|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
ניסים גוזלן. יחסי שוחד עם רובינסון רובינסון. הוציא כספים במרמה [תמר מצפי]

חקירה סמויה במשטרה נגד בכירים <br>במועצת באר יעקב ופרדי רובינסון

בשלב זה מתבצע איסוף מידע ממקורות שונים על-פי החשד, בכירים במועצת באר יעקב, ובהם ראש המועצה ניסים גוזלן, נתנו ידם להוצאת עשרות מיליוני ש"ח שלא כדין לחברת מילומור שבשליטת פרדי רובינסון חלק מהכספים הועברו ישירות לחברת אשראים אמינים בע"מ (הפועלת בשוק האפור) והוברחו בפועל מהנושים של מילומור לאחר שזו נקלעה לקשיים הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ובא-כוחו עו"ד שלום גולדבלט מסתירים מידע על עבירות פליליות שביצע רובינסון
05/11/2016  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   משמר המשפט   |   תגובות
עו"ד גולדבלט. מטייח עבירות שביצע רובינסון [צילום: תמר מצפי]

אורי גורן. הבורר בין הצדדים

חשיפה: חשד לשחיתות בבאר יעקב
איציק וולף
טיוטת דוח רואי חשבון שהוזמן על-ידי משרד הפנים ואשר הוגש במאי 2013 שנחשפת ב-News1 מציגה שורת עבירות חמורות הנוגעות לרישום ולהימנעות מרישום כספים במועצה המקומית באר יעקב * החוזה עם חברת מילומור שהופקדה על עבודות הפיתוח נעשה ללא מכרז * עורך הדין שהופקד על גביית היטלי הפיתוח לא ניהל רישום ומעקב, גבה שכר טירחה שהועלם מהדוחות ושכר טירחה עבור תשלומים שלא נכנסו לחשבון המועצה * כתבה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

"החשד: אי-סדרים כספיים של ממש"
איציק וולף
בדיקת רואי חשבון שהוזמנה על-ידי משרד הפנים חשפה שיטת רישום הוצאות הנראית כרישום כוזב * תשלומים בוצעו לספקים ללא חשבוניות ומבלי שהרישום בוצע בחשבון הספק אלא בחשבון מקביל * ב-31 בדצמבר בכל שנה מתבצע רישום מרוכז של הוצאות על סמך התשלומים בפועל * בשנת 2011 לבדה שילמה המועצה 3,910,379 שקלים ללא חשבוניות * ניסים גוזלן: כל הליקויים תוקנו * כתבה שנייה בסדרה
לרשימה המלאה

ברדיצ'ב וגולדבלט נטלו הלוואה בשוק האפור במקום למכור אחוזת רובינסון
יואב יצחק
הנאמן לחברת מילומור ובא-כוחו נטלו הלוואה מאיש השוק האפור רון יאיר פלד בסכום של 36 מיליון ש"ח, בתנאים דרקוניים, למימון פרויקט המרכז המסחרי בבית שמש, וזאת במקום להעמיד למכירה את הבטוחה הקיימת - אחוזתו של רובינסון, ששוויה נאמד ביותר מ-15 מיליון דולר * גולדבלט וברדיצ'ב משתפים פעולה עם רובינסון, לתועלתם האישית * במקביל הם מטעים את בית המשפט ומשקרים לנושים
לרשימה המלאה

בנק הפועלים מחק לרובינסון חוב בסך 350 מיליון ש"ח - אחוזתו טרם מומשה
יואב יצחק
פרדי רובינסון מתגורר יחד עם רעייתו באחוזת ענק מפוארת ששוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר (שלוש קומות, 1,199 שטח בנוי) * למרות שהאחוזה יועדה למכירה לשם פירעון חלק מהחובות, נמשכת הסחבת שהחלה ב-2008 * הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדבלט מהתלים בבנק וביתר הנושים
לרשימה המלאה

רובינסון הוציא במרמה כספים ממילומור ושיבש הליכי חקירה
יואב יצחק
משפטו של רובינסון התנהל "מתחת לרדאר" של כלי התקשורת * בכתב האישום נגדו הוא מואשם בהוצאת 35 מיליון ש"ח לשימושו האישי במרמה ובתחבולה מחברת מילומור בטרם קרסה * רובינסון עלול להישלח לכלא אם אכן יורשע * פרקליטי רובינסון: לא נלקחו כספים לכיסו הפרטי
לרשימה המלאה

היחידה הארצית לחקירות הונאה מנהלת חקירה סמויה במשך כמה חודשים נגד בכירים במועצת באר יעקב, ובהם נגד ראש המועצה ניסים גוזלן, בחשד להוצאת כספים שלא כדין לגורמים שונים, ובהם לקבוצת מילומור שבשליטת פרדי רובינסון. על-פי החשד, עשרות מיליוני ש"ח הוצאו במרמה ובתחבולה מקופת מועצת באר יעקב, תוך ניגוד עניינים ואף תוך קיומם של יחסי שוחד בין הצדדים. בפרשה זו מעורבים לעומקה גם הנאמן להסדר מילומור, רו"ח חן ברדיצ'ב, ובא-כוחו, עו"ד שלום גולדבלט.

ברדיצ'ב וגולדבלט נתנו ידם, בנוסף, להסתרת מידע הן מבית המשפט והן מהנושים, וכן להברחת כספים ו/או העדפת נושים בתיק מילומור. התנהלותם המופקרת של השניים, לרבות האינטרסים האישיים הפסולים מכוחם הם פועלים, נחשפה ב-News1 בסדרה של כתבות.

במוקד החקירה: ראש המועצה ניסים גוזלן, וחברו האישי פרדי רובינסון, שנתון בפועל במצב של פשיטת רגל; עו"ד משה פלדמן, שקיבל באופן תמוה כ-17 מיליון ש"ח; עו"ד משה פלדמן, שפעל גם מטעמו של רובינסון; מידע בעייתי הועבר גם בדבר חלקם של ברדיצ'ב וגולדבלט בהסתרת המידע המפליל נגד הצדדים, ובדבר ניסיונם להכשיר את חלק מהמידע, כפי שנבהר בהמשך.

ל-News1 נודע, כי מספר גורמים במועצת באר-יעקב כבר תושאלו ו/או שמסרו מיוזמתם מידע מפליל. במקביל ביצעו חוקרי המשטרה פעולות כדי לקבל את המידע הרלוונטי באותן פרשות בהן מדובר.

החקירה מתנהלת, בשלב זה, באופן סמוי. קציני האיסוף של יחידת המודיעין המשטרתית, ששמותיהם מצויים בידי הח"מ, קיבלו מידע רב בשורה של נושאים בהם עלה חשד לעבירות פליליות חמורות. המידע הרב, שחלקו הגיע ל-News1, מצביע על התנהלות מופקרת ומושחתת בכספי ציבור, שנזקה עצום: מאות משפחות ששילמו ממיטב כספן לרכישת דירות, לא קיבלו את התמורה המלאה. הכספים הוצאו על-ידי המועצה, משיקולים שונים ומשונים, בדרך עקלקלה ומושחתת למילומור ו/או לגורמים עליהם הורה רובינסון, ובפועל בוצעו רק חלק מעבודות הפיתוח.

החשב המלווה התריע

החשדות החמורים נגד מילומור הוצפו גם ב"ישיבת התחשבנות" שהתקיימה בין הצדדים ביום 24.07.13, שבה נוכח החשב המלווה של מועצת באר יעקב, זאב רקנאטי, שמונה נוכח מצבה הרעוע של המועצה. הדיון התקיים נוכח דרישת מילומור לקבל עוד ועוד כספים, ונוכח דרישת החשב המלווה ובכירים במועצה: לכפות על מילומור לקיים חלקה בהסכם ולהשלים את עבודות הפיתוח עליהם התחייבה ובגינם קיבלה כספים.

בפגישה השתתפו נוסף לרקנאטי: רו"ח ברדיצ'ב, המשמש נאמן להסדר קבוצת מילומור; אילן צרפתי, סמנכ"ל כספים בקבוצת מילומור; מרים כהן, רו"ח מועצת באר יעקב; וקובי שטרית, גזבר המועצה. חלק מהמידע המעלה חשדות לפלילים הוצג במעמד הצדדים:

  • החשב המלווה זאב רקנאטי: "בוצעו דברים רבים שנעשו על-ידי המועצה שאינם בהתאם לכללי מינהל תקינים"; "כרגע החומר מועבר ליועצים משפטיים שבודקים". באותו מעמד הודיע רקנאטי - נוכח מידע חמור שהובא לידיעתו - על החלטתו להפסיק לאלתר את ההתקשרות עם עו"ד משה פלדמן. "מחר יצא מסמך הפרת הסכם למושיק פלדמן", אמר, "אני לא רוצה אותו בתב"ע 1517".

  • רו"ח של המועצה, מרים כהן: "ישנן העברות כספים ללא חשבוניות מס". במילים ספורות אלה ביטאה רו"ח כהן את עומק השחיתות וההפקרות - כספי ציבור שולמו שלא כדין, ובניגוד לכללי מינהל תקינים אלמנטריים.

"המסלקה" של רובינסון

ל-News1 נודע, כי זמן קצר לאחר שמילומור נקלעה לסחרור כלכלי ולחדלות פירעון בפועל, ונושיה - ובהם בנק הפועלים, כבר הציגו דרישות לקבלת כספם, פעל רובינסון יחד עם גוזלן להברחת הכספים מהנושים: עשרות מיליוני ש"ח שולמו מקופת העירייה ישירות לחברת אשראים אמינים בע"מ, הפועלת במסגרת השוק האפור למתן אשראי חוץ-בנקאי, ואלה שימשו לכיסוי חובות ותשלומים של קבוצת מילומור ו/או כ"מסלקה" שסייעה לרובינסון לפרוע חובות פרטיים.

העברת הכספים בדרך המופקרת התנהלה גם לאחר שמונה על-ידי בית המשפט נאמן לקבוצת מילומור (שכוללת את לור"ם-לנדקו ואת רסידו). ואולם למרות זאת, הנאמן חן ברדיצ'ב ובא-כוחו עו"ד שלום גולדבלט הסתירו את המידע הן מהנושים והן מבית המשפט, ונתנו ידם בפועל להברחת כספים ו/או להעדפת נושים.

בוררות בעייתית

ל-News1 נודע עוד, כי בהתאם להסכמות מצד רובינסון וגוזלן, ובתמיכת ברדיצ'ב וגולדבלט, התקיימה באותה תקופה בוררות בין מילומור לבין מועצת באר-יעקב. על-פי עדות שהובאו בפני הח"מ, באמצעות טקטיקה זו ניסו הצדדים "להכשיר" ו/או "לקבור" את המידע הפלילי שכבר התגלה, תוך ניצול מעמדו הרם של נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, השופט (בדימ.) אורי גורן, בפניו נדונה הבוררות.

הגזבר שהתריע, פוטר

המידע על ההתנהלות המופקרת הועבר בחלקו לרות יוסף, הממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים. במכתב מיום 06.11.12 ששיגר אליה גזבר המועצה, רו"ח קובי שטרית, הוא התריע כי המועצה חתומה על שורה של הסכמים מיוני 2004 עם חברת מילומור לפיתוח תב"עות 1518, 1492 ו-1517.

שטרית טען במכתבו, כי ההסכמים לקויים ונפלו בהם פגמים מהותיים: לא נערך מכרז לבחירת קבלן הפיתוח, למרות שעלות הפיתוח צפויה להסתכם במאות מיליוני ש"ח; ההסכם לא אושר בחתימתו של עו"ד/יועץ משפטי של המועצה; ההתקשרות על מילומור לא הופסקה ב-2008 על-אף שמילומור נקלעה להקפאת הליכים ומונה לה נאמן; העברת הכספים שבוצעה בפועל לא הותנתה בהתקדמות עבודות הפיתוח; לא נתקבלו ערבויות ביצוע מהקבלן, ועוד. שטרית ביקש מרות יוסף להכריז כי ההסכמים אינם תקפים וכי המועצה אינה מחויבת לפעול על-פיהם, והוא, כגזבר, אינו מחויב לבצע בגינם העברות כספים.

במקביל למכתבו דלעיל פעל שטרית, מכוח תפקידו, כדי למנוע העברת כספים למילומור. שטרית העלה חשדות חמורים נגד בכירים בעירייה, ובהם נגד גוזלן, לפיהם מערכת היחסים עם רובינסון מעלה חשד לפעילות תוך ניגוד עניינים. עקב-כך, תוך זמן קצר מצא עצמו שטרית בעין הסערה, עד כדי פיטוריו מתפקידו. באותה תקופה הועלו גם על-ידי גורמים נוספים טענות קשות נגד גוזלן, לפיהן הוא מקיים יחסי שוחד ממשיים עם רובינסון. עדות בכיר לשעבר על שוחד בהיקף של מאות אלפי דולרים, במזומנים, שאומנם לא הוכחה, הועלתה בפני הח"מ. טענות אלה לא נבדקו ולא נחקרו עד כה כדבעי. חוקרי יאח"ה יידרשו, קרוב לוודאי, לחקור גם טענות אלה, שמא יש ממש בעדות המפלילה שהושמעה על-ידי גורם בכיר. גוזלן הכחיש מכל וכל את כל החשדות נגדו, וטען כי לא קיבל מאומה וכי אותו גורם בכיר ידוע כאיש הזוי.

האיומים של עו"ד גולדבלט

רו"ח קובי שטרית פעל גם ב-2014 לחשיפת המידע המפליל נגד כל הצדדים המעורבים. הדבר הובא לידיעתם של ברדיצ'ב ושל גולדבלט, ובתגובה שוגר אליו מכתב מיום 21.03.14, ובו הוא אויים-נדרש: לחזור בו מכל אמירותיו; להודיע כי כל טענותיו היו שיקריות; ולשלשל לידיו של גולדבלט סכום צנוע בסך 500 אלף ש"ח, כפיצוי. כמו-כן הודע לשטרית, כי "אין בסכום זה כדי להוות תשלום עבור מכלול הנזקים שנגרמו למרשיי נוכח התנהלותך המפורטת לעיל".

במכתבו המחזיק שלושה עמודים צפופים גוללו ברדיצ'ב-גולדבלט את עמדתם באשר לאופן התנהלותם המוצדקת, לגישתם, במסגרת חברות לנדקו בע"מ (לור"ם לשעבר) וקבוצת מילומור (בהסדר נושים). לטענתם, כל שנעשה - נעשה כדין, הן כדי להציל את כספם של נושי מילומור, והן כדי להבטיח את ביצוע העבודות עליהם התחייבה מילומור כלפי מעצת באר-יעקב.

מיותר כמעט לציין: מכתבם המאיים של ברדיצ'ב-גולדבלט נותר בלא מעשה. הם לא הגישו תביעה - חזקה עליהם שהם יודעים היטב מדוע נמנעו מהגשת תביעה - וכמובן שלא הצליחו לשתק את רו"ח שטרית, שגם עתה עומד על דעתו: בוצעו עבירות פליליות שאותן יש לחקור. הוצאו כספים במרמה ובתחבולה, בידיעת הנאמן ובא-כוחו.

איומיו של גולדבלט שאותם הוא מנסה להציג במכתבו כתגובה-דרישה מצד מי שרואה עצמו נפגע מדבריו של שטרית, עולים בפועל כדי ניסיון להפחיד ולהטריד עד מרכזי, בפרשה המתגלגלת הנ"ל. סוגיה זו עלולה לעלות כדי שיבוש הליכי חקירה ומשפט.


תגובת עו"ד גולדבלט

עו"ד גולדבלט מסר לח"מ את התגובה שלהלן:

"בניגוד לדבריך, לא ידוע לנאמן ו/או לי על כל הברחת נכסים, לא באמצעות חברת אשראים אמינים ולא בכלל. למיטב ידיעתנו, אשראים אמינים הינה חברה בורסאית העוסקת בניכיון שיקים על-פי דין. לכן וממילא אין שחר לאמירה שטייחנו או מירקנו את מעשיו של מישהו.

"מטבע הדברים, ככל שמתקיימת חקירה שהינה 'סמויה' איננו מודעים שיש כזו".

תאריך:  05/11/2016   |   עודכן:  17/02/2022
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חקירה סמויה במשטרה נגד בכירים במועצת באר יעקב ופרדי רובינסון
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בא בשאלה
5/11/16 11:01
2
א. וינשטיין
5/11/16 11:06
3
פועה
5/11/16 16:25
 
פועה
5/11/16 16:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סגר מחוסר אשמה חקירה נגד שופט מכהן שהתנהלה בחודשים האחרונים בחשד לעבירות מין. כך מסר (יום ה', 3.11.16) משרד המשפטים.
03/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: חני לומפ, בית משפט השלום בירושלים
01/11/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
במערכת בתי המשפט נפתחים השנה קרוב ל-800,000 תיקים ומוגשות 3 מיליון בקשות - מסר (יום ה', 27.10.16) מנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, בהתבסס על חישוב ההליכים מאז תחילת השנה. מדובר בשיאים של כל הזמנים במערכת.
28/10/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: כרמית פאר-גינת, בית המשפט לתעבורה בחיפה
25/10/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
סגן נשיאת בית משפט השלום בהרצליה, יחזקאל הראל, פסק (13.10.16) בתביעת נזיקין בעקבות תאונת דרכים - שבע שנים לאחר הגשת התביעה. הראל אינו מסביר את פשר העיכוב הניכר, לו משמעות רבה כאשר מדובר במי שזקוק לכסף בין היתר למימון הוצאות רפואיות ועזרת הזולת, כפי שפסק הראל עצמו.
23/10/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il