|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
שרה נתניהו. טענות הגנה נכבדות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] מנדלבליט. מוצג בזדון כמי שהחליט [צילום: פלאש 90]

אמרנו לכם: חמגשיות

בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת: היועמ"ש מנדלבליט טרם החליט להעמיד לדין את שרה נתניהו, אלא הודיע כי הוא החליט לשקול העמדתה לדין בכפוף לשימוע ארוכה הדרך עד החלטתו הסופית בניגוד לפרסומים הכוזבים בכלי התקשורת, אכן, על-פי כתב החשדות - עסקינן בעיקר בחמגשיות מתוך 393,000 ש"ח הנטענים, רק 35,163 ש"ח הוצאו בגין ארוחות שהוכנו על-ידי שפים ממסעדות אין עסקינן בארוחות שחיתות אלא לכל היותר בחריגה מנהלים
09/09/2017  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   תגובות
התעלומה: לאן נעלמו החמגשיות
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה אמור להכריע בימים הקרובים בתיק מעונות ראש הממשלה ובהמלצת המשטרה להעמיד לדין את שרה נתניהו * ארבע פרשות נדונו בחקירה זו, ומה שנותר מהן להכרעה בעיקר הוא: האם אכן שרה נתניהו היא האחראית להזמנת חמגשיות בהיקף 158 אלף ש"ח, שלא כדין * בגלל חקירה מגמתית וכושלת אין בידי היועמ"ש תמונת מצב אמיתית: מי באמת נהנה מהחמגשיות שהוזמנו; והאם הנהנה הוא שביצע את העבירות
לרשימה המלאה

איתמר לוין
הפרקליטות: מני נפתלי קיבל חסינות; אם יעיד בביהמ"ש - ייחשב כעד מדינה

הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על החלטתו בתיק מעונות ראש הממשלה הביאה לפרץ של מלל בכלי התקשורת - חלקו הגדול שגוי בתכלית. לפי הדיווחים והפרשנויות שפורסמו-שודרו - היועמ"ש כבר הודיע על העמדת שרה נתניהו לדין פלילי. חד וחלק. לפי ערוץ 2, למשל, מאחר שההחלטה כבר נפלה והודעה, הרי שלשרה נתניהו לא נותר אלא להסכים להסדר טיעון ולגזר דין בהתאם. חמור מכך: כלי התקשורת פרסמו מידע, כביכול, והוציאו דברים מהקשרם, באופן שמחמיר עם שרה נתניהו - מעל ומעבר למה שכיוון היועמ"ש ב"כתב החשדות". נטען, לדוגמה, כי אין מדובר בפועל במזון-זול בחמגשיות, אלא בעיקר בארוחות שף ממסעדות יוקרה. העובדות שונות בתכלית. ברשימה זו ננסה להעמיד דברים במקומם.

היועמ"ש "שוקל". לא "החליט".

היועמ"ש מנדלבליט טרם החליט להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו. מרבית כלי התקשורת שדיווחו כאילו כבר החליט להעמידה לדין, שגו למצער והטעו - פשוטו כמשמעו. שגיאתם נובעת מאי-היכרותם את החוק ובמיוחד את ההנחיות החדשות המחייבות שיצאו באפריל 2017 במשרד המשפטים.

בטרם נבחן את ההנחיה החדשה, נציג להלן את הודעת משרד המשפטים בשמו של היועמ"ש מנדלבליט, שבה נאמר מפורשות (08.09.17):

  • היועץ המשפטי לממשלה הודיע לב"כ של גב' שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, כי הוא שוקל להעמידה לדין בשל חלקה "בפרשת הזמנת הארוחות".

    עוד נמסר לגב' נתניהו כי עומדת לה כאמור האפשרות לטעון בפני היועץ המשפטי לממשלה, במסגרת שימוע כמקובל, בטרם יקבל הכרעה סופית בעניין זה.

הנה-כי-כן: "שוקל". לא החליט. ההבדל בין "שוקל" לבין "החליט" עצום ומהותי. ברי, כי היועמ"ש מזמין את שרה נתניהו לשימוע, בטרם יחליט. ועד שיחליט - הכל פתוח. האפשרויות: הגשת כתב אישום (אם לא שוכנע), גניזת התיק (אם שוכנע), הסדר טיעון (אם יסכימו הצדדים).

החלטה רק אחרי שימוע

היועמ"ש שואב את כוחו מההנחיות האחרונות שהוציא משרד המשפטים (הנחיות פרקליט המדינה מיום 03.04.17; הנחיות היועמ"ש מקבילות). לפי הנחיות אלה, שהוצאו לאחר שורה של הלכות משפטיות שנקבעו בבית המשפט העליון, קיימת חובת "יידוע" לחשוד (סעיף 6 להנחיות, "מכתב יידוע ראשון") מצד הגוף החוקר (במקרה זה המשטרה). "מטרת חובת היידוע הנה להביא לידיעת החשוד את העובדה כי חומר החקירה בעניינו הועבר ליחידת התביעה לצורך החלטה על העמדתו לדין, וזאת כדי לאפשר לו לכלכל צעדיו בהתאם לכך טרם קבלת החלטה סופית בעניינו". סעיף זה אינו רלוונטי בענייננו, מאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה חודשים רבים קודם לכן.

יודגש: המדובר בהחלטה מהותית ביותר:

  • עד אפריל 2017 נהגה התביעה להודיע על: "החלטה להעמיד לדין בכפוף לשימוע". מאפריל, כאמור, נמסרת לחשוד הודעה כי הוחלט לשקול הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.

  • ועוד: עד אפריל: נמסרה לחשוד טיוטת כתב אישום לצרכי שימוע; מאפריל: "כתב חשדות - לצורך שימוע".

הסעיף שלהלן הוא הרלוונטי יותר בעניינה של שרה נתניהו. מדובר במכתב יידוע שני (המכונה לעיתים "כתב חשדות") - הודעה על החלטה לשקול העמדה לדין בכפוף לשימוע". נקבע (סעיף 15):

  • מטרת מכתב היידוע השני היא לידע את החשוד כי לאחר לימוד חומר החקירה הוחלט לשקול הגשת כתב אישום בעניינו בכפוף לשימוע.

מכתבי היידוע נועדו לשמור על זכויות החשוד, לייעל את מהלכי התביעה ולחסוך בהגשת כתבי אישום מקום שאין בכך הכרח. ברי, כי הליכי השימוע שהוסדרו בהנחיות נותנים סיכוי מהותי ומשמעותי לחשודים לשכנע שאין מקום להגיש נגדם כתב אישום. כזה הוא מצבה של שרה נתניהו. התביעה בראשותם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הם שאמורים לאכוף הליכי שימוע במצב שדעתם של התובעים אינה נעולה. כך מחייבת ההלכה הפסוקה של בית המשפט העליון, מכוחה הוצאה ההנחיה שלעיל:

  • "השימוע נועד לאפשר לחשוד בעבירה מסוג פשע לשטוח את טענותיו לפני הרשות המוסמכת קודם שתחליט אם יש מקום להעמידו לדין. זכות השימוע מגנה על זכויות חשודים, ועשויה לייעל את מלאכת התביעה. ככל שיהא ביד החשוד לשכנע את התביעה שאין להעמידו לדין, תיחסך ממנו הפגיעה האינהרנטית הנלווית לאישום פלילי בעבירה חמורה. כך גם ייחסכו משאבי תביעה ושיפוט הכרוכים בניהולו של הליך פלילי. השימוע עשוי לחדד את המחלוקות בין הנאשם לתביעה ולייעל את ניהול ההליך; הוא אף עשוי לעודד הידברות בין התביעה להגנה בניסיון לגבש עסקת טיעון. מנגד, השימוע עלול לסרבל את עבודת התביעה ולדחות את פתיחתו של ההליך הפלילי. כדי שיגשים את תכליותיו באופן מיטבי, יש לקיים את השימוע מראש. זהו הכלל, וככל שאין טעמים לסתור, מן הראוי להקפיד עליו..." (ע"פ 1053/3 הייכל נ' מדינת ישראל).



משמעות הדברים הנ"ל:

בפני שרה נתניהו ובאי-כוחה פתוחה הדרך להביא טיעוניהם בהליך של שימוע, במטרה לנסות ולשכנע את היועמ"ש מנדלבליט שאין מקום להגיש נגדה כתב אישום. היועמ"ש ישקול ויחליט. החוק אמור להבטיח שלא יסומנו מטרות, מבעוד מועד, ולכפות על התביעה לעשות את מלאכתה במקצועיות. מכיוון שמדובר בכל זאת בפרשה בעלת עניין ציבורי רב ביותר, חזקה על היועמ"ש שיתאמץ לקבל החלטתו על-בסיס הראיות ושיקולים משפטיים וציבוריים בלבד.

החשדות, ההגנות


כפי שחשפנו ב-News1 מספר פעמים, מכל פרשת מעונות ראש הממשלה נותרו החמגשיות. טענות חמורות נוספות: פרשת המטפלת, פרשת רהיטי הגן, פרשת החשמלאי, פרשת המלצרים, פרשת הבקבוקים - כל אלה התנדפו ואינם. נותרנו, כאמור, עם הארוחות שהוזמנו ממסעדות ו/או ארוחות שף. אוכל, אוכל, אוכל.

יודגש: מזון המיועד למעון ראש הממשלה מובא כשהוא ארוז בחמגשיות. הן מטעמי נוחות והן מחמת צרכי ביטחון. למרות זאת, מרבית כלי התקשורת ממשיכים לפרסם דברי הבל ולייחס לשרה נתניהו מעשים שאינם נטענים נגדה, גם לא ב"כתב החשדות".

כדי להעמיד דברים במקומם נציג את הטיעונים המרכזיים המופיעים, את ההערות ואת ההגנות העומדות בפני נתניהו:


1) החשדות

1.1 שרה נתניהו הורתה/דרשה לרכוש ארוחות מוכנות משורה של מסעדות וכן להזמין שפים ממסעדות להכנת ארוחות, וזאת למרות שהייתה מבשלת במעון ראש הממשלה באופן-קבוע. על-פי כתב החשדות, נתניהו ידעה היטב על הנהלים האוסרים זאת, ופעלה ביחד עם עזרא סיידוף - בדרך של הסתרת דבר קיומה של המבשלת במעון - לעקוף את הנהלים;

1.2 התביעה מייחסת לשרה נתניהו אחריות להזמנת ארוחות וכן ארוחות שפים בסכום כולל של 359,000 ש"ח וזאת בתקופה: ספטמבר 2010 ועד מרס 2013. היינו (31 חודשים);

1.3 הזמנת הארוחות והשפים מהמסעדות נעשתה ממסעדות שונות, בהן: איטליה הקטנה, קווליר, בצלים ותאנים, שרתון פלאזה (שף, שלום קדוש), מחניודה (שף, אורי נבון), ספרה (שף, ליאור חפצדי), המוציא, חוג'ה, מפגש האש, סושי רחביה, קרן. "הזמנת הארוחות המוכנות והשפים מהמסעדות נעשתה בתדירות משתנה, בין פעמים בודדות בחודש לעשרות פעמים בחודש, "כאשר בכל הזמנה מספר מנות. במרבית המקרים עלול כל הזמנה עמדה על מאות ש"ח, ובמספר מקרים הגיעה עלות ההזמנה לאלפי ש"ח.

2) ההגנות

2.1 בניגוד לנטען, לא הייתה מבשלת שתפקידה הייחודי היה הכנת ארוחות (היו עובדות בית שגם הכינו ארוחות...). וגם אם היתה, היא עסקה בעיקר בהכנת ארוחות קלות ולא בהכנת ארוחות מלאות לבני הבית ו/או לאורחים;

2.2 הסכום הכולל הנטען: 393,000 ש"ח (המיוחס לשרה נתניהו ולסיידוף יחד), כולל 35,163 ש"ח ששולמו בגין: "הזמנת שף לאירוח". ובמילים פשוטות: רובו ככולו של הסכום האמור מהווה תשלומים בגין הזמנות ארוחות מוכנות, בחמגשיות, ולא ארוחות שחיתות שהוכנו על-ידי שפים;

2.3 הסכום המיוחס לשרה נתניהו לבדה: 359,000 ש"ח, המוצג משל זה גובה הנזק שנגרם לקופת המדינה, אינו נכון עובדתית בבואנו לעשות את החשבון האמיתי. שכן, מסכום זה יש לקזז את עלות מצרכי מכולת שנחסכו (כל מי שמנהל משק בית יודע היטב כמה מזון עודף ו/או מקולקל נזרק לפח ומה העלות האמיתית להכנת מספר מנות בלבד בכל פעם), עלויות העבודה בבית על הכנת ארוחות - כולל שעות נוספות שהיו עלולות להידרש עבור עובדים/ועובדות בשעות ערב מאוחרות, וכו' וכו';

2.4 הסכום הנטען חויב במשך תקופה של 31 חודשים. משמע: מדובר בהוצאה חודשית ממוצעת עבור מזון בסך 11,580 ש"ח. אין מדובר בסכום חריג המצדיק הליך פלילי, וברי כי אין מדובר בארוחות שחיתות;

2.5 הסכום הנטען: 359,000 ש"ח, כולל כמויות עצומות של ארוחות שהוזמנו על-ידי אב הבית מני נפתלי (בתקופת 19 חודשי עבודתו במעון) וחולקו על-ידו למקורביו. לכמויות אלה - המדובר בכחצי מהסכום לפחות - שרה נתניהו אינה אחראית, ויש לבוא-חשבון בנושא עם מני נפתלי. בידי נתניהו עדויות של עובדים ממעון ראש הממשלה, שהצביעו על אותם עובדים-מקורבים שנהנו מהארוחות שהוזמנו כביכול עבור בני משפחת נתניהו. נפתלי קיבל חסינות ומעמד של עד מדינה, מה שאומר שהוא עצמו ביצע עבירות פליליות;

2.6 טענת נתניהו היא: לא ידעתי על הנהלים האוסרים הזמנת ארוחות מבחוץ מקום שיש מבשלת; ומכל מקום - גם אם נאמר לי, כטענתכם, הרי שלא ידעתי שמדובר באיסור שחריגה ממנו עולה כדי עבירה פלילית;

2.7 בהתבסס על הטיעונים המובאים לעיל, הרי שהנזק שנגרם כביכול לקופת המדינה, אם בכלל, אינו עולה על כמה עשרות אלפי ש"ח. בצד הנמוך. בגין כל התקופה הנטענת. סכום כזה אינו מצדיק ניהול הליך פלילי והעמדת שרה נתניהו לדין. ואם תעמוד התביעה על תיקון הנזק, הרי שיש לסיים זאת בחיובה של שרה נתניהו בנזקים הריאליים, כביכול, הנאמדים בכמה עשרות אלפי ש"ח בלבד;

תיק החמגשיות טעון גניזה


היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יידרש בקרוב להכריע: האם יש בכל זאת מקום להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו או לגנוז תיק זה. מנדלבליט נטול אגו ורוע. חזקה עליו שיבחן את טיעוני ההגנה ביסודיות ובמקצועיות, ויביא במקביל בחשבון את חובת התביעה להימנע מאכיפה בררנית. השימוע יתקיים, קרוב לוודאי, ויוכרע תוך מספר חודשים.

את שרה נתניהו מייצגים שלושה עורכי דין: ד"ר יעקב וינרוט (שהוא בעיני הח"מ הטוב ביותר בישראל), יוסי כהן ועמית חדד. בידיהם ראיות ועדויות נוספות המעמידים פרשה זו באור שונה, ומכל מקום - מוכיחים כי לא כצעקתה.

ההימור שלי: בסופו של דבר לא יוגש כתב אישום. ולא בכדי. השכל הישר מחייב תיקון הנזקים, ככל שאירעו - חיובה של נתניהו בנזקים הכספיים. פתרון זה אמור לשרת גם את המדינה-התביעה, שכן ניהול הליך פלילי עלול לחייב את התביעה להוכיח בבית המשפט: מי בדיוק הזמין כל אחת ממאות הארוחות הנטענות (דבר שלא תוכל לבצע); למי יועדה כל ארוחה; ומי בדיוק אכל כל אחת מהמנות שהוזמנו. וזו מטלה בלתי אפשרית.

ניהול הליך פלילי אינו משרת את הציבור, קל וחומר כאשר בסופו של דבר: חובת המדינה היא לממן את כל הוצאות ראש הממשלה ובני ביתו, כולל מזון, הלנה, אירוח ונקיון וכו' וכו'. סיום ההליך בשימוע הוא המעשה הנכון. צריך להיות פשוט וברור: ניסיונם של כלי תקשורת ועיתונאים שרלטנים וכן אישי ציבור ללחוץ ולתמרן את היועמ"ש, מטעמים פוליטיים, להגשת כתב אישום, בכל מחיר, לא ייצלח. לא במשמרתו של מנדלבליט - איש ישר דרך ונטול פניות.

תאריך:  09/09/2017   |   עודכן:  09/09/2017
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמרנו לכם: חמגשיות
תגובות  [ 68 ] מוצגות   [ 68 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוהד האתר הזה
9/09/17 15:09
 
משה ד.
9/09/17 15:46
 
yrevach
9/09/17 22:29
 
מי אתה בכלל
10/09/17 00:12
 
דן ה
10/09/17 01:41
 
רק לשמוע את האמת
9/09/17 15:57
 
יאללה סע!
9/09/17 17:42
 
בני בנקר
9/09/17 20:18
 
עם שמפניה וסיגר
10/09/17 10:40
 
ק.ר.
10/09/17 13:34
2
יואב יצחק המטייח
9/09/17 15:11
3
מתילדה
9/09/17 15:24
 
ד.ה
9/09/17 22:19
4
עושה עבודת תחקיר
9/09/17 15:47
5
מבשרת
9/09/17 16:00
 
כמו שכתבתי אתמול
9/09/17 17:26
 
קצ'קבל
9/09/17 17:42
6
דודוקL
9/09/17 16:13
7
באום
9/09/17 16:20
 
משה ד.
10/09/17 10:07
 
באום
10/09/17 15:01
8
מישהו ירד מדעתו.
9/09/17 16:21
9
קיקו
9/09/17 16:28
10
צוללן
9/09/17 16:49
 
סימן שהוא בסדר
9/09/17 17:25
11
ינקה
9/09/17 17:17
 
כי שרה נתניהו
9/09/17 20:12
12
אבישי רביב דרוקר
9/09/17 17:47
 
בבית ראש הממשלה
10/09/17 04:32
13
צ'
9/09/17 18:17
14
פועה
9/09/17 18:44
15
קורןנאוה טבריה
9/09/17 18:53
16
המעריץ
9/09/17 19:28
17
סער
9/09/17 19:36
18
עיתונאי
9/09/17 20:25
19
טילי
9/09/17 20:39
20
פרימאייר
9/09/17 21:36
21
עודדי
9/09/17 22:16
22
ג'מאל אבו סניין
9/09/17 22:34
23
אברהם 1010
9/09/17 23:08
24
לדור
9/09/17 23:16
25
הילוש
9/09/17 23:16
26
יורם מיוחס
9/09/17 23:26
27
יעקב יעקב
9/09/17 23:27
28
י. ג
10/09/17 00:33
29
פרפלה
10/09/17 03:27
30
אולמרט... זוכר..?
10/09/17 03:52
31
פועה
10/09/17 08:41
 
יש תקדים. יש תקדי
10/09/17 09:53
 
צורי
10/09/17 15:15
32
חמגשיות
10/09/17 08:42
33
חמגשיות
10/09/17 08:42
34
חמגשיות
10/09/17 08:42
35
צורי
10/09/17 08:47
36
חיליק 111
10/09/17 10:07
37
א-ת
10/09/17 10:17
38
gertalex
10/09/17 10:43
39
ימים יגידו
10/09/17 11:03
40
זוית שונה
10/09/17 11:09
41
גנב ותיק
10/09/17 14:56
42
קורא לרוחב ולעומק
10/09/17 15:16
 
צורי
10/09/17 16:29
 
קורא לעומק ולרוחב
11/09/17 07:54
43
טפש זרק אבן לבאר.
10/09/17 15:28
44
ששונקי
10/09/17 19:52
45
רוני מירושלים
11/09/17 00:03
46
חוצפה ובושה
11/09/17 08:04
47
ולבלה
17/09/17 01:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מי שקורא פעם ופעמיים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפרשת מעונות ראש הממשלה יכול להגיע להערכה מושכלת שהזמנתה של גב' שרה נתניהו לשימוע, אינה אלא הזמנה למשא-ומתן לסגירת התיק.
09/09/2017  |  יוסי דר  |   מאמרים
פצצת האטום שבנתה ארה"ב ואף השתמשה בה ב-1945 הולידה את הצורך לייצר "שרשרת פיקוד גרעינית" שלפיה ברור לחלוטין בידי מי הסמכות להפעיל נשק גרעיני. הנושא אקטואלי כיום במיוחד נוכח איומי מתקפת טילים גרעיניים מצד קוריאה הצפונית ובעיקר בעקבות ההודעה שמדינה בלתי צפויה זו הודיעה כי ביצע ניסוי בפצצת מימן. ואכן, המקום הראשון בעולם בו תופעלה מערכת הפיקוד המבוקרת הזו הייתה ארה"ב והאיש הראשון שנתן את הפקודה בהתאם לשיטה החדשה היה הנשיא ה-33 של ארה"ב הארי טרומן כאשר, לאחר מותו של הנשיא פרנקלין רוזוולט, למד להכיר את סודות הנשק הגרעיני של ארה"ב.
09/09/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
פרשת השבוע פותחת במצוות ביכורים, המצווה לסמן את הפרי הראשון, הכי יפה, ובהבשילו - לקטפו ולהביאו לבית המקדש (דברים כו): [ב] וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר תָּבִיא מֵאַרְצְךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לָךְ--וְשַׂמְתָּ בַטֶּנֶא; וְהָלַכְתָּ, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹקֶיךָ, לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם. בבית המקדש הוא נותן את הסל עם הפירות המובחרים לכהן התורן שמניחו לפני המזבח ומתפנה להאזין לדברי מביא הביכורים. והמביא פותח בסקירה היסטורית קצרה ואומר: ...אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי, וַיֵּרֶד מִצְרַיְמָה, וַיָּגָר שָׁם בִּמְתֵי מְעָט; וַיְהִי-שָׁם, לְגוֹי גָּדוֹל עָצוּם וָרָב. האֲרַמִּי מתייחס ללבן הארמי שניסה לנשל את יעקב מרכושו וגם מנשיו וילדיו. מדוע מתחילים את הסקירה ממנו ועוד בלי להזכירו בשמו?
08/09/2017  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
החלטות מועצות גדולי התורה וחכמיה שהתקבלו בוועידת הפסגה (יום ה') אינן מותירות מקום לספק. שיקול פוליטי כאילו יאיר לפיד יעלה לשלטון אם החרדים יילחמו על השבת כלל אינו יכול לבוא בחשבון. יהודי חרדי, קובעות המועצות, אינו יכול להישאר שווה נפש לנוכח חילול שבת ציבורי.
08/09/2017  |  עידן יוסף  |   מאמרים
את זה אינם יכולים לסבול-ערוץ שידור בו האוריינטציה היא לאומית ויהודית. יש גבול לכל תעלול ואבירי חופש הביטוי נעמדים על רגליהם האחוריות.
07/09/2017  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il