למרות שבסוף שנת 2009 מנתה אוכלוסיית עראבה כ-21,200 נפש, מצאה לנכון המועצה לתת בשנים 2010-2008 תמיכות רק לקבוצת כדורגל מקומית המנוהלת על-ידי עמותה, וזאת שלא לפי נוהל תמיכות במוסדות ציבור על-ידי הרשויות המקומיות, בלא שוועדה מקצועית לבחינת בקשות תמיכה דנה בכך, ובלא אישור של מועצת הרשות. כך מעלה (יום ג', 20.12.11) דוח
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס על המועצה, כחלק מדוח הביקורת בשלטון המקומי.
התמיכות בעמותה הסתכמו ב-550 אלף שקל מ-2008, עד נובמבר 2010. עוד נמצא שההמחאות, שהסתכמו ב-55,000 שקל, ששילמה המועצה בינואר 2010 לספקים ולנותני שירותים, ושסחירותן לא הוגבלה למוטב בלבד כנדרש, הוסבו על-ידי הספקים ונותני השירותים, בידיעת המועצה, ונמסרו לעמותה. שש מההמחאות הופקדו בחשבון הבנק הפרטי של מורשה החתימה בעמותה, וההמחאה השביעית הוסבה ונמסרה למוטב אחר.
עסקים עם אח הסגן, חוזה עם אשת חבר המועצה
גם תופעות של ניגודי עניינים התגלו במועצה. בדצמבר 2009 התקשרה המועצה עם אחיו של סגן ראש המועצה עאדל עאסלה, ועם אשתו של חבר מועצת הרשות מחמוד אחמד סלים יאסין, בשני הסכמים נפרדים לביצוע הסעות תלמידים הלומדים במוסדות החינוך שבאחריות המועצה למשך שנה, עם אפשרות הארכה. שתי ההתקשרויות בוצעו שלא בצו המועצות המקומיות, האוסר על רשות מקומית להתקשר בעסקה עם קרוב משפחה של חבר מועצת הרשות. נושא ההתקשרויות אף לא נידון בדיון מיוחד במועצת הרשות, והאפשרות להתיר את ההתקשרויות לא הועלתה לפני השר כדי שישקול אם לאשרן.
עוד נמצא שבינואר 2010 חדלה אשתו של חבר המועצה יאסין להגיש למועצה חשבוניות מס, והכספים שהייתה זכאית לקבל עבור שירותי ההסעות שסיפקה נרשמו בחשבוניות מס שהגיש קבלן הסעות אחר, שאף הוא נתן שירותי הסעות למועצה. ניגודי עניינים נמצאו גם בתחום הרכש: שלא לפי הוראות הצו, רכשה המועצה צינורות וחומרי הדברה מעסק בבעלות אחיו של ראש המועצה בסכום כולל של כ-29,000 שקל, ורכשה מחשבים ומדפסות מעסק של בנו של חבר מועצת הרשות בסכום של כ-45,000 שקל.
גם בטיפול המועצה בגביית ארנונה התגלו פגמים חמורים בקביעת שיעורי ההנחות, בהערכת גודל השטחים המחויבים, בתיקוני חיובים במערכת הגבייה ובטיפולה של המועצה בהמחאות חוזרות.