וכך נאמר: קורח שפיקח היה מה ראה לשטות זאת? מדוע מרד במשה רבנו? וכתוב שעינו הטעתו. מדוע עינו ולא עיניו? כי לאדם שתי עיניים, אחת שיראה מעלת חברו, והשנייה שיראה חסרונו שלו. וקורח ראה רק את מעלותיו. על כן חשב שגם הוא יכול לשמש בקודש.
בארבעים שנות מנהיגותו עמד משה רבנו בפני קשיים ואתגרים שונים, אך מעולם לא הועלתה כלפיו קריאת תגר אישית, כפי שנעשה הדבר במחלוקת קורח ועדתו. קורח היה בן דודו של משה, עמרם אבי משה, ויצהר אבי קורח, אחים היו, שניהם בני קהת. אל קורח חברו דתן ואבירם בני אליאב משבט ראובן, כדי לקעקע את מעמדו הרם של משה בעיני העם. דתן ואבירם התנגדו תמיד למשה, הם היו שני העברים הניצים, שבגללם נאלץ משה הצעיר לברוח ממצריים למדיין, הם אלה שהטילו במחנה ישראל את הקריאה המרדנית - "ניתנה ראש ונשובה מצרימה".
משה שלח לקרוא להם, כדי לנסות להגיע עימהם לפיוס, והם ענו: "המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר, כי תשתרר עלינו גם השתרר"! בתפיסת עולמם, מצרים בה היו עבדים חרופים היא ארץ זבת חלב ודבש, ומשה הוציאם כדי להביא כליה עליהם במדבר הגדול והנורא.
אך לעיקר המחלוקת גרמה אשתו של קורח, שעינה הייתה צרה במעמדם של משה ושל אהרון אחיו, ואם הם בני דודים, מדוע יגרע חלקו של קורח? והיא טענה לפני בעלה, משה מלך, אחיו כוהן גדול, בני אחיו סגני כוהנים, ואתה משמש בתפקיד זוטר וחסר חשיבות. לך ואמור להם, שכול העדה היו במעמד סיני, ומדוע תתנשאו על הקהל? משה נחרד מפני המחלוקת, מחשש שישראל יענשו על החטא הגדול. אשת קורח לא חדלה מדרישותיה שבעלה ירום יותר במעמדו, ואמרה כי דברי משה אין בהם ממש. מדוע צריך מזוזה על הדלת? הרי 275 פרשיות יש בתנ"ך, ואילו במזוזה נמצאים רק שתי פרשיות, "שמע ישראל", "והיה אם שמוע", אם כך כשיש בבית ספר תנ"ך, הוא צריך, אמרה, לפטור ממזוזה... הלך קורח ושאל את משה, ומשה השיב: כך ציוה הקב"ה ואני חייל בצבא השם. באותה שעה אמר קורח: אין תורה מן השמים, ולא משה נביא, ולא אהרן כוהן גדול.
שלחה אשת קורח אותו כדי להקניט את משה פעם נוספת. מדוע טלית שכולה תכלת, אינה פוטרת מן הציצית, והרי נאמר: "דבר אל בני ישראל... ועשו להם ציצית... ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת", ואם כך, הרי צריך לפטור מציצית. אמר משה: חייבת בציצית. אמר קורח: טלית שכולה תכלת אינה פוטרת את עצמה ממצוות ציצית - ארבעה חוטים של תכלת פוטרים אותה? אם כן קורח מתעמת עם משה רבנו ואינו מקבל את דבריו.
אל משה נלווה גם און בן פלת, משבט ראובן, שבא לביתו וביקש מאשתו כי תעיר אותו בשעה היעודה לצאת אל המחלוקת עם משה. האישה חכמה הייתה ואמרה, מה יצא לך מזה? לכן השקתה את בעלה והרדימה אותו, פרעה שערה וישבה פתח האוהל, וכאשר באו לקרוא לו קורח ועדתו, מצאו את האישה יושבת פרועת שיער ולא ההינו להתקרב, ואון בן פלת ניצל. על אישה כזו נאמר: "חכמת נשים בנתה ביתה, ואשת קורח היא: "ואיוולת בידה תהרסנו".
האדמה פתחה את פיה
קורח ראה גם ברוח הקודש כי ממנו יצא שמואל הנביא, וחשב, הרי כתוב "משה ואהרן בכוהניו ושמואל בקוראי שמו", כלומר שמואל הנביא שקול כנגד שני הצדיקים, ואם כך הרי שאני זה שצריך לקבל את התפקיד הרם בקודש... קורח ועדתו נבלעו באדמה, ורק שני בנים חזרו בתשובה ברגע האחרון ועל כן ניצלו, ושמואל יצא מהם.
תגובת משה חריפה, שכן הוא יודע שמפעל חייו העצום מוטל בשעה זו על כפות המאזניים, וכדי להצליח בהמשך פעלו דרושה כאן הכרעה ברורה לעיני כל העם. הכרעה זו נתגלתה במהרה באורח דרמטי, כשפתחה האדמה את פיה ובלעה חיים את ראשי המתנגדים למנהיגותו של משה. חכמינו ז"ל גוזרים את השם קורח מלשון קרחה "קורח" - שנעשה קרחה (חרבן ושממה) בישראל. בדרשה זו מבטאים את הסכנה, שריחפה על ישראל בימים ההם, כתוצאה מהטלת פרוד ומחלוקת בתוך העם. ולא נתקררה דעתם של חז"ל עד שאמרו: "קורח ועדתו אין להם חלק לעולם הבא", ועוד אמרו "עדת קורח לא היה להם חלק בארץ (לא הורישו לבניהם נחלה בארץ, כשאר בני ישראל) יהושע וכלב נטלו חלקם.
כל מחלוקת שהיא לשם שמים - סופה להתקיים, ושאינה לשם שמים - אין סופה להתקיים. איזו היא מחלוקת שהיא לשם שמים? זו מחלוקת הילל ושמאי (שנבעה מתוך בקשת האמת ולכן קבעו הלכה לדורות) ושאינה לשם שמיים? זו מחלוקת קורח (שנבעה מקנאה וצרות עין ומשאיפה להשיג כבוד ושררה).
מה ראו,
יאיר לפיד, בוגי יעלון, אביב דרוקר,
אלדד יניב,
דן מרגלית, וכול העדה שלא פקחים הם, להאשים את ראש הממשלה, בהפרת אמונים ובלקיחת שוחד בעניין הצוללת, לפני שנודעו להם הפרטים? בלא שהייתה בידם אבק ראייה? הם רקחו עלילת דם כדי לנסות ולחסל פוליטית את
בנימין נתניהו. עלילה בזויה אותה הביא דרוקר, שקיבלה תאוצה, כאשר האשימו את נתניהו ואת בן דודו שייצג את בעלי המספנה בגרמניה, בנטילת שוחד. ומי שטווה את החוטים היה ריטמן שעמד בראש כשהיה בניגוד עניינים גמור לנחקר. הכנופיות המושחתות מראות את נתניהו בכול פעם כאשר מדברים על תיק 3000 יורד לצוללת, כדי להמחיש לשומעים, ולרואים, הנה זה האשם האמיתי. ועוד מדגישים: נתניהו לא חשוד בינתיים, אבל זה רק שאלה של זמן. עוד להכפיש ולזרוק בוץ.
לפיד נשבע שאין דבר כזה שנתניהו לא מעורב... ובוגי יעלון טען שיש לו לספר את מה שאף אחד עוד לא יודע...
איזו עלילת דם שפלה רקח בן הבליעל דרוקר עם הדרקים האחרים. כמה שפלות יכולה להיות ביאיר לפיד, לדבר שוב ושוב, על הצוללות כיודע דבר או שניים, כנמצא בעניינים, שכולנו איננו מודעים להם, לזרוק רפש וזוהמה. אבל ככל שיענוהו, כן ירבה וכן יפרוץ, ועלילות הדם רק מעצימות את האהדה לנתניהו.
וכעת החקירה המשטרתית הסתיימה, בידיעה שהכול התנהל לגופו של עניין ועל בסיס ענייני. פעם אמר רבה בר חנה: הייתי מהלך בדרך, פגשתי ערבי שאמר לי: בוא אראה לך בלועי קורח. הלכתי וראיתי שני בקעים שעולה מהם עשן. התכופפתי לשמוע, וכך שמעתי: "משה אמת ותורתו אמת, ואנו בדאים" (שקרנים ורמאים).
אולי כדאי לעדה המכפישה של הדרוקים לבקש סליחה ומחילה...