|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

תחנת האוטובוס נעלמה בימי שני

ביום השוק נאלצו נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים לנדוד מאות מטרים עד לתחנה חלופית הסיבה: העירייה ומשרד התחבורה לא התאמצו למצוא תחנה קרובה יותר
20/03/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   דוח נציב תלונות הציבור (2011)   |   תגובות
השוק המתנייע בירושלים

פרשנות: תכנון לקוי
העתקת תחנה סתם כך, במאות מטרים, אינה דבר נדיר במחוזותינו. ככה זה כאשר היחס לנוסע אינו כשל לקוח אלא כנטל שאיכשהו צריך לנסות ולהסתדר איתו. הוזזת התחנה מבלי להתחשב במשתמשים הייתה מהלך פזיז שלא הושקע בו שיקול דעת כנדרש, והתערבות הנציבות ברוכה.

בכל יום שני, העתיקו עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בכמה מאות מטרים את מקומן של תחנות אוטובוס הנמצאות בסמוך לתחנת הרכבת בעיר, וזאת מאחר שביום זה פועל במתחם תחנת הרכבת שוק מתנייע. העתקת תחנות האוטובוס הקשתה על הנוסעים את השימוש המשולב ברכבת ובאוטובוסים.

הן הסבירו כי ביום זה נוצרו גודשי תנועה ומצוקת חניה, ונהגי האוטובוסים התקשו להגיע למפרצי תחנות האוטובוס במתחם, שבדרך כלל כבר חנו בהם כלי רכב של הקונים בשוק. העירייה הסבירה כי מקום השוק נקבע לאחר שכמה חלופות אחרות נבחנו ונפסלו, מפני שלא עמדו בדרישות הנחוצות לצורך הפעלה סבירה של שוק מתנייע (היקף שטח המסחר, היקף שטח החניה, זמינות הגישה לשוק ופוטנציאל המטרדים לאזורי מגורים).

נוסע התלונן לנציבות תלונות הציבור, וזו ערכה ביקור בשטח. לאחר שנבחנו החלופות השונות למיקום תחנות האוטובוס בימי פעילות השוק המליצה הנציבות לשקול את האפשרות להעתיקן בימי שני לרחוב סמוך, באופן שרק גרם מדרגות יפריד בין התחנות שימוקמו בו לחניון מתחם הרכבת.

משרד התחבורה והעירייה קיבלו את ההמלצה והעתיקו את תחנות האוטובוס לרחוב הסמוך. עוד ציינו כי במסגרת הפעלת מערך התחבורה הציבורית החדש בירושלים עתידים לעבור ברחוב שני קווי אוטובוס.
דוח שנתי 38 לשנת 2011
מוגש בזה לכנסת הדין וחשבון השלושים ושמונה של נציב תלונות הציבור. הדוח השנתי הנוכחי הוא הדוח השביעי והאחרון המוגש בתקופת כהונתי כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. בדברי המבוא לדין וחשבון הקודם ציינתי כי שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל הזמנים מבחינת מספר תיקי התלונה החדשים שנפתחו בשנה אחת. מתברר כי בשנת 2011 נשמרה מגמת הגידול במספר התלונות שהתקבלו בנציבות: כ-15,000 תלונות חדשות הוגשו במרוצת השנה (גידול של כ-6.5% לעומת שנת 2010). אחת הסיבות למגמת הגידול היא פעילותן של הלשכות האזוריות לקבלת קהל של הנציבות. בשנים האחרונות פעלה נציבות תלונות הציבור להגברת נגישותה לנזקקים לשירותיה על ידי הפעלת לשכות אזוריות לקבלת קהל ברחבי הארץ: בירושלים, בתל אביב, בחיפה, בנצרת, בנצרת עילית ובבאר שבע. בשלהי 2011 הוקמה לשכה חדשה בלוד, ובקרוב עתידות להיפתח לשכות נוספות בשדרות ובקריית שמונה. הלשכות בפריפריה מקרבות רחוקים, שדרכי הפנייה הרגילות לנציבות אינן תמיד זמינות עבורם, ומשמשות כפֶה לאוכלוסיות החלשות, ובהן עולים חדשים, קשישים, בני מיעוטים, אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי הכנסה נמוכה שידם אינה משגת לשכור עורך דין. מאז הקמתן טיפלו הלשכות האזוריות באלפי פונים, ואת עניינם של רבים מהם הן הביאו על תיקונו. כ-20% מכלל התלונות שהוגשו לנציבות בשנת 2011 התקבלו בלשכות, וזו עדות ניצחת להצלחתו של מודל פעולה חדשני זה. במסגרת המאבק בשחיתות הציבורית בישראל התייחד גם בשנה החולפת חלק משמעותי מעבודת הנציבות להגנה על עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ועקב כך נפגעו על ידי מעסיקיהם. הנציבות עושה ככל שניתן בגדרי סמכויותיה על פי החוק כדי להגן על זכויותיהם של אותם עובדים, אם בדרך של מתן צווי הגנה זמניים וקבועים ואם בדרכים מתאימות אחרות, בהיותם נדבך רב חשיבות בחומת ההגנה על טוהר המידות בשירות הציבורי. פעילותה הייחודית בתחום זה זוכה בשנים האחרונות להתעניינות מיוחדת של מוסדות אומבודסמן בעולם, ובהם האומבודסמן של האיחוד האירופי. ואולם הניסיון שנצבר עד היום מלמד כי לעתים לא די בהגנה שמעניק נציב תלונות הציבור לחושפי השחיתות מפני פגיעה בזכויותיהם כעובדים, שכן הם סובלים מפגיעה במישורים נוספים שאין לגביהם מענה מספק בחקיקה הקיימת. לא תמיד פוסקות ההתנכלויות לחושף השחיתות במקום עבודתו, והוא עלול לסבול אף מהתנכרות של חבריו לעבודה. לעתים סובלים חושפי השחיתות מאיומים של ממש על חייהם ורכושם. בדצמבר 2011 קיימה הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת דיון מעקב בחוות הדעת בנושא "הגנה על חושפי מעשי שחיתות" שהגשתי לוועדה בשנת 2007 . בדיון שָבו נציגי משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור והעלו את הקשיים הכרוכים במתן הגנה אפקטיבית ומלאה לחושפי שחיתות, וכן העלו הצעות שונות להרחבת ההגנה עליהם. בשלהי שנת 2011 פנתה נציבות תלונות הציבור לרשות להגנת עדים מאוימים שבמשרד לביטחון הפנים על מנת לבדוק אפשרות להסתייע ברשות לצורך הגנה ותמיכה באותם עובדים חושפי שחיתות הסובלים מאיומים. פרטים על כך ועל הפעולות הנוספות שיזם משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור להרחבת ההגנה הניתנת לחושפי שחיתות ניתן למצוא בעמ' 33. נציבות תלונות הציבור שמה בשנים האחרונות דגש מיוחד על הטיפול בתלונות שעניינן זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות מטפלת מדי שנה בתלונות רבות כאלה, ונושאי התלונות רבים ומגוונים: ליקויים בטיפול הרשויות בבקשות להכרה בבעלי מוגבלות; פגיעה בזכויות המוענקות לאוכלוסייה זו, כגון אי-מתן גמלאות או שלילתן שלא כדין ואי-מתן הנחות שונות; פגיעה בזכויותיהם של תלמידים בעלי מוגבלות בתחום החינוך; ליקויים בהתאמת תנאי דיור ציבורי שבו מתגוררים אנשים בעלי מוגבלות לצורכיהם המיוחדים, ועוד. בדין וחשבון הנוכחי ניתן למצוא דוגמאות לטיפולה של הנציבות בתלונות הנוגעות לטיפול בזכויות אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות סייעה לאם לשני ילדים הסובלים מאוטיזם שהלינה על ליקויים קשים בסדרי ההסעה שהעמידה הרשות המקומית לרשות ילדיה, לעיוור החי בגפו שנמנעה ממנו קצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי , ועוד. פרטים נוספים על הטיפול בתלונות שעניינן זכויות אנשים בעלי מוגבלות ניתן למצוא בפרק הסוקר את פעילות הנציבות בתחום זה, בעמ' 137. בדוח השנתי לשנת 2010 יוחד פרק לנושא השירות לציבור. פרק זה נסב על הטיפול בתלונות על אי-מתן מענה לפניות , וצוין בו כי בשנת 2011 תוסיף הנציבות לעקוב אחר המגמות המסתמנות מבירור תלונות בתחום זה. נמצא כי 27.4% מנושאי התלונות שהתקבלו השנה בנציבות היו בנושא השירות לציבור, ושיעורן של התלונות המוצדקות בנושא היה גדול במידה ניכרת משיעורן של התלונות המוצדקות בשאר הנושאים. בדוח מתוארות כמה תלונות בנושא השירות לציבור, ובהן תלונות על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, על האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ועל משרד התקשורת . לסיום, ברצוני להביע הערכה לנציבות תלונות הציבור, שבאמצעותה ממלא מבקר המדינה, זה ארבעה עשורים, את תפקידו החוקתי כנציב תלונות הציבור. בשנים האחרונות שינתה הנציבות את פניה. מגמת הגידול הדרמטי בכמות התלונות חייבה אותה להיערך באופן מיוחד לטיפול יעיל ומיטבי במספר ההולך וגובר של הפונים אליה - נעשו בה שינויים ארגוניים, הושם דגש על הדרכה והכשרה של סגל העובדים ושוכללו דרכי בירור התלונות והבקרה המקצועית - הכול במטרה להביא להתייעלות ולקיצור משך הטיפול בתלונות בלי להתפשר על איכות הבירור ותוך הקפדה על רמת שירות גבוהה. אין לי ספק כי מוסד נציב תלונות הציבור בישראל יוסיף לתרום תרומה משמעותית להגנה על זכויות הפרט ולהקלת מגעיו עם רשויות השלטון.

התחנה במקומה החדש
תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  21/03/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחנת האוטובוס נעלמה בימי שני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תושב פתח תקוה, קשיש בן למעלה מ-90, מתקשה ללכת אל בית הדואר הקרוב לביתו. הוא פנה לחברת הדואר בבקשה שתאפשר לו לקבל דברי דואר בסניף המרכזי בעיר, הנמצא בסמוך למרפאה שהוא מבקר בה לעיתים קרובות.
20/03/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם חוקרי הפיקוח על הביטוח יוכלו לפגוע בפרטיות של אזרחי ישראל? שאלה חמורה זו התעוררה (יום ג', 20.3.12), לאחר שסגן המפקח על הביטוח, רואה החשבון אליאור גבאי, חשף - בכינוס סוכני הביטוח באילת - את ההוראות החדשות לגבי אכיפה וביקורת בענף.
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
המפקח על הביטוח עודד שריג הודיע (יום ג', 20.3.12) על הוזלת חלק מפרמיות ביטוח החובה לאופנועים, על-פי הפירוט הבא:
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
דבר דואר שנשלח מארה"ב לתושב ביתר עילית, באמצעות שירות דואר בינלאומי מהיר של חברת דואר ישראל, נמסר לו רק כעבור שלושה ימים אף שהגיע לישראל למחרת יום המשלוח. הוא התלונן על כך לחברת דואר ישראל, שהשיבה לו כי מהרישום במערכת הממוחשבת, העוקבת אחר שלבי העברת פריטי הדואר לנמענים ומתעדת אותם, עולה כי דבר הדואר אכן הגיע ליחידת הדואר בירושלים למחרת, ובאותו היום הגיע שליח של החברה לביתו בביתר עילית כדי למסור את דבר הדואר. מאחר שלא היה איש בבית, טענה, השאיר השליח הודעה על דלת הכניסה.
20/03/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
המפקח על הביטוח, עודד שריג, איתן בדעתו שיש להגביל את העמלות לסוכני הביטוח. אמש (יום ב', 19.3.12) הודיע, בדברו בכינוס סוכני הביטוח באילת, כי הוא דבק בתוכניתו לאסור על סוכנים לקבל עמלה על מוצר בודד, או על מבצע מכירות הנמשך פחות משנה.
20/03/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי    / 
רשות הרישוי מאשימה (עד שיוכח אחרת)  /  עידן יוסף
המוסד לבל"ל - שיאן מקבלי התלונות   /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il