|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

פרשת אולמרט - שוחד העטים

תקציר החשוד המרכזי: אהוד אולמרט קיבל במשך השנים מאות עטים נובעים ויוקרתיים (לאספנים) בשווי הנאמד ביותר ממיליון דולר, כולל מאנשי עסקים שביקשו את התערבותו ועזרתו במשרדי הממשלה בעקבות החשיפה ב-News1 הורה היועמ"ש על פתיחת חקירה ראשונית בסופה החליט היועמ"ש להסתפק בהערה לאולמרט על שסייע במנהל מקרקעי ישראל לידידו אלכסנדר טסלר למרות שקיבל ממנו מתנה זמן קצר לפני התערבותו: עט נובע שאותו רכש טסלר ב-1,750 דולר [פורסם לראשונה ב-2006, י.י.]
08/09/2006  |   יואב יצחק   |   מושגים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט. תאוות בצע ומתנות

אהוד אולמרט הינו אספן כפייתי של עטים נובעים. עשרות שנים הוא עוסק בכך ולפי הערכות שווי האוסף שהוא מחזיק – הנחשב אחד הגדולים בארץ - נאמד בכמיליון דולר. רבים וטובים שביקשו את קירבתו, אם כדי להתהדר בכך ואם כדי לנצל ישירות את מעמדו, למדו כי אולמרט מוכן ומזומן לקבל בחפץ לב עטים נובעים, במתנה. מידע רב הובא לידיעתי. עיקרו: אולמרט קיבל כשוחד עטים נובעים בסכום מצרפי כולל המסתכם במאות אלפי דולרים. מיותר כמעט לציין: אולמרט לא דיווח מעולם על המתנות שקיבל בתקופת כהונתו כשר בממשלה, למרות שהוא מחוייב לכך על-פי כללי ועדת אשר. ביום 16.03.06 חשפנו כאן ב-News1 את פרשת העטים הנובעים והגשנו תלונה במקביל. זמן קצר לאחר מכן החל היועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הפרשה.

עיקרי הפרשה: מאות מתנות לפקיד הבכיר
מונטבלנק. עט יוקרתי אותו מייבאת חברת פלאנט טיים

אולמרט לא הבדיל בין נותני המתנות. מכולם לקח. על-פי החשד, בתפקידיו הקודמים כשר, מ"מ ראש ממשלה ויו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל, קיבל מתנות מאנשי עסקים ומגורמים נוספים. מדובר בעיקר בעטים נובעים לאספנים (ומדובר במאות עטים), שערכו הכספי של כל אחד מהם מגיע לאלפי ש"ח, ושל חלק מהם אף לאלפי דולרים.

כפי שחשפנו, בשנה האחרונה נרכשו עבור אולמרט לפחות 4 עטים נובעים מסוג מונטבלנק, אותם מייבאת חברת פלאנט טיים. מדובר בעטים של אספנים ולכן הם יקרים יחסית. מתנה זו נבחרה על-ידי אותם אישים, משום שאולמרט ידוע כאספן כפייתי שאינו נמנע מקבלת מתנות.

הנה שתי דוגמאות, מני רבות:

  • איל ההון אלכסנדר טסלר העניק לאולמרט, ב-2005, לדבריו כמתנת יום הולדת, עט נובע בשווי 1,750 דולר. אולמרט מיודד אישית עם טסלר, יהודי שמקום מושבו הוא בגרמניה. כך לפחות מצהירים שניהם. אחד מאנשי הקשר של טסלר בישראל, מקס סמורי, אישר ל-News1 (במרס 2006), כי טסלר העניק מתנה יקרה לאולמרט. הוא ציין, כי הדבר אירע כשישה חודשים קודם לכן והייתה זו מתנת יום הולדת. סמורי אמר, כי טסלר, המתגורר כאמור בגרמניה, התקשר לישראל ושיגר שליח כדי לקנות את המתנה. "כשטסלר קונה מתנה, הוא קונה מתנה יקרה. אתה לא יכול להביא מתנה קטנה".

ומה עשה אולמרט למענו, בתמורה? בתקופה שקיבל את המתנה, ניסה אולמרט, שכיהן אותה עת כיושב-ראש מנהל מקרקעי ישראל, לסייע לו בעסקיו, לרבות קבלת היתרים ממנהל מקרקעי ישראל כך שימשיך להחזיק בקרקע, בבאר אורה, ואף לאפשר תוכניות בנייה להקמת בתי מגורים. טסלר ביקש את התערבות אולמרט, לאחר שמחוז דרום של מנהל מקרקעי ישראל דרש לקבל בחזרה שטח שניתן לו, בלא מכרז - לצורך הקמת פרויקט ספורט שעיקרו מגרשי גולף. טסלר לא עמד בתנאי ההסכם, ועל-כן נדרש המנהל, הממונה על האינטרס הציבורי, לקחת בחזרה את הקרקעות. אולמרט זימן את מנהלת המחוז לפגישה שבה השתתף גם טסלר. לאחר חיבוקים ונשיקות בין אולמרט וטסלר, ודברים מפורשים של אולמרט, היא הבינה מה מצופה ממנה. התוצאה: נכון לאוגוסט 2006, טרם נלקחו הקרקעות מידי טסלר.

סמורי, נציגו של טסלר, אישר כי סמוך לתקופת מתן המתנה נעזר טסלר באולמרט כדי לבקש ממנהל מקרקעי ישראל שיותירו בידיו את אותה קרקע באזור באר אורה.

  • עם נותני השוחד נמנה גם יזם גדול. זה רכש בתחילת 2006 עט נובע בסכום של 15,000 ש"ח, כמתנה לאולמרט. המתנה ניתנה לאולמרט בתום סיור שנערך במפעל. אותו תעשיין נזקק רבות לשירותי המשרדים שבראשם עומד אולמרט.

בהנחיית היועמ"ש - חקירה ראשונית במשטרה

ביוני 2006 חשפנו כאן כי המשטרה פתחה בחקירה חשאית נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בחשד לקבלת שוחד-מתנות בהיקף של מאות אלפי דולרים. החקירה נפתחה בעקבות החשיפה ב-News1, לפי הנחיה של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהורה בתחילה על בדיקת פרשה זו בפרקליטות. לציבור לא נמסר על-כך דבר.

בתגובה לתלונה רשמית שהגשנו במרס 2006, ולאחר שנערכה בדיקה בנושא בפרקליטות, נפתחה החקירה, אך לא דווח עליה. שעות ספורות לאחר הפרסום כאן, מסרו המשטרה ומשרד המשפטים, במשותף, את התגובה הרשמית הבאה:

  • "בתגובה לפניית כתבים בעקבות הפרסום בעניין ראש הממשלה באתר News1 נבקש להבהיר כדלקמן: בעקבות פרסומים ופניות שהתקבלו בעניין, ולאחר בדיקה שנערכה בפרקליטות, הנחה היועמ"ש לממשלה את המשטרה לקיים בדיקה בנושא (ולא חקירה). בדיקה זו נערכה על-ידי היחידה הכלכלית וממצאיה יוצגו בקרוב בפני היועמ"ש לממשלה ופרקליט המדינה".

זמן קצר לאחר מכן החלו כמה מאנשי אולמרט להפיץ בדותות, כאילו המשטרה כבר בדקה וכי עמדת החוקרים היא שאין ראיות לחקירה פלילית...

במסגרת החקירה (בדיקה ראשונית, כגירסת היועמ"ש), הועברה הפרשה ביוני 2006 לחקירת היחידה הכלכלית של המשטרה, בראשה עומד תת-ניצב יואב סגלוביץ. יחידה זו היא שמונתה לחקור, על-פי הנחיית היועמ"ש, גם את התלונה שהגיש נשיא המדינה, משה קצב. החוקרים התבקשו לבצע כמה מהלכים טכניים, לרבות: איסוף מסמכים מחלק מהנוגעים בדבר, קבלת עדויות מכמה בעלי חנויות, סוכנים ועוד. המידע, המסמכים והעדויות מאמתים את החשד, לפיו: אכן, נרכשו מתנות עבור אולמרט.

יודגש, כי החוקרים לא נדרשו לבצע חקירה מעמיקה. כל שהתבקשו על-ידי היועמ"ש הוא לגבות כמה עדויות ולשים ידם על מסמכים (חשבוניות, הזמנות, צילומי המחאות וכו'), כדי שלאחר מכן יוכל היועמ"ש לגבש החלטה: האם להורות על חקירה מקיפה בפרשה, נגד אולמרט, בחשד לקבלת שוחד. נכון לאוגוסט 2006 סיימו החוקרים את מלאכתם. היועמ"ש טרם קיבל החלטה.

[הערה שלי (י.י.): על-פי החוק, פתיחת תיק וגביית עדויות - כפי שנעשה במקרה זה, הינם במהות פתיחת חקירה משטרתית-פלילית לכל דבר ועניין, גם אם מאן-דהוא מבקש, מטעמים שונים, לקרוא לזאת "בדיקה". נעיר עוד, כי היועמ"ש מני מזוז, ופרקליט המדינה ערן שנדר, החליטו על פתיחת בדיקה משטרתית, כדבריהם, אחרי שבדקו זאת במשך כשלושה חודשים לפחות, יחד עם צוות בפרקליטות שבראשו עומד ראש המחלקה הפלילית בפרקליטות, עו"ד יהושע למברגר, ואחרי שנוכחו כי יש ראיות המצדיקות בדיקה משטרתית. חזקה עליהם שקיבלו את ההחלטה אחרי שהגיעו להכרה כי מדובר בחשד רציני ומבוסס, שאלמלא כן לא היו מסתכנים בפתיחת בדיקה/חקירה משטרתית נגד ראש ממשלה מכהן. בנסיבות אלה, ובכל הכבוד, בטלה בשישים דעתו/עמדתו (כאילו אין ראיות...) של חוקר זה או אחר בצוות הבדיקה, אם בכלל ישנה עמדה כזו (המדובר, ככל הידוע, בספינולוגים מטעם אנשי אולמרט)].

ממצאי היועמ"ש: אולמרט סייע לידידו טסלר

במכתב מיום 19.09.06 ששיגר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, באמצעות עו"ד רז נזרי, אל מערכת News1, הוא קבע עמדתו לגבי פרשה זו [אולמרט סייע לקידום עסקי ידידו טסלר].

מזוז, קובע כי מוטב שראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא היה מקיים פגישה עם אנשי מנהל מקרקעי ישראל בענייניו של ידידו האישי, איל ההון אלכסנדר טסלר - ממנו אף קיבל מתנה יוקרתית. הפגישה המיוחדת התקיימה ב-2005, בתקופה שאולמרט עמד בראש מנהל מקרקעי ישראל והיא זומנה במיוחד לשם כך כדי לסייע לטסלר.

היועמ"ש קובע: "אכן, מוטב היה כי מר אולמרט היה נמנע מלטפל במישרין בענייניו של מר טסלר, וזאת נוכח היחסים האישיים ביניהם". עם זאת קובע היועמ"ש, לאחר בדיקה/חקירה משטרתית שנערכה בפרשת עטי היוקרה שקיבל אולמרט: "נסיבות הפגישה ותוצאותיה אינן מקימות תשתית לחקירה פלילית". החלטת מזוז עומדת לכאורה בסתירה לפסק הדין של בית המשפט העליון בפרשת שבס.

במהלך הבדיקה הכחיש אולמרט שקיבל עטים במתנה. כמו-כן הכחיש באופן גורף שפעל לטובת ידידו האישי. היועמ"ש קובע מפורשות, כי אולמרט אכן קיבל מתנה מידידו טסלר וכן שפעל למענו.

נעיר כאן, כי בניגוד למקובל - צוות החקירה/הבדיקה המשטרתי שמונה לפי הנחיית היועמ"ש לא פנה אל הח"מ ולא ביקש פרטים נוספים. מאידך-גיסא, "אותת" צוות החקירה, כבר בתחילה, כי אין מקום לחקירה מעמיקה. על-פי דרכי התנהלות צוות החקירה וקביעותיו, נראה כי מלכתחילה לא נעשה מאמץ ראוי לחקור פרשה זו כדבעי ולהגיע לחקר האמת. נעיר עוד, כי אולמרט קיבל עטים נובעים ("עטי יוקרה") במשך כעשרים שנה לפחות, ולמרבה הפרדוכס דבר זה היה ידוע בקרב ידידיו הקרובים, אילי הון ויזמים. מאליו מובן, כי החקירה/הבדיקה המשטרתית הראשונית לא כוונה לחקור את מעשיו של אולמרט בכל אותה תקופה, ובכלל - אין הדבר עומד בסדר העדיפויות הראשוני שכן "פרשת כרמיה", אותה חשפנו, היא-היא העומדת עתה, במלוא חומרתה, על-סדר היום.

עו"ד רז נזרי כותב במכתבו שהועבר אלי, בשמו של היועמ"ש, כי מהבדיקה שנערכה עלה, כי בחלק מהמקרים אליהם התייחסה התלונה שבנדון כלל לא ניתנו העטים לאולמרט, ובמקרה אחד, ניתן לו עט על-ידי חברת העטים האיטלקית "אומס" כראש עיריית ירושלים. נזרי לא פירט במכתבו אילו ממצאים נמצאו ואילו מקרים שנטענו, נשללו, למעט מקרה "אומס" שלעיל, ומקרה טסלר, המפורט להלן.

"באשר לעט שניתן על-ידי מר סטלר - ממצאי הבדיקות העלו, כי המדובר ככל הנראה בעט בשווי של מאות שקלים כמתנת יום הולדת, על-ידי מר אלכסנדר טסלר, עימו הוא מיודד שנים רבות [הערה שלי (י.י.): ככל הנראה? לא נכון. מדובר בעט בשווי 1,750 דולר, וגם נציגו של טסלר, מקס סמורי, אישר כי מדובר בעט יוקרתי בסכום הקרוב לסכום זה. סמורי: "כשטסלר קונה מתנה, הוא קונה מתנה יקרה. אתה לא יכול להביא מתנה קטנה"]. בהקשר זה יצויין, כי גם איש ציבור רשאי לקבל מתנות מידידים, ולא כל מתנה מקימה את החשד לקבלת טובת הנאה בלתי כשרה, בוודאי כשהמדובר במתנה שניתנה לראש הממשלה לרגל יום הולדתו, עובדה אשר מהווה, כשלעצמה, אינדיקציה לכאורה, לכך שלא מדובר במתנה שניתנה לו "באשר הוא עובד הציבור", כמצויין בסעיף 2 לחוק שירות הציבור (מתנות), תש"ם-1979".

עו"ד רז נזרי מתייחס במכתבו בהרחבה לניגודי עניינים לכאורה מצד אולמרט, וכותב: "באשר לישיבה שקיים מר אולמרט עם נציגי מנהל מקרקעי ישראל בהשתתפות ידידו, מר טסלר - הבדיקה [שכללה אף תשאול של גורמים במינהל] העלתה כי מעורבותו של מר אולמרט הייתה מנורית ולא חריגה, וכי לא הופעל לחץ כלשהו על עובדי המינהל על-ידי אולמרט. בנוסף הוברר, כי בסופו של דבר, ידידו של אולמרט, אלכסנדר טסלר, לא זכה לטיפול מועדף במינהל, והפרויקט שביקש לקדם לא אושר. כן עלה בבדיקה, כי מר אולמרט ציין בפני מנהלת המחוז כי הוא מכיר את מר טסלר".

[הערה שלי (י.י.): התערבות מינורית? לא נכון. ראשית, די בעצם קיום הפגישה כדי להפעיל לחץ על בכירי המנהל, הכפופים לאולמרט בתפקידו אז כראש המנהל. אין מדובר בטיפול בעניין רגיל תוך-כדי עבודתו של אולמרט כמי שעומד בראש מנהל מקרקעי ישראל - אולמרט זימן פגישה מיוחדת כדי לסייע לחברו. על-פי החוק, אסור היה לאולמרט לפעול תוך ניגודי עניינים למען ידידו האישי, עם או בלי שקיבל עט יוקרתי; שנית - טסלר הציג שתי בקשות: 1. להותיר בידיו את הקרקעות שקיבל בלא מכרז לצורך הקמת מגרשי גולף, בשטח באר אורה, למרות שלא עמד בהתחייבויות להקים מגרשי גולף; 2. להתיר לו לשנות את יעוד הקרקעות כך שיוכל לבנות עליהן פרויקט מגורים. הבקשה השנייה אומנם נדחתה נוכח התנגדותם התקיפה של אנשי המנהל, אך הבקשה הראשונה נענתה, לפחות לתקופה נוספת].

בחוות דעתו קובע היועמ"ש, כי אולמרט לא היה צריך להשתתף באותה פגישה: "אכן, מוטב היה כי מר אולמרט היה נמנע מלטפל במישרין בענייניו של מר טסלר, וזאת נוכח היחסים האישיים ביניהם, אך עם זאת, נסיבות הפגישה ותוצאותיה אינן מקימות תשתית לחקירה פלילית. נוכח כל האמור, ובהתאם להמלצת משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, החליט היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק הבדיקה שבנדון".

בהחלטתו מציין עו"ד נזרי את שלבי הבדיקה שנערכו. נאמר, בין היתר, כי "בעקבות פניית News1 ופניות גורמים נוספים, נערכה בדיקה ראשונית בפרקליטות המדינה על בסיס החומרים שצורפו לפניות, וכן חומר שהועבר אלינו ממשרד מבקר המדינה. בעקבות בדיקה זו, ולאחר דיון בהשתתפות גורמי הפרקליטות הרלוונטיים, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את המשטרה לקיים בדיקה בנוגע לטענות בדבר קבלת עטי יוקרה ממספר גורמים על-ידי ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט, במהלך השנים האחרונות, בעת שכיהן בתפקידים ציבוריים שונים".

עו"ד נזרי כותב, כי ממצאי הבדיקה המשטרתית - שכללה תשאול של מספר גורמים המעורבים בעניין - "הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה במהלך דיון בלשכתנו בעניין, ונמסרה עמדת המשטרה, לפיה הבדיקה לא העלתה ממצאים המגבשים תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית על-ידי ראש הממשלה מר אהוד אולמרט, ויש לגנוז את תיק הבדיקה. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה ביקשו, כי המשטרה תערוך השלמה לבדיקה האמורה, נוכח מספר שאלות שלא הובהרו דיין, אך גם השלמת הבדיקה לא העלתה תשתית ראייתית לביצוע עבירה, ועמדת המשטרה נותרה בעינה, וכך גם המלצתה לגנוז את תיק החקירה".

במכתבו נאמר עוד, כי "בעקבות ממצאי הבדיקה המשטרתית נערכה חוות דעת משלימה בפרקליטות המדינה. מסקנת חוות הדעת היתה, כי הבדיקה המשטרתית שנערכה הפריכה, במידת מה, את החשדות שהועלו בעניין שבנדון, וכי הממצאים שנאספו אינם מבססים חשד לביצוע עבירה פלילית, ולפיכך יש לסגור את תיק הבדיקה". עם זאת, כאמור לעיל, קובע היועמ"ש מפורשות: אולמרט פעל למען ידידו האישי, אלכסנדר טסלר.

שתיקת התקשורת


מיותר כמעט להדגיש: כמעט כל כלי התקשורת, ובהם: ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, נתנו ידם באותה עת לטיוח הפרשה, אם בדרך של התעלמות ואם בדרך של פרסומים מזוקקים. בדיוק כפי שנהגו בפרשות קודמות הנוגעות לאולמרט. חמור מכך: עיתונאים בכירים בכלי התקשורת, ובהם: נחום ברנע, אמנון דנקנר, בן כספית ועוד מכתבי חצרו של אולמרט, פצחו במסע של דה-לגיטימציה נגד הח"מ וזאת בניסיון לחלץ את אולמרט מאימת הדין. הח"מ המשיך לחשוף עוד ועוד פרשות עד ההבקעה והפריצה הגדולה.

תאריך:  08/09/2006   |   עודכן:  31/08/2009
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת אולמרט - שוחד העטים
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מומחה לאתרוגים
8/09/06 22:56
 
משה דב
21/01/19 08:11
2
איזידור לאנגזאם
8/09/06 23:09
3
א.ל. ר/ג
9/09/06 18:32
4
איזי איש שדה
14/09/06 18:26
5
בוש
29/09/06 11:42
6
OLMERT=SMALL FISH
21/11/06 18:23
7
תמוהה
2/08/07 13:32
8
א ר
31/01/08 20:42
9
פרפר
27/09/12 07:16
10
פרפר
27/09/12 07:22
11
תמר חדד
17/01/17 08:47
12
אלון חסן
17/01/17 08:48
13
מבשרת
17/01/17 09:12
14
יואב צא מהשטיות
17/01/17 12:09
15
אהוד פרלסמן
17/01/17 14:22
16
מיכל מירושלים
18/01/17 10:10
17
שבץ חלובה
21/01/17 11:56
18
אכיפה בררנית
18/02/18 09:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוכרת נעורים, היא מחלה כרונית ונרכשת, היכולה להופיע בכל גיל ובעיקר בילדים ומתבגרים. הסוכרת נגרמת על-ידי תהליך של הרס תאי הלבלב על-ידי המנגנון החיסוני של הגוף, ובעקבותיו כמות הפרשת האינסולין הולכת ויורדת עד מתחת לסף מסוים שאינו מספיק יותר כדי להכניס את הסוכר לתאי הגוף.
סי קיי - ck - טיפול להסרת משקפי קריאה בלבד הפועל על-ידי גלי רדיו רפואיים המכוונים אל פני הקרנית.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
ניתוח אינטראלאסיק הינו הניתוח החדשני, המדויק והבטוח ביותר להסרת משקפיים. בשיטת האינטראלאסיק מתבצע הניתוח ללא סכין כירורגית, ללא מגע יד אדם ובאמצעות מכשיר לייזר מיוחד.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
ניתוח לאסק זה ניתוח להסרת משקפיים הנותן מענה למטופלים בעלי קרניות דקות יחסית.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
ניוון רשתית זו הסיבה השכיחה ביותר בעולם המערבי לאיבוד ראייה בגיל מבוגר. המחלה פוגעת במקולה. הסימפטומים הם ירידה בראייה. אבחון המחלה מבוסס על בדיקת קרקעית העין ועל צילום עם הזרקת חומר ניגוד.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
מלחמות של היוונים בפרסים; המטה הכללי האינטלקטואלי של אלכסנדר מוקדון; מלחמות הרומאים בגרמנים; מלחמות הפרסים בערבים; מלחמות ביפן; מלחמת רוברט קלייב בהודו; לקחים היסטוריים שראשי הממשל...
אוהד להב
אוהד להב
העלייה לתיכון היא בעצם מהפעמים הראשונות בחייכם שתצטרכו לקבל החלטה משמעותית שתשפיע על העתיד שלכם    מדובר בתהליך שדורש מעט אומץ כדי לצאת ממקום שפחות טוב בעבורך, ופחות מתאים לך - אל ד...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הדרך היחידה לצאת מהמצב הקיים, שממשלת ישראל תהיה זו הראשונה שתצהיר כי היא מוכנה לשחרר מאות עצורים ואף מספר גדול יותר של כמה אלפים מתוך כ-6,000 העצירים הפלשתינים הנמצאים בידי מדינת י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il