|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
בילו מישורי בשירותו הצבאי [צילום: באדיבות המשפחה]

מת בילו מישורי לשעבר ראש מועצת "חבל אילות"

סא"ל במיל' בילו מישורי היה לוחם סיירת, ממקימי קיבוץ יטבתה בערבה וכיהן בעבר כראש המועצה האזורית "חבל אילות" וכראש אגף הנוער והנח"ל במשרד הביטחון. בסוף השבוע נפטר בגיל 78. סיפור חייו
18/01/2017  |   אלי אלון   |   כתבות   |   תגובות

בבית העלמין כפר שמריהו הובא למנוחות בילו מישורי מוותיקי קיבוץ יטבתה בערבה אשר כיהן בעבר כראש המועצה האזורית חבל אילות וכראש אגף הנוער והנח"ל במשרד הביטחון. בן 78 היה במותו.

בילו מישורי נולד בשנת 1938 בתל אביב לבנימין ופנינה מישורי שמוצאם מבסרביה אודסה שברוסיה. בתו של בילו צאלה מישורי, מספרת לי כי מקור השם הלא שגרתי של אביה הוא שילוב של תנועת העלייה ביל"ו וביילה, שם הסבתא שהייתה לדבריה אישה דומיננטית ובעלת השפעה בחיי המשפחה. המשפחה התגוררה ברחוב שטנד בתל אביב הסמוך לרחוב פרישמן שהיה אז מקום נידח יחסית בקצה הצפוני של תל אביב .בילו למד בבית הספר העממי בית חינוך לילדי העובדים. והיה חניך תנועת הנוער "התנועה המאוחדת". בתו צאלה מישורי מספרת, כי בתנועת הנוער המאוחדת החל החיבור שלו להתיישבות וכאן עוצבו אישיותו וערכיו שליוו אותו לאורך השנים.

לאחר סיום לימודיו בבית הספר העממי עבר בילו ללמוד בתיכון בבית הספר החקלאי "הכפר הירוק" ונמנה עם המחזור ראשון של "הכפר הירוק". כשנפטרה אמו עבר במהלך הלימודים לקיבוץ חפציבה בגלבוע, כ"ילד חוץ" ולמד בבית הספר האזורי בו למדו ילדי הקיבוץ. בהגיע עת גיוסו לצה"ל הציע לו קיבוץ חפציבה שיצטרף לגרעין התיישבות של בני הקיבוץ אולם בילו החליט להצטרף לגרעין של חבריו ב"כפר הירוק" בו למד בתחילת לימודיו התיכוניים.

היה בין תופסי זורק הרימון בכנסת

בין סיום התיכון במוסד החינוכי של ילדי חפציבה עד להתגייסותו לנח"ל עשה בילו שנת שירות בקן התנועה המאוחדת בירושלים. בתו צאלה מספרת לי כי באחד הימים במהלך שנת השירות בירושלים החליט לבקר בכנסת ששכנה אז ב"בית פרומין" ברחוב קינג גורג' בירושלים. היה זה בתאריך, 29 באוקטובר 1957, בילו ישב ביציע הקהל מקשיב לדיוני הכנסת כשלפתע אחד מהיושבים ביציע משה דואק שמו, זרק רימון לעבר אולם המליאה בו ישבו חברי הכנסת והשרים. הרימון התפוצץ וגרם לפציעתו הקשה של השר הדתות דאז מהמפד"ל משה שפירא(שבעקבות האירוע הוסף לו השם חיים).ולפציעתם באורח קל של ראש הממשלה דוד בן-גוריון, גולדה מאיר, שרת החוץ ומשה כרמל שר התחבורה. משליך הרימון, דואק ניסה להימלט. בילו שהיה אז בן 19 הבחין באיש הנמלט ותפס את האיש בסיוע אנשים נוספים מהקהל עד לבא הסדרנים והשוטרים.

ממקימי קיבוץ יטבתה

ב-1957 נמנה בילו מישורי עם קבוצת צעירים חברי גרעין נח"ל "מגל וחרב", של התנועה המאוחדת שהקימה את הישוב יטבתה בסוף 1957 אוזרחה היאחזות נח"ל "עין רדיאן" והישוב הפך מהיאחזות נחל לקיבוץ אזרחי לכל דבר, הוא קיבוץ יטבתה. בקבוצה המייסדת של הקיבוץ היו צעירים מתל אביב ומרחובות, וקבוצה גדולה מתוכם היו בוגרי בית הספר החקלאי "הכפר הירוק". אליהם הצטרפו בנים ובנות מקיבוצים אחרים ברחבי הארץ .בשנים 1961- 1963 בילו מישורי מרכז את מחלקת ההדרכה בנוער העובד והלומד ומלווה שני גרעינים להתיישבות ביוטבתה. בין השנים 1963-1960 עבר קורס מכין נח"ל וקורס קצינים במסגרת שירות המילואים. ב-1966 הוא מלווה את היאחזות הנח"ל גרופית והפיכתה לישוב קבע ומשמש רכז הישוב גרופית בשנתו הראשונה. ב-1968 והוא בגיל 30 הוא מצטרף לצבא הקבע לסיירת חרוב. הוא מתקדם בנתיב הפיקוד מסגן מפקד צוות לסגן מפקד היחידה, סמג"ד. התקופה היא תקופת המרדפים בבקעת הירדן ובילו וחיילי יחידתו משתתפים במרדפים ומבצעים רבים.

כותב עליו, ד. אחד מחייליו: "בילו מישורי גייס אותי לסיירת חרוב במהלך חודש נובמבר 1968, הראיון עמו ואימוני הקבלה בפיקוחו בתל השומר חרוטים בזיכרוני היטב…לעתים, לא עלה בידי לעבור את הקיר במסלול המכשולים, בילו צופה מהצד בחיוך אבהי בניסיונותיי ומחליט לחיוב למרות זאת. תחת פקודו יצאנו לפעילויות ברחבי בקעת הירדן, מארבים, גישוש טשטוש ומרדפים... פגשתיו בהמשך הדרך בחיים האזרחיים במקומות ובאירועים שונים, חיוך ענק, לב חם, איש לבבי ומיוחד, אהבתיו והערכתיו עד מאוד. לכתו מאתנו בטרם עת צובט עמוק בלב".

חיילים ששירתו תחת פיקודו של בילו מישורי בצבא מספרים על מפקד שלא נראה ולא התנהג כחייל, אלא כמדריך אנושי וחם בתנועת הנוער. אחת מחברות גרעין נח"ל שעליו פיקד בילו כותבת לאחר שנודע דבר מותו: "לי הוא זכור כמפקד שמקרין מתינות וצניעות, סמכותיות שקטה, בלי מאמץ יתר. היה בו תום ילדי".

ב-1973 משתחרר בילו מישורי מצבא קבע כמג"ד הגדוד הצפוני בבקעת הירדן לאחר שחרורו מצבא קבע מונה בילו לרכז גרעיני עודד עם הקמתם-קבוצות נוער לעזרת יישובי פיתוח. ב-1974 נבחר לכהן בתפקיד ראש המועצה האזורית "חבל אילות". הוא מכהן בתפקיד עד 1982.

בין השנים 1986-1987 הוא מרכז את תנועת הנוער "המתיישב הצעיר". בשנים 1987-1989 הוא משמש מזכיר קיבוץ יוטבתה ובין השנים 1999-1995 הוא משמש ראש המועצה האזורית חבל אילות-קדנציה שניה.

במסגרת המילואים התקדם בילו בסולם הדרגות והגיע לדרגת סגן אלוף. הוא שימש כמג"ד 8116,סמח"ט 512,ומפקד אזור הערבה.

ראש אגף הנוער והנח"ל במשרד הביטחון

בסוף שנת 1999 מונה על-ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק לתפקיד לראש אגף הנוער והנח"ל במשרד הביטחון, וכיהן בתפקיד זה במשך כ-4 שנים. בילו לא הסתיר אי-שביעות רצונו ואת אכזבתו מפירוק הנח"ל וממיזוגו עם חיל החינוך", "היום אין לנו כתובת בנושאי הנח"ל, הנח"ל מהווה זרוע למשימות חברתיות ומחזק את הזיקה של צה"ל לחברה הישראלית קיומה של תנועת הנוער חיוני למדינת ישראל, שכן הן מהוות בית יוצר לאנשים בוגרים טובים יותר, דואגים ואכפתיים לזולת, אמר בילו בראיון עמו המתפרסם באתר הדוברות של התנועה הקיבוצית.

ב-2010 מונה מישורי לאחראי הבלתי פורמלי בעיר לוד "בחרתי לקחת את התפקיד לאחר שהתפרסמו בתקשורת דיווחים וכתבות על הפשיעה הגואה בעיר כולל מקרי רצח רבים ועל מצוקת התושבים צעירים ומבוגרים" אמר.

בילו הותיר שלושה ילדים: שחף, צאלה ודור בחמש השנים האחרונות התגורר באזור השרון וביקש להיות בקרבת ילדיו ונכדיו המתגוררים באזור המרכז. בילו נקבר בבית העלמין בכפר שמריהו.

חנן גינת: בילו, איש ערכים, מעשים וחזון!

עם היודע דבר מותו של בילו מישורי פרסם ראש המועצה האזורית חבל אילות הנוכחי חנן גינת באתר המועצה האזורית דברים מרגשים לזכרו וכך כותב גינת: "בילו, איש ערכים, מעשים וחזון! בניית ארץ ישראל, תרומה לצבא הגנה לישראל ובעיקר ישוב הערבה. 60 שנה לתחילת ההתיישבות היית מראשוני החלוצים לישוב החדש יוטבתה. היום בחבל אילות 12 ישובים משגשגים ומעל 4,000 איש! הובלת כברת דרך ארוכה ומאתגרת עם הרבה הצלחות, בקיבוץ יוטבתה ופעמיים כראש מועצה בחבל אילות ובאגף הנוער והנח"ל. הנהגת את חבל אילות לצמיחה ופיתוח. בין ההישגים הבולטים ביסוס וחיזוק הישובים בחבל אילות, בית הספר במעלה הגבעה והמרכז האזורי והמתנ"ס. במיוחד נתת דגש לחינוך הן הפורמלי והן הלא פורמלי וזאת מתוך ידיעה שהדור הצעיר הוא העתיד ואיתו נגדל ונתרחב".

מוסיף חנן גינת בדברי הספדו "מיד לאחר שנבחרתי כראש מועצה, לפני כשבעה חודשים, הגעתי אליך לפגישה על-מנת לספוג מהחזון ומהערכים שלך. שוחחנו שיחה ארוכה ומרתקת על עבר, הווה ועתיד בחבל אילות. למדתי ממך רבות, ואני מבטיח להמשיך וליישם את הערכים והחזון, למען יישוב ופיתוח הערבה שכה אהבת. תודה על כל מה שנתת לנו!! יהי זכרך ברוך!.

בן גוריון מבקר ביוטבתה ב-1957 [צילום: אתר קיבוץ יטבתה]
תאריך:  18/01/2017   |   עודכן:  18/01/2017
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מת בילו מישורי לשעבר ראש מועצת "חבל אילות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וינטר הניה
19/01/17 16:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית בישרה שינוי בתחומים רבים של מדיניות המעצמה העולמית, וכניסתו לבית הלבן ב-20 בינואר תיתן את האות לתחילת מימושם הרשמי של קווי מדיניותו, המעורפלת בשלב זה. היחסים עם סין מסתמנים כתחום עניין עיקרי לממשל החדש, בהיותם משתנה מרכזי בכלכלת ארצות הברית, שעמדה במרכז מסע הבחירות של הנשיא הנכנס.
18/01/2017  |  ניב חורש, אסף אוריון  |   כתבות
"לוצ'יה די למרמור" מאת גאטנו דוניצטי באופרה הישראלית היא חוויה אופראית מרשימה שעליה מנצח האיטלקי דניאל קלגרי ועימו שורת זמרים מצוינים, שכמעט מכשפים את הבמה.
18/01/2017  |  חיים נוי  |   כתבות
ביריא הייתה יישוב יהודי מימי הבית הראשון, בהפסקות, עד המאה ה-17. תקופת בית ראשון (1000 - 587 לפנה"ס) - מצוי במקום קבר עתיק שיש המייחסים אותו לאחד מגיבורי המלך דוד, בניה בן יהוידע. חוקרים מסיקים מכך שאולי היה כאן יישוב יהודי בימי הבית הראשון.
18/01/2017  |  רבקה שפק ליסק  |   כתבות
הקומבינה שרקמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבעלים והעורך האחראי של ידיעות אחרונות, נוני מוזס, להנדס את הכתוב ב"עיתון של המדינה" לטובת האינטרסים של השניים, היא חלק מן התרבות הישראלית הבסיסית מאז הקמת המדינה. התדהמה שאחזה ברוב הציבור, לרבות את בכירי העיתונאים כנחום ברנע, בעל פרס ישראל, ורביב דרוקר, שצפוי לקבל אותו, מלמדת כי או שהם מנותקים מן המציאות, או שהם צבועים ומתחסדים. על נושא זה שוחחתי עם עורך רשת אלף בקול ישראל, אבישי פלחי, בתוכנית "אקדמיה באלף", בשיחה השנייה בסדרה על מלחמת העצמאות.
17/01/2017  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   כתבות
ליאו מרז'אן, הזמרת האגדתית שבלב פריז הכבושה שרה את "ביי מיר ביסטו שיין", מרז'אן היפהפיה, בעלת הקול החם והמהפנט, 180 שירים וקריירה לאומית ובינלאומית ענקית, נפטרה בסוף השנה האחרונה בגיל 104. כשמרז'אן שרה, המאזין חש, ביחוד אם יעצום עיניו, שהזמרת פונה אליו באופן אישי. מרז'אן העדיפה את האינטימיות של הקברט על פני האולם הגדול. חשוב היה לה לבטא את המילים כהלכה ולהדגיש את סיומו של כל משפט. מרז'אן שלטה בקולה כמו וירטואוז בכינורו.
17/01/2017  |  אורנה ליברמן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il