|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

רשות הרישוי מאשימה (עד שיוכח אחרת)

דחתה שלא כדין בקשות לקבלת רישיון נהיגה ציבורי למרות שנגד הפונים הועלו חשדות אך לא הוגש כתב אישום
20/03/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   דוח נציב תלונות הציבור (2011)   |   תגובות
בסך הכל ביקשו רישיון למונית [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

פרשנות: המבצע עבר לחוקק
רשות הרישוי הגדילה ראש, בניגוד לחוקי מדינת ישראל. היא הרחיבה תקנה למרות שלא הוסמכה לכך, תוך שהיא הופכת את הפונים אליה לחייבים עד שיוכח אחרת. על החריגה מסמכותה כרשות המבצעת לא שילם איש בכסאו, והמתלוננים לא קיבלו פיצוי.

רשות הרישוי דחתה שלא כדין בקשות של פונים לקבל רישיון נהיגה לרכב ציבורי כדי שיוכלו לעבוד כנהגי מוניות. הבקשות נדחו בנימוק שתלויים ועומדים נגדם תיקי חקירה משטרתיים פתוחים, למרות שטרם הוגש נגדם כתב אישום.

הדחייה נעשתה בניגוד לתקנה הקובעת כי הרשות רשאית לדחות בקשות לקבלת תעודות שונות, אם מבקש התעודה הורשע בביצוע עברה שלדעת הרשות יש בה כדי למנוע את מתן התעודה או אם הוגש נגדו כתב אישום בביצוע עברה פלילית שלדעת הרשות יש בה כדי "לפגוע ביכולתו לעסוק [בתחום עיסוקו] על-פי התעודה".

אולם לא נקבע בתקנה כי הרשות רשאית שלא לתת תעודה למי שתלוי ועומד נגדו תיק חקירה פלילי אך טרם הוגש נגדו כתב אישום.

נוכח לשון התקנה פנתה נציבות תלונות הציבור, אליה פנו המתלוננים, לרשות הרישוי וביקשה לדעת מדוע נדחו בקשותיהם. הרשות לא ידעה להסביר את מעשיה, חזרה בה מהחלטתה לדחות את הבקשות והמשיכה בהליך הטיפול בבקשה. הרשות גם הנחתה את מנהלי המחוזות שלא לדחות עוד בקשות מאותה סיבה.
דוח שנתי 38 לשנת 2011
מוגש בזה לכנסת הדין וחשבון השלושים ושמונה של נציב תלונות הציבור. הדוח השנתי הנוכחי הוא הדוח השביעי והאחרון המוגש בתקופת כהונתי כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. בדברי המבוא לדין וחשבון הקודם ציינתי כי שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל הזמנים מבחינת מספר תיקי התלונה החדשים שנפתחו בשנה אחת. מתברר כי בשנת 2011 נשמרה מגמת הגידול במספר התלונות שהתקבלו בנציבות: כ-15,000 תלונות חדשות הוגשו במרוצת השנה (גידול של כ-6.5% לעומת שנת 2010). אחת הסיבות למגמת הגידול היא פעילותן של הלשכות האזוריות לקבלת קהל של הנציבות. בשנים האחרונות פעלה נציבות תלונות הציבור להגברת נגישותה לנזקקים לשירותיה על ידי הפעלת לשכות אזוריות לקבלת קהל ברחבי הארץ: בירושלים, בתל אביב, בחיפה, בנצרת, בנצרת עילית ובבאר שבע. בשלהי 2011 הוקמה לשכה חדשה בלוד, ובקרוב עתידות להיפתח לשכות נוספות בשדרות ובקריית שמונה. הלשכות בפריפריה מקרבות רחוקים, שדרכי הפנייה הרגילות לנציבות אינן תמיד זמינות עבורם, ומשמשות כפֶה לאוכלוסיות החלשות, ובהן עולים חדשים, קשישים, בני מיעוטים, אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי הכנסה נמוכה שידם אינה משגת לשכור עורך דין. מאז הקמתן טיפלו הלשכות האזוריות באלפי פונים, ואת עניינם של רבים מהם הן הביאו על תיקונו. כ-20% מכלל התלונות שהוגשו לנציבות בשנת 2011 התקבלו בלשכות, וזו עדות ניצחת להצלחתו של מודל פעולה חדשני זה. במסגרת המאבק בשחיתות הציבורית בישראל התייחד גם בשנה החולפת חלק משמעותי מעבודת הנציבות להגנה על עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ועקב כך נפגעו על ידי מעסיקיהם. הנציבות עושה ככל שניתן בגדרי סמכויותיה על פי החוק כדי להגן על זכויותיהם של אותם עובדים, אם בדרך של מתן צווי הגנה זמניים וקבועים ואם בדרכים מתאימות אחרות, בהיותם נדבך רב חשיבות בחומת ההגנה על טוהר המידות בשירות הציבורי. פעילותה הייחודית בתחום זה זוכה בשנים האחרונות להתעניינות מיוחדת של מוסדות אומבודסמן בעולם, ובהם האומבודסמן של האיחוד האירופי. ואולם הניסיון שנצבר עד היום מלמד כי לעתים לא די בהגנה שמעניק נציב תלונות הציבור לחושפי השחיתות מפני פגיעה בזכויותיהם כעובדים, שכן הם סובלים מפגיעה במישורים נוספים שאין לגביהם מענה מספק בחקיקה הקיימת. לא תמיד פוסקות ההתנכלויות לחושף השחיתות במקום עבודתו, והוא עלול לסבול אף מהתנכרות של חבריו לעבודה. לעתים סובלים חושפי השחיתות מאיומים של ממש על חייהם ורכושם. בדצמבר 2011 קיימה הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת דיון מעקב בחוות הדעת בנושא "הגנה על חושפי מעשי שחיתות" שהגשתי לוועדה בשנת 2007 . בדיון שָבו נציגי משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור והעלו את הקשיים הכרוכים במתן הגנה אפקטיבית ומלאה לחושפי שחיתות, וכן העלו הצעות שונות להרחבת ההגנה עליהם. בשלהי שנת 2011 פנתה נציבות תלונות הציבור לרשות להגנת עדים מאוימים שבמשרד לביטחון הפנים על מנת לבדוק אפשרות להסתייע ברשות לצורך הגנה ותמיכה באותם עובדים חושפי שחיתות הסובלים מאיומים. פרטים על כך ועל הפעולות הנוספות שיזם משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור להרחבת ההגנה הניתנת לחושפי שחיתות ניתן למצוא בעמ' 33. נציבות תלונות הציבור שמה בשנים האחרונות דגש מיוחד על הטיפול בתלונות שעניינן זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות מטפלת מדי שנה בתלונות רבות כאלה, ונושאי התלונות רבים ומגוונים: ליקויים בטיפול הרשויות בבקשות להכרה בבעלי מוגבלות; פגיעה בזכויות המוענקות לאוכלוסייה זו, כגון אי-מתן גמלאות או שלילתן שלא כדין ואי-מתן הנחות שונות; פגיעה בזכויותיהם של תלמידים בעלי מוגבלות בתחום החינוך; ליקויים בהתאמת תנאי דיור ציבורי שבו מתגוררים אנשים בעלי מוגבלות לצורכיהם המיוחדים, ועוד. בדין וחשבון הנוכחי ניתן למצוא דוגמאות לטיפולה של הנציבות בתלונות הנוגעות לטיפול בזכויות אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות סייעה לאם לשני ילדים הסובלים מאוטיזם שהלינה על ליקויים קשים בסדרי ההסעה שהעמידה הרשות המקומית לרשות ילדיה, לעיוור החי בגפו שנמנעה ממנו קצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי , ועוד. פרטים נוספים על הטיפול בתלונות שעניינן זכויות אנשים בעלי מוגבלות ניתן למצוא בפרק הסוקר את פעילות הנציבות בתחום זה, בעמ' 137. בדוח השנתי לשנת 2010 יוחד פרק לנושא השירות לציבור. פרק זה נסב על הטיפול בתלונות על אי-מתן מענה לפניות , וצוין בו כי בשנת 2011 תוסיף הנציבות לעקוב אחר המגמות המסתמנות מבירור תלונות בתחום זה. נמצא כי 27.4% מנושאי התלונות שהתקבלו השנה בנציבות היו בנושא השירות לציבור, ושיעורן של התלונות המוצדקות בנושא היה גדול במידה ניכרת משיעורן של התלונות המוצדקות בשאר הנושאים. בדוח מתוארות כמה תלונות בנושא השירות לציבור, ובהן תלונות על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, על האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ועל משרד התקשורת . לסיום, ברצוני להביע הערכה לנציבות תלונות הציבור, שבאמצעותה ממלא מבקר המדינה, זה ארבעה עשורים, את תפקידו החוקתי כנציב תלונות הציבור. בשנים האחרונות שינתה הנציבות את פניה. מגמת הגידול הדרמטי בכמות התלונות חייבה אותה להיערך באופן מיוחד לטיפול יעיל ומיטבי במספר ההולך וגובר של הפונים אליה - נעשו בה שינויים ארגוניים, הושם דגש על הדרכה והכשרה של סגל העובדים ושוכללו דרכי בירור התלונות והבקרה המקצועית - הכול במטרה להביא להתייעלות ולקיצור משך הטיפול בתלונות בלי להתפשר על איכות הבירור ותוך הקפדה על רמת שירות גבוהה. אין לי ספק כי מוסד נציב תלונות הציבור בישראל יוסיף לתרום תרומה משמעותית להגנה על זכויות הפרט ולהקלת מגעיו עם רשויות השלטון.

תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  20/03/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות הרישוי מאשימה (עד שיוכח אחרת)
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

אולי לחובבי הכדורגל ברחבי הארץ השם לא אומר הרבה, אבל אוהדי הפועל מכירים היטב את שמעון ציטרון (56). מי שאהד את הקבוצה מגיל צעיר ועד היום מגיע לכל מגרש ברחבי העולם ובכל תנאי מזג אוויר כדי לעודד את הקבוצה, הגיע בסופו של דבר לעמדת הבעלים, והיה חבר בקבוצת הניהול של האדומים יחד עם מוני הראל במשך שנתיים, עכשיו, הוא החליט לדבר.


הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע כי מדינת ישראל תממן הבאת גופתו של יהודי שנרצח בשל היותו יהודי לקבורה בישראל. זאת, לאחר סאגת ההתדיינות בדבר מימון קבורתם של הנרצחים בבית הספר היהודי בטולוז השבוע.
20/03/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
רעש אדמה ארוך וחזק בעוצמה של 7.6 דרגות סולם ריכטר, היכה (יום ג', 20.3.12) את מקסיקו.
20/03/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
דירקטוריון דש איפקס אישר (יום ג', 20.3.12) עקרונית את המיזוג עם בית ההשקעות מיטב. בית ההשקעות בדרכם הממוזג יהיה השני בגודלו בישראל, וינהל כ-104.3 מיליארד שקל. כמו-כן, דש אייפקס תבצע חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ-187.5 מיליון שקל המהווים 5.3 שקל למניה.
20/03/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הסתיימה הערב (יום ג', 20.3.12) ללא תוצאות פגישת מו"מ בין וועד עובדי תנובה והנהלת החברה. לדברי ועד העובדים, בסופו של היום השלישי של סכסוך העבודה של העובדים, הפערים במו"מ עדיין גדולים והנהלת החברה ממשיכה להציע לעובדים אחוזים בודדים של תוספת.
20/03/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il