|   15:07:40
דלג
  מירי רגב  
שרת התרבות והספרט משרד התרבות והספורט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

אתם לא בעלי הבית של התקציב הציבורי

שרת התרבות והספורט מירי רגב, בפייסבוק LIVE בערב טקס פרסי אופיר [כ"ח באלול תשע"ז, 19.09.2017]
20/09/2017  |   מירי רגב   |   נאומים   |   תגובות
[צילום: מן הטלוויזיה]

למען הנאמנות לעם שלי
העובדה שסרטים כאלו זוכים למחיאות כפיים של העולם, אינה צריכה לרגש אף אחד, כל יוצר קולנוע מתחיל יודע, שאם יפיק סרטים שמכפישים את ישראל, יהיו כאלו בעולם שיעטפו אותו באהבה. אני מוכנה לוותר על האהבה הזו ולספוג קריאות בוז והכפשות אישיות, למען האמת והנאמנות לעם שלי ולמדינה שלי.

חברי, ראש העיר המארחת, ד"ר יחיאל לסרי
ידידי, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע, מוש דנון,
אנשי האקדמיה, יוצרות ויוצרים יקרים!

באתי לכבד אתכם הערב. באתי לחגוג עמכם את הישגיו של הקולנוע הישראלי בשנה האחרונה.

באתי למחוא כפיים לשמוליק מעוז, הבמאי של "פוקסטרוט" עטור הפרסים
ולרקוד לצלילי השירה המרטיטה, של גדולי המשוררים הפלשתינים, מחמוד דרוויש ודארין טאטור.

הנאום הזה הוא כנראה החלום הורוד, ש-מוש דנון, יו"ר האקדמיה לקולנוע, רצה להכתיב לי ....

זה אולי מה שכינה מוש בתקשורת "הצעת השלום שלו"...שהיא כמובן "הסכם כניעה".

זה היה כנראה מבחן הקבלה שלי, למועדון הפלורליסטי של סותמי הפיות, אלו שמוכנים להקשיב....אבל... רק לעצמם ולדומיהם.

אז כמו שאתם רואים... ויתרתי על התענוג
ואני כאן אתכם הערב, בעמוד הפייסבוק שלי, בלי צנזורה ובלי עריכה.

חברותי וחברי,
טקס פרסי אופיר הוא חגיגה של תעשיית הקולנוע הישראלי. הקולנוע הישראלי הוא סיפור הצלחה, כיוון שישראל כולה היא סיפור אנושי, בלתי נתפס בייחודיות שלו:

מגוון הלוקיישנים שישראל מספקת בנופיה -
המגוון האנושי של תרבויות, עמים ודתות,
מייצרים מורכבות מרתקת בסרטים שלנו,
שהיא חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו.

אני גאה בקולנוע הישראלי, מחזקת ומעודדת אותו אבל --- לא בכל מחיר. הנה לדוגמה, סרט ישראלי, מקבל חיבוק חם מהתעשיה הבינלאומית ואני מקלקלת להם את החגיגה...

מה אתם חושבים? שלא היה לי נח יותר, לשתוק ולהתקבל בחום ואהבה על-ידי כל כוכבי התעשיה? אבל מה אעשה, והמסיבה שבחרו יוצרי הסרט פוקסטרוט להחריב, היא החגיגה הכי גדולה של המאה ה-20 וקוראים לה - מדינת ישראל.

מדינת ישראל לא חוגגת הצלחה בפסטיבל ונציה, היא חוגגת 70 שנים של תקומה בלתי נתפסת מאפר הגלות והשואה, מהתמודדות בלתי פוסקת עם ניסיונות השמדה, ובכל זאת - תסתכלו סביבכם - אתם מכירים את ישראל, אתם מכירים את צה"ל. כמה מוסריים החיילים שלנו. איזה גן עדן הקמנו במזרח התיכון המסוכסך והחשוך הזה.

ואתם מעיזים להציג את חיילי צה"ל הורגים במחסום ערבים וקוברים את גופותיהם?! עם הרכב?? אתם מעיזים לקרוא לשקר המזוויע הזה, לעלילת הדם האיומה הזו - 'מטאפורה'?!

אז מה אומרים לנו?! שזו לא באמת סצנה שמתארת את חיילנו הורגים ומטייחים... אם רק נהיה קצת יותר אינטליגנטים, רומז לנו ליאור אשכנזי, נבין שזו רק 'מטאפורה'... מטאפורה... נו באמת, מה זו ההיתממות הזו?

הקולנוע כולו הוא מטאפורה אחת גדולה. אבל בסופו של יום המטאפורה הזו אומרת משהו. ואנחנו לא עיוורים ולא חרשים ובטח שלא טיפשים להבין מה אומרת המטאפורה הזו על החברה הישראלית ועל צבא העם שלה.

אתם לא צריכים אותי בשביל זה, תקשיבו ליהודה אטלס, הוא היטיב לקרוא את המטאפורה הזאת שלכם. בהגינותו כאיש שמאל, כתב לאחר צפיה בפוקסטרוט ואני מצטטת - "לדעתי הסרט הזה — וליתר דיוק התקרית שמתוארת בסופו — אכן מוציא את דיבת צה"ל רעה, לא רק פה, אלא לידיעת העולם כולו!

אילו ראתה אותו שרת התרבות (הוא אומר) הייתה יוצאת לה אש מהאוזניים." נו.....אז כמו שאטלס אומר, מסתבר שיש יתרונות לכך שטרם ראיתי את הסצינה, אבל מספיק היה לי לשמוע עליה מגורמי המקצוע במשרד, כדי להגיע לאבחנה של אטלס.

מכובדיי,
אנחנו לא חיים בחלל ריק, בעולם היום מתקיים מסע דה-לגיטימציה שקרי, מהחריפים ביותר שאנו יכולים לדמיין לעצמנו. אם יש יוצרים מוכשרים, שבוחרים לממש את הכישרון שלהם לטובת ארגוני ה BDS, שלא יצפו ממני למחוא להם כפיים.

הביקורת שלי על "פוקסטרוט" אינה נגד חופש הביטוי אלא נגד החופש לסלף ולעוות את דמותו של צבא הגנה לישראל ועוד לעשות זאת במימון הציבור הישראלי.

העובדה שסרטים כאלו זוכים למחיאות כפיים של העולם, אינה צריכה לרגש אף אחד, כל יוצר קולנוע מתחיל יודע, שאם יפיק סרטים שמכפישים את ישראל, יהיו כאלו בעולם שיעטפו אותו באהבה. אני מוכנה לוותר על האהבה הזו ולספוג קריאות בוז והכפשות אישיות, למען האמת והנאמנות לעם שלי ולמדינה שלי.

אני שומעת ביממה האחרונה, את האמירות המתלהמות של מעוז, מוש וחבריהם, המאשימים אותי בפלגנות והסתה - "הדם על הידיים של רגב" הם אמרו היום. לא פחות.

ואני אומרת - תראו לאן התדרדרתם: התחלתם בהדרה שלי מהטקס, במילים יפות החלטתם שקולי - שמייצג את רוב הציבור הישראלי - לא יישמע. זה לא עבר חלק כמו שציפיתם, אז עברתם לשיח של הסתה ושל דם. עוד ניסיון זול ושקרי, להסיט את הדיון מהאחריות שלכם, על הדרך הפוגענית והמסיתה שאתם מציגים את חיילי צה"ל בעולם.

תלמדו להקשיב לדעה שונה משלכם, כזו שמבקרת אתכם. אין יותר לגיטימי מכך, שהציבור הישראלי, לא יממן סרטים שמכפישים את מדינתו.

אם מישהו משרת אג'נדה או 'עושה פוליטיקה' כבר עשרות שנים, זה דווקא אתם: קומץ יוצרים שמשתמש בכספי הציבור, על-מנת להביא למסכים אג'נדה פוליטית, עם השקפה מאוד מסוימת. יוצרים רבים, אומרים לי בשנה האחרונה, שהם מפחדים בכלל להציע תסריט שונה, ברור להם שהם לא יזכו לתמיכה. המצב הזה לא יימשך וההתבטאויות המסיתות שלכם, לא יעזרו לכם.

כשאתה מוש דנון מסביר הבוקר את החלטתכם המבישה בנימוק: "אם אני מזמין אותך לחתונה שלי אל תגיעי ותגידי לי שהבגדים שלי לא יפים והכלה מכוערת".

באמירה הזו חשפת את תמצית תפיסת העולם שלכם: החתונה הזו היא לא שלך. היא של כולנו. בחרת לא להזמין את הכלה היא מדינת ישראל שאני מייצגת אותה ותומכת בטקס החתונה שלך ב-400 אלף שקלים.

נח לכם להשתמש בכספי התמיכה הציבורית להפקת החתונה, לחלק בה פרסים מהכסף של הכלה מבלי להזמין אותה!. אני יודעת שהכלה תמיד הייתה מבחינתכם רק קישוט דקורטיבי בחתונה הזאת. העידן הזה נגמר.
אתם לא בעלי הבית של התקציב הציבורי.
אין חתונה במעמד צד אחד!
וזו סיבה נוספת, מדוע הקמתי וועדה שתבחן האם התקצוב הממשלתי דרך קרנות הקולנוע הוא שוויוני והוגן.

הסכם הקולנוע הנוכחי מסתיים בשנה הקרובה, ואני מבטיחה כאן שהסכם הקולנוע שהיה הוא לא מה שיהיה.

אני רוצה לסיים באמירת תודה אישית לשני אנשים, האחים לאון ומשה אדרי!. אני מודה לכם לאון ומשה, על האמירה הברורה שלכם בימים האחרונים, היא תרמה רבות לקולנוע הישראלי והצטרפה לתרומה הענקית שלכם לתעשיית הקולנוע לאורך השנים. כמעט בלתי אפשרי לדבר על קולנוע ישראלי בלי לאון ומשה אדרי.

לכל אלו שהשמיצו והכפישו אתכם בימים האחרונים, אלו שירקו לבור שהם שותים ממנו, אני מציעה לעשות חשבון נפש ולהתנצל.
אני אמשיך בדרכי לקדם את עולם התרבות והקולנוע הישראלי למען החברה הישראלית ולתפארת מדינת ישראל.
אני רוצה לאחל לצופים ולכל בית ישראל
חג שמח ושנה נהדרת.

תאריך:  20/09/2017   |   עודכן:  20/09/2017
מירי רגב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אתם לא בעלי הבית של התקציב הציבורי
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ללא פייסבוק
20/09/17 12:20
2
הירונימוס
20/09/17 17:15
 
נובל
21/09/17 19:58
 
עברית
24/09/17 05:59
3
7_7_7.
22/09/17 21:28
 
הירונימוס
23/09/17 16:57
 
ב_שמואל
23/09/17 21:04
 
ofermargolin
24/09/17 07:27
 
ב_שמואל
24/09/17 13:44
4
מחטי כף היד הגדול
23/09/17 21:57
 
תגובה עלובה
23/09/17 22:37
 
מגיב ותיק
23/09/17 22:39
 
ברתולמאו
27/09/17 07:48
 
ב_שמואל
23/09/17 22:45
5
למירי רגב האמיצה
23/09/17 22:13
6
מגיב ותיק
23/09/17 22:33
 
סעדיה מרסל
24/09/17 01:42
7
יניב ש
24/09/17 08:29
 
אטילה ההוני
24/09/17 13:03
8
1
24/09/17 13:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדוני הנשיא,
20/09/2017  |  בנימין נתניהו  |   נאומים
אני שמחה ונרגשת להיות אתכם כאן הערב וזו שמחה כפולה. ראשית, מרגשת אותי מאוד העובדה שהאכסניה שנבחרה למפגש היא בעיר הרצליה. הרצליה היא עיר הולדתי, העיר שבה גדלתי ולמדתי ובה עוצבה השקפת עולמי כאדם. עם נישואיי עברתי להתגורר בתל אביב ומזה כ-14 שנים אני מתגוררת רוב ימות השבוע בירושלים, אך הקשר שלי לעיר הרצליה הוא עמוק ומשמעותי, גם בהינתן העובדה שאמי היקרה ממשיכה להתגורר בה עד עצם היום הזה. לכן בואי לכאן היום כשבוע לאחר שהוועדה לבחירת שופטים החליטה להמליץ על מינויי לנשיאת בית המשפט העליון הבאה, הוא מעין סגירת מעגל. שנית, אני נרגשת ושמחה להיות אתכם כאן היום ולפתוח בכך מפגש ראשון מסוגו במסגרת הפרויקט שיזם מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין ושמו "העליון בקשר" -אשר במסגרתו יארחו ועדות הקשר של מחוז ת"א בערי המחוז את שופטי בית המשפט העליון. אני מברכת על הפרויקט הזה. אני מאמינה כי הוא יתרום להעמקת הדיאלוג החשוב שבין מערכת המשפט לציבור עורכי הדין ולהיכרות טובה וקרובה איתנו השופטים. אכן, לא אחת נוהגים לתאר אותנו כמי שיושבים ב"מגדל שן". תיאור זה הוא בעיניי בלתי מוצדק והוא גורם לי צער כמי שהקדישה ומקדישה את רוב חייה הבוגרים לעשייה בשירות הציבור. אני מאמינה כי הפרויקט שיזמתם יוכל לסייע לקירוב לבבות, להיכרות עם שופטי בית המשפט העליון כבני אדם ולשינוי הדימוי המרוחק שמנסים ליצור לנו לפחות בעיני ציבור עורכי הדין.
17/09/2017  |  אסתר חיות  |   נאומים
בהצעת חוק האכיפה המינהלית1 שהוסיף לרשות ניירות ערך את סמכויות האכיפה המינהלית דובר על שתי מטרות. האחת, יעילות, ייעול האכיפה בדיני ניירות הערך, וקיצור משך הזמן שבין ביצוע הפרה לבין הטלת עונש על המפר, והשנייה מידתיות, התאמת עוצמת הענישה לעוצמת ההפרה. כך, שהשימוש בהליך הפלילי ייעשה רק לגבי הפרות שהן בעלות חומרה רבה יותר2.
11/09/2017  |  אילנה מודעי-ליפסקר  |   נאומים
אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות באופן אישי ובשם הרשות לאורלי דורון על השנים הארוכות בהן היא הובילה את הפרקליטות שלנו להישגים יוצאי דופן. אורלי ביקשה ממני לאחרונה לסיים את תפקידה לאחר 17 שנה.
10/09/2017  |  שמואל האוזר  |   נאומים
1. כששלומית ביקשה אותי לפני כמעט חצי שנה לומר דברים באירוע לכבוד יעקב זכרו לברכה, שהיום י"ד באלול הוא יום הולדתו, נעניתי מיד ובשמחה. את יעקב הכרתי מזה שנים כפרקליט אלגנטי, מוכשר ורהוט וכמי שכיהן כיושב-ראש לשכת עורכי הדין וכחבר הוועדה לבחירת שופטים, למעשה במרץ 1990 לפני למעלה מ-27 שנים כאשר מוניתי כשופטת בבית משפט השלום בתל אביב, כיהן יעקב כראש הלשכה וגם כחבר בוועדה לבחירת שופטים שהמליצה על המינוי שלי. אך כ-15 שנים לאחר מכן, בשנת 2005, נולדה בינינו היכרות קרובה עת עברנו דודי ואני להתגורר בירושלים בשכנות לשלומית וליעקב. בשנים שחלפו מאז ועד פטירתו לפני כחמש שנים התוודעתי אל יעקב מן הזווית המשפחתית והאישית כאב, כסב וכבן זוג למופת הפוקד את שוק מחנה יהודה מדי יום חמישי וחוזר עם סלים עמוסי כל טוב לקראת הארוחה המשפחתית בערב שבת וגם כשכן בעל גינוני נימוס מופלגים, חייכן, אדיב ומסביר פנים.
06/09/2017  |  אסתר חיות  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il