|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ראשי רשויות נפגשים בארבע עיניים עם אילי הון

ביקורת חריפה ויוצאת דופן של המבקר על ראש עיריית נתניה משרד הפנים נדרש לשקול אמצעים משפטיים נגד ראש מועצת אלעד אין נהלים לנסיעות של ראשי הרשויות לחו"ל ולהעסקת העובדים בלשכותיהם
20/12/2011  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוחות על הביקורת בשלטון המקומי (2010)   |   תגובות
פיירברג. נציגה יחידה ב-34 פגישות [צילום: פלאש 90]

עידן. נפגש בארבע עיניים [צילום: יח"צ]

כאשר מתלוננות הרשויות המקומיות על מצבן - ורובן עושות זאת דרך קבע - הן שוכחות, משום מה, לדבר על תנאי העבודה והשכר של ראשי הרשויות ועובדי לשכותיהם. והנה בא מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, וחושף (יום ג', 20.12.11) כיצד מתנהלות הלשכות בשש רשויות מקומיות. מסתבר, שהחיים שם לא ממש רעים. כוכבי הפרק הזה בדוח: ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, וראש עיריית אלעד, יצחק עידן.

באופן נדיר מאוד, פותח המבקר את הדוח במתקפה חזיתית על פיירברג-איכר, אשר "הערימה קשיים על עבודת משרד מבקר המדינה והשהתה במשך חודש ימים את מתן פלטי המחשב הנוגעים ליומני הפגישות שלה. לאחר פגישה שקיים עימה לבקשתה מבקר המדינה, ניאות מבקר המדינה לאפשר לה למסור את פלטי המחשב לעובדי הביקורת תוך השמטות והבהרות שביקשה ראש העירייה מטעמי הגנה על הפרטיות. כשהמציאה לבסוף ראש העירייה את פלטי המחשב האמורים לידי עובדי משרד מבקר המדינה, לאחר דין ודברים ושיהוי נוסף שנקטה, התברר כי נוספו או נגרעו ביומני הפגישות גם נתונים רלוונטיים לביקורת. נמצא שנוסף על עניינים פרטיים גרדא, הושמטו מהפלטים גם נתונים על פגישות ענייניות ופרטים בדבר מקומן, ונוספו הבהרות ופרטים שהתגלו כלא נכונים". ההסבר שלה: טעויות בתום לב. הביטוי הזה מופיע פעמים רבות בתגובתה של עיריית נתניה לממצאי המבקר.

ומכאן - לתמונה הכללית: "הממצאים שנחשפו בדוח זה מלמדים כי במקרים רבים לא הקפידו לשכות ראשי הרשויות שנבדקו, אשר הוצאותיהן ממומנות מכספי ציבור, לשמור על אבני בוחן מתאימות לשירות הציבורי ולא תמיד השתמשו כהלכה בנכסים, בכספים ובמשאבים שהופקדו בידי הנבחרים בנאמנות".

ממצא מרכזי עוסק בפגישות בין ראשי הרשויות לבין גורמי חוץ, ובהם אילי הון המעוניינים לפעול בתחומי הרשות. "הפגישות התקיימו בלי שהדרגים המקצועיים ברשויות הכינו חוות דעת לקראתן; לעיתים רחוקות בלבד התקיימו רישומים ופרוטוקולים במהלך הפגישות והדיונים, ולא נרשמו תוצאותיהם, לרבות הנחיות לביצוע; חלק מהפגישות האלה אף התקיימו בארבע עיניים, בין ראש הרשות לגורם הפרטי, מחוץ למשרדי הרשות, בדרך כלל במסעדה או בבית קפה, אף זאת ללא רישום ותיעוד של מהלך הפגישות ותוצאותיהן".

ראשי הרשויות שנבדקו לא מקפחים את עוזריהם. נמצאו מקרים שעובדי הלשכות קיבלו שכר שלא בהתאם לחוקת העבודה והנחיות משרד הפנים. עניין העסקתו של מנהל לשכת ראש הרשות המקומית אלעד, לא הובא לאישור מועצת הרשות, לא נחתם עימו חוזה מיוחד, שר הפנים לא אישר את תנאי שכרו והוא ועובדים נוספים בלשכה קיבלו תוספות שכר חריגות.

החיים הטובים אינם מוגבלים לגבולות ישראל: מרבית הרשויות שנבדקו לא קבעו נהלים בכתב בנושא הנסיעות לחו"ל של נבחריהן; בחלק מהרשויות גם לא נדונו נסיעות ראשי הרשויות במליאות לפני הנסיעה. ראשי הרשויות גם לא דיווחו על תוצאות נסיעתם, לבד מנסיעה אחת של ראש עיריית נתניה.

הלשכה המפוארת של פיירברג-איכר

על-פי יומן הפגישות המקורי של מרים פיירברג-איכר בתקופה שנסקרה (יולי 2009 עד יוני 2010), היא קיימה 58 פגישות עם גורמי חוץ פרטיים - יזמים, קבלנים, תורמים וכדומה. ביומנה צוינו הנושאים או המטרות של שבע מהפגישות הללו בלבד; ב-34 מהפגישות היא הייתה הנציגה היחידה מטעם העירייה.

המבקר מתייחס נקודתית לאחת מטענותיה של פיירברג-איכר, לפיה קיימה פגישות פרטיות עם "ידידים ותיקים מאוד, עוד מימי ילדותה": "פגישות ראש העירייה עם ידידים כאלה, שהפכו ליזמים או לקבלנים הבונים בנתניה, ראוי כי יתקיימו על-פי עקרונות של מינהל ציבורי תקין תוך רישום פרוטוקול ובנוכחות הצוות המקצועי של העירייה".

לשכת ראש עיריית נתניה, ובייחוד חדרה של פיירברג-איכר, גדולה ומפוארת במידה ניכרת משאר הלשכות; שטח חדרה הוא 63 מ"ר, ומשולבים בו אלמנטים, תוספות ואביזרים ש"אינם תואמים לרמת הצניעות המצופה ממשרת ציבור". דלת הכניסה עשויה מעץ ומשובצת בתוך "קיר זכוכית סיקורית"; הכנף והמשקוף צופו בפורניר משובח עם עיבודים וציפוי עץ לפי בחירת מעצב פנים; בחדר הישיבות הותקנה תקרה של לוחות עץ משתלבים.

עיריית נתניה טענה, כי פיירברג-איכר הנחתה את אנשי המקצוע, בשלבי התכנון של התאמת הנכס השכור לייעודו, כי על הלשכה להיות צנועה ולא לעורר רושם של ראוותנות יתרה. עיריית נתניה צירפה לתשובה חוות דעת של מהנדס מומחה, ולפיה אכן "התכנון עבר רידוד מהותי והתגמירים בלשכה בוצעו בפועל באורח צנוע בהחלט וללא שום נטייה לראוותנות". המבקר לא קונה את זה: הלשכה עדיין מפוארת בהרבה משל יתר ראשי הרשויות שנבדקו ומשרדה של פיירברג-איכר כפול בגודלו ממשרדו של שר.

כולם נפגשים בארבע עיניים

ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, קיים בתקופה שנסקרה (יולי 2009 עד יוני 2010) 270 פגישות עם גורמי חוץ: 80 עם גורמים שלטוניים, 110 עם גורמים מקומיים ו-80 עם גורמים פרטיים. לגבי 75 פגישות עם גורמים מקומיים ו-48 פגישות עם גורמים פרטיים לא צוינו ביומן הפגישות נושא הפגישה או מטרתה. ב-59 פגישות עם גורמים מקומיים, ב-34 פגישות עם גורמים שלטוניים וב-46 פגישות עם גורמים פרטיים נכח מטעם העירייה עידן לבדו.

ראש עיריית פתח תקוה, איציק אוחיון, קיים בתקופה שנסקרה 58 פגישות עם גורמי חוץ פרטיים. ביומן הפגישות לא צוין לגבי 13 מהפגישות הללו נושא הפגישה או מטרתה; ב-26 מהפגישות הוא היה הנציג היחיד מטעם העירייה.

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן-חמו, קיים בתקופה שנסקרה 30 פגישות עם גורמי חוץ פרטיים. ב-24 מהפגישות הללו לא צוינו ביומן הפגישות נושא הדיון או מטרת הפגישה; בשש מהפגישות הוא היה הנציג היחיד מטעם העירייה.

ראש עיריית קריית גת, אבירם דהרי, קיים בתקופה שנסקרה 43 פגישות עם גורמי חוץ פרטיים. ביומן הפגישות לא צוינו לגבי 18 מהפגישות הללו נושא הפגישה או מטרתה; ב-32 מהפגישות הוא היה הנציג היחיד מטעם העירייה.

ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל, קיים באותה תקופה 41 פגישות עם גורמי חוץ פרטיים. לגבי 20 מהפגישות הללו לא צוינו ביומן הפגישות נושא הפגישה או מטרתה; ב-24 מהפגישות הוא היה הנציג היחיד מטעם המועצה.

הארוחות והפרסומות של יצחק עידן

ראש עיריית אלעד, יצחק עידן, קיבל מהעירייה בשנה שעברה הלוואות בהיקף כולל של 30,000 שקל לפרעון בעשרה תשלומים, בעוד ההלוואה הממוצעת מקרן ההלוואות הייתה 7,000 שקל בלבד. ההלוואות ניתנו ללא ציון הסיבה, ללא מילוי טפסים וללא האישורים הנדרשים.

העירייה לא הבינה על מה כל המהומה, ובתגובתה מסרה למשרד המבקר שלא היה כל פסול בהתנהלותה. לינדנשטראוס קובע, כי עידן זכה "בהטבה שלא היה זכאי לה על-פי דין. העירייה נהגה בעניין זה באופן פסול ושלא לפי כל נורמה ציבורית וכללי מינהל תקין. תגובת העירייה כי אין היא רואה כל פסול בעניין מדאיגה ביותר. מן הראוי כי הנושא יועבר לעיון היועץ המשפטי של משרד הפנים כדי שיבחן אותו ויחווה דעתו בעניין ההליכים הנדרשים בנסיבות העניין", קרי: להגיש תביעה נגד עידן.

בכלל נראה, שעידן לא בדיוק יודע מה פירוש אחריות בכספי ציבור. הדוח מקדיש עמודים רבים לסקירת החזרי הוצאות שקיבל עידן, במיוחד על ארוחות מחוץ למשרדו ועל כיבוד בלשכתו. החשבוניות שהגיש עידן היו עבור ארוחות שהתקיימו במגוון רחב מאוד של מסעדות, שיפודיות, סטייקיות, בתי קפה וחברות הסעדה (קייטרינג), בירושלים, בראש העין, בפתח תקוה, בחיפה, באור יהודה, בנתניה, ברמת גן, בתל אביב, בעכו, בכפר חב"ד ובאלעד. כ-100 מהחשבוניות לא כללו פרטים על מהות ההזמנה שנעשתה, לבד מציון פרט סתמי, כגון "אירוח", "אוכל", "ארוחה" וכולי, ובעשרות חשבוניות אף לא נכתב דבר.

היו כמה חשבוניות מוזרות במיוחד. כך, למשל, שתי חשבוניות נשאו את הרישום "אוכל מוכן לשבת". כי 20 מהארוחות שולמו אחרי השעה 22:00, ארבע מהן אחרי 23:00, ושלוש אחרי 24:00 (אחת מהן שולמה בשעה 02:00 אחר חצות). השוואה בין החשבוניות ובין הרישומים ביומן הפגישות של עידן לגבי 105 חשבוניות מעלה חוסר התאמה בין הנתונים, דבר ה"מעורר ספק בנוגע לזהות המשתתפים בישיבה וכן בנוגע לקשר בין הארוחות ובין מילוי תפקידו הציבורי של ראש עיריית אלעד".

עמודים רבים נוספים בדוח מוקדשים להוצאות של עשרות אלפי שקלים מקופת עיריית אלעד לטובת פרסומים, ששירתו גם - ואולי בעיקר - את עידן אישית. כך למשל הוצאו 80,000 שקל על סרט תדמית לעידן; 30,000 שקל תמורת כתבות פרסומיות בעיתון חרדי; 31,000 שקל תמורת ברכת שנה טובה בחתימתו של עידן; ו-46,000 שקל לאירוח בסוכתו של עידן.

הרשויות נדרשות לשנות את דרכן

המבקר מסכם באומרו, כי דוח זה חושף ליקויים בכל הנוגע לקיומם של הכללים הבסיסיים של מינהל ציבורי תקין - דהיינו חוקיות, חיסכון ושקיפות. הרשויות נדרשות לשנות את דרכן, בייחוד בכל הנוגע להוצאות מופרזות ומיותרות.

פגישותיהם של ראשי הרשויות עם גורמי חוץ, בעיקר עם גורמים פרטיים, צריכות להתקיים לאחר שהדרג המקצועי חיווה דעתו על הנושא העומד על הפרק. ראוי שעל פגישות עם בעלי הון תחול חובת שקיפות מורחבת, ומן הראוי שהרשויות יתעדו בכתב כל ישיבה ופגישה המתקיימת עם גורמים פרטיים, לרבות ההנחיות לביצוע שנקבעו בהן. על ראשי הרשויות המקומיות להימנע מפגישות בארבע עיניים עם בעלי ההון ולהקפיד על נוכחותו של הדרג המקצועי בפגישות אלו.

על משרד הפנים, אומר המבקר, מוטל לעשות בין היתר את הפעולות הבאות:

1. להמליץ על המבנה הפיזי הרצוי של הלשכות, לרבות שטחן, המפרט הטכני שלהן ופרטי הריהוט שיכילו.

2. להגדיר את תקן כוח האדם בכל לשכה של ראש רשות מקומית ולקבוע את התנאים הנלווים לשכרם של עובדי הלשכות בתפקידיהם השונים.

3. לפרסם הנחיות בנוגע לזכאות של ראש לשכת ראש רשות מקומית לרכב צמוד ובנוגע לסוגי ההוצאות שהוא זכאי להחזר עבורן, ולמנוע מצב בו הרשות תשלם קנסות בגין עבירות של ראש הרשות או בכירים בה.

4. לקבוע בהנחיות או בנהלים אמות מידה ראויות וצנועות לסוגו ולכמותו של הכיבוד שיונהג בישיבות ובאירועים אחרים המתקיימים דרך קבע בלשכות ראשי הרשויות ולכמותו.

5. להסדיר בנוהל כתוב את נושא הנסיעות לחו"ל של ראשי הרשויות, של נבחרי הציבור ושל בעלי תפקידים בלשכות ראשי הרשויות.

6. לעקוב אחרי החזרים של כספים שהוצאו שלא כדין על-ידי מקביליהם לקופות הרשויות המקומיות.
היבטים בהתנהלות לשכות של ראשי רשויות מקומיות
לשכה של ראש רשות מקומית היא צומת מרכזי בהתנהלות ובניהול של הרשות המקומית: היא מתאמת פעולות הנוגעות לעבודתו של ראש הרשות המקומית (להלן - ראש הרשות או ראש העירייה) ומנהלת את לוח הזמנים שלו; מתקבלות בה החלטות משמעותיות ובעלות השפעה ישירה על תושבי הרשות המקומית. כדי לזכות באמון הציבור מחד גיסא, וליצור סביבת עבודה תומכת עבור ראש הרשות מאידך גיסא, על מנהלי הלשכה ועובדיה לתפקד ביעילות אך גם בהגינות, במתינות ובצניעות; עליהם להיות נגישים ואדיבים כלפי התושבים; עליהם לתעד כהלכה כל פנייה של גופים פרטיים, עסקיים וממלכתיים (וגם כל ישיבה ומפגש עמם); לטפל כראוי בפניות התושבים ולנתבן לכתובת המתאימה ברשות המקומית לצורך המשך טיפול. ואת כל אלה עליהם לעשות תוך הקפדה על קיום העקרונות הבסיסיים של מינהל ציבורי תקין - לרבות חוקיות, חיסכון ושקיפות. בהתאם לכך גם ראוי שלשכת ראש רשות תהיה מעוצבת בסגנון ייצוגי, מכובד ומהוגן, אך גם תשמור על סטנדרדים המתאימים לשירות הציבורי ללא ראוותנות מנקרת עיניים. הלשכה נועדה להיות נגישה וידידותית לפונים אליה, ולא ליצור תחושת ניכור וריחוק. במאי 2004 איגד מינהל השלטון המקומי שבמשרד הפנים את חוזרי מנכ"ל המשרד משנים קודמות בחוברת ל"תנאי שכר ותנאים נלווים לראשי הרשויות המקומיות וסגניהם בשכר". בשנים שעברו מאז עדכן מנכ"ל משרד הפנים מפעם לפעם את ההוראות הנוגעות לשכר ולחלק מהתשלומים הנלווים. בחוברת חוזרי מנכ"ל, וגם בחוזרי המנכ"ל שהוצאו מאז פרסומה (להלן - הנחיות משרד הפנים) לא נקבעו נהלים והנחיות שעניינם הוצאות אחרות על תפעול לשכת ראש הרשות, ובכלל זה לא נקבעו הנחיות הנוגעות לקיום מפגשים פנים-רשותיים או אירוח גורמים חוץ-רשותיים (מהם רמי מעלה); אופן ניהול הקופה הקטנה בלשכת ראש הרשות; סדרי אישור נסיעות לחו"ל של נבחרים ושל עובדי הלשכה וסדרי הדיווח על תוכן הנסיעות. בהיעדר נורמות כתובות בעניין, על לשכה של ראש רשות להתנהל בהתאם לחוקים השונים העוסקים בנושא, ובכלל זה פקודת העיריות [נוסח חדש] (להלן - פקודת העיריות), דינים מחייבים לגבי מכרזים, ניהול כספים, העסקת עובדים, ואיסור על תעמולה, וכן בהתאם לכללי המינהל התקין כפי שבאים לידי ביטוי בפסיקת בתי המשפט ובנורמות המקובלות.

תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראשי רשויות נפגשים בארבע עיניים עם אילי הון
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
20/12/11 17:55
2
נסים גבאי
21/12/11 06:03
3
יהושע קלמשטיין
21/12/11 06:47
4
אני לא נתניתי
21/12/11 08:15
5
תושב העיר
21/12/11 08:37
6
נתנייתי
21/12/11 08:54
7
אזרח וותיק 67שנה
21/12/11 08:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב מנחם פרומן, רב היישוב תקוע יוצא בביקורת חריפה ביותר נגד מבצעי התג מחיר ושורפי המסגדים. הרב מתקוע אמר שצריך לגרש את מבצעי התג מחיר מ'הארץ' וכי הם משרתים את האינטרס הפלשתיני ושל השמאל הקיצוני- "להציג את המתנחלים כגנגסטרים".
20/12/2011  |  ישי פרידמן  |   חדשות
מצב הפיתוח של התשתיות ביישובים הבדואים בנגב עדיין בכי רע. המועצה האזורית אבו בסמה אינה מספקת שירותים בסיסיים ביותר לתושבים - כך מעלה (יום ג', 20.12.11) דוח מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.
20/12/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
צבא ארצות-הברית עיטר את החובש רוי ג'אקז מחיל הים האמריקני במדליית החיילים לאחר שסיכן את חייו, ובמאי 2010 חילץ אזרח ממסוק כבד, שהתרסק בבסיס באפגניסטן.
20/12/2011  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
לכל ברור שבמלחמה הבאה, ולא משנה נגד מי תתנהל, יהיה העורף הישראלי במידה רבה בקו החזית. הדברים מקבלים משנה-תוקף לנוכח האפשרות של עימות עם אירן מחד-גיסא, ומאידך-גיסא - לנוכח הליקויים החמורים שהתגלו בהגנת העורף במלחמת לבנון השנייה. יש בישראל אפילו שר להגנת העורף - מתן וילנאי - ויש פיקוד עורף בצה"ל ויש רשות חירום לאומית. מה אין? - הכנה ראויה למלחמה הבאה. הכתובת על הקיר, ומבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מצביע עליה (יום ג', 20.12.11) באור אדום בוהק.
20/12/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
צבא ארצות-הברית השעה בשבוע שעבר את הנגדת הבכירה (CSM) תרזה קינג בעקבות חקירה בענייניה האישיים. הנגדת קינג מפקדת על בית-הספר לסמלי טירונים (drill sergeant school) בפורט ג'קסון בדרום קרוליינה.
20/12/2011  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
שלמה בוחבוט מצפצף על המבקר  /  איתמר לוין
לכידת כלבים משוטטים - רק עם קבלת תלונה  /  מירב ארד
כרבע מהרשויות מתעלמות מתקנות המיחזור  /  מירב ארד
חמש הערות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il