|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ערכת מִגוּן אישית

בעקבות הפְגזוֹת בלתי פוסקות על שדרות וִישוּבי עוטף עזה הציעוּ חברי כנסת יהודים לצייד את בתי-הספר בשלחנות בעלי לוחות פלדה נפרשׂים/מתקפלים מָטָה, כדֵי להוות "מרחב מוּגן" מתחת לשֻלחן...
18/09/2016  |   איתן אראל   |   מאמרים   |   תגובות
הפגזות בלתי פוסקות [צילום: AP]

ענין רב עורר בארץ ובעולם נושא זכייתה של ישראל בפרס כספי גבוה ביותר וציון הוקרה מכובד מאד, בעקבות מחקר חדשני בתחום מדעי ההתנהגות, אשר נערך בקרב קבוצות אוכלוסייה וקהילות אתניות הנמצאות באיזורים המכונים: "קו העימות" מול מציאות מתמשכת של מתקפת הטרור הערבי-מוסלמי.

הגופים אשר הזמינו את המחקר האמור והמממנים אותו (ומעדיפים מסיבות ברורות להישאר "מאחורי הקלעים"); הינם בעיקר החברות ותאגידי הנפט, ותעשיית ההי-טק האירופית. זאת, כמובן, בחסות ארגון האומות המאוחדות, באמצעות האגף לחנוך ותרבות - יונסקו.

רוב הנושאים הקשורים בתוצאות המחקר ויישומן נשארו חסויים מסיבות ברורות. מן המעט שהותר לפרסום עולה כי צוות חוקרים ישראלים הגיע לפיתוח ערכת-מיגון אישית, בעלת עלויות ייצור ושימוש זולות ביותר, וכן - בנסיבות האיזורים האמורים, אף יעילה ביותר. למרות חשאיות הנושא והערפול המכוון, מדובר, כנראה, בערכה המשלבת מעין אפוד-מגן נושא לוחיות קולטי אנרגיה סולארית, בשילוב את-חפירה קל-משקל, הפועל על ציר סיבובי וידית נשיאה. - לצורך הדמייה יש לחשוב על פרופלור צמוד לידית מגרפה -.

בהשמע באמצעי הכריזה והתקשורת הקוד הסודי ביותר: "צפרדע אדומה" - ע.ע. AM Xכות - ילבש המִתְמָגֵן באזור המותקף את ערכת המיגון, יצא אל מרחב פתוח ויחל בזריזות בהתחפרות ממוגנת. (חוט העברת האנרגיה הסולארית יחובר אל שקע תואם במכשיר הטלפון הסלוּלארי, אשר אין אזרח בישראל הפנוי ממנו בכל עת שהיא). מספר נסיונות אשר נערכו, תחת ביקורת זמן קפדנית ביותר, הוכיחו פוטנציאל העלמות מתחת לפני הקרקע, (בפרט באזור החולות של מערב הנגב בישראל), בזמן ממוצע של - 10 עד - 15 דקות. נתוני השטח המיוחדים באזור ה"הִתְנסוּת" הראו כי קיים סיכוי סביר ביותר להתחברות תת-קרקעית עם מערכת המנהרות אשר נחפרה ע"י אוכלוסיית ערביי האיזור; ופועלת באיזורים אלה מזה שנים, למטרות שלום וביטחון כידוע. התחברות צפוייה זו מביאה לתוצאות מיידיות של מיגון טוטאלי. אין כוח שהוא על פני-אדמה, אשר יוכל להגיע ו/או לפגוע ב-"אוביקט המוגן" למשך זמן אשר לא ניתן לחזות את אורכו.

מאפייני אישיות

ממצאים נוספים עולים בעקבות המחקר האמור ויישומים אפשריים. צוות המחקר והפִתוח הישראלי נתבקש למלא שורת שאלונים, בעִלום שם כמובן, כדי לבדוק ולעמוד על רמת המִתְאם של אמצעי המגוּן המתחפר אל מאפייני אישיות ודפוסי התנהגות של קבוצות אוכלוסייה נתונות; מלוי השאלונים נעשה, כאמוּר בעילום שם וללא קשר בין ממלאי השאלון.

מניתוח תוצאות השאלונים עולה כי רוב אנשי המחקר הינם דור שלישי ורביעי ליוצאי קהילות מרכז ומזרח אירופה; ומן המצטיינים ביותר בתחומי התמחותם האקדמית-מחקרית-יישומית, (הפרטים המדויקים נשארו, כמובן, חסויים).

על השאלה: כיצד הגעת לתובנה המנטלית/נפשית/יישומית של אותה "ערכת מיגון מתחפר"? ענה כל משיב בדרכו הוא, כמובן, אבל המושגים: "קוד התנהגות תורשתי"; "דפוס נפשי-גנטי נרכש"; חזרו והופיעו שוב ושוב. במקביל ציינו נותני הפרס לישראל את אופיה האנושי-מתקדם, הומניסטי, נאור של של ערכת המגון החדשנית; אשר אין בה כדי לסכן כהוא-זה את גורם האיום:- הטרוריסט החף מפשע, אלא - ייתכן במידת-מה, את המתחפר עצמו במשך כ-10 עד 15 דקות, עד העלמו מתחת לפני הקרקע; וזה, כמובן, בגדר "סִכון מחושב" ו-"פשרה של אמיצים"!

ממצא מרתק נוסף מן המחקר האמור, עולה בעקבות הנסיון להציע ערכת מיגון דומה ביסודה, לאוכלוסיות שונות בארה"ב, בעיקר בני קהילות היספניות ואפרו/אמריקניות הנמצאות ב-"קו עימות" (סף חיכוך גבוה) עם קהילות ערבו-מוסלמיות. הקבוצות המקומיות דחו, בד"כ על-הסף, את אותה ערכה; ובתשובה לשאלות שונות ענו (כל אחד בדרכו ובסגנונו), כי הם מעדיפים להשתמש בנבוטים, אגרופנים, דוקרנים, בקבוקים שבורים וכל כיוצ"ב. בנוסף אמרו: (כל אחד בדרכו ובסגנונו) שהם יודעים בדיוק היכן נמצאים אותם טרוריסטים; והדרך בין, למשל, A ל-B, שווה באורכה במדויק לדרך בין B, ל-A.

מתקן סודי

בישראל גאים, כמובן, מאוד בשל השבחים הבלתי מסויגים והפרס הכספי הגבוה ביותר - כאמור; אשר הוענק לצוות המחקר היישומי בתחומי מתקן סודי ביותר, באחת מבירות אירופה המערבית (פרטי המיקום המדויק חסויים מסיבות ברורות). עם כל החיסיון המוקפד ועמעום העובדות - לא ניתן היה לכסות על אירוע מדהים במיוחד אשר התרחש בשמי אותה עיר, ובדיוק מעל אותו מתקן שמור (הפרטים חסויים מסב...). אנסה למסור דברים כהוויתם כמיטב יכולתי: בערך בזמן שעלה הנואם הפותח לשאת דברו, (שעת דמדומים/שקיעה - זמן אירופה המערבית), נראה מעל אופק המזרח גוף שמימי כעין כדור אש זוהר או כספינת חלל? גוף זה התקדם במהירות עצומה בשמים, אשר נראו כאחוזי סערת-אש, אל עבר העיר והמתקן השמור ביותר.

אנשי התצפיות הפרושות באזור דווחו כי יכלו לראות בבירור כמראה אדם ניצב בתוך מרכבה של אש רתומה לסוסֵי-אש דוהרים בסערה; וכך נקלט אותו "גוף" גם על מסכי הטלסקופים. ניתן היה לראות בבהירות רבה שהאדם - גֶּבֶר - בעל רעמת שיער וזקן שחורים כזפת, אשר נראו לעיתים כאחוזי-אש - עוטה מעין אדרת שיער. פניו - הביעוּ זעם נורא, ופיו השמיע הברות, או מילים ומשפטים קצובים. אותו רוכב שמימי ומרכבתו הקיפו בסערת-אש דוהרת את שמי העיר והמתקן (הסודי ביותר) ונעלמו בשובל לוהב אל אופק המזרח.

מאליו יובן שכל הגה וצליל אשר "נשמעו" באותה התרחשות שמחוץ לגדר ההגיון - (אנחנו הרי עוסקים במחקר רציני!) - נקלטו היטב במכשירי הקלטה וססמוגרפים רגישים ביותר, אולם איש מבין מומחי המתקן וחוקריו לא הצליח לפענח אפילו הֶגֶה. סרטי הקלטה מגנטיים נשלחו למכוני שפות רבות, בצירוף תצלומי מסכי הטלסקופים, ללא כל תוצאות מניחות את הדעת. תשובה יחידה, בעלת רמת סבירות בינונית, הגיעה מן המכון לשפות שמיות עתיקות, מצוות חוקרים ידועי-שם ומכובדים ביותר, האוניברסיטה העברית - ירושלים.

שנוי במחלוקת

החוקרים המכובדים ביותר מן המכון לשפות שמיות עתיקות, האוניברסיטה העברית - ירושלים; סבורים שהצלילים וההברות הנשמעים בפס הקול שייכים לשפה העברית העתיקה, אשר דוּבְּרה בארץ ישראל בתקופה המכונה - "בית ראשון". הם הצליחו להעלות על הכתב חלק מן הדברים אשר הוקלטו ואולם אין להם שמץ מושג מה כוונת הדברים והקשרם. לתשובת המלומדים, האקדמאים המכובדים מירושלים, צורף הטקסט הכתוב:

---אל --נח-ל---ק י--ש-ון--ויש-חט--שם

--קנא --קנ-אתי---לאד--ני--אלה-י-צב--או-ת---

אנכי המוסר בנאמנות את הדברים

נ.ב. (א) - הדברים הבאים נמסרו לי, תמורת התחייבות בלתי חוזרת לשמירת סודיות מוחלטת בהחלט; מפי אישיות בכירה המעורבת לִפְנַי-ולִפְנִים במתרחש - בין חדרי האקדמיה, המכון לשפות שמיות עתיקות - לבין חוגים מסוימים בירושלים במוסד שנוי במחלוקת, המכונה: ישיבת הרב המרכזי. אותם חוקרי אקדמיה מכובדים ביותר, פנו בצר להם, אל אישיות רבנית בכירה באותו "מוסד". הלה העיף מבט חטוּף בתמליל המדובר; והפנה אותם בגחוך נון-שלנטי לספר מלכים-ב אשר בתנ"ך פרקים - - - (הפרטים נשארו חסויים מסיבות ברורות).

נ.ב. (ב) - שירותי ביטחון-הפנים של מדינת כל-אזרחיה - ישראל - אוסלו - בעצה אחת עם היועמ"ש לממשלה שוקלים הוצאת צו-מעצר מינהלי לשעת חרום, בעל תוקף בלתי מוגבל, כנגד אותה אישיות רבנית בכירה... (הפרטים נשארו חס...).

נ.ב. (ג) -... ... מרחב מוגן מתחת לשֻלחן... הֵבַנְתִּי - גם אם לקח לי זמן!

תאריך:  18/09/2016   |   עודכן:  18/09/2016
איתן אראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-8 לספטמבר חדשות ערוץ 2 פרסמו ראיון שערכה מגישת מהדורת החדשות המרכזית יונית לוי עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון.
18/09/2016  |  נעם רותם  |   מאמרים
ידיעה ב-ynet מספרת שרה"מ פרסם בפייסבוק סרטון שבו טען כי ההתנגדות להימצאות יהודים בגדה, ולמעשה להתנחלויות, היא תמיכה בטיהור אתני. מחלקת המדינה האמריקנית אומרת: "דיברנו על הסרטון עם ממשלת ישראל, השפה הזו בלתי הולמת ולא עוזרת. הרחבת ההתנחלויות מעלה שאלות אמתיות לגבי כוונות ישראל".
18/09/2016  |   יהודה דרורי  |   מאמרים
הסכם בין רוסיה לארצות הברית על הפסקת אש בסוריה, שנכנס לתוקפו ב-12 בספטמבר, הוא פשרה בין שתי מעצמות יריבות בעלות סדר יום שונה. לא בכדי נמשך המאמץ להגיע אליו מספר חודשים והתנהל בשורת פגישות, בכללן זו שהתקיימה בין הנשיאים ברק אובמה ו-ולדימיר פוטין בשולי ועידת ה-G-20 שהתקיימה בסין, וכן פגישות בין שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב. המאמץ לגבש הסכמה לווה בהפעלת לחצים הדדיים קשים. ההכרזה על אודות ההסכם הגיעה לאחר אולטימטום פומבי שהציבה ארצות הברית לרוסיה: קרי הכריז כי "הסבלנות האמריקנית אינה אינסופית". האמריקנים אף הרחיבו בתקופה האחרונה את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל מדיניותה והתנהלותה באוקראינה. מנגד, רוסיה ערכה תרגיל צבאי רחב היקף בגבולה הדרומי - בקרבת הגבול עם נאטו, וכן הרחיבה את פעילותה בים התיכון והעמיקה את הלחץ הצבאי בשטח סוריה. יצוין שאי פרסום פרטי ההסכם נראה כמדיניות מכוונת, שתאפשר לצדדים להציגו כהישג, מבלי שיהיה עליהם להידרש לוויתורים שעשה כל אחד מהם כדי להגיע להסכמה. יש להניח שאי הפרסום נבע גם משיקולים מבצעיים הקשורים לפעילות צבאית משותפת אפשרית.
בראיון לערוץ הכנסת הסבירה ח"כ מועלם שלטעמה נקודת המוצא ביחס לתהליך גירושים צריכה להיות אחריות הורית משותפת ושלאב יש זכות לנהל חיים תקינים עם ילדו. למרות זאת טענה ח"כ מועלם שאסור לבטל את חזקת הגיל הרך שכן, לעמדתה, יש להסתכל על כל מכלול האחריות ההורית הכולל גם את נושא מזונות הילדים, זמני שהות ומי מההורים גידל קודם לפרידה את הילדים. עוד טענה ח"כ מועלם שביטול חזקת הגיל הרך משמעה שכבר בחדר הלידה יפרידו את הילד מאמו והיא מציעה להוריד את גיל החזקה לגיל 4, מאחר שביטולה לא מיטיב עם הילדים. בנוסף היא מצדדת בהקמת ועדה נוספת לקיום דיון מהותי.
18/09/2016  |  גיא רוה  |   מאמרים
על-פי כל סקרי דעת הקהל שנערכו במהלך החודשים מראשית השנה ועד לסקר האחרון, מסתמנת מגמה ברורה ונמשכת של עליה בתמיכה ביאיר לפיד ובנפילה ושקיעה של הרצוג. מגמה זו הגיעה לשיאה בסקר לפני האחרון שלפיו לפיד ו"יש עתיד" עלו מ-11 מנדטים ל-24. ואילו בוז'י והמחנה הציוני ירדו מ-24 מנדטים ל-13 מנדטים. מגמת הנפילה של המחנה הציוני בכל הסקרים.
18/09/2016  |  מתי דוד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il