|
העתקת תחנה סתם כך, במאות מטרים, אינה דבר נדיר במחוזותינו. ככה זה כאשר היחס לנוסע אינו כשל לקוח אלא כנטל שאיכשהו צריך לנסות ולהסתדר איתו. הוזזת התחנה מבלי להתחשב במשתמשים הייתה מהלך פזיז שלא הושקע בו שיקול דעת כנדרש, והתערבות הנציבות ברוכה.
|
|
|
|
בכל יום שני, העתיקו עיריית ירושלים ו
משרד התחבורה בכמה מאות מטרים את מקומן של תחנות אוטובוס הנמצאות בסמוך לתחנת הרכבת בעיר, וזאת מאחר שביום זה פועל במתחם תחנת הרכבת שוק מתנייע. העתקת תחנות האוטובוס הקשתה על הנוסעים את השימוש המשולב ברכבת ובאוטובוסים.
הן הסבירו כי ביום זה נוצרו גודשי תנועה ומצוקת חניה, ונהגי האוטובוסים התקשו להגיע למפרצי תחנות האוטובוס במתחם, שבדרך כלל כבר חנו בהם כלי רכב של הקונים בשוק. העירייה הסבירה כי מקום השוק נקבע לאחר שכמה חלופות אחרות נבחנו ונפסלו, מפני שלא עמדו בדרישות הנחוצות לצורך הפעלה סבירה של שוק מתנייע (היקף שטח המסחר, היקף שטח החניה, זמינות הגישה לשוק ופוטנציאל המטרדים לאזורי מגורים).
נוסע התלונן לנציבות תלונות הציבור, וזו ערכה ביקור בשטח. לאחר שנבחנו החלופות השונות למיקום תחנות האוטובוס בימי פעילות השוק המליצה הנציבות לשקול את האפשרות להעתיקן בימי שני לרחוב סמוך, באופן שרק גרם מדרגות יפריד בין התחנות שימוקמו בו לחניון מתחם הרכבת.
משרד התחבורה והעירייה קיבלו את ההמלצה והעתיקו את תחנות האוטובוס לרחוב הסמוך. עוד ציינו כי במסגרת הפעלת מערך התחבורה הציבורית החדש בירושלים עתידים לעבור ברחוב שני קווי אוטובוס.