|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
גולדבלט. מתנהל ומאיים באופן נכלולי [צילום: תמר מצפי] רובינסון. ממשיך להתגורר באחוזת פאר [צילום: תמר מצפי]

כך מסכנים את כספי הנושים בתיק מילומור

ברדיצ'ב וגולדבלט נטלו הלוואה בשוק <br>האפור במקום למכור אחוזת רובינסון

הנאמן לחברת מילומור ובא-כוחו נטלו הלוואה מאיש השוק האפור רון יאיר פלד בסכום של 36 מיליון ש"ח, בתנאים דרקוניים, למימון פרויקט המרכז המסחרי בבית שמש, וזאת במקום להעמיד למכירה את הבטוחה הקיימת - אחוזתו של רובינסון, ששוויה נאמד ביותר מ-15 מיליון דולר גולדבלט וברדיצ'ב משתפים פעולה עם רובינסון, לתועלתם האישית במקביל הם מטעים את בית המשפט ומשקרים לנושים
29/10/2016  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
השופט ברנר. חותמת גומי? [צילום: בוצ'צ'ו]

ברדיצ'ב וגולדבלט מתעשרים ע"ח הנושים
יואב יצחק
במקום לפעול להשבת הכספים לנושים בתיק מילומור (פרדי רובינסון) מוקדם ככל האפשר, פועלים רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדבלט למשוך זמן וכספים לעצמם * במקום למכור את פרויקט "המרכז המסחרי" בבית שמש, הם בוחרים במסלול של השבחה, ייזום ובנייה שיימשכו שנים רבות * וכל זאת הם מבקשים לבצע במימון חוץ בנקאי מגורם בעייתי הפעיל בשוק האפור שבמקרה הטוב יותיר פירורים לנושים
לרשימה המלאה

ברדיצ'ב וגולדבלט מסתירים מהנושים
יואב יצחק
הנאמן בתיק מילומור ובא-כוחו עו"ד שולי גולדבלט מסתירים מידע מהנושים * בפועל הם סייעו לאיש העסקים פרדי רובינסון להמשיך במעלליו ואף שיתפו פעולה באופן מפוקפק עם איש השוק האפור שלי נרקיס * למרות החובות הגדולים, ממשיך רובינסון להתגורר בבית מידות בתל ברוך ששוויו נאמד בכ-15 מיליון דולר
לרשימה המלאה

בנק הפועלים מחק לרובינסון חוב בסך 350 מיליון ש"ח - אחוזתו טרם מומשה
יואב יצחק
פרדי רובינסון מתגורר יחד עם רעייתו באחוזת ענק מפוארת ששוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר (שלוש קומות, 1,199 שטח בנוי) * למרות שהאחוזה יועדה למכירה לשם פירעון חלק מהחובות, נמשכת הסחבת שהחלה ב-2008 * הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדבלט מהתלים בבנק וביתר הנושים
לרשימה המלאה

הביקורת של אורנשטיין
עו"ד שלום גולדבלט נתפס יותר מפעם אחת בפעילות תוך ניגוד עניינים. באחד המקרים הוא הצליח להתמנות לנאמן זמני בתיק צ. לנדאו, מבלי שגילה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוא נתון במצב של ניגוד עניינים. גולדבלט הסתיר מידע מבית המשפט גם לאחר שהתגלה כי משרדו מייצג אישית את אחד מבעליה של החברה וכן נושים של החברה.

"הנאמנים הזמניים נמנעו מלמסור תצהיר ניגוד עניינים במסגרת בקשת הקפאת ההליכים", כתב השופט איתן אורנשטיין בהחלטתו נגד גולדבלט ונגד הנאמן השני, עו"ד חגי אולמן. אורנשטיין מתח ביקורת חריפה על התנהלותם של השניים - החל מאי הגשת התצהיר, ודרך הגילוי החלקי בדיון הקפאת ההליכים ולאחריו. "משכך", הוא הדגיש, "הזיקה שלהם או של משרדיהם לחברה, לפעילותה ולנושיה, התבררה טיפין טיפין ולנוכח הטענות בדבר ניגוד עניינים". אורנשטיין הוסיף: "התברר שהנאמנים לא נתנו תשובות שלמות ומפורטות בעת שנשאלו על-ידי באשר לזיקה אפשרית לחברה ולנושיה, והמידע נמסר בשלבים. בתחילה היה זה במהלך הדיון, לאחר מכן בהודעה הנאמנים הזמניים שניתנה סמוך לתום הדיון ועוד בטרם החלטה, ולבסוף בתצהירים שהוגשו כמתחייב מההחלטה".

אופן התנהלותו של עו"ד גולדבלט מעלה חשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט, דבר המהווה עבירה פלילית. לכן מוזר: כיצד שופטים מסוימים עדיין משמשים כ'חותמת גומי' לעורך דין נכלולי שכזה - כזה ראה וקדש, כביכול, המגיש לאישור בית המשפט "פסיקתאות" ו"בקשות".

ביום 01.10.2016 חשפנו כאן כיצד הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ובא-כוחו עו"ד שלום גולדבלט מוליכים שולל את הנושים בתיק מילומור-רסידו (ופרדי רובינסון) ואת בית המשפט. כתבנו, כי במקום לפעול להשבת הכספים לנושים מוקדם ככל שניתן, פועלים ברדיצ'ב וגולדבלט, שקיבלו לידיהם את תיק מילומור ב-2008 (!!!), בדרכי עורמה ותחבולה; במקום למכור את פרויקט "המרכז המסחרי" בבית שמש, המוחזק על-ידי חברת מצפה בית שמש בע"מ, ולהקצות את התמורה לפרעון חלק מהחובות לנושים, הם בוחרים בנטילת הלוואה בסכום של 36 מיליון ש"ח, בתנאים דרקוניים, מאיש השוק האפור רון יאיר פלד. הכספים נועדו לגישתם למימון מסלול של השבחה, ייזום ובנייה, שיימשכו קרוב לוודאי במשך שנים רבות.

אופן פעילותם הקלוקל מבטיח שהם יוכלו להמשיך ולהישאר בתפקידם ולמשוך לעצמם שכר טירחה בהיקף של מיליונים. כרגיל. וכל זאת כאמור במימון חוץ בנקאי מגורם בעייתי הפעיל בשוק האפור (רון יאיר פלד), שהסכים להעמיד הלוואה לתיק הפירוק, מה שמסכן את האינטרסים של הנושים. שכן ברי, גם אם יוותרו רווחים לחלוקה, לאחר תשלומי הריבית לאיש השוק האפור, שבעברו לקה גם באירועים פליליים, לא יהנו מהם הנושים.

גולדבלט וברדיצ'ב בחרו להוביל מהלך של נטילת כספים בשוק האפור, מידיו של רון יאיר פלד, בסכום כולל של 36 מיליון ש"ח (מעט פחות מ-10 מיליון דולר), במקום להציע למכירה את אחוזתו של פרדי רובינסון בשכונת תל ברוך בתל אביב - שהוכרזה בעבר כבטוחה לסילוק החובות לנושים - ששוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר לפחות. גם בנק הפועלים נמנע עד עתה מהעמדת האחוזה למכירה, למרות זכאותו המשפטית לכך. נודע, כי בעקבות החשיפות ב-News1 שוקלים עתה בבנק ברצינות לפעול למכירת האחוזה, וזאת אחרי שמחקו למילומור (רובינסון ערב אישית לכל התחייבויות מילומור) חובות בהיקף כספי של יותר מ-350 מיליון ש"ח.

שודדים את קופת הנושים

גולדבלט וברדיצ'ב משתפים פעולה באופן אישי עם רובינסון, שהורשע בעבירות פליליות בגין מעשי מרמה בהיקף 40 מיליון שקל כאשר שימש כיו"ר חברת שחר המילניום בעודה בשליטתו, ונגזר עליו על-ידי השופט חאלד כבוב עונש מאסר של 15 חודשים בפועל. בתמורה הם נהנים מחופש פעולה, לתועלתם הפרטית. גולדבלט וברדיצ'ב איפשרו לרובינסון להוציא כספים מהמחצבה ברומניה (שאף היא חלק מנכסי קבוצת מילומור) לבנו, כלתו וגם לרעייתו של רובינסון, תמורת העסקתם לכאורה בעסקי המחצבה, דבר שמבטיח שתיקה מצידו גם אם ימשיכו השניים לשדוד את קופת הנושים.

עו"ד גולדבלט (השותף במשרד גולדבלט גינדס יריב - עורכי דין), ורו"ח ברדיצ'ב, ניצלו חלל ריק שנוצר בבית המשפט: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, שבידיו מופקד תיק מילומור, הפך בפועל לחותמת גומי. ביום 02.04.15 קיבל השופט לידיו בקשה לאישור הסכם ההלוואה, שאותה אישר ביום 22.04.15. ביום 30.04.15 ולאחר שהתקבלה הבהרה חתם בית המשפט על פסיקתא שאישרה את הסכם ההלוואה. בעקבות דרישה מצד חברת שופרסל להבהרות נוספות, הוגשה פסיקתא נוספת ומעודכנת לחתימתו של השופט ברנר, אליה צורף גם ההסכם הדרקוני. וזו אושרה תוך זמן קצר.

השופט ברנר נמנע מלקרוא לסדר את הנאמן ובא-כוחו, למרות המידע שהובא בפניו והשאלות שהוצגו מצד News1 באשר לכזבים קודמים מצד ברדיצ'ב וגולדבלט, ועל-ניסיונו הקודם נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, עם נכלוליותו של עו"ד גולדבלט שפעל תוך ניגוד עניינים חמור בתיק צ. לנדאו (ראו מסגרת). ברנר איפשר לנאמן ובא-כוחו לעשות ככל העולה על רוחם, באין מפריע, למרות שהתברר שוב ושוב שהם הסתירו מידע מהנושים ומבית המשפט, וכי במקום לפעול במהירות לסיום תיק מילומור, הם מתמקדים בביצוע פעולות שתכליתן להביא להתעשרותם על-חשבון הנושים, כמובן. בכל הכבוד, לא צריך כלכלן גדול כדי להבין כי לא עסקינן ב"השבחה" שנועדה להשיא תשואה לנושים, אלא בגלגולים וירטואליים שנועדו להעשיר את הנאמן ובא-כוחו.

הלוואה בתנאים דרקוניים


בפרסום האמור לעיל חשפנו כי בפנייתם המקורית לבית המשפט נמנעו גולדבלט וברדיצ'ב מלדווח לבית המשפט ו/או לנושים את התנאים המלאים עליהם התחייבו במסגרת ההלוואה. ולא בכדי. מתברר, כי הסכם ההלוואה אכן מעיד על התנאים הדרקוניים להם הסכימו ברדיצ'ב וגולדבלט:

1) ההלוואה - ההלוואה הינה בסך 36 מיליון ש"ח לפירעון תוך 18 חודשים;

2) תנאי הריבית - הריבית השנתית על ההלוואה תהא 12%; בנוסף תשלם החברה 0.5% עמלה בגין בדיקת נאותות (180,000 ש"ח); 0.75% עמלת ניהול שנתית; וכן מע"מ בגין רכיבי הריבית; ובנוסף ריבית פיגורים בשיעור 2.5% מיתרת ההלוואה שלא תסולק במועד;

3) בטחונות - פרויקט המרכז המסחרי ישועבד כולו, על-נכסיו השוטפים, לטובת המלווה. כמו-כן ישועבדו מניות רסידו פיבי בע"מ, בשיעבוד שוטף, וכן נכסיה של חברה זו;

4) אישור בית המשפט - הסכם ההלוואה יובא לאישור בית המשפט, כפי שאכן בוצע. אישור בית המשפט מעניק לאיש השוק האפור עדיפות על-פני כל נושה אחר;

5) אירועים חריגים - על-פי הסכם ההלוואה, נקבע תנאי דרקוני, שלפיו רון יאיר פלד יוכל לשים ידו על הנכסים, במקרה שייפתח נגד החברה תיק הוצאה לפועל ו/או שיוטלו עיקולים שלא יסולקו תוך 30 ימים. ברי, כי תנאי זה עלול לגרום לחברה ולנושיה נזק עצום, אם וכאשר יהא ולו ספק קטן אחד שיפנה לבית המשפט.

התנאים הנקובים לעיל מלמדים, כי גם אם יושגו מטרותיו של הנאמן, וגם אם יצליח להשיג רווח יזמי בשיעור של 25%-10%, במקרה הטוב, הרי שרווח זה יעוף לאיש השוק האפור. הנושים, שבשמם נוטלים הנאמן ובא-כוחו סיכונים נוספים, לא יהנו מתמורה כנגד הסיכנים החדשים.

האיומים המצחיקים של גולדבלט


מאז החתימה על הסכם ההלוואה (מאי 2015) ועד אוקטובר 2016 חלפו 17 חודשים. נזכור נא: ההסכם נועד בעיקרו לממן את פרויקט המרכז המסחרי, ולאפשר מכירת נכסים בו בהיקף של יותר מ-117 מיליון ש"ח. הנאמן רו"ח ברדיצ'ב ובא-כוחו עו"ד גולדבלט טרם מסרו דיווחים לנושים ו/או לבית המשפט: מה גורלו של ההסכם - האם סכומי כסף כל-שהם התקבלו, והאם אכן הוקם הפרויקט והכספים זרמו, כפי שהבטיחו; והאם הנושים ייראו בקרוב בחזרה את כספם שתקוע מ-2008. עו"ד גולדבלט נמנע ממסירת תגובה ל-News1, ולו לחלק מהשאלות הנ"ל. במקום זאת הוא פצח כהרגלו, נגד הח"מ, באיומים מצחיקים ובהאשמות הזויות.

תאריך:  29/10/2016   |   עודכן:  01/11/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברדיצ'ב וגולדבלט נטלו הלוואה בשוק האפור במקום למכור אחוזת רובינסון
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
29/10/16 13:26
2
נהנה לקרוא
29/10/16 15:41
3
החותמת
29/10/16 18:05
 
א. ב. גימל
11/11/16 21:08
4
מעניין...
29/10/16 20:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שבו פורסם כי העיתונאי הבכיר ארי שביט הואשם על-ידי עיתונאית אמריקנית בהטרדה מינית שלה, מעניין מאוד לראות מהי עמדתו של הפרשן ארי שביט על הנושא הזה בדיוק.
28/10/2016  |  איציק וולף  |   כתבות
במשך שנים רבות העתיק וסילי מיטרוקין, בכיר בקג"ב, מסמכים סודיים של הארגון. לאחר עריקתו למערב בשנת 1992, נחשפו סוכנויות מודיעין רבות לעומק החדירה הסובייטית למדינותיהם. רונן ברגמן, שקיבל גישה למסמכים, חושף בידיעות אחרונות (יום ו', 28.10.16) רשימה של אישים שלפי המסמכים פעלו כסוכנים בישראל. הרשימה כוללת חברי כנסת, מהנדסים, אנשי מודיעין ואפשרות גם לבכיר באגף ריגול נגדי בשב"כ.
28/10/2016  |  אריאל י. לוין  |   כתבות
קבוצת אורתם-סהר, שנקלעה לקשיים ולפרסום רב שלא בטובתה, חייבת – גם חובות ישירים, גם הלוואות לפירעון וגם ערבויות – 980 מיליון שקל. רוב החובות הם לבעלי אג"ח ולבנקים. אבל מאחורי הנושים הגדולים עומדת שורה של נושים בינוניים וקטנים, העלולים להפסיד כסף רב.
28/10/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
"המסמך החושפני ביותר עד כה על הפעולות שלא למטרות רווח, הפעולות העסקיות, הפעולות הרשמיות והפעולות הפוליטיות סביב ביל קלינטון וכמה מיועציו הבכירים" - מכנה (27.10.16) האתר Politico מזכר שחשף וויקיליקס.
28/10/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
ההון האנושי הוא המשאב החשוב והמרכזי ביותר שיש להשקיע ולטפח בארגון ומכאן שהנעת עובדים בצורה מיטבית הינה ליבת עיסוקו של המנהל. מדובר במכלול נרחב של עיסוקים, שיביאו להגדלת אפקטיביות העובד, הגדלת שביעות רצונו מהעבודה וחיזוק תחושת השייכות וההזדהות עם הארגון. אחת השאלות החשובות ששואלים את עצמם מנהלים היא כיצד לפתח ולשמר מוטיבציה לאורך זמן בקרב עובדים על-מנת שיפעלו באופן מיטבי להשגת היעדים האישיים והארגוניים.
27/10/2016  |  אמיר בניזרי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il