230 מיליון שקל מכספי המדינה הוציא קואופרטיב
אגד בשנת 2009 לרכישת אוטובוסים, אך
מבקר המדינה קובע שהעסק מתנהל בניגוד לנהלים, בלי תחרות בין היצרנים ובלא פיקוח של ממש מצידו של
משרד התחבורה.
הדוח מצא, כי אין באגד נוהל להסדרת הליכי ההצטיידות באוטובוסים עם פירוט תהליך בחירת היצרן, קבלת הצעות מחיר וניהול מו"מ עם סוכני ייבוא ובוני מרכבים. משרד התחבורה לא חייב את אגד לפעול על-פי נורמות ציבוריות, ובכלל זה ביצוע הליכי רכש תחרותיים ופומביים, ולא פיקח על הליך הצטיידותו.
בשנים 2009-2003 רכש אגד כמעט את כל האוטובוסים העירוניים מיצרן אחד בלבד: 745 אוטובוסים עירוניים ו-249 אוטובוסים מפרקיים מיצרן א' ורק שבעה אוטובוסים עירוניים מיצרן ב'. במסגרת הצטיידות שנת 2010 הזמין אגד 55 שלדות אוטובוסים עירוניים נמוכי רצפה מיצרן ב'. המו"מ עם המציעים כלל לא תועד.
בשנים 2009-2007 שלח יצרן א' שלדות אוטובוסים להרכבה. על-אף שכבר בשנת 2007 חסרו חלקים לחלק מהשלדות, והתעכבה הרכבת האוטובוסים, אגד המשיך להתקשר עם אותו יצרן עד 2009, ולא דרש ממנו פיצוי בגין הפיגורים שגרם לה באספקת האוטובוסים אף שהדבר מעוגן בהסכמים. אותה סלחנות הפגין אגד גם כלפי חברת הרכבה ישראלית, אשר פיגרה במסירת אוטובוסים אך לא נדרשה לשלם את הקנס בו הייתה מחויבת.
אגד לא השווה את הצעות המחיר להרכבת אוטובוסים של החברות הישראליות עם כאלו של חברות מחו"ל, וגם לא השווה את מחיר האוטובוס המוגמר שמרכבו מתוצרת הארץ עם מחיר אוטובוס מוגמר מחו"ל. באגד אין מסמכים המעידים על ניהול מו"מ מסודר עם חברות ההרכבה. מאחת מהן רכשה אגד 12 מידיבוסים, מחציתם למרות שהתגלו תקלות בששת הראשונים; בסופו של דבר נמכרו המידיבוסים - שנרכשו מכספי המדינה - בהפסד של 2.5 מיליון שקל.
המבקר מסכם: "על משרד התחבורה, על משרד האוצר ועל אגד לעמוד על כך שרכישת האוטובוסים תיעשה על-פי סדרי מינהל תקינים תוך הקפדה על יעילות, חיסכון, ועמידה בתקנים הנדרשים, ועליהם להסדיר הליך תחרותי פומבי לרכישת אוטובוסים ולעמוד על ביצועו ולפקח עליו".