|   15:07:40
דלג
עורך דין   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

משקיעי הדירות - "אויבי החברה"

אנחנו בעינך איזה קבוצה דמונית חסרת פנים, ש"מלחמה" בה תפחית כביכול את מחירי הדיור. לכן כך אני מבין יזמת עכשיו הצעת חוק שנועדה ל"העניש" אותנו במס דרקוני שיפגע באופן אנוש בהכנסותינו מדמי שכירות
13/08/2016  |     |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

   רשימות קודמות
  מה תענו למקטרגים?

לפני כ-16 שנה, בשנת 2000 בהגיע לגיל 50 ובראותי כי אין לנו קרן פנסיה שממנה נוכל להתפרנס בבוא היום (עצמאי עם 7 ילדים), החלטנו זוגתי ואני לרכוש כמה דירות כשעיקר המימון היה משכנתאות. שילמנו משכנתאות ו"ירקנו דם" שנים רבות כדי להגיע לזקנה כשהדירות מהוות מבחינתינו את "הפנסיה" שלנו. אנחנו לא עשירים. הדירות הינן ללא יוצא מן הכלל ישנות ונרכשו בזמנו כל אחת במחיר של פחות ממכונית יוקרה. 3 דירות שלנו שוות ביחד הרבה פחות מדירה לא הכי יוקרתית במיקום טוב בתל אביב או בהרצליה פיתוח. רק לפני כשנתיים הצלחנו להגיע למצב בו כל שכרי הדירה משמשים לפרנסתינו לאחר שסילקנו את כל המשכנתאות. כיום אני בן 66 בשל בעיות בריאות כמעט איני עובד במקצועי.

לפי התבטאויות שונות שלך מבחינתך אני "אדם שקוף". אני "אויב החברה" בהיותי נמנה על "משקיעי דירות".

אנחנו בעינך איזה קבוצה דמונית חסרת פנים, ש"מלחמה" בה תפחית כביכול את מחירי הדיור. לכן כך אני מבין יזמת עכשיו הצעת חוק שנועדה ל"העניש" אותנו במס דרקוני שיפגע באופן אנוש בהכנסותינו מדמי שכירות. המטרה כפי שעולה מהתבטאויות מטעם האוצר היא להכריח אותנו למכור כל דירה מעבר לשתי דירות. אתה אפוא הולך לפגוע בכוונת מכוון בהכנסתנו ובהכנסתם של אלפי משפחות בשל תיוגם כ"משקיעי דירות" גרידא.

מה אשתי ואני אמורים עכשיו לעשות? מה אמורים לעשות רבים רבים מאות אולי אלפי משפחות שלקחו יוזמה לדאוג לאחרית ימיהם בכבוד מדירות שרכשו והם חיים משכרי דירה? האם להבנתך עלינו למכור את הבסיס הכלכלי שלנו ולהישאר ללא מקור מחיה ? מה גם שאנו ורבים כדוגמתינו גולשים לגיל זקנה?

אדוני שר נכבד, לא פותרים בעיה ע"י פגיעה באחר. אדם הגון אינו פותר בעיה לפלוני ביצירת בעיה וצרה לאלמוני. זו מידתם של רשעים חסרי לב ואתה בוודאי לא כזה.

מה האובססיה הזו כלפי מי שכבר רכשו דירות? זה נראה כמו ענישה קולקטיבית של בעלי דירות תוך אפליה בלתי מידתית לחלוטין כלפי בעלי נכסים מסוג אחר או בעלי זכויות כספיות באפיקים אחרים .

מה עוול יש בכך שאנחנו משתכרים מהשכרת דירות. (וכמובן משלמים מס כחוק על שכרי הדירה)? מדוע להציג אותנו שוב ושוב כאויבי העם ? האין צורך חברתי וכלכלי בדירות להשכרה?

מדוע החלטת לסתום חור תקציבי על גבה של אוכלוסייה מסוימת תוך הפלייתה כלפי אוכלוסיות אחרות שמחזיקות את הונם באפיקים אחרים?

מה שאתה אולי לא מבין כי הדירות שלנו הם "הפנסיה שלנו" ולא מקור להתעשרות ולכן אין לנו שום אופציה למכור אותם. האופציה היחידה זה להעלות שכר דירה.זה מה שאתה רוצה?

עשית בדיקה מה הפרופיל של "משקיע דירות"? כמה מתוך ה"30,000 הינם בגילאי זיקנה ופנסיה או לקראת גיל זה וחיים מכך? בדקת ? אם כן איך אתה מעיז לפגוע בנו כלאחר יד?

הנסיון של האוצר למסות מחזיקי דירות כדי להכריח אותם למכור הדירות הללו, סותר את עקרונות חוק היסוד שלנו . אתה למעשה מנסה לפגוע בזכותי להחזיק את כספיי כראות עיני בכל השעה שתיראה לי ולהתפרנס מכך.

הצעת החוק שלך מתאימה למשטרים קומוניסטים אפלים. זה מדרון חלקלק. אם משקיעי דירות הם "אויבי העם" אז אולי פשוט תכריז על הלאמת הדירה הרביעית או החמישית לטובת "רווחת ההמונים"? מה שאתה עושה זה אותו דבר. אתה מכניס את ידך במטרה לפגוע בהכנסיתו כדי להכריח אותנו למכור דירות. זו תכלית מיסוי פסולה מכל וכל. מהלך פפוליסטי שלא מתאים לכלכלת שוק ליברלית. התעללות ב"ציבור שקוף" שאתה לצערי החלטת מתוך שטחיות ובורות שהוא עשוי מעור אחד . משפחות שקופות.

אסור ש"בעלי דירות" יהיו שק חבטות של פוליטקאי לקידום פופולריות. היום זה בעלי דירות מחר זה אחרים.

חסר כסף? תטיל מס שויוני על כל אזרח שיש לו לדוגמה הון של 1,000,000 שקלים בדירות,או בכסף או במניות או בנדל"ן מסחרי או בכל מה שלא יהיה. מדוע למסות בעלי דירות דווקא? רוצה לפתור את בעיית מחירי הדירות ?(בהנחה שהמהלך הזה יביא לכך ורוב הכלכלנים חולקים על כך) בסדר, אבל האם הדבר מצדיק מיסוי מפלה ולא צודק? לא ולא!!

אדוני שר האוצר, אין לך זכות חוקתית לפגוע ספיציפית בהכנסותי רק כי הן משכרי דירה. זו אפליה בלתי חוקתית.זו פגיעה בחופש הקנין ופגיעה בחופש ההשתכרות שלא לדבר על פגיעה אנושה בכבודינו כאנשים כאילו אנחנו יצרנו את בעיית מחירי הדירות וכאילו המהלך הזה על גבינו יפתור אותו.

מדוע עלי לשלם על הון שמוחזק בדירות ואחר (אולי למשל גם אתה אישית) מחזיק הון כפול ומכופל בבורסה או בבנק או בשווי של קופת הפנסיה וגילומה, או בכל ענף הוני או כלכלי אח, ועליו לא יוטל מס ? זו אפליה שיש בה הפרה בוטה של זכויות יסוד לא להיות מופלים בגין זכויות קנין והזכות להתפרנס ללא אפליה.

אתה יודע לא פחות טוב ממני כי הצעת החוק שלך אינה חוקתית. מה טעם התא המשפחתי שלי ימוסה לדוגמה בגין 3 דירות או 4 דירות ששווין הכולל הוא פחות בהרבה מתא משפחתי שמחזיק רק 2 דירות אבל שווין של אלה או אף רק של הדירה השנייה עולה בהרבה על על לשווי 3-4 דירותינו הישנות בפריפריה? זו הפליה, זה לא מידתי, זה שרירותי ולכן זה מרגיז ומקומם.

ועוד לא דיברתי על כך כי הכלל הוא הן בחקיקה רגילה והן בחקיקת מיסים כי אין הטלת מס (למעט בשעת חרום כהוראת שעה) רטרו - אקטיבית. רוצה להרחיק את "משקיעי הדירות" תודיע כי מהיום והלאה רכישת דירה נוספת על 2 דירות קיימות תגרור מיסוי מסוים.איני בטוח כי זה צעד חכם אבל לפחות זה יעמוד בסטנדרט של "אין עונשים אלא אם כן מזהירים". הטלת מס חדש בדיעבד על אדם רק כי הוא החליט מטעמים כלכליים להשקיע בדירות, משנה את "כללי המשחק באמצע", מהווה חקיקה רטרו-אקטיבית ומפלה למול בעלי אותו הון באפיקים אחרים.

המס שאתה רוצה להטיל מרסק את ההכנסה משכ"ד מהדיר השלישית. וככזה גם מהיבט זה הוא אינו מידתי. אתה יכול לקחת 10% מס, 25% מס אבל לא לרסק את רוב ההכנסה. וזו המשמעות של הצעת החוק שלך. זו הצעת חוק קפריזית ושרירותית.

מצב בו נצטרך לשלם 60% - 70% מדמי שכירות של הדירה השלישית ואילך אינו יכול לעמוד בשום אמת מידה של מידתיות. זו הרי הפנסיה שלנו!

היית מעז להטיל מיסוי כזה על פנסיה?

אתה מדרדר את ציבור משכירי הדירות בהכרח להיות מעלימי מס .תכלית מיסוי חייבת להיות על אדני צדק והגיון כלכלי,אחרת אתה שומט את אמון הציבור ומגביר עויינות לרשויות המס והמדינה.

יותר מכך, לפי הצעת החוק הנוכחית המס על דירה יהיה עד 18,000 שקלים לדירה שזה שכ"ד שנתי מדירה קטנה בפריפריה. אתה למעשה "משחק" לידי בעלי דירות יוקרה המקבלים שכרי דירה של למעלה מ20-30 אלף לחדש ואלה דווקא ישלמו מס זניח. במילים אחרות הצעת החוק שלך מוכוונת מטרה לפגוע במעמד הביניים. לפגוע בי ואלפים שכמותי שמחזיקים דירות ישנות וזולות . זה חוק שרירותי רגרסיבי, מפלה ולא צודק גם בהתייחס לאוכלוסית "משקיעי הדירות" כשלעצמם.

ועוד לא אמרתי מילה על כך שאתה מחזיר אותנו ל"ימי מפא"י העליזים". איך תגבה? מי יקבע כמה שווה כל דירה ודירה? תצטרך גדודי פקידים,יהיו עררים וכו וכו'. אתה מחזיר אותנו 50 שנה אחורה ל"שילטון הפקידים". זו הבשורה שלך? אתה תגרום לכך שכל מחזיק דירות יעביר את דירותיו בחייו לילדיו הבגירים או יקים חברה או כל פתרון משפטי אחר שבטוח יימצא. ועל מה ולמה? מס רכוש בוטל בזמנו בשנת 1980 או בסמוך לכך כי התברר שעלות האדמינסטרציה שהייתה כרוכה בהפעלתו עלתה על התועלת הכספית שבו. אתה חוזר עכשיו לאותו מקום והרבה יותר גרוע. כי החוק שלך מפלה,לא מידתי והזוי מכל בחינה. אבל יותר מכך. היום אנחנו ב-2016 ולא ב-1970 והציבור של היום יודע לעמוד על זכויותיו בצורה בוגרת יותר ולא יסלח להתנהלות שמשמעותה קפריזיות.

דומני כי במדינת ישראל בת ה-68 ישנה חשיבות לממד היציבות, היינו היתכנות למהלך של תכנון כלכלי ארוך טווח, כמו זה שעומד מטבע הדברים ברכישת דירה. הגיע הזמן שאדם לא יצטרך לחשוש כי כל שר אוצר מזדמן יוכל לשנות "את כללי המשחק". ניחא אם היה מדובר בממשלה סוציאליסטית –קומוניסטית, אבל ממשלה בראשות הליכוד? אפילו דב חנין הקומוניסט אמר (אצל רזי ברקאי) כי הצעת החוק הזו נטפלת למגזר מסוים וככזאת איה צודקת.

אני מקווה שיהיה לך מספיק יושרה ואומץ לב לבטל את הצעת החוק הזו שאינה מעידה על ראיה כוללת של ניהול הכלכלה . אתה צריך להיות "האחראי המבוגר" ולא לתת ידך למהלכים פופוליסטים אך פוגעניים באלפי בתי אב מה גם שהתכלית של הצעת החוק היא להכריח אנשים ע"י מיסוי כבד למכור נכסיהם ובכך לקפח קניינם ופרנסתם ו/או "לסתום חור תקציבי" (כפי שהודתה היום בכירה באוצר בתוכניתו של רזי ברקי). אלה תכליות פסולות.

כיוון שזה כל כך הזוי אני משוכנע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהוו/או ועדת הכספים לא יתנו לזה לעבור. ואם כן, איני מאמין שבג"ץ יוכל להותיר חוק כזה על-כנו.

תאריך:  13/08/2016   |   עודכן:  13/08/2016
ש.שמואלי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משקיעי הדירות - "אויבי החברה"
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול לובטקין
13/08/16 14:21
2
אורח
13/08/16 16:42
 
אורח
14/08/16 07:28
3
חזרה לשפיות
14/08/16 01:17
4
יהודה דרורי
14/08/16 09:41
5
יאיר המאיר
14/08/16 11:55
6
ציונה
14/08/16 14:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"שנים אנו מתריעים על כוונתם הברורה של נציבות המדינה ומשרד האוצר, להפקיע את הובלת מערכת הבריאות מידי הרופאים. למרות שלא קיבלנו שום מידע לגבי סמכויות אותה רשות אשפוז ותפקידיה, ברור לנו שההסתרה אינה מקרית. כוונתם הברורה היא, שפקידים ינהלו אותנו, יכתיבו לנו איך לעבוד, ויהפכו אותנו לטכנאי ביצוע של מדיניות ממשלה, שמטרתה צמצום העלויות על חשבון בריאותם של מטופלינו. ארגון רופאי המדינה לא ייתן יד לשום מהלך אשר יפגע ביכולתו של הרופא/ה, לבצע את עבודתו/ה נאמנה מתוך מחויבות אחת ויחידה למטופל הנזקק לעזרתו" - ארגון רופאי המדינה.
13/08/2016  |  דביר מור  |   מאמרים
אחד הדברים שהישראלי המצוי אינו אוהב זה לעמוד בתור (ולא משנה לאיזו מטרה). הסיבה המרכזית לכך נובעת מזה שבניגוד למרבית מדינות העולם בהן עומדים האנשים בטור ישר ועורפי, בישראל לא - תמיד ברור היכן מתחיל התור, והיכן הוא נגמר (דבר זה נובע מכך שאנשים נוטים לעמוד בשוליים).
13/08/2016  |  רועי אורן  |   מאמרים
אם אתה ימני ואתה מתנגד לנישואין בין בני אותו מין אתה ישר הומופוב, פסיכופט, זקוק לטיפול דחוף. אך אם אתה שמאלי המתנגד לנישואין בין בני אותו מין אתה אמיץ שלא חושש להביע את דעתו.
13/08/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
פעם כל בוקר של לימודים היה נפתח בהתעמלות בוקר של התלמידים, בחצר בית הספר. אין ספק שבית הספר הוא השתקפות של החברה שלנו. אבל מערכת החינוך מפגרת מאחורה, ביחסה לתלמידים כמו עובדי התעשיה של פעם, שהיו מתנהגים כרובוטים. היום התעשיה השתנתה והעובד קיבל חופש פעולה רב. מערכת החינוך, מאידך-גיסא, לא ממש השתנתה. החיים האמתיים לא נכנסו לבית הספר והוא פועל מתוך אינטרסים צרים שונים של העומדים בראש מערכת החינוך.
13/08/2016  |  ארווין קליין  |   מאמרים
מטוסים אמריקאנם חזרו בעיקר מנוקבי כדורים בכנפיים מהקרבות על אירופה בזמן מלחמת העולם השנייה. בכירי הצבא האמריקני בקשו מצוות של מומחי סטסטיסטיקה ומתמטיקה שהעסיקו בזמן המלחמה לפתח נוסחה שתבצע אופטימיזציה של משקל המטוס יכולותיו והגנה על-כנפי המטוס. לדברי בכירי הצבא היות שהכנפיים הן בעלות שטח פנים גבוה יותר, ואי לכך הן סופגות יותר כדורים מהמנוע, יש להקטין את ההגנה על המנוע ולחזק את ההגנה על הכנפיים בהן כמובן גם מאוכסן דלק המטוס.
13/08/2016  |  דן ארידור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il