|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

בורחים מהספינה הטובעת

שרים וחברי כנסת בליכוד מתרחקים אט אט מקרבתו של ראש הממשלה נתניהו מחשש לעתידם הפוליטי. בכירי "הבית היהודי" תומכים בנתניהו כדי לקדם את תוכנית הסיפוח של נפתלי בנט אך בסופו של דבר ישלימו עם המציאות הפוליטית החדשה
19/01/2017  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא חולה סקרים,הוא מייחס להם חשיבות רבה כדי ללמוד על הלכי הרוח בציבור הישראלי ולאורך כל הקריירה הפוליטית שלו הוא עשה סקרים חשאיים ועל פיהם תכנן את האסטרטגיה שלו.

לכן, השבוע בוודאי שררה אווירת נכאים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים כשערוץ 2 פרסם את תוצאות הסקר על תגובת הציבור לפרשות האחרונות שהן חשוד ראש הממשלה בפלילים.

54 אחוזים מהציבור אינם מאמינים על-פי הסקר לגירסתו של נתניהו, רק 28 אחוזים מאמינים לו ו18 אחוזים אינם יודעים. אין מחלוקת על כך שמרבית הציבור בארץ הוא ימני, לכן משמעות הסקר היא כי יותר מהמחצית של המחנה הימני התומך בנתניהו איננה מאמינה לגירסא המגוחכת שלו הטוענת כי "לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

הכרסום באמינותו של ראש הממשלה בבייס הפוליטי שלו הוא חסר תקדים, מדובר רק בתחילת המפולת, ככל שיפורסמו יותר פרטים מן החקירות ובוודאי לאחר שיוגשו כתבי אישום נגדו בגין החשדות האחרונים צפויה להחריף ההדרדרות בתמיכה בראש הממשלה.

נתניהו אחראי בעצמו לתסבוכת הפלילית שבה הוא נתון, גם המינויים שהוא עשה במערכת אכיפת החוק כמו היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט והמפכ"ל רוני אלשיך לא יוכלו לחלץ אותו ממנה, מדובר במשרתי ציבור שיש להם יושרה ואחריות ציבורית ובסופו של דבר הכול דולף, אם ינסו לטייח הדבר יתגלה והקריירה שלהם תגיעה לקיצה, אף אחד מהם לא ישכב על הגדר בשביל נתניהו למרות שמינה אותם, הם לא יתנו יד לשחיתות ולעבירות פליליות.

מספיק להסתכל על שומר סף אחר ששמו מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא מונה על-ידי נתניהו לתפקיד אולם עד מהרה הוא הבין כי ראש הממשלה מנסה להשתמש בו כדי לטייח פרשיות שונות, לאחר שחטף מהתקשורת וכנראה גם לאחר שמצפונו החל להציק לו, הוא עשה תפנית וקיבל אומץ.

דוח מבקר המדינה בנושא מחדלי "צוק איתן" אמור להתפרסם בקרוב והוא יחשוף את המחדלים של ראש הממשלה בנושא תפקוד הקבינט הביטחוני והטיפול במנהרות במהלך מבצע צוק איתן, מבקר המדינה מאיים כי יקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית אם ינסה נתניהו להטיל איפול על פרסום הדוח באמצעות הוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

השופט בדימוס שפירא הוא הדוגמה הטובה לכך שגם אנשים שממנה נתניהו לתפקידים בכירים מוכנים לסייע לו עד גבול מסוים בלבד, אף אחד מהם לא מוכן להסתכן בהפרת אמונים ובפגיעה בשלטון החוק למען ראש הממשלה.

היחלשות מעמדו של נתניהו בליכוד

מזה תקופה ארוכה שבכירים בליכוד טוענים כי ראש הממשלה נתניהו עושה בושות למפלגה בגלל ההתנהגות הנהנתנית שלו ושל בני משפחתו.
פעיל ליכוד ותיק סיפר השבוע בראיון ארוך לגל"צ על הצניעות של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל שהסתובב עשרות שנים עם אותה החליפה, גר בצניעות והתרחק מכל סממן או אבק של נהנתנות.
ישנה כמיהה הולכת וגוברת בליכוד למנהיג נקי כפיים שאיננו מעורב בנהנתנות ובחשדות לשחיתות.

ההתעוררות בליכוד החלה, תחושת המיאוס מהחמדנות והנכלוליות של נתניהו מחריפה ותוצאות הסקר משקפים זאת. לאט-לאט גוברת ההכרה כי לא יהיה מנוס מלהחליף את ראש הממשלה נתניהו במנהיג אחר. גורמים בליכוד ממחנהו של ראש הממשלה מכחישים את הדברים ומאשימים את השר ישראל כ"ץ בהפצת "השמועות" האלה.

אין זו רק הערכה של פעילים בשטח, מדובר גם בהערכה שלה שותפים חברי כנסת ושרים של הליכוד, זו הסיבה שמרבית שרי הליכוד מתרחקים מנתניהו ואינם מוכנים להגן על הנהנתנות והשחיתות שלו לכאורה באמצעי התקשורת שמא ידבק בהם רבב. לישיבת סיעת הליכוד בכנסת השבוע שבה אורגנה תמיכה ספונטנית כביכול לראש הממשלה הגיע רק השר צחי הנגבי, שאר השרים התאדו בתירוצים שונים.

היכן אופיר אקוניס, גלעד ארדן, מירי רגב ויובל שטייניץ? היכן כל החנפנים והלקקנים שנתניהו המציא אותם והוציא אותם מאלמוניותם?

כולם נעלמו, חלקם עסוק מאחורי הקלעים בקרב הירושה, בהערכות מצב ובליקוקים ליורשים הפוטנציאלים של בנימין נתניהו.
אחת הדוגמאות הבולטות להדרדרות במעמדו של נתניהו בליכוד היא העובדה שיו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין רוצה, על-פי הפרסום בערוץ 2, להתמודד על ראשות המפלגה ולהחליף את בנימין נתניהו.

אדלשטיין שמר על יחסים טובים עם ראש הממשלה ולמרות שרצה מאוד את תפקיד שר החוץ הוא נמנע מלדרוש אותו מנתניהו כדי שלא להסתבך עמו ועם רעייתו שמא יחשדו בו שהוא שואף להיות ראש הממשלה הבא.

העובדה שהוא רוצה להתמודד כעת על ראשות הליכוד מעידה על כך שאפילו בקרב נאמניו של נתניהו גוברת ההכרה כי הוא עומד לסיים במוקדם או במאוחר את דרכו הפוליטית.

חבר הכנסת אורן חזן צייץ השבוע בטוויטר את הדברים הבאים: "נחשף פרצופו "הממלכתי" של יולי. בעוד אנו הליכודניקים מתייצבים לצד נתניהו ומחזקים אותו, הוא יורש אותו בחייו. אם לא יחזור בו אין מקומו בליכוד! ".

השרים זועמים על ההקלטות

חשיפת העובדה כי ראש הממשלה נוהג להקליט אנשים בכירים שעימם הוא נפגש בארבע עיניים התקבלה בהלם בקרב שרים בליכוד. לא מדובר רק בנוני מוזס המו"ל של ידיעות אחרונות, על-פי גורמים פוליטיים בכירים ראש הממשלה הפך זאת למנהג, לא ידוע מה הוא עושה בהקלטות והיכן הוא שומר אותן.

על-פי גורמים בליכוד, שרים התבטאו בדאגה כשנודע להם דבר התופעה.
כמה מהם זוכרים שיחות מאוד רגישות שהיו להם עם ראש הממשלה בנושאים שונים והם תוהים האם נתניהו הקליט אותם והאם הוא משך אותם בלשון ודובב אותם כדי לתעד את דבריהם במטרה לייצר לו מעין "תעודת ביטוח".

הפרסום על נתניהו המקליט יצר משבר אמון בינו לבין כמה מהשרים שבטוח שמעתה ואילך יזהרו מאוד בשיחותיהם עם ראש הממשלה גם נוכח החקירות המתנהלות נגדו.

גורמים בסביבתו של נתניהו טוענים כי הוא הקליט את נוני מוזס מחשש לסחיטה אך נשאלת השאלה מדוע הוא הקליט ביוזמתו בכירים אחרים?

פרשת ההקלטות של נתניהו מזכירה את פרשת ווטרגייט בארה"ב בין השנים 1972-1974 שבה סירב הנשיא ריצ'רד ניקסון למסור את ההקלטות של הפגישות שעשה בחדר הסגלגל.

הנשיא ניקסון ניסה לנצל את חסינותו וסירב למסור את הקלטות לחוקרים, אולם, לאחר מאבק משפטי הוא נכנע, מסר את ההקלטות שהכילו חומר מרשיע נגדו והתפטר.

נראה כי חקירות תיק 1000 ותיק 2000 צופנות בחובן עוד הפתעות שעדיין לא פורסמו, מדי יום אנו מתבשרים על פרטים חדשים ומביכים.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך העריך כי החקירה לא תארך עוד זמן רב אבל ברגע שיתפרסמו התמלילים ופרטי החקירות תיגבר הסערה הפוליטית ובכירי הליכוד יתרחקו עוד יותר מראש הממשלה כדי שלא ידבק בהם אבק הפאדיחות. נראה כי האמרה "העכברים בורחים מן הספינה הטובעת" משקפת את המציאות המתפתחת בליכוד.

בליכוד יש מנהיגים אחרים שיכולים עם הזמן להיכנס לנעליו של בנימין נתניהו, פוליטיקאים כמו גדעון סער וישראל כ"ץ, לא אלמן ישראל.

מה שמפליא הוא ההתנהגות של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מ "הבית היהודי", דווקא הם ששירתו בעבר בלשכתו של נתניהו ומכירים את התנהלותו מקרוב מגינים עליו עכשיו.

נראה כי הם רוצים לנצל את חולשתו הפוליטית ואת כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן כדי לקדם את תוכנית של בנט לסיפוח מעלה אדומים בדרך לסיפוח כל שטחי C בגדה.

ככל שיחשפו פרטי החקירות ותגבר הביקורת הציבורית על נתניהו לא תהייה להם ברירה והם יצטרכו להפסיק להגן עליו ולהתיישר עם המציאות הפוליטית החדשה.

לראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל מיוחסת האמרה משנת 1990 כי "למען ארץ ישראל מותר לשקר", אבל כן מדובר בהרבה יותר משקר.
לראש הממשלה נתניהו עומדת זכות החפות, אבל הציטוטים מהתמלילים ופרשות הנהנתנות והחמדנות שנחשפו עתה ולאורך השנים כבר שוללים ממנו עתה את התוקף המוסרי להמשיך בתפקידו.

הבריחה מהספינה הטובעת תיגבר בקרוב וכדאי שבכירי הליכוד יתחילו ברצינות להיערך לבחירת ראש מפלגה חדש שיוכל להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הבאות.

תאריך:  19/01/2017   |   עודכן:  19/01/2017
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורן חזן / Oren Hazan   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   חיים כץ / Haim Katz   יאיר נתניהו / Yair Netanyahu   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוסף חיים שפירא   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק שמיר   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם בגין / Menachem Begin   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   רוני אלשיך / Roni Alsheh 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בורחים מהספינה הטובעת
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אני תמיד אני
19/01/17 09:53
2
משה דב
19/01/17 14:42
3
ארי כספי
19/01/17 15:17
4
משה מיכאל
19/01/17 15:21
5
מגיב ותיק
19/01/17 20:00
 
סמול קיצוני
19/01/17 21:16
 
מגיב ותיק
19/01/17 21:54
 
מגיב ותיק
19/01/17 22:01
6
א.ל. רמת-גן
19/01/17 21:48
7
מודאגת מהמצב
27/01/17 05:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
שר הפנים אריה דרעי, חתם על טבלת ההנחות בארנונה המגדילה את הזכות לקבל הנחה משמעותית בארנונה לבעלי הכנסה נמוכה. הזכאות להנחות בארנונה תורחב גם למשתכרים בכ-5% יותר משנה שעברה.
17/01/2017  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה תדון (יום א', 15.2.17) בהצעת חוק המבקשת לאפשר גירוש משפחות מחבלים. מדובר בחוק שיזם שר התחבורה, ישראל כ"ץ ושעליה חתומים, מלבד חברי כנסת מהליכוד, מהבית היהודי, מישראל ביתנו, מכולנו ומיהדות התורה, גם חברי כנסת רבים מסיעת יש עתיד החברה באופוזיציה.
14/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק המבקשת להפקיע מן הרבנות הראשית לישראל את תפקידה כנותנת כשרות ולהסדיר את מעמדם החוקי של גופי הכשרות הפרטיים - הבד"צים השונים.
12/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
הסתיים ללא הכרעה וללא הצבעה הדיון בישיבת הממשלה בסוגיית תיקון מס' לחוק העזר העירוני של עיריית תל אביב בעניים פתיחת חנויות וסגירתן.
08/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רוח רעה נושבת בעוז בחוצות ישראל והמדינה, על כול מגזריה, שוקעת באווירת נכאים עמוקה הנובעת מאנרכיה חברתית המשולבת במצב של היעדר מנהיגות מתוות דרך. את הסיטואציה הזו ניתן להגדיר במשפט מתוך ספר שופטים: "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה". נכון שיש לנו ראש ממשלה שמולך בארץ ומשמיע את קולו ודעתו בכול מחלוקת, ממש כתגרן בשוק, אך לא כאדם בעל תכונות מנהיגותיות.
08/01/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
"השבת לא מעניינת את בנט"  /  עידן יוסף
"גם חולדאי הודה שאסור לפתוח בשבת"  /  עידן יוסף
ראשי הסיעות החרדיות דורשים מנתניהו למנוע מסחר בת"א בשבת  /  עידן יוסף
להחזיר לדרעי את המרכולים  /  עידן יוסף
מטוס ושמו שרה  /  עמי דור-און
ממשלת בנט-שקד ונתניהו אחד  /  צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il