|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

טראמפ ירסק את התקשורת השמאלנית

בל תטעו, מאחורי הסירטון המשעשע מתנהל בשנה האחרונה מאבק ענקים בין דונלד טראמפ לבין ענקי התקשורת השמאלנית-קיצונית בארה"ב
04/07/2017  |   עמנואל גרטל, עמנואל גרטל   |   מאמרים   |   תגובות
טראמפ. קרב לחיים ולמוות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הסירטון שהעלה הנשיא טראמפ לפני ימים ספורים, סירטון בו הוא נראה מכה מישהו שפניו מכוסות בכיתוב CNN, "הולבש" למעשה על-ידי טראמפ על משהו דומה לסירטון זה, הלקוח מליגת ההיאבקות בארה"ב WWE, ליגה בה גם המתאבקים, גם השופטים וגם מפיקי האירוע משתתפים תוך גילוי כישרון בינוני בהצגה של מכות תיאטרליות ומאבק מדומה לצרכי שעשוע.
כל ענקי התקשורת מהזרם המרכזי בארה"ב, החל ברשת ABS ועד ה"וושיננגטון פוסט" עטו מיד על הסירטון וניסו לעורר בצופים סימני שאלה בקשר להתנהגותו של הנשיא.

אולם בל תטעו, מאחורי הסירטון המשעשע מתנהל בשנה האחרונה מאבק ענקים בין דונלד טראמפ לבין ענקי התקשורת השמאלנית-קיצונית בארה"ב. הקרב הוא לחיים ולמוות, להיות או לחדול והוא אינו משעשע כלל ועיקר את הנפשות הפועלות. דונלד טראמפ, כדרכו, מתייחס לקרב הזה ברצינות תהומית והתקשורת המרכזית בארה"ב, שרובה ככולה מאופיינת כשמאלנית קיצונית מתייחסת לקרב זה ברצינות לא פחותה, אפשר לומר אפילו נואשת.

התקשורת המרכזית בארה"ב משקרת והיא בהטיה שמאלנית קיצונית

אין זה מקרה שהזרם המרכזי של התקשורת בארה"ב הוא כולו שמאלני קיצוני, אבל זה לא שהשמאל התארגן במודע בכוונה להשתלט על עמדות הכוח במדינה. השמאלנים בארה"ב (וגם בישראל) מגיעים לעמדות החשובות של התקשורת בגלל דחף פנימי פסיכולוגי. הדחף הזה בא בניסיון לפצות על חולשתם הנפשית. חולשתם הנפשית יוצרת אצלם באופן לא מודע דחף המכוון אותם להשיג שליטה בתחומים רבים ככל האפשר של חייהם. השליטה בתקשורת, כמו גם בתחומים מובילים אחרים, מעניקה להם באופן לא מודע, פיצוי בדמות תחושה של שליטה אמיתית.

לאסונם, בחירתו של הנשיא טראמפ עירערה להם לגמרי את התחושה שהם שולטים בכלל על משהו. גם הדבקת התוויות והפוליטיקלי קורקט ששימשו להם בעבר כלי יעיל להכתבת המציאות ולסתימת פיות הימין לא פועלים משום מה על הנשיא טראמפ. אובדן שליטה - זו הסיבה האמיתית לזעם המטורף של השמאל בארה"ב (ובישראל) על בחירתו של טראמפ.

דוגמה טובה לתחושת השליטה ולשקרים נתנה לאחרונה רשת CNN. בסירטון מביך, שצולם על-ידי מצלמה נסתרת של אתר התחקירים 'פרויקט וריטאס' (Project Veritas) נראה מפיק ה- CNN באטלנטה ג'והן בונפילד (John Bonifield) אומר: "אנחנו מדווחים חדשות מזויפות על קשר בין טראמפ לרוסיה.... כדי לנסות ולהשיג מידרוג (רייטינג) יותר גבוה..... על-פי הוראות שהגיעו ישירות מנשיא רשת ה-סי.אן.אן העולמית ג'ף צוקר".
ב-CNN, שהתבקשו להגיב על הסירטון, נבהלו. מתוך ניסיון לצמצם נזקים נאלצה הרשת להכריז מיד על פיטורי הבכירים שהיו אחראים לייצור חדשות מזויפות ('פייק ניוז') והמציאו קשר מצוץ מהאצבע בין טראמפ לרוסיה. הפיטורים בוצעו באופן מיידי ב-26 ליוני 2017 למניינם – ממש בצמוד למועד שבו פירסם מייסדו של 'פרויקט וריטאס' הלא הוא ג'יימס אוקיף JAMES O’KEEFE, את הסירטון המביך. אבל, לא בטוח שהפיטורים יעזרו לשקם את אמינותה של הרשת השמאלנית הזו.

התוכנית של טראמפ לריסוק התקשורת השמאלנית

מי שרוצה להסתפק במשיכת כתפיים ובספקנות לגבי נכונות הצעדים של טראמפ יכול לסיים ולקרוא כאן. אולם, מי שרוצה להתבונן עמוק יותר יוכל לזהות שהכל, כמו דברים רבים אצל טראמפ, מתוכנן מראש ומתנהל בדיוק כפי שטראמפ תיכנן עוד לפני הבחירות ב-2016.

הסימן המיידי לכוונותיו ארוכות הטווח של טראמפ היה במסעות הבחירות (rally) שלו ברחבי ארה"ב. מיד בתחילת מסע הבחירות, הקפיד טראמפ בכל אירוע, לגנות את חד הצדדיות של אמצעי התקשורת, להצביע על הצלמים ולגחך אותם כשהם מכבים את המצלמות בעת שהוא מלגלג עליהם. טראמפ גם חשף בפני עשרות אלפי שומעיו באולמות הרבים את ה"טריקים" שבהם משתמשות הרשתות השונות כדי שחס וחלילה לא יראו את האולמות המלאים. כך למשל הוא נהג להתבדח שוב ושוב שטוב יהיה אם תהיינה נגדו הפרעות בתוך הכינוס, משום שאז אין לרשתות ברירה והן חייבות לצלם את המהומה ואת הקהל הרב שהגיע לשמוע אותו. תורים ארוכים עם אלפי איש השתרכו בכל מקום בו הוא קיים כינוס בחירות, אבל התקשורת האמריקנית דאגה להסתיר זאת מפני הבוחרים. בכל מקום בו הוא נשא את דבריו דאג טראמפ להסביר כיצד התקשורת השמאלנית מוציאה דברים מהקשרם וכשהוא אומר דבר-מה משמעותי, התקשורת חותכת את המשפט כך שתיווצר כותרת שהיא ההפך ממה שהתכוון לו.

טראמפ דאג לגנות בנאומיו ולהגחיך לפחות כ-3 פעמים את התקשורת הכתובה והדיגיטלית וזאת בכל אסיפת בחירות, ובכל מפגש פומבי עם ציבור. זה לא היה מקרי או ספונטני. כמובן, בכל מפגש כזה הוא לא שכח גם לצרף מידע מלעיג על ירידת התפוצה והרייטינג של כל אחד מענקי התקשורת.

לאן הולך טראמפ?

הכיוון של טראמפ ברור.

טראמפ ידע מראש שכאשר ייבחר לנשיאות יהיה נתון למתקפה חסרת פשרות ועכבות מצד אילי התקשורת השמאלניים. הוא הרי מכיר היטב את כולם ואת מניעיהם הפסיכולוגיים והכלכליים. לפיכך החליט טראמפ לרסק מראש את האמינות של אמצעי התקשורת ולהוריד את המידרוג שלהם ובכך לרושש אותם. אמצעי התקשורת השמאלניים של ארה"ב עדיין מאמינים שיצליחו לרסן את טראמפ בתיוגים רגשיים, באכיפת פוליטיקלי קורקט, באמירות שהוא "עובר את הגבול" ובניסיונות איפיונו כמשוגע או הזוי. אבל טראמפ, כמו טראמפ, לא ישאיר שבויים חיים במלחמה הזאת, ימשיך לעקוף את התקשורת באמצעי תקשורת עצמאיים כמו הטוויטר, הפייסבוק, יקיים ראיונות תכופים, ימשיך בתדרוכים ישירים לציבור האמריקני, ולא יפסיק לקיים מסעות למפגש עם בוחריו בכל רחבי ארה"ב.

תחזית לעתיד

תחזיתי היא שבמסגרת מהלכו המחושב של טראמפ לריסוק מבורך של התקשורת השמאלנית, הוא לא יירתע, לא יפסיק את התבטאויותיו הבוטות וישאיר את התקשורת השמאלנית חסרת אונים לנוכח התעלמותו מהתיוגים שהיא מנסה להדביק אותו בהם כגון שנאת נשים, וולגריות, גזענות, דריסת 'כללי' פוליטיקלי קורקט ואפילו אהבת רוסיה. טראמפ לא ימתן את מהלכיו ובסופם יתרסקו כמה ענקי תקשורת שמאלניים ובלתי אמינים לגדלים שפויים יותר ובכך יפנו מקום גם לרשתות תקשורת חדשות, אמינות יותר. אם זה יקרה תתנוסס על מיטות בית החולים של רשתות התקשורת הכתובה והדיגיטלית בארה"ב הכתובת "שיקרה את עצמה למצב חולני".

אולי התקשורת הישראלית, שגם היא בעיקרה שמאלנית קיצונית, תלמד מזה משהו...

עמנואל גרטל הוא הבעלים והמנהל של חברה להנדסת מים
תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
עמנואל גרטל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ירסק את התקשורת השמאלנית
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
5/07/17 16:55
2
באום
5/07/17 18:22
3
לו יהי!
5/07/17 19:46
4
הנזל וגרטל
5/07/17 21:05
 
באום
5/07/17 22:20
 
הנזל וגרטל
5/07/17 23:40
5
אלטע קאקער
5/07/17 22:06
 
עמנואל גרטל
6/07/17 00:01
6
מיכל מירושלים
5/07/17 22:58
7
מזדהה כיהודי
5/07/17 23:06
8
יוריק קרמר
5/07/17 23:35
9
גו
6/07/17 01:53
10
שבץ חלובצ"ה
6/07/17 08:19
11
הגוי..
6/07/17 09:05
12
ערב
6/07/17 09:22
 
עמנואל גרטל
6/07/17 10:31
13
עמנואל גרטל
7/07/17 13:01
14
עמנואל גרטל
12/07/17 06:29
15
עמנואל גרטל
11/08/18 05:55
16
עמנואל גרטל
20/07/19 16:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה טירפד הצעת חוק שהייתה אמורה לחייב אותו לקיים את הבטחות הבנייה שנתן וייתן חרף בתים שהרס ויהרוס בהתנחלויות. מדובר בשני גלי החרבה בבית-אל ובחורבן מגרון ועמונה, ועוד מעט גם דרך האבות בגוש-עציון. איך הגענו אל יוזמת חקיקה מוזרה כזאת, המזכירה את ההומור של לוי אשכול: 'הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים'? ואם כבר משתמשים בחקיקה כדי לכפות צו מוסרי ("מוצא שפתיך תשמור"), מדוע בצמצום כזה? וכי רק בענייני התנחלויות אסור לשקר, ורק בתגובה למעשה הרס? למה לא לחוקק חוק כללי וגורף שיחייב את ראש הממשלה לקיים את כל הבטחותיו? ואם כבר - שלא לשקר בכלל?
04/07/2017  |  אליקים העצני  |   מאמרים
שרי החוץ של "הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, מאע"מ ובחריין) יתכנסו מחר בקהיר לדון בתשובת קטר על מסמך 13 הדרישות שהן מסרו לקטר. קטר מסרה את תשובתה לכווית, שר החוץ הקטרי מוחמד עבד אלרחמן אלת'אני מסר אותה בכתב לשליט כווית השיח' צבאח אחמד אלצבאח שהינו המתווך המוסכם על כל הצדדים.
04/07/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בשעת צרה אישית, כאשר נראה כי כלו כל הקיצים, כי אבדה כל תקווה ו"אין מה לעשות", נושא האדם המצוי את עיניו אל "סמכות עליונה" בתקווה שהיא תהיה זו שתמצא לו את הפתרון למצוקותיו. אנשים מאמינים פונים בתפילת-תחינה לאביהם שבשמיים, אולי קוראים פרקי תהילים מתוך אמונה שיתרחש להם נס; אחרים מנסים למצוא מזור לחולי הקיומי המאיים בבקשת עזרה המופנית אל הסמכות האזרחית העליונה - השלטון, הממשלה.
04/07/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לאחרונה נכנס לתוקפו תיקון מס' 115 לחוק התכנון והבנייה, הכולל מספר תיקונים הנוגעים לנושא שיפויין של ועדות מקומיות על-ידי גופים שונים המגישים תוכנית פוגעת, בגין תביעות ירידת ערך המוגשת נגד הוועדות המקומיות בגין אישורן של תוכניות אלה, לפי סעיף 197 לחוק.
הנזק שגורמים המורשעים בהטרדה מינית לגברים הוא מצטבר. אני נתקל לא אחת בחלק הבלתי הפיך שלו. לפעמים, כשאני עוצר לנערות העומדות בשולי דרכים ומנופפות לי, אות וסימן לרצונן (אולי לצורך שלהן) "לקחת" אתי טרמפ, אני עוצר, איך לא, למה לא, וממתין לרגע שבו יתכופפו אל החלון, שאותו אני מפשיל, כמו שרוול אבל הפוך, לאט-לאט, מותיר סדק של אוויר כדי לשמוע את בקשתן - לאן. בטרם דרכה כף רגלן במכונית עוטות פניהן הבעה של בעתה. הן רואות ושומעות וקוראות ונחרדות, כמוני, ממקרים אין- ספור שבהן ביצעו גברים מעשים מגונים בנשים בכלל ובנערות בפרט. אני חשוד מראש. אולי הן מקללות את עצמן, בלבן, שעה שהן עומדות ומבקשות לגמוא אתי דרך, קצרה או ארוכה. אין להן ברירה. אילו היו יכולות – היו עולות רק על מכוניות שנהוגות בידי גברים. הן לא יכולות להתיר לעצמן לסנן. אני ברירת המחדל שלהן.
03/07/2017  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il