באזור תחנת הרכבת בנתניה אירעה התנגשות בין קטר היתוק שפגע בצידה של רכבת נוסעים. האירוע התרחש כ-100 מטרים דרומית לתחנת הרכבת, בדרך לבית יהושע, סמוך לשעה 09:30.
בשל העובדה שהרכבות היו קרובות לתחנה, הן נסעו במהירות נמוכה, מה שגרם למספר מועט של נפגעים, כ-60 נפגעים באורח קל ואחד בינוני, טופלו בידי מד"א ופונו לבתי החולים הלל יפה בחדרה, לניאדו בנתניה ומאיר בכפר-סבא. הם סובלים מחבלות שנגרמו כתוצאה ממכות יבשות, מסחרחורות ומחרדה. אין לכודים בקרונות. שאר נוסעי הרכבת פונו באוטובוסים וכן הופעלו אוטובוסים מתחנות הרכבת שבין חיפה לתל אביב.
ממצאים ראשונים מעלים כי אחד מנהגי הקטרים, שסטה מסיבה לא ברורה, אשם בתאונה ("טעות אנוש"). הקטר ירד מן הפסים אך הקרונות שהיו מחוברים אליו נשארו על המסילה.
מ
רכבת ישראל נמסר כי הופסקה תנועת הרכבות באזור התאונה, אך נמשכת בקווים הבאים:
קו הרכבת בין תל אביב לחיפה לא ייפתח לתנועה עד מחר. התחנות הבאות תהיינה סגורות:
רכבת ישראל תפעיל היום אוטובוסים ישירים בין תחנת תל אביב (מרכז סבידור) לחיפה (חוף הכרמל).
תאונה זו מצטרפת לשרשרת תאונות המתרחשות ברכבת ישראל. רק אתמול נאלצה רכבת נוסעים ממודיעין לעצור לאחר שעלה ממנה עשן. הנוסעים הועברו לרכבת אחרת בתחנת נתב"ג. מרכבת ישראל נמסר כי מקור העשן הוא בלם חניה תפוס, וכי אין השפעה על תנועת שאר הרכבות. הרכבת המשיכה לתחנת בת גלים, ושם שוב העלתה עשן.
משרד התחבורה ורכבת ישראל אינם מיישמים את דוח
מבקר המדינה משנת 2006 ובכך מאפשרים את המשך התאונות. גם הוועדה לביקורת המדינה, שאמורה לדון ביישום הדוח, טרם התכנסה לדון בנושא. יו"ר הוועדה
יואל חסון הבטיח דיון דחוף, אך
לא קיים את הבטחתו.