוקרי ה-FBI, שהעידו: הרב פינטו, שמקום מושבו העיקרי היה בתקופה הרלוונטית בארה"ב, פעל ודיווח ותיעד כדין תנועות כספיות בינו לבין עמותת חזון ישעיה. חיקורי הדין נעשו, בין היתר, על-ידי רב-פקד נודלמן וצוותו, שהפך כאמור לעד מרכזי נגד אפרים ברכה.

עדותו של הרב פינטו היא אחת המרכזיות בתיק הנ"ל. אלא שלפרקליטות מצפה הפתעה. שכן, הרב עתיד להעיד על הכל - כולל על שיבושי החקירה מצד ברכה, לפתוח צוהר לכל פרשת חזון ישעיה, למסור את הידוע לו על דבריו של נודלמן במח"ש, וגם למסור על החיפוי וההגנה שקיבל ברכה מצד בכירי התביעה ומצד צמרת המשטרה. זו ההזדמנות של הרב פינטו לחשוף את האמת בבית המשפט ולהוכיח את וינשטיין-ניצן ושות' על מעלליהם הבלתי חוקיים בפרשה זו.

בפרקליטות, המיוצגת בהליך זה על-ידי עו"ד שירה קני-טל, חוששים מעדותו של הרב פינטו. לכן הם מנסים להתעמר בו ולהציגו כמי שעלול להתחמק ממתן עדות. מטרתם: להביאו לעדות בבית המשפט בתקופת מאסרו. במסגרת זו הם לוחצים על בית המשפט לקבוע מועדים לשמיעת העדויות לא יאוחר מספטמבר 2016 (המועד שנקבע במקור ל-13.06.16 נדחה ביוזמת בית המשפט), וזאת בתואנה לפיה הרב פינטו אמור לסיים ב-25 בספטמבר את ריצוי עונשו ולצאת בחזרה לארה"ב, לבלי שוב.

המדובר בדיווח כוזב, שכן: הרב פינטו אמור אמנם, לאחר ניכוי שליש, לסיים בספטמבר את ריצוי עונשו בבית הכלא. אך על-פי הדין, הוא יהא בחזקת אסיר ברישיון במשך שלושה חודשים נוספים. בתקופה זו לא יוכל לצאת מהארץ אלא באישור בית המשפט. הפרקליטות מטעה את בית המשפט, כשהיא מציגה מצג-כוזב. שכן, ובניגוד לטענתה כלפיו, הרב פינטו כיבד החלטות בית המשפט: הוא הגיע מארה"ב לדיונים במשפטו, כפי שקבע השופט מודריק (למרות עצות שקיבל מגורמי תביעה בארה"ב, שידעו היטב על מעלליו של ברכה ועל החיפוי שהוא מקבל מגורמי התביעה בישראל, וכן קיבל הבטחה להגן עליו, אם יחליט להישאר בארה"ב); והוא התייצב לעדות במשפטם האזרחי של כמה ממקורביו בבית המשפט המחוזי מרכז.
▪ יואב יצחק

תאריך:  02/07/2016   |   עודכן:  03/07/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ימים ספורים לפני ההתאבדות: נודלמן העיד במח"ש נגד ברכה
תגובות  [ 39 ] מוצגות   [ 39 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תייר מזדמן
2/07/16 15:10
 
ללקקן מיזדמן
2/07/16 15:25
 
פינטו גם מלשין
3/07/16 00:35
 
רענן ושמח
3/07/16 07:57
 
א. וינשטיין
2/07/16 15:46
 
נו
3/07/16 03:07
 
פינטו גם מלשין.
3/07/16 07:57
 
נדב פריד
3/07/16 20:59
2
א. וינשטיין
2/07/16 15:17
3
7 שחור
2/07/16 15:20
4
הגוי..
2/07/16 16:06
 
אורח
2/07/16 17:04
 
הגוי..
3/07/16 02:15
 
שיקר לציבור
3/07/16 12:41
5
י וא"ב
2/07/16 17:47
6
fishler1@zahav.net.il
2/07/16 18:00
7
משועשע
2/07/16 18:40
8
הנייד הנעלם
2/07/16 19:29
9
לא מאמין לך יצחק
2/07/16 19:39
10
בן הלוי
2/07/16 19:39
 
עוזר
3/07/16 15:12
11
אוריאנה
2/07/16 20:16
12
שקדיו
2/07/16 20:46
13
ר.א.
2/07/16 20:52
14
צבר
2/07/16 21:31
15
אתה שקוף מידי
2/07/16 21:42
16
ישישי
2/07/16 21:56
17
מוטי פז
2/07/16 22:05
18
חוסיין אובמה
2/07/16 22:18
19
לב של אבן
2/07/16 23:39
20
לוכד נחשים
2/07/16 23:42
21
מאור יצקן
3/07/16 00:44
22
זהר איזנברג
3/07/16 14:14
23
דייב
3/07/16 16:04
24
דוד ש
3/07/16 19:22
 
א. וינשטיין
3/07/16 21:35
25
yeshurun
4/07/16 00:53
26
שימר
4/07/16 06:47
27
ירושלמי
4/07/16 17:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
בעיר מודיעין נחנך משעול על-שמו של ראש יאח"ה לשעבר תת-ניצב אפרים ברכה, קצין משטרה שסרח והתאבד. לטקס, בקצה רחוב מבצע עובדה, הגיעו אישי ציבור בהם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.
17/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
משפחת ברכה היקרה, כבוד היועץ המשפטי לממשלה בדימוס - מר יהודה וינשטיין, ר' אח"מ, ר' להב 433, חברי לספ"כ הארצי, ס' ר' אח"מ, מפקדי יחידות ארציות, מפקדים ומפקדות, שוטרות ושוטרים, אורחים נכבדים,
28/05/2016  |  רוני אלשיך  |   מקורות
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ספד (יום ה', 26.5.16) לתת-ניצב אפרים ברכה, במלאת 11 חודשים להתאבדותו. אלשיך, ששירת בשב"כ בזמן האירוע הטראגי, אינו יודע דבר וחצי דבר מכלי ראשון על שהתחולל באותה עת. הוא קונה את הסיפורים שסיפרו לו גורמים מעוניינים, מתיישר עם המסר הכוזב של המשטרה והפרקליטות, ומתעלם מן העובדות.
26/05/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
המשטרה מקימה אודיטוריום במתקן להב 433 לזכרו של המנוח תנ"צ אפרים ברכה, למרות שהתאבד בעקבות החקירה הפלילית שנערכה נגדו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לעבירות שוחד והדלפות מחקירות רגישות ועל-אף המידע המפליל שהתגלה נגדו. כך נודע ל-News1. המועד לפתיחת האודיטוריום: ספטמבר 2016 (ראו בהמשך מפרט האודיטוריום).
21/03/2016  |  יואב יצחק  |   חדשות
תנועת אומ"ץ פנתה (יום ב', 14.3.16) אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבצע בחינה מחודשת של חיקורי הדין שנערכו בפרשות הקשורות ברב יאשיהו פינטו, ובעדותו של הרב פינטו, שאומתה על-ידי סוכני ה-FBI, נגד הקצינים ניצב בדימוס מנשה ארביב ותת-ניצב אפרים ברכה ז"ל.
14/03/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il