|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שיפוט מהיר / יצחק שמעוני

"מה אכפת לך לכתוב?"

השופט יצחק שמעוני מאחר בחצי שעה לתחילת הדיון, אך התובעת עינת מי-רז והסניגור איתמר בן-עמי מנצלים היטב את הזמן. הם מכתיבים פרוטוקול והחלטה עליהם יחתום שמעוני, וגם מתכננים כיצד תוכל מי-רז לתבוע את המשטרה
17/10/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
שמעוני. "אתה הקראת לו"

דיון פיקטיבי
כעת אומר הסניגור לקלדנית איזה תיק לפתוח ושהוא יכתיב לה פרוטוקול בהסכמה. רק כדי להבהיר: כל זה מתרחש כאשר השופט יצחק שמעוני איננו באולם, כך שלמעשה יש לנו כאן דיון פיקטיבי המתנהל בידי הצדדים לבדם ומתועד בידי הקלדנית. הסניגור מכתיב: "הנאשם מודה באשמה. באי-כוח הצדדים: נוכח המלצות התסקיר אנו מבקשים לדחות את הדיון בשלושה חודשים". התובעת אפילו לא מקשיבה

"תתחילי להתלונן אצל רופא"
"את יכולה עכשיו להתחיל להתלונן על זה בפני הממונים עליך, ובעוד שנה לתבוע. תגידי: כבר שנתיים אני מתלוננת שזה כבד לי, לאחרונה אני מרגישה כאבים בגב, אם אפשר לדאוג למישהו שיסחוב את המזוודות. בעוד שנה תגישי תביעה לתגמולים, ואז גם תגישי לבית המשפט ויראו שזו פגיעה בעבודה. חודש-חודשיים-שלושה אחרי המכתב תתחילי להתלונן אצל רופא. תכתבי שגילו אצלך [פריצת דיסק] ולמרות זאת נתנו לך לסחוב. מה אכפת לך לכתוב? העיקר שתשלחי למישהו ואז יש לך אסמכתא"

הכבל היה בחוץ
שמעוני נכנס ב-9:30 ומאחל לכולם שנת משפט מוצלחת. לבן-עמי יש בשורה עבורו: "עשינו לאדוני עבודה קלה. יש פרוטוקול מוכן והחלטה לחתימה, גם קבענו תאריך". שמעוני משום מה לא חושב שמשהו לא בסדר בהתנהלות הזאת, וגם לא מתרגש מכך שהתובעת איננה באולם. הוא מוודא מיהו הנאשם ומזכיר לו: "אתה תהיה בקשר עם שירות המבחן". בן-עמי מבטיח: "אם לא - הוא יחטוף ממני מכות". עכשיו לשמעוני יש בעיה: המסך שלו לא עובד. הקלדנית מוצאת את התשובה: הכבל היה בחוץ. בכוחות משותפים הם מצליחים לחבר אותו

השופט: יצחק שמעוני, בית משפט השלום בירושלים

המועד: יום רביעי, 6.9.2017, שעה 08:30

הנושא: תיקים פליליים

התובעת נכנסת ב-08:28 ומוציאה בשלווה כריך. הכיצד? הרי לשעה 08:30 קבועים חמישה תיקים, לשעה 08:40 קבוע עוד אחד, ואחר כך סדרה ארוכה מהשעה 09:00. התשובה היא, שאנחנו שלושה באולם: התובעת, הקלדנית ואני. הקלדנית מוציאה לתובעת את לוח הזמנים, למרות שהייתם מצפים שהנייר החיוני הזה יהיה ברשותה.

בשעה 08:31 נכנס סניגור, אבל התקווה שמשהו יתקדם מתבדה עד מהרה. התובעת אומרת שאין לה תיק כזה ושהמספר גם אינו מופיע ברשימה של היום, ואז מתברר שהדיון הוא אצל השופט שמואל הרבסט. "אה, הרבסט לא יושב פה היום? אני מסטול", מגיב הסניגור. "הבהלת אותי לרגע", משיבה התובעת. אגב, על הדלת תלוי פתק בו כתוב היכן יושב הרבסט באותו יום, אבל הסניגור מודה: "אני לא קורא".

התובעת מארגנת על השולחן עשרות תיקים ואז מקבלת שיחת טלפון. "מה העניינים? אני לא כל כך יכולה לדבר עכשיו, אני בבית המשפט כל היום", היא אומרת. בעצם היא מאוד יכולה - עובדה: עד מהרה מתברר שזוהי שיחה עם נציג חברת הוט, המציע לתובעת ולמשפחתה לעבור לשורותיה, והמו"מ מתנהל באולם הריק. במקביל גם התובעת נוגסת מהכריך ולוגמת מהקפה. ואז היא מתיישבת לנהל בנחת את השיחה ומתמקחת: "זו באמת בעיה. אם היית מוסיף לי עוד חבילה - מילא. אני נשארת באותו מצב, מבאס. אז בינתיים לא". סוף השיחה? ממש לא, וגם לא סוף הכריך והקפה. "הבחור עבד עלי, זה שחיבר אותי פעם קודמת להוט. עזוב אותך, אני שונאת את הדברים האלה. בגלל זה אצלי הכל כתוב, הכל מוכן, הכל חתום", היא אומרת.

"הוא יגיע ויקח פרוטוקול"

ב-8:40 נכנס סניגור והתובעת סוף-סוף מסיימת את השיחה, בהסכמה לקבל עוד שיחה אחרי הצהריים. התיק עליו מדברים כעת התובעת והסניגור קבוע לשעה 8:30, ומתברר ששניהם לא טרחו להצטייד בתסקיר שירות המבחן, אז הקלדנית מדפיסה להם אותו. השניים מסכימים לבסוף שהסניגור ידבר עם הנאשם (ש"תקוע באיזה פקקון"), הוא יגיע, הדיון יידחה ויתנו לו את הפרוטוקול.

כעת אומר הסניגור לקלדנית איזה תיק לפתוח ושהוא יכתיב לה פרוטוקול בהסכמה. רק כדי להבהיר: כל זה מתרחש כאשר השופט יצחק שמעוני איננו באולם, כך שלמעשה יש לנו כאן דיון פיקטיבי המתנהל בידי הצדדים לבדם ומתועד בידי הקלדנית. הסניגור מכתיב: "הנאשם מודה באשמה. באי-כוח הצדדים: נוכח המלצות התסקיר אנו מבקשים לדחות את הדיון בשלושה חודשים". התובעת אפילו לא מקשיבה. הקלדנית דווקא כן: "לרשום מפיך שהנאשם בדרך?" הסניגור: "כן, הוא יגיע ויקח פרוטוקול". עכשיו הסניגור והקלדנית מחפשים תאריך לדיון הבא ומסכמים על 6 בדצמבר. "את רוצה לשמוע מה שהוא הכתיב?", שואלת הקלדנית את התובעת; טוב שהיא חשבה על זה.

כעת מתפתחת שיחה מרתקת, ואולי תאמרו - בל תאמן, במיוחד באולם בית משפט ובנוכחות אנשים נוספים. גיבוריה: התובעת עינת מי-רז והסניגור איתמר בן-עמי, אלו שקודם לכן יצרו את הפרוטוקול בהעדרו של שמעוני. מי-רז אומרת שהיא סובלת מכאבי גב קשים: "אני אלך לביטוח הלאומי ואוציא נכות על הגב בגלל המזוודות [של התיקים]. אני אצלם ויראו שמזה באה פריצת הדיסק". בן-עמי אומר שיהיה לה קל יותר לקבל פיצוי מהמשטרה, המעסיקה אותה:

"את יכולה עכשיו להתחיל להתלונן על זה בפני הממונים עליך, ובעוד שנה לתבוע. תגידי: כבר שנתיים אני מתלוננת שזה כבד לי, לאחרונה אני מרגישה כאבים בגב, אם אפשר לדאוג למישהו שיסחוב את המזוודות. בעוד שנה תגישי תביעה לתגמולים, ואז גם תגישי לבית המשפט ויראו שזו פגיעה בעבודה. חודש-חודשיים-שלושה אחרי המכתב תתחילי להתלונן אצל רופא. תכתבי שגילו אצלך [פריצת דיסק] ולמרות זאת נתנו לך לסחוב. מה אכפת לך לכתוב? העיקר שתשלחי למישהו ואז יש לך אסמכתה".

מי-רז: "זה לא יאומן, אתה יודע? פשוט לא יאומן". בן-עמי: "אני תמיד אומר שנזיקין אני עושה בשביל הפרנסה ופלילי בשביל הנשמה". מי-רז: "יש לי קייס?" בן-עמי: "אם תבני אותו נכון - אז כן. את הולכת למומחה שיכתוב לך חוות דעת, זה עולה כמה שקלים, ועם זה את הולכת לוועדה הרפואית. את הולכת לרופא תעסוקתי שיכתוב שאסור לך לסחוב את המזוודות". התובעת: "יסנג'רו מישהו אחר, איזשהו פרקליט. כל שנה אומרים: אנחנו מטפלים בזה - וכלום. 50 קילו עכשיו סחבתי". כך, מילה במילה וכל המוסיף גורע.

"אני לא אקריא את הכל"

רק ב-08:53 מתברר ששמעוני מאחר; הוא תקוע בפקקים, אומרת הקלדנית, ואומרת לזכותו שבדרך כלל הוא מגיע בשעה 07:00. התובעת סיימה לאכול: "לפחות נרגעתי עם הבטן". ב-08:55 נכנס סניגור נוסף כשאיתו הנאשם, ואחרי שתי דקות מתבשרים הנוכחים שגם שמעוני הגיע. אבל כעת לתובעת יש בעיה: היא שכחה את המטען לסלולרי שלה (זה שבאותו ניהלה את השיחה הארוכה עם נציג הוט), יוצאת ואומרת שתכף תחזור. חצי שעה אחרי המועד לתחילת יום הדיון, עוד לא היו באולם יחדיו גם השופט וגם נציגי שני הצדדים. בשעה טובה מגיע הנאשם שהיה תקוע ב"פקקון" והסניגור (בן-עמי) מסביר לו שעוד מעט השופט יחתום על הפרוטוקול והדיון יידחה.

שמעוני נכנס ב-09:30 ומאחל לכולם שנת משפט מוצלחת. לבן-עמי יש בשורה עבורו: "עשינו לאדוני עבודה קלה. יש פרוטוקול מוכן והחלטה לחתימה, גם קבענו תאריך". שמעוני משום מה לא חושב שמשהו לא בסדר בהתנהלות הזאת, וגם לא מתרגש מכך שהתובעת איננה באולם. הוא מוודא מיהו הנאשם ומזכיר לו: "אתה תהיה בקשר עם שירות המבחן". בן-עמי מבטיח: "אם לא - הוא יחטוף ממני מכות". עכשיו לשמעוני יש בעיה: המסך שלו לא עובד. הקלדנית מוצאת את התשובה: הכבל היה בחוץ. בכוחות משותפים הם מצליחים לחבר אותו.

שמעוני עובר לתיק בו - הפלא ופלא - גם הנאשם וגם הסניגור נוכחים. הוא מכתיב: "בית המשפט מקריא לנאשם את כתב האישום ומסביר לו את תוכנו ואת זכויותיו". אבל זה עוד לא קרה. רק בשלב מאוחר יותר, אחרי בלבול הנובע מכך שהנאשם השני בתיק לא התייצב, מנחה שמעוני את המתורגמן להסביר בערבית לנאשם מה מיוחס לו. "אני לא אקריא את הכל, אתה הקראת לו", הוא אומר לסניגור. "תקום", פונה שמעוני לנאשם. "אני שולח אותך לשירות המבחן ואתה מתחייב להתייצב ולמלא את כל ההוראות שאתה מתבקש". ראוי לציין, שמדובר בנאשם שפעם אחת לא התייצב, אך התביעה מסכימה לתת לו עוד הזדמנות.

במקביל מתנהלים דיבורים בקהל, שמעוני מדבר עם הקלדנית, עורכי דין נכנסים ויוצאים - בקיצור: ברדק של יום הקראות, שרק השופט יכול וחייב למנוע. בשעה 09:20 מתברר שלא הגיע נאשם של 08:30, ובאופן לא מפתיע הסניגור מדווח שאין לו קשר איתו אלא רק את מספר הטלפון של אחיו. שמעוני כותב בשמה של התובעת שהיא מבקשת צו הבאה, ובאותה נשימה גם דוחה את הבקשה: "הוא לא יודע שיש דיון"; אם לא יתייצב בפעם הבאה - יוצא צו.

כעת מתייצב נאשם לבדו: עורכת דינו הודיעה שהיא חולה וביקשה דחייה. בתיק הזה כבר היו עשרה דיונים בפני השופטת ג'ויה סקפה-שפירא, ושמעוני חשב שהיום ניתן יהיה לסיימו. "היא אמרה לך למתי היא מבקשת לקבוע?", הוא שואל את הנאשם, ולנוכח תשובתו קובע ליום ראשון הבא. חצי שעה אחרי שהגיע באיחור, אומר שמעוני לתובעת: "אני מתנצל על האיחור, אבל אני רואה שעורכי הדין כמנהגם מאחרים ועכשיו אני צריך לחכות להם למרות האיחור".

השורה התחתונה:
לא ניתן להעניק ציונים לשמעוני, כי כמעט כלום לא קרה. חובה להעיר, עם זאת, כי כאשר "עורכי הדין כמנהגם מאחרים" - זה נובע בדרך כלל מכך שהם יודעים שהשופט לא יתחיל בזמן ולא יחמיר עם מי שיאחר. הבלגן באולמו של שמעוני מחזק מסקנה זו. יש גם לראות בחומרה רבה את הכתבת הפרוטוקול בהעדרו ואת השלמתו עם עובדה זו. ואילו התנהלותם של מי-רז ובן-עמי בנוגע לתביעה האפשרית נגד המשטרה, היא עניין לגורמים המוסמכים.

הצדדים הכתיבו, השופט חתם בדיעבד
תאריך:  17/10/2017   |   עודכן:  17/10/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מה אכפת לך לכתוב?"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוטי הקרייתי
17/10/17 09:17
2
אורח
17/10/17 12:04
3
אורחת
17/10/17 13:15
4
עו"ד
17/10/17 17:33
5
בש
17/10/17 17:43
6
עיתונאי
17/10/17 18:31
7
ב_שמואל
18/10/17 00:00
 
לא מבין
18/10/17 20:02
8
חיים ו.
19/10/17 11:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
"אני חושב שכל דיין צריך שיהיה לו את הספר הזה". כך אומר (16.10.17) הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, על החלק ה-11 של הספר "יביע אומר" של אביו המנוח, הרב עובדיה יוסף. הוא דיבר בערב עיון בלשכת עורכי הדין.
16/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
התנהלות חמורה של חוקרי משטרה מנעה את הרשעתו של אדם שקיים יחסי מין עם נערה בת 16 - עולה מפסק דינו של בית המשפט העליון (15.10.17).
16/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערב שבת בראשית הוא הזדמנות מתאימה לבדוק מי צריך לחשוב שוב על דרך פעולתו - החל מהממשל האמריקני, דרך חברת טבע וכלה במערכת בתי המשפט. ויש גם הערה על השבת עצמה
13/10/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה (1.10.17) אל שרת המשפטים, איילת שקד, ודרש ממנה לבחון מי מבין בכירי הפרקליטות אישר לפרקליטות להגיש לבית המשפט העליון תצהיר שקרי לבג"ץ ביחס לתקצוב בתי הספר הכנסייתיים. עוד דרש לבדוק את כפל התקציבים הניתן לבתי הספר הללו באמצעות המשרד לשוויון חברתי וכיצד עומד האישור שניתן לכך בפרקליטות המדינה עם עמדת הפרקליטות הרשמית האוסרת על כפל תקצוב.
06/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
השופט: תומר אורינוב, בית משפט השלום באילת
03/10/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il