|   15:07:40
דלג
  יגאל יששכרוב  
עיתונאי-צלם, סופר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

איפה הם היום?

דנה קרדיטורו - פרקליטה מזן אחר

עורכת דין לענייני משפחה ופלילים, ילידת הארץ, בת 40, אם לשני ילדים, 'תולעת ספרים' כהגדרתה, המרבה לקרוא ספרות מקצועית ורומנים, והמגדלת בביתה גם כלבה מסוג שיצו
19/03/2019  |   יגאל יששכרוב   |   כתבות   |   תגובות
עו"ד דנה קרדיטורו במשרדה [צילום: יגאל יששכרוב]


פניה ישירה לבית המשפט

"אוזלת ידה של המשטרה מוכחת לא אחת בנושא האלימות במשפחה וזאת לאור הרציחות האחרונות שבהן הועלו טענות כלפיה, שהרציחות התרחשו למרות שהוגשו לה תלונות מקדימות על אלימות, ומכאן, אני ממליצה לנשים שסובלות מאלימות, לא לפחד ולפנות ישירות לבית משפט באזור מגוריהן, שכן ידם של השוטרים מוגבלת במתן פתרונות לנשים שסובלות מאלימות.

חשוב מאוד להיות מיוצגות בהליך זה על-ידי עורך דין ומהניסיון שלי שופטים ושופטות מאוד אמפתיים בהליכים אלה ומנסים לעזור ולהרחיק באמצעות המשטרה את הבעל מהבית".

את הדברים הללו אומרת לי דנה קרדיטורו, עורכת דין לענייני משפחה ופלילים, ילידת הארץ, בת 40, אם לשני ילדים, 'תולעת ספרים' כהגדרתה, המרבה לקרוא ספרות מקצועית ורומנים, והמגדלת בביתה גם כלבה מסוג שיצו.

ניצול הידע לעזרת נזקקים
כעו"ד פרטית, כואב לי לשמוע ולראות תוצאות מאותם אנשים שהולכים לבית משפט ושאינם מיוצגים על-ידי עו"ד
▪ ▪ ▪

נושא זכויות האדם והדאגה לאוכלוסיות מוחלשות עומד לנגד עיניה מגיל צעיר ביותר ולכן היא בחרה ללמוד משפטים. "הבטחתי לעצמי כבר בלימודי המשפטים, אומרת דנה, שאנצל את הידע ואת היכולת שלי על-מנת לעזור לאנשים ובפרט לאלה הנזקקים. מי שאין ידו משגת לשלם סכומי כסף גדולים לעורכי דין - תמיד יכול לפנות אליי ואני אייצג אותו.

כעו"ד פרטית, כואב לי לשמוע ולראות תוצאות מאותם אנשים שהולכים לבית משפט ושאינם מיוצגים על-ידי עו"ד. לעיתים קרובות הם מפסידים כבוד ונכסים וכשהם מגיעים כבר לעו"ד - זה כבר מאוחר מדיי".

שלוש פעמים בחודש היא מייצגת בבית המשפט את האישה או את הבעל בהליכים משפטיים לפי חוק מניעת אלימות במשפחה.

בגישור - ניתן להגיע לפתרון במספר פגישות
לפעמים כשהתיק המשפטי במקרים הללו מאד ברור והזוג שנפרד היה מוכן להגיע לגישור, הסכסוך יכול להסתיים במספר פגישות ומגיעים להסכמות וחותמים על הסכם
▪ ▪ ▪

"בסכסוכי גירושים, אומרת עו"ד קרדיטורו, "האישה חשה לעיתים קרובות מאוד מוחלשת, למרות שאנו נמצאים ב-2019. לרוב, הגבר מפרנס את המשפחה. גם היום לנשים יש עשור בחייהן, שבו הן מגדלות ילדים ולכן העול הכלכלי נופל על הגבר. וכשאין הסכמה בנושאים הללו הסכסוך מגיע לבתי משפט, דבר שמאריך את הסכסוך בשנים רבות.

לפעמים כשהתיק המשפטי במקרים הללו מאוד ברור והזוג שנפרד היה מוכן להגיע לגישור, הסכסוך יכול להסתיים במספר פגישות ומגיעים להסכמות וחותמים על הסכם.

בפועל, שומעים בתקשורת מהרבה נשים מוכות שמוצאות את עצמן עוזבות את בית מגוריהן ועוברות למקלט לנשים מוכות וחשוב שנשים יידעו שכשגבר מתנהג באלימות בבית, בין אם זו אלימות מילולית חמורה או פיזית של ממש, קיים, כאמור, מנגנון שמאפשר לאשה לפנות לבית המשפט. לאחר שהיא מקבלת מבית המשפט את צו ההרחקה כלפי הגבר, הצו מועבר ישירות למשטרת ישראל ועל הגבר נאסר להיכנס לביתו. אם הוא מפר את הצו ומתקרב לאזור ומזמינים משטרה - הוא מיד נעצר".

טענות הצדדים להוצאת צווי הרחקה - לא תמיד נכונות
גם לאחר שהוצא צו הרחקה לשני הצדדים יש את זכות הטיעון להגיע ליעוץ מול עורך דין
▪ ▪ ▪

כמי שמייצגת גברים ונשים שהוציאו נגדם צווי הרחקה מבית המשפט, אומרת דנה שלעיתים הטענות משני הצדדים אינן נכונות וזאת ממניעים שונים. ההליך מאוד פוגעני כלפי הגבר, כי בפועל באה משטרה לאדם שהוא למעשה נטול עבר פלילי מתייחסת אליו כאל עבריין ומודיעה לו כי אינו יכול להגיע לביתו, ואז הוא נותר ברחוב כשעל גופו רק בגדיו. אין לו אפשרות להיכנס לבית ולקחת את חפציו האישיים.

במקרה כזה גם לגבר יש זכות טיעון מול בית המשפט. הפסיקה של בית המשפט העליון מציינת מפורשות שעל-מנת להוציא צו הרחקה מביתו של אדם אין זה מספיק שקיים חשש סובייקטיבי, אלא צריך שיהיה חשש אוביקטיבי לשלומה של האישה. כלומר, לא די בכך שהאישה תרגיש מאוימת או מפוחדת אלא נדרשום ראיות של ממש וכי השופט שיושב בדין יתרשם שאכן יש סכנה לשלומה. משכך, גם לאחר שהוצא צו הרחקה לשני הצדדים יש את זכות הטיעון להגיע ליעוץ מול עורך דין.

דנה נזכרת בלקוחה שבעלה באופן יום יומי היה מתעמר בה ומאיים לפגוע בה פיזית. "כשהגיעה אליי לא התבצעה בה פגיעה פיזית. היא סיפרה לי שהיא מרגישה מאוד מאוימת ומפוחדת. זה למעשה מצידה חשש סובייקטיבי וזה מצב אפור, אבל בכל זאת חשבתי שיהיה לנכון להוציא צו הרחקה שילווה את תהליך הפרידה ביניהם וזאת על-מנת שלא תיפגע.

השופטת הייתה חצויה לגבי הבקשה משום שלא ניתן לשער מתי איום הוא סרק או מעשי. בתום דיון ארוך השופטת השתכנעה ואכן הוצא צו הרחקה כנגד הבעל. בדיעבד, ניתן לומר שהוצאת הצו הייתה נכונה והמהלך נכון מכיוון שהאישה קיבלה דיווחים ממשפחת הבעל שהוא מלא בכעסים ואלים. לאחר הגשת הצו האישה הגישה תלונה במשטרה על האיומים ובשל כך בעקבות ההליך המשפטי התלונה קיבלה התייחסות נאותה".

האישה והחבר שלה "צוחקים על הבעל"
בשנה האחרונה לאישה יש חבר והם נמצאים לסירוגין בביתו של החבר ובבית של בני הזוג הנשואים והם פשוט "צוחקים עליו"
▪ ▪ ▪

על מקרה נוסף היא מספרת: "לקוח הגיע אליי וסיפר לי שאשתו הוציאה כנגדו צו הרחקה למשך שלושה חודשים בטענה שהיה אלים נגדה. הוא לא היה מיוצג בהליך המשפטי על-ידי עו"ד וכשבחנתי את החומר של התיק שהביא איתו ראיתי שאין שום ראייה תומכת בגרסת האישה. הבעל הסביר לי שכל תכלית הוצאת צו ההרחקה היה על-מנת להשתלט לו על הבית, שהינו רכוש משותף לשניהם.

התברר, כי בשנה האחרונה לאישה יש חבר והם נמצאים לסירוגין בביתו של החבר ובבית של בני הזוג הנשואים והם פשוט "צוחקים עליו". הוא היה אדם שבור. הגשתי מטעמו ערעור על הצו לבית משפט מחוזי וכבר במהלך חקירת האישה על דוכן העדים התבררה לשופטת כל התמונה. הצו בוטל מידית והאישה חויבה בהוצאות".

חדירה לטלפון של בני זוג מהווה עבירה פלילית
חשוב לדעת שחדירה לפרטיות אף אם זה בין בני זוג, הינה עבירה על החוק
▪ ▪ ▪

במהלך השנים האחרונות עוסקת עו"ד קרדיטורו, בין היתר, גם בתיקי נזקקות. "רוב האוכלוסייה, היא מדגישה, אינה מכירה אותם. זהו נושא שלצערנו עולה משנה לשנה כשמשרד הרווחה מקבל דיווחים על הזנחה של קטינים והעניין עובר לבית משפט לנוער".

גם התחום הפלילי אינו זר לה והיא מבהירה: "כל התיקים שניהלתי, כמעט תמיד לוו בתלונות למשטרה על עבירות קלות עד חמורות ולפעמים הגיעו להעמדה לדין. בין העבירות השכיחות ביותר ניתן למנות את העבירה הקלה יחסית: פגיעה בפרטיות. זהו נושא שכיח בין בני זוג כאשר הם מוציאים מידע אחד על השני דרך חדירה לטלפון או למחשב או לאייפד של אחד מהם ועושים בו שימוש זה כנגד זה.

חשוב לדעת שחדירה לפרטיות אף אם זה בין בני זוג, הינה עבירה על החוק ועשויים להעמידם לדין, ובנוסף, הראיות שמושגות תוך ביצוע העבירה אינן מקובלות על בית המשפט. בית משפט עליון קבע שהן ראיות שהושגו שלא כדין. כמו הפרשה האחרונה של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה".

קיימת תופעה של ביטולי הסכמי ממון
בעבר בית המשפט נטה להימנע מלהורות על ביטול הסכם גירושין
▪ ▪ ▪

באחרונה, דנה מטפלת רבות בתיקי בטולי הסכמי ממון הן מצד האישה והגבר. "אני נתקלת רבות בסיטואציה שבה מבקש אחד מבני הזוג לחזור בו מן ההסכמות שנתן בשעה שחתם על הסכם הגירושין. בעבר בית המשפט נטה להימנע מלהורות על ביטול הסכם גירושים וזאת מתוך חשש שמא ביטולי ההסכמים הללו יציפו את בתי המשפט כפטריות אחרי הגשם מצד עשרות בני זוג שיבקשו לבטל את הסכם הגירושים. מגמת הפסיקה בעניין זה השתנתה והיום בית המשפט נעתר לדון בתביעות שכאלה אשר נשענות ברובן על טענות כגון: כפיה, עושק, חוסר סבירות לחובת מי מן הצדדים, ניצול מצוקתו של האחר וכדומה".

כתיבה תמציתית ועניינית
רבים מן הפרקליטים נוטים לתור אחר פסקי דין רבים ברשת האינטרנט הציבורית ובמאגרי המידע המשפטיים
▪ ▪ ▪

עו"ד קרדיטוריו מגשימה את שאיפתם הרווחת של השופטים היושבים בדין, שאינם ששים לקבל לידיהם תביעות המשתרעות על גבי מאות עמודים, כשאלה בנויים בטכניקה של העתק הדבק שמקובלת בשנים האחרונות.

לדבריה, רבים מן הפרקליטים נוטים לתור אחר פסקי דין רבים ברשת האינטרנט הציבורית ובמאגרי המידע המשפטיים, ללקטם ולהדביקם ללא הבחנה, בכדי לעבות את כתבי תביעתם, דבר הגורם לבזבוז זמן נדיר אצל השופטים או מתמחיהם. בפעולות אלה יש הצבת עלים אשר מסתירים את הגזע מעינו של הקורא. "ומכאן - יש לכתוב פשוט ולעניין" מציינת עו"ד קרדיטורו ומוסיפה: "לא עוד גיבוב של צירופי לשון ומשפטים בלתי רלוונטיים אלא כתיבה תמציתית ועניינית".

פתרון יצירתי בתיק גירושים
דנה קרדיטורו [צילום: יגאל יששכרוב]

הבעל קם שמח וטוב לבב לפתוח את הדלת ולתדהמתו גילה מולו לא אחרת מאשר את בתו האמצעית
▪ ▪ ▪

במהלך חודשי הקיץ של 2017 מגיעה לעו"ד דנה קרדטורו לקוחה שביקשה לפתוח תיק גירושין . מסתבר כי בעלה העובד מזה שנים כאיש הנדסה בחברה מאוד גדולה. נסע לכנס עובדים מטעם החברה באילת הרחוקה. בשעות הערב המוקדמות בשעה שנערכה בפני העובדים הופעה של זמר ידוע, עלה הבעל אל חדרו בבית המלון והזמין לשם נערה עובדת בעקבות פרסומים שהגיעו לידיו אשר חולקו באמצעות כרטיסי ביקור שעליהם מודפס מספר טלפון.

בתום שיחת בירור טלפונית שביצע הבעל עם משרד הליווי, הוברר לו כי הנערה העובדת נמצאת כעת במעלית והיא בדרכה אל מספר החדר שמסר. בתום השיחה נשמעו נקישות על גבי הדלת. הבעל קם שמח וטוב לבב לפתוח את הדלת ולתדהמתו גילה מולו לא אחרת מאשר את בתו האמצעית - היא הנערה המוזמנת.

יש להודות שהבת טרחה לספר להורים, כי היא מצויה באילת לשם עבודה מועדפת, כמי שסיימה את שירותה הצבאי. אולם עבודתה האמיתית התבררה בנסיבות האומללות שהתגלגלו לפתחם של בני הזוג. העניין התגלה לאם המשפחה וזו עשתה כאמור, את פעמיה אל משרדה של עוה"ד על-מנת להתניע הליך גירושין- רכוש, מזונות, כתובה הכל כולל הכל.

בנסיבות הללו ראתה דנה לנכון להימנע מהליך של גירושים ובחרה להפנות את בני הזוג לגישור ולטיפול משפחתי מכיוון שלדבריה התועלת שתצמח מטיפול שכזה ושיקום התא המשפחתי עולה על הנזק שיצמח כתוצאה מהפירוד. תהליך הגישור נמשך זמן מסוים כאשר כל אחד מהצדדים בתוצאה העגומה האשים זה את זה תוך שימוש במשפטים כגון "זה החינוך שלך"...סיכומו של דבר: "הצדדים ערכו ביניהם הסכם ששיקף את רצונם ואפשר להם חיים משותפים במתווה שהם יצרו בעצמם".

תאריך:  19/03/2019   |   עודכן:  19/03/2019
יגאל יששכרוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דנה קרדיטורו - פרקליטה מזן אחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה דב
21/03/19 07:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היום הראשון לעדותה של פאינה קירשנבאום בבית המשפט (18.03.19) הותיר רושם שהיא כבר הורשעה. אולמו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ירון לוי היה גדוש במשפטנים ובעיתונאים, שהתגודדו בהפסקות סביב נציגי התביעה. קירשנבאום, לעומת זה, הייתה לבד. איש לא ניגש אליה מלבד הצלמים והסניגור שלה גיורא אדרת. מול המצלמות ובמשך מתן העדות, היא ניסתה לשמור בכל כוחה על ארשת פנים מאופקת. כשסיפרה על עוול שנעשה לה או לילדיה, רעד קולה, אבל היא התעשתה חיש מהרה.
19/03/2019  |  איילת פישביין  |   כתבות
במרכזה של תל אביב, מול "גינת נחום צמח" (גינת חיסין) כמה מאות מטרים מערבית לבית תיאטרון "הבימה", נמצא רחוב קטן ואלמוני שרק מתי מעט יודעים על קיומו. נא להכיר: רחוב אברהם לב. אורכו כ-50-40 מטרים בלבד ורוחבו כ-15 מטרים. בכל צד ברחוב יש שלושה בניינים בלבד. תוואי הרחוב הוא מדרום לצפון. הרחוב מתחיל בדרומו ברחוב שד' שמחה בן ציון בין הבתים 15-13 ומסתיים בצפונו ברחוב חיסין בין הבתים 16-14.
18/03/2019  |  אלי אלון  |   כתבות
האם הסכם פינוי מפעל האשלג הצפוני בעת מלחמת העצמאות היה "הסכם כניעה"? פעיל היה ממייסדי המועצה הישראלית לשלום ישראלי-פלשתיני
18/03/2019  |  חנינא פורת  |   כתבות
נכון שמוגזם לצפות מפוליטיקאים ליושר אינטלקטואלי, בפרט ערב בחירות. ובכל זאת חייבים לומר: איילת שקד הציגה (יום ב', 18.3.19) תמונה חלקית ואף מעוותת ב"מהפכת 100 הימים שלה" שלה למערכת המשפט – והתעלמה ממחדליה-שלה בארבע השנים האחרונות.
18/03/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
ביזמת השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל התקיים ביום רביעי 6.3.2019, במשרד החוץ זו השנה השלישית, טקס הענקת פרס ראש הממשלה לעידוד חקר קהילות ישראל בארצות ערב ואירן בו לקחו חלק מאות משתתפים.
18/03/2019  |  שמחה סיאני  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
מערכה על אופי המדינה שלנו שהיא לא פחות חשובה מאשר מערכה צבאית וממערכה לא בורחים    בתולדות כל מדינה, וישראל אינה יוצאת דופן, ישנן עליות ומורדות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
דרור גרין
דרור גרין
פוסט שלי על התופעה המאוסה של שירה מגויסת, והפעם באמת מגויסת, לצבא זכה לתגובות רבות, והיום גם לתגובתו של אליעז, העורך המגויס של כתב-העת המגויס
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ניהול המלחמה, כפי שמנווט אותה בנימין נתניהו יחד עם חבורה משיחית, הביא לכך שמדינות רבות באירופה מביעות אהדתן לכינונה של מדינה פלשתינית תוך הוקעה מוחלטת של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il