נדמה שמשהו לא טוב עובר לכאורה על קופיקס. חנויות נסגרות, שוממות בחלקן, תהליך שנמשך זמן רב, אחרי שנמוג ענן ההתלהבות והחדשנות שהובילה החברה, בשוק הקפה והמחירים האחידים.
הרעיון היה קליט ונראה על פניו מעניין, מושך והציבור אהב את קונספט הפשטות ואחידות המחיר (אך היה פשטני ללא מחשבה/אסטרטגיה ארוכת טווח, ראה פירוט בהמשך) ולבטח חדשני ובעזרת יחסי-ציבור מעולים וחשיפה אדירה בתקשורת, ללא כל הוצאות על פרסום הצליח היזם
אבי כץ לרתום אליו זכיינים רבים, אשר השקיעו את מיטב כספם בעסק, אשר לכאורה מתאים למיקומים בעלי תנועה רבה של לקוחות וגם זה במחיר של השתעבדות רבת שעות ועם כוח אדם מינימלי.
במילים אחרות, עסק אשר במקרה הטוב יכול להרוויח, אבל רק במיקומים בודדים בישראל ותחת אילוץ קשה של מחיר פיקס בגובה נמוך של חמישה שקלים, מחיר אשר לוגית לא יכול לשרוד בתנאי שוק משתנים, כמו עליות חומרי גלם, מחירי שכירות, חשמל וכוח אדם.
"ברעיון החדשני" הושקעה אנרגיה שיווקית רבה ומנגד נראה לכאורה שלא הושקעה מחשבה ארוכת טווח, מה יקרה למחיר הקבוע בתנאי שוק משתנים? והאם זה נכון לקבוע לכל המוצרים מחיר אחיד של חמישה שקלים? או יהיה נכון יותר לקבוע מספר מדרגות מחיר, תוך השארת מספר מוצרי בסיס כמו קפה, מאפה, סנדוויץ' ועוגה במחיר קבוע של חמישה שקלים?
הקשיים החלו להתעורר על ציר הזמן, מאחר שהאסטרטגיה של העסק לא נבנתה כמו שצריך ולא נבחנה במצבי שוק משתנים. במילים אחרות, נעשו לכאורה קיצורי דרך, אשר ברוב המקרים לא מביאים אף עסק למקום הנכון.
בהמשך הדרך נכנס ודמני כמנכ"ל וניסה לתקן את הגישה והוסיף שקל או שניים למוצרים, אך מסתבר שהציבור לא אהב את ההתחכמות והזיגוג ומסתבר לכאורה שגם גישה זו לא הייתה נכונה והובילה לכאורה את הרשת להאצת ההידרדרות, שוב - בגלל אסטרטגיה לא נכונה!
טוב היה לו היו משאירים במחיר של חמישה שקלים למוצר את פעילות הליבה - כמו קפה / משקה / סנדוויץ' / עוגיות ואת שאר המוצרים לחלק לעוד מדרגה או שתיים ולא זחילה מייגעת וחסרת תכלית של עוד שקל או שניים למוצר, בלי ייחוד ובלי אופי ברור ומובנה לצרכן, דבר שהפך את קופיקס לעוד פיצוציה בשכונה.
בינתיים, החליפה הרשת בעלים וכעת
רמי לוי הוא בעל השליטה בקופיקס ובסופר קופיקס, רכישה שלא מובנת לי אסטרטגית, שכן הרשת והנדל"ן שלה, למעט חנויות סופר קופיקס אינם מתאימים להפעלת חנויות מזון שכונתיות, בגלל גודלן המצומצם, דבר אשר יביא לכאורה לצמצום פעילותן העתידי של נקודות הקופיקס המקוריות.