בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שירות דו-מיני משותף, בפקודה
|
אני מציע אפוא למארגני קמפיין כנגד פקודת השירות המשותף להתמקד בהיבט הלאומי והביטחוני. כאשר מדגישים את הנושא הדתי, צניעות וקירבה פיסית, מפסידים נקודות; המאבק הופך להיות 'דתי' ומרחיק גורמים פטריוטיים שאינם חפצים בחבישת כיפה לראשם
|
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
"וישק יעקב לרחל וישא את קולו ויבך" (כט,יא). זו כנראה נשיקת גבר לאשה יחידאית במקרא (לא אם או אחות)."ולמה בכה? שראה האנשים מלחשים אלו לאלו מפני שנשקה; 'מה בא זה לחדש לנו דבר ערוה', שמשעה שלקה העולם בדור המבול עמדו אומות העולם וגדרו עצמן מן הערוה". ותשובת חז"ל: זו הייתה נשיקת 'קירבת משפחה' ולא 'תיפלות' (ב"ר ע).
|
|
|
|
'פקודת השירות המשותף' בצה"ל, שהוכרזה זה עתה, פותחת פתח רחב לכניסת בנות לתפקידי לחימה בצה"ל (כולל טנקים) ומקדמת את השויון המיגדרי בצה"ל. הפקודה נחתה בסמיכות לחיכוכים שבין רבני הציונות הדתית ומחנכיו ובין 'גורמי צה"ל' ובראשם הרמטכ"ל סביב קיצוץ במוטת כנפיה של הרבנות הצבאית (גדיעת-גריעת ענף תודעה יהודית מהרבנות והסבתה ל'מורשת' בשליטת חיל חינוך, ועוד). בעקבותיה מיהרו ראשי ישיבות הסדר, מכינות צבאיות ומחנכי מדרשות לבנות להיפגש עם הרמטכ"ל; חברי/ות כנסת מ' הבית היהודי' הביעו פליאה, הזדעקו ומחו; רבנים בעלי השפעה על הנוער המתגייס מאיימים ב'החרמת' חיל השריון "שנבנה וחוזק ע"י בני"שים (=בני ישיבות ההסדר) שעכשיו יפנו לו עורף"; ארגוני רבניים 'יוצאי צה"ל' הכריזו מאבק; הרמטכ"ל - בטקס הכתרת הרבצ"ר החדש, תא"ל הרב איל קרים - שחרר משפט משהו כמו "עדין לא גויסה שום לוחמת טנקים והנושא יבדק", וזכה במקום לברכות מפי הראשל"צ, הרב יצחק יוסף. בעיני זו טעות חמורה לכרוך את 'פקודת השירות המשותף' עם סוגיית הרבנות הצבאית, והכנסת הנושא ל'משבצת הדתית', כמו שירת נשים בטקסי צה"ל. הנושא איננו דתי אלא לאומי וביטחוני. עיקרו האלהת דת השויון המיגדרי על חשבון הכשירות הצבאית ומשימת צה"ל: לנצח במלחמה! כפי שפורסם, פקודת השירות המשותף נדחפה ע"י המכון הישראלי לדמוקרטיה אשר פרסם מסמך בנדון ב-2013. האג'נדה של מכון זה מזוהה במידה רבה עם עמדות השמאל הפוליטי, כאשר הדמוקרטיה ללא-גבול, משפטולוגיה חובקת-עולם והשיויוניות המיגדרית הם ערכי-העל המוחלטים. שורת מחקרים שנערכו בצה"ל בשנים 2003-2009, חלקם בשיתוף הצבא האמריקני, קבעו כי היכולת הפיסית של נשים פחותה בהרבה. בתחום האורתופדי ושברי מאמץ נקבע בצה"ל כי נשים מועדות לפורענויות אלו פי עשרה מחיילים בני אותו גיל. אעפי"כ, גברה ידם של ארגוני נשים אקטיביים שמצאו בצה"ל בקעה להת(מ)גדר בה, ובלחצם נוצרה 'פקודת השירות המשותף'. חלק מהמובילות בארגונים אלו מוכרות כפעילות שמאל בגזרות נוספות. לא פלא אפוא שהאלוף (מיל.) יפתח רון-טל רמז לאחרונה: "אני חרד מהאפשרות שיש נימוקים שאינם בשל צורך בשיויון בין גברים לנשים שעומדים בבסיס אפשרות של שירות נשים בטנקים. אני מאוד מקוה שלא מדובר בנימוקים שנועדו להחליש את צה"ל". מאבק בפקודה במישור הלאומי אני מציע אפוא למארגני קמפיין כנגד פקודה זו להתמקד בהיבט הלאומי והביטחוני. כאשר מדגישים את הנושא הדתי, צניעות וקירבה פיסית, מפסידים נקודות; המאבק הופך להיות 'דתי' ומרחיק גורמים פטריוטיים שאינם חפצים בחבישת כיפה לראשם. אכן, בפקודה החדשה יש 'חידושים' חמורים בסוגיות דת גם למשרתי מקצועות 'תומכי לחימה'. חלה נסיגה בהשוואה למצב הקודם שהיה מעוגן בפקודת 'השילוב הראוי' אשר נדרסה ע"י זו החדשה. הפקודה מצהירה שברירת המחדל הן יחידות מעורבות לכתחילה, שכן זו תואמת את 'רוח צה"ל'; חיילים ישָאָלו בעת גיוסם האם הם "מקיימים אורח חיים דתי" והאם רצונם לשרת ביחידה לא מעורבת (עד רמת הפלוגה. אין למעלה הימנה). ברירת המחדל, כאמור, תהיה שירות בתערובת, ומי ששובץ ליחידה כללית, מעורבת, לא יורשה, למשל, לבקש פטור מ"אירועים צבאיים", בניגוד למצב כיום, גם אם התוכן התרבותי מנוגד לאורח חייו הדתי.
|
תאריך:
|
09/12/2016
|
|
|
עודכן:
|
09/12/2016
|
|
הרב ישראל רוזן
|
שירות דו-מיני משותף, בפקודה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
משהמוישה
|
9/12/16 17:29
|
|
מבט על כמה מהתופעות הבעייתיות ביותר בתחום עריכת הדין - הן ברמת המקרו והן ברמת המיקרו, כולל דוגמאות נקודתיות מהשבוע האחרון. ויש גם הצעות לפתרונות
|
|
|
בפרשת השבוע יעקב אבינו יוצא מארץ ישראל כתוצאה מאילוץ. בפשט זה מפני שנאלץ לברוח מעשו אחיו הזומם להרגו, אבל התורה רומזת לנו כי מדובר בתהליכים עמוקים הרבה יותר (בראשית כח): [י] וַיֵּצֵא יַעֲקֹב, מִבְּאֵר שָׁבַע; וַיֵּלֶךְ, חָרָנָה. כי אם זו רק בריחה מהאח, לשם מה חוזרת התורה על מה שכבר סיפרה לנו כמה פסוקים קודם, בסוף הפרשה הקודמת? ומדוע חשוב לדעת מהיכן יצא? ובהמשך התורה מספרת עוד כמה פרטים על המסע הזה שלו וברור שצפונים בהם מסרים נצחיים. כמו למשל חלום הסולם שראה והדברים שנאמרו לו בחלום. או הנדר שלו בעקבות החלום. אלה ועוד מלמדים כי הסיפור הזה - כמו התורה כולה - הוא נצחי, ובמיוחד עבורנו, הדור שזכה לשוב לארץ אחרי אלפיים שנות.
|
|
|
לאחר שלוש המפלות שנחלה המפלגה הדמוקרטית בארה"ב בבחירות האחרונות (לנשיאות, לקונגרס, לסנאט), מסתבר שהדרך לשיקום המפלגה מובילה לקיצוניות באפשרות לבחירתו של מוסלמי שתמך במנהיג אנטישמי ליו"ר הוועדה הדמוקרטית הלאומית.
|
|
|
איך מחליטים על מועד קבורה של אם לשני ילדים, כשאחד גר בישראל ורוצה לבצע את הטקס, מיד ואילו אחיו שנמצא בחו"ל מבקש שימתינו עד לבואו ארצה? זהו עניינה של עתירה מרתקת כואבת ונדירה שהונחה לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. אם תרצו, שניים אוחזין במיטת אימם - בצו קבורה.
|
|
|
איזה עתיד הביאה לנו מפלגת לפיד בשנתיים שהייתה בשלטון? היא הביאה לנו את מע"מ אפס שהיה אפס אחד גדול, היא הביאה את גיוס החרדים לכאורה, אשר גם המעט שבו בוטל לאחר מכן, היא גם הביאה את לימודי הליבה לכאורה, שגם המעט שבה בוטל לאחר מכן, היא הביאה הרבה סכסוכים מבית, ובשורה התחתונה תרומתה הייתה שלילית ביותר. מפלגת לא רואים ממטר, ואפילו לא מסנטימטר.
|
|
|
|