|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

פרשת אולמרט - הרשות לעסקים קטנים

תקציר החשודים המרכזיים: אהוד אולמרט, אברהם הירשזון, רענן דינור, דליה איציק המינויים הבלתי חוקיים שבוצעו: עו"ד לילך נחמיה (זוגתו של הירשזון), שמעון משה, יצחק מיכאלי, יעקב פדידה המבקר ממליץ: חקירה פלילית
14/09/2006  |   יואב יצחק   |   מושגים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט. קיים לשכת ג'ובים

ראש הממשלה אהוד אולמרט, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, ביצעו מינויים בלתי כשרים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל הכפופה למשרד התעשיה והמסחר. לחלק מהמקורבים הפוליטיים שמונו - ושירתו את אולמרט ואנשיו - שולמו מאות אלפי ש"ח באופן בלתי תקין. המדובר בעיקר במינוי לתפקיד סמנכ"לית וכן בשלושה פרויקטורים. המינויים הבלתי חוקיים לכאורה בוצעו בתקופה שאולמרט כיהן כשר התעשיה והמסחר ודינור כיהן כמנכ"ל. ערב הבחירות לכנסת ה- 17 חשפנו כאן [לשכת הג'ובים של אולמרט ומקורביו, 19.03.06] כי מבקר המדינה עומד להוציא דוח חמור המצביע על מינויים בלתי חוקיים שביצעו אולמרט ואנשיו. ואולם, חלק ניכר מכלי התקשורת פעלו להשתיק פרשה זו, ונמנעו מלקיים דיון ציבורי בנושא.

המבקר בדק פרשה זו במשך כשנתיים, בעקבות מידע שהובא לידיעתו ותלונות שהוגשו מצד עובדים בכירים במשרד התעשיה והמסחר. ביום 28.08.06 פרסם המבקר דוח חמור והורה על העברת הממצאים לידי היועץ המשפטי לממשלה, כדי שיבחן טיפול במישור הפלילי. אחד המינויים החמורים: מינוי עו"ד לילך נחמיה, זוגתו באותה עת של השר אברהם הירשזון (נאמנו של אולמרט), לכהונת סמנכ"לית ברשות לעסקים קטנים. באותה תקופה שימש הירשזון בתפקיד שר התיירות. שבוע לאחר מכן - בעקבות מידע נוסף וחדש שנתקבל – העביר מבקר המדינה אל היועץ המשפטי לממשלה, חוות דעת חדשה ובה הוא ממליץ להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד אולמרט ונגד יתר המעורבים.

ממצאי מבקר המדינה - עיקרי הדברים
הירשזון. למען בת הזוג

מבקר המדינה מציין בדוח, כי הביקורת העלתה שהרשות לא הקפידה על קיום נורמות המשפט הציבורי. כותב המבקר: "נמצא כי בראשית שנת 2004 פעלה הנהלת משרד התמ"ת בראשות השר אהוד אולמרט והמנכ"ל רענן דינור, לשינוי תקנון הרשות כדי שתתאפשר לה גמישות רבה יותר במינוי יו"ר לרשות ובהקצאת תקציבה, ובדרך זו הגדילה את יכולתה לנהל את ענייני הרשות ולשלוט בה". המבקר מציין, כי זמן קצר "לאחר שינוי התקנון עשתה הנהלת משרד התמ"ת שימוש ברשות ככר פעולה למינויים משיקולים פוליטיים ובתהליך לא תקין".

עו"ד לילך נחמיה

בדוח נאמר, כי הנהלת משרד התמ"ת הוסיפה משרה של סמנכ"לית ברשות שאחד מתפקידיה הפעלת פרויקטים, ופעלה למינוי מועמדת מטעמה למשרה זו. המועמדת - עו"ד לילך נחמיה, זוגתו באותה עת של השר אברהם הירשזון. המבקר קובע כי עולה חשש שהנהלת משרד התמ"ת פעלה לאיוש משרה במועמדת בעלת זיקה אישית ופוליטית, כמפורט להלן (ציטוט):

(א) במשך שנות קיומה הפעילה הרשות כמה פרויקטים. בשנים האחרונות הוטלה האחריות להפעלת פרויקטים על מי שמכהנת בתפקיד "מזכיר הרשות", והיא הפעילה כמה פרויקטים, ובהם קורסים לניהול עסק לזכייני מפעל הפיס ופרויקט לנשים חד-הוריות. ברשות גם מכהן סמנכ"ל שאחד מתפקידיו הוא הפעלת פרויקטים. בתחילת שנת 2004 הוסיפה הנהלת משרד התמ"ת, בראשות השר אולמרט והמנכ"ל דינור, משרה של סמנכ"לית ברשות, משרה בכירה, שאחד מתפקידיה הפעלת פרויקטים, ופעלה לאייש את המשרה במועמדת מטעמה. בישיבה באמצע פברואר אותה שנה אישר הוועד המנהל של הרשות למנות למשרה החדשה את עו"ד לילך נחמיה, שהנהלת משרד התמ"ת המליצה עליה (להלן - הסמנכ"לית). באותה הישיבה אף אישר הוועד המנהל את מינויו של המנכ"ל החדש, מר עמירם בוקשפן. בתצהיר מסוף אפריל 2006 הסבירה עו"ד נחמיה כי המליצו למנותה היו"ר לשעבר של הוועד המנהל של הרשות וחבר לשעבר בוועד המנהל. עו"ד נחמיה לא מסרה למשרד מבקר המדינה מי בהנהלת משרד התמ"ת פעל למינויה למשרה. משרד מבקר המדינה לא מצא לא במסמכי הרשות ולא במסמכי משרד התמ"ת מסמכי מטה בדבר הכוונה להוסיף את המשרה ולאיישה.

עם זאת, בתשובתו למשרד מבקר המדינה מאפריל 2006 הסביר יו"ר הוועד המנהל של הרשות ד"ר שמואל רוזנמן כי בפגישה עם מנכ"ל משרד התמ"ת, חודשים מספר לפני כניסתו לתפקידו, נקבע כי המבנה הארגוני של הרשות יבוסס על שני תחומים, שאחד מהם הוא הפעלה של פרויקטים ייחודיים, וכי בראש תחום זה יעמוד סמנכ"ל או מנהל אגף. היו"ר אף המציא למשרד מבקר המדינה דוח אבחון ארגוני מקוצר על הרשות שהכין יועץ מאחת האוניברסיטאות, ובו כלולה משרה נוספת של סמנכ"ל. יצוין כי דוח זה הוזמן באפריל 2004 - לאחר מינויה של הסמנכ"לית - והכנתו הסתיימה ביוני אותה שנה.

(ב) בדיקה שעשה משרד מבקר המדינה במזכירות ועדת רביבי העלתה כי בשנת 2003, לפני מינוי הסמנכ"לית לתפקידה ברשות, היא הייתה מועמדת לשמש נציגת ציבור בדירקטוריון של החברה הממשלתית לתיירות בע"מ. הוועדה מצאה בישיבתה בספטמבר אותה שנה כי "המועמדת אינה כשירה לכהן כדירקטורית בחברה", והנימוקים לדחייה היו חשש לזיקה אישית ופוליטית והיעדר כישורים מיוחדים. באמצע דצמבר 2003 דחתה הוועדה השגה שהוגשה לה בעניין זה.

מאחר שהרשות היא עמותה, המינויים בה אינם טעונים אישור ועדת רביבי. אולם החלטת ועדת רביבי לדחות המינוי של עו"ד לילך נחמיה כדירקטורית בחברה הממשלתית לתיירות בע"מ מלמדת שבמינוי הסמנכ"לית, על-פי עמדת ועדת רביבי, יש חשש לזיקה אישית ופוליטית. האמור לעיל, נוסף על העובדה שהסמנכ"לית מונתה ללא הליך תחרותי ושוויוני, ובהתחשב בלוח הזמנים ובהשתלשלות העניינים, מעלה את החשש כי הנהלת משרד התמ"ת פעלה לאיוש המשרה במועמדת בעלת זיקה אישית ופוליטית, כפי שהועלה בשעתו בוועדת רביבי. לדעת משרד מבקר המדינה על הרשות להיערך כך שיובטח שבעתיד כל מידע רלוונטי יובא לידיעתה לפני ביצוע מינויים מסוג זה.


שלושה פרויקטורים

המבקר מתאר מסכת ארוכה של כשלים ומינויים פסולים: לאחר כניסת הסמנכ"לית לתפקידה [עו"ד לילך נחמיה] החלה הרשות להפעיל כמה פרויקטים חדשים. לשם הפעלתם כביכול שכרה הרשות את שירותיהם של פרויקטורים אשר תפקידם לנהל את הפרויקטים השונים. משרד מבקר המדינה בדק את נסיבות ההתקשרות עם שלושה פרויקטורים, ובבדיקה נמצא כי המינויים בוצעו באופן בלתי תקין. כותב המבקר:

  • "נמצא כי בעת ההתקשרות עימם הם היו חברים במרכז הליכוד, באותו מועד מפלגתו של שר התמ"ת דאז, אהוד אולמרט, ושניים מהם התמודדו על תפקיד במזכירות הליכוד";

  • "הבדיקה העלתה כי הפרויקטורים האמורים נשכרו לניהול שלושה פרויקטים של הרשות בתהליך לא שוויוני ולא תקין. שניים מהפרויקטים שניהלו לא היו בתוכנית העבודה של הרשות".

המבקר כותב עוד, כי באמצע שנת 2004, לאחר מינוי הסמנכ"לית, הוחל בביצוע פרויקטים חדשים ולניהולם נשכרו שירותיהם של פרויקטורים. בעת עריכת הביקורת היו לרשות התקשרויות עם 10-14 פרויקטורים שונים - כמחצית מהם החלו את עבודתם לאחר כניסת הסמנכ"לית לתפקידה.

משרד מבקר המדינה בדק את תהליכי ההתקשרות של הרשות עם שלושה פרויקטורים שנמצא כי בעת ההתקשרות עימם הם היו חברים במרכז הליכוד. להלן הממצאים:

  • שמעון משה - הרשות התקשרה עם שמעון משה ביולי 2004 לשם ניהול הפרויקט "אוכלוסיות מוגבלות". פרויקט זה לא נכלל בתוכנית העבודה המקורית של הרשות לשנת 2004. רק באוקטובר אותה שנה הוסף לתוכנית. עלות ההתקשרות כללה מימון שכירת רכב למשה והגיעה לכ- 27,000 ש"ח בחודש. המבקר מציין, כי הביקורת העלתה כי לפני התקשרות הרשות עם משה לניהול הפרויקט הוא היה מועמד מטעם השר אולמרט לתפקיד משנה למנכ"ל שירות התעסוקה.

  • יצחק מיכאלי - הרשות התקשרה עם יצחק מיכאלי בפרק הזמן 1.9.04-28.2.05 לשם ניהולם של שני פרויקטים: "עידוד התעסוקה בקרב האוכלוסיה הבדואית בצפון", ו- "שילוב עסקים קטנים מהמגזר הלא יהודי כנותני שירותים במיקור חוץ". העלות החודשית של ההתקשרות עמו הגיעה לכ- 27,000 ש"ח בחודש וכללה מימון שכירת רכב, טלפון נייד והחזר הוצאות דלק ואש"ל. העלות הכוללת של ההתקשרות הסתכמה בכ- 160,000. בהסכם ההתקשרות עם מיכאלי נכתב, כי "הרשות שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את הפרויקט, וכפועל יוצא את העסקתך, בכל עת על-פי שיקולה הבלעדי". לפי ההסכם שנחתם עימו הייתה אמורה להימשך מ- 1.9.04 עד 31.12.04. ואולם אף שהסקר הושלם כאמור בדצמבר 2004, המשיך הפרויקטור לקבל שכר מהרשות עד סוף פברואר 2005. מבקר המדינה מציין בדוח, כי ברשות לא נמצאו מסמכים המעידים על השירותים שסיפק לה מיכאלי בחודשיים שלאחר השלמת פרויקט מיקור החוץ. במסמכי הרשות נמצא מכתב המאריך את ההתקשרות עימו עד סוף ינואר 2005, אך לא נאמר בו במה יעסוק. לגבי חודש פברואר גם לא נמצא מכתב הארכה. בביקורת נמצא גם מיכאלי המשיך להחזיק ברכב ששכר על חשבון הרשות במשך כמה ימים לאחר תום העסקתו בה. עוד נמצא, כי בעת ההתקשרות בין הוא היה חבר במרכז הליכוד, באותו מועד מפלגתו של שר התמ"ת דאז, אהוד אולמרט, כותב המבקר.

  • יעקב פדידה - החל לספק את שירותיו לרשות ביום 01.06.04 ועסק בפרויקט "העברת עסקים קטנים ממרכז טבריה לאזור מסחרי חדש בעיר". פדידה מתגורר בטבריה. חשבוניות שהגיש לרשות מלמדות שבבעלותו חברה העוסקת בקידום פרויקטים השוכנת במעונו הפרטי. בסוף יולי 2005 הפסיקה הרשות את העסקתו. הרשות שילמה לו עבור שירותיו כ- 14,000 ש"ח בחודש, ובסך-הכול כ- 196,000 ש"ח. במשרד המבקר קובעים, כי אף שלא נחתם עימו הסכם למתן שירותים, הנחה מנכ"ל הרשות ביוני 2004 את חשב הרשות לשלם לפרויקטור לפי חשבוניות שימסור לו ולחייב בסכום התשלום את הסעיף התקציבי של הפרויקטים. המבקר מציין, כי הביקורת העלתה שהפרויקט שבו עסק לא היה בתוכנית העבודה המקורית של הרשות לשנת 2004. בדיקת המבקר העלתה, כי בחודש עבודתו הראשון של פדידה הוא לא הגיש כל דיווח על עבודתו. בחודשים שלאחר מכן הוא הגיש דיווחים כלליים ביותר, שלא היה ניתן ללמוד מהם על היקף עבודתו ותפוקותיה.

דליה איציק - אחריות מוגבלת
איציק. "אכסניה למינויים פוליטיים"

המבקר מייחס ליו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, אחריות מוגבלת לנורמות הבלתי תקינות שנוצרו ברשות לעסקים קטנים ובינוניים. הוא מציין, כי בטיוטת דוח האבחון (הבדיקה הוזמנה על-ידי אולמרט ודינור), העוסק בתקופת כהונתה של ח"כ דליה איציק כשרת משרד התעשיה והמסחר (שקדמה לכהונת השר אולמרט ולמינוי ההנהלה הנוכחית של הרשות), נקבע שהרשות לא זכתה להכרה מלאה כארגון המרכזי המוביל את העשייה בתחום העסקים הקטנים, בעיקר עקב נגע המינויים הפוליטיים שפשה בה; והרשות מתוארת בו כ"חצר אחורית למנויים פוליטיים". לפי טיוטת הדוח, "בתרבות השלטונית הקיימת זוהי נורמה ידועה שיו"ר ומנכ"ל של חברה ממשלתית או רשות שליד משרדי הממשלה יהיו מנאמני השלטון. אך ברשות לעסקים קטנים יצרו מקומות תעסוקה עם תפקידים בלתי נחוצים ובלתי ברורים, כל זאת בכדי להעסיק מספר עובדים, שסגולתם המרכזית הייתה מידת קרבתם אל הצלחת.

באותו דוח נטען עוד, כי "ככול שארגון קולט נושאי משרות מסיבות פוליטיות הוא נחלש כארגון בעל זהות ויכולת מקצועית, גם בעיני בעלי העוצמה השלטונית הדואגים לאנשיהם. אין ספק שבשנים האחרונות סבלה הרשות מדינמיקה זו". עוד נאמר בטיוטת הדוח כי "ככל שהרשות הופכת לאכסניה למינויים פוליטיים, כך מנהלי המט"ים רואים אותה כארגון בזבזני שאינו מכוון אליהם ואל מטרותיהם", וכי "הרשות מזוהה כמזוהמת בשיקולים פוליטיים ובמשרות פוליטיות". בתגובת המנכ"ל הקודם של הרשות, עדי שטרנברג, למשרד מבקר המדינה נאמר, כי הואיל והדוח הוכן בחיפזון והוא לא נדרש להתייחס אליו "יש מקום להניח שכל כוונתו הייתה לשמש כלי לניגוח ההנהלה הקודמת על-מנת להחליף את המנכ"ל והיו"ר הקודם, בכדי לסלול את הדרך למינויים החדשים - של ההנהלה הנוכחית ושל אחרים".

השרה לשעבר ח"כ דליה איציק מסרה בתשובתה למשרד מבקר המדינה מאפריל 2006 כי "ככל שמדובר, אם בכלל, בתקופה שבה כיהנתי כשרת התמ"ס, הרי הנושא כולו שעניינו הרשות לעסקים קטנים ובינוניים היה במסגרת חלוקת הסמכויות במשרד בתחום פעולתו ואחריותו של סגן השר". באותה תקופה סגן השר היה אלי בן מנחם. בתשובתו של בן מנחם מאפריל 2006 נאמר כי כסגן שר לא הייתה לו נגיעה אישית בנושא עובדי הרשות, וכי דוח האבחון הארגוני לא הובא לעיונו והטענות בו חסרות כל אחיזה במציאות.

המבקר קובע, כי למרות האמור בדוח האבחון, במקום לחזק את המנגנונים האמורים לשמש לבקרה על הרשות ולפעול למיגור תופעת המינויים הפוליטיים ברשות, יזמה הנהלת משרד התמ"ת בראשות השר אולמרט והמנכ"ל דינור, שינויים בתקנון הרשות שהגבירו את השפעת השר על קביעת תקציב הרשות ועל מינוי היו"ר. בתשובת דינור, מיולי 2006 נאמר כי השינויים נועדו לאפשר לרשות פעילות תקינה ויעילה.

הרשות לעסקים קטנים: הליקויים תוקנו

הרשות לעסקים קטנים מסרה בתגובה, כי היא יישמה את המלצות דוח המבקר והכניסה נהלים חדשים המתייחסים לקבלת כוח אדם וקיום מכרזים כמקובל בשירות הציבורי.

"כבר בבסיס העבודה של 2004 ועל-פי המלצה של משרד התמ"ת ערכה הרשות שינוי מבני וארגוני שהסתמך על מומחים חיצוניים" הם אומרים בתגובה וממשיכים: "שינוי זה הציב את פעילות הרשות על שני נדבכים עיקריים – מט"י וסביבותיו באחריות סמנכ"ל אחד וסמנכ"ל נוסף לפיתוח הדרכה, הסברה אוכלוסיות מיוחדות ולפרויקטים חדשים ארציים".

"כמו כן, הפעילה הרשות שירותיהם של 14 פרויקטורים לתקופות זמן קצובות, כדי לבצע את הפעולות השונות", הם אומרים.

"הרשות גיבשה תוכנית עבודה, קבעה מטרות ויעדים ופעלה להכנסתם של פרויקטורים לתקופות זמן קצרות. לאורך כל קיום הפרויקט מנהלת הרשות מעקב ובקרה. אם פרויקט אינו מספק את התפוקות שהציבה הרשות, אזי נסגר הפרויקט ואנשיו משוחררים מעבודתם".

לגבי שלושת הפרויקטורים אליהם מתייחס הדוח, מדגישה הרשות, כי הפסיקה את עבודתם של שניים מהם כבר לפני יותר משנה. "הרשות תמשיך לפעול לקידום המטרות והיעדים שנקבעו בתוכניות העבודה, תוך יישום הערות הביקורת והעמידה בעקרונות העומדים ביסוד השירות הציבורי".

תאריך:  14/09/2006   |   עודכן:  06/08/2009
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת אולמרט - הרשות לעסקים קטנים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש רק כותרת
14/09/06 15:03
2
CORRUPTION EYE
21/11/06 18:25
3
באנו חושך לגרש
3/08/07 18:22
4
מישהי
24/10/07 17:43
5
פרשת אולמרט
10/04/10 02:33
6
פרפר
27/09/12 13:33
7
פרפר
27/09/12 13:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד אולמרט הינו אספן כפייתי של עטים נובעים. עשרות שנים הוא עוסק בכך ולפי הערכות שווי האוסף שהוא מחזיק – הנחשב אחד הגדולים בארץ - נאמד בכמיליון דולר. רבים וטובים שביקשו את קירבתו, אם כדי להתהדר בכך ואם כדי לנצל ישירות את מעמדו, למדו כי אולמרט מוכן ומזומן לקבל בחפץ לב עטים נובעים, במתנה. מידע רב הובא לידיעתי. עיקרו: אולמרט קיבל כשוחד עטים נובעים בסכום מצרפי כולל המסתכם במאות אלפי דולרים. מיותר כמעט לציין: אולמרט לא דיווח מעולם על המתנות שקיבל בתקופת כהונתו כשר בממשלה, למרות שהוא מחוייב לכך על-פי כללי ועדת אשר. ביום 16.03.06 חשפנו כאן ב-News1 את פרשת העטים הנובעים והגשנו תלונה במקביל. זמן קצר לאחר מכן החל היועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הפרשה.
08/09/2006  |  יואב יצחק  |   מושגים
סוכרת נעורים, היא מחלה כרונית ונרכשת, היכולה להופיע בכל גיל ובעיקר בילדים ומתבגרים. הסוכרת נגרמת על-ידי תהליך של הרס תאי הלבלב על-ידי המנגנון החיסוני של הגוף, ובעקבותיו כמות הפרשת האינסולין הולכת ויורדת עד מתחת לסף מסוים שאינו מספיק יותר כדי להכניס את הסוכר לתאי הגוף.
סי קיי - ck - טיפול להסרת משקפי קריאה בלבד הפועל על-ידי גלי רדיו רפואיים המכוונים אל פני הקרנית.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
ניתוח אינטראלאסיק הינו הניתוח החדשני, המדויק והבטוח ביותר להסרת משקפיים. בשיטת האינטראלאסיק מתבצע הניתוח ללא סכין כירורגית, ללא מגע יד אדם ובאמצעות מכשיר לייזר מיוחד.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
ניתוח לאסק זה ניתוח להסרת משקפיים הנותן מענה למטופלים בעלי קרניות דקות יחסית.
10/07/2006  |  ד"ר שמואל לוינגר  |   מושגים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
עידכון 2024 של הסוגיה הדמוגרפית    ב-2024 הממסד הישראלי המדיני והביטחוני מעדיף "שקט תעשייתי" (מול הרשות הפלשתינית), וממשיך להדהד את נתוני הלמ"ס הפלשתינית ללא בדיקת נאותות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il