בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
אם אנו איננו מייחסים חשיבות למורשתנו, כיצד נבקש זאת מאחרים, המשופעים בתעמולה פלשתינית ארסית, המתעלמת אף מהכתוב בספרי האיסלאם?
החלטת הוועד המנהל של אונסקו - ארגון המורשת, המדע והתרבות של האו"ם, לאמץ בישיבתו ב-13.10.16 את היוזמה הפלשתינית לנתק את הקשר בין העם היהודי להר-הבית ולהתעלם מהעובדה שמדובר במקום הקדוש ביותר ליהדות, צריכה לשמש לנו כנורת אזהרה, לגבי הבאות. ההחלטה זכתה מיד לגינויים חריפים בישראל. ראש הממשלה אף הציע לחברי הוועד הפועל של אונסקו לבקר בשער טיטוס ברומא, שם יווכחו בחורבן שהביאו הרומאים בשנת 70 על בית המקדש (ביית אל מקדס בערבית) ובזיזתו, כולל את מנורת שבעת הקנים - סמל העם היהודי; וזאת כ-600 שנים לפני עליית האיסלאם. לאחר החורבן קמו ונבנו מקומות קדושים לנצרות ולאיסלאם, והם זוכים לכבוד ולשמירה במדינת ישראל. אך חשוב שהגויים יכירו במורשתו ההיסטורית של עם ישראל ובקשר להר-הבית ולכותל המערבי. חשוב עוד יותר שאנו נכיר ונעריך את מורשתנו. היו בינינו שזלזלו בחומרת החלטת אונסקו, ולא ראו מקום לגנות אותה. כלומר, זיקתנו ההיסטורית לאתרים לאומיים איננה חשובה. והרי היו ראשי ממשלה שהיו מוכנים לוותר על הר-הבית תמורת הסכם(!) עם הפלשתינים. אם אנו איננו מייחסים חשיבות למורשתנו, כיצד נבקש זאת מאחרים, המשופעים בתעמולה פלשתינית ארסית, המתעלמת אף מהכתוב בספרי האיסלאם? מאבקנו המדיני הוא חיוני, ואנו מצווים להגביר את המודעות במורשתנו, פן ניתפש כמזלזלים בחשיבות צור מחצבתנו, עליו מבוסס הצידוק לישיבתנו בכברת הארץ הקטנה הזו. בדומה לחשיבות הידע לגבי מורשתנו, חשוב מאוד הידע לגבי ההיסטוריה המודרנית שלנו. ב-6.10.16 פרסם הניו-יורק טיימס מאמר מערכת בכותרת "נקודת הרתיחה עם ישראל", בו פורטה תוכנית להסכם בין ישראל לערבים, שכללה את פתרון הסוגיות: ביטחון, ירושלים, גבולות והפליטים הפלשתינים. משום מה, סוגיית היהודים שיצאו ממדינות ערב בחוסר כל והגיעו כפליטים לישראל, נשמטה! הרי הקונגרס האמריקני בהחלטה מ-2008 אישר שסוגית פליטי המזרח התיכון כוללת את הפליטים הפלשתינים וגם את הפליטים היהודים ממדינות ערב. מה הסיבה לאי-איזכור פליטותם של יהודי ערב? בעוד סוגיית הפליטים הפלשתינים משמשת כנשק מרכזי בתעמולה הפלשתינית נגד ישראל, אנו נמנעים מלהעלות על סדר היום העולמי את הצד השני של מטבע פליטי המזרח התיכון: הפליטים היהודיים ממדינות ערב. כפי שלא הדגשנו בתוקף את משמעות הר-הבית לעם ישראל. המצב הותיר את הזירה חופשית לתעמולה הפלשתינית, המתעלמת מנסיבות היסטוריות לחורבן בית המקדש ולטרגדיה של יהודי ערב שהפכו לפליטים ובאו לישראל. אומנם יהודי ערב שיקמו את עצמם בכוחות עצמם והפסיקו להיות פליטים, אך אין זו סיבה להתעלם מהטרגדיה שפקדה אותם ומנישולם מזכויותיהם ומרכושם. הזנחת ההיסטוריה של יהודי ערב וההתעלמות ממורשתם גרמו לטשטוש הטרגדיה שהייתה מנת חלקם ולאי-הצגתה כראוי בעולם. בניגוד אלינו, הפלשתינים הצליחו להציג את הנרטיב שלהם והשיגו אהדה בינלאומית, בדומה לאהדה שזכו לה בהחלטה המופרכת שהתקבלה באונסקו. מדינה המתעלמת מההיסטוריה שלה, העולם יזלזל במורשתה הלאומית והיא תמשיך לסבול מיחס עוין מצד מדינות העולם, שרואות בה כובשת באדמתה ההיסטורית ואשמה בסבלם המתמשך של הפליטים הפלשתינים. ככל שנקדים לתקן את המצב - ייטב.
|
|
הכותב הוא שגריר (בדימוס) ומזרחן
|
|
תאריך:
|
21/10/2016
|
|
|
עודכן:
|
21/10/2016
|
|
צבי גבאי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הירונימוס
|
21/10/16 21:14
|
|
|
|
חבר קיבוץ
|
22/10/16 01:41
|
|
|
|
קורןנאוה טבריה
|
22/10/16 04:59
|
|
|
|
נובל
|
22/10/16 11:08
|
|
|
|
הירונימוס
|
22/10/16 11:25
|
|
|
|
קורןנאוה טבריה
|
22/10/16 04:03
|
|
|
|
הירונימוס
|
22/10/16 10:37
|
|
|
|
שונאי ישראל!
|
22/10/16 08:02
|
|
|
|
יהודי רחום
|
22/10/16 08:16
|
|
|
|
ישראל ציוני
|
22/10/16 10:13
|
|
2
|
|
וינטר הניה
|
21/10/16 21:51
|
|
|
|
כתבה שחוטאת !
|
22/10/16 08:24
|
|
3
|
|
ואונסקו אשם ?????
|
22/10/16 08:10
|
|
|
|
יש קשר למירמה!!!!
|
22/10/16 10:36
|
|
4
|
|
רוצים שנעלם!
|
22/10/16 08:48
|
|
|
|
הירונימוס
|
22/10/16 10:44
|
|
|
|
גמרת בי"ס עממי?
|
22/10/16 11:01
|
|
|
|
הירונימוס
|
22/10/16 11:19
|
|
|
|
יש פה ליצן.!
|
22/10/16 11:35
|
|
|
|
הירונימוס
|
22/10/16 13:38
|
|
|
|
sbaruch48@gmail.com
|
22/10/16 20:25
|
|
|
|
הירונימוס
|
23/10/16 10:36
|
|
5
|
|
מארק
|
23/10/16 00:16
|
|
6
|
|
מזי
|
27/10/16 04:20
|
|
|
|
דובי1
|
27/10/16 10:16
|
|
"זוהי בחירה בין גנבת לבין משוגע", אמר לי חבר ישראלי-אמריקני, המתגורר בניו-יורק מזה כ-40 שנה. הגדרה אולי קצת קיצונית, אבל בעיקרו של דבר - קולעת: הילרי קלינטון בעלת ההתנהגות הבעייתית והעבר מעורר השאלות, מול דונלד טראמפ בעל האופי הבלתי-צפוי ושיקול הדעת הלקוי.
|
|
|
בברכת יעקב נאמר: ויקרא יעקב אל בניו ויאמר האספו ואגידה לכם את אשר יקרא (יקרה) אתכם באחרית הימים.( בראשית מט א) ואילו משה אמר בטרם החזיר נשמתו לבורא אמר: וזאת הברכה אשר ברך משה איש האלוהים את בני ישראל לפני מותו (לג א). זה מנהג שנשתרש בעם ישראל כשהאב על ערש דוי ועדיין יכול לברך מברך את ילדיו בדברים שהם יותר עצות טובות להם שבהם התנסה האב בחייו ומהם למד את הטוב והמועיל להצלחת ילדיו ושלא יעשו את הטעויות שהוא עשה ובגללם נפגע. או להפך אומר להם דברים שהביאו לאב טובה ורחה ושמחה וששון. כאן משה לא התכון כיעקב לגלות לישראל מה יקרה להם באחרית הימים. כי אם אכן יודע משה מה יהיה באחרית הימים, כי הדבר יכול לגרום לכך שיתנו יהבם על הנאמר ולא יעשו את אשר יכולים לעשות. לכן משבקש יעקב לגלות לבניו את אשר יקרה אותם באחרית הימים נסתלקה שכינה ממנו. ואילו משה בברכתו לצאצאי יעקב כאשר גם משה איננו חוסך שבטו מישראל בעיקר בפרק האחרון שבברכה במנותואת חטאי ישראל. לכן אמר לצאצאי ראובן: יחי ראובן ואל ימת ויהי מְתָיו מספר. (אנשים ספורים) ליהודה שחטא בתמר כלתו עליו ניתן לומר מודה ועוזב ירוחם למשה, ףאמר לצאצאי יהודה ואל עמו תביאנו ידיו רב לו ועזר מצריו, כלומר כלומר ינצח במלחמותיו ויחזור בשלום לעמו וכפי שמבואר נכרך שמעון שבט יהודה שנאמר: מחבל בני יהודה נחלת בני שמעון (יהשוע יט ט).
|
|
|
חג הסוכות, זה ידוע, עניינו אחדות ישראל. החל מהסוכה שעצם ההימצאות בה נחשבת למצווה ולא משנה אם מדובר בצדיק גדול או ביהודי פשוט, ועד ארבעת המינים המייצגים יהודים במדרגות רוחניות שונות ואף רחוקות זו מזו, ורק בהינטלם יחד מתקיימת המצווה. ככלל, בביטוי האחדות יש עדיפות למצוות הסוכה על פני ארבעת המינים, שכן ארבעת המינים אומנם מצורפים ושלושה מהם אף אגודים יחד כתנאי לקיום המצווה, אבל עדיין מדובר בארבעה טיפוסים שונים, ארבע מדרגות רוחניות. האתרוג, בטעמו וריחו הטובים, מייצג את העוסקים בתורה ומצוות. הלולב שיש לו טעם טוב מייצג את לומדי התורה. ההדס בריחו הטוב מייצג את העוסקים במצוות והערבה בלי ריח ובלי טעם.
|
|
|
את מי הייתי רוצה לארח בסוכה, לשיחה על סוגיות שמציקות לי? כמה דמויות מן העבר הרחוק והקרוב, שעם כל אחת מהן הייתי שמח מאוד לברר הן שאלות רוחב והן שאלות נקודתיות
|
|
|
מסופר, לפני סיפור סדום ועמורה עת אברהם אבינו שאל את הקדוש ברוך הוא "האף תספה צדיק עם רשע?", על הכנסת האורחים של אברהם.
|
|
|
|