|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
נמרודי. דורש התנצלות [צילום: יח"צ] יחימוביץ'. קומבינה [צילום: פלאש 90]

יחימוביץ': נמרודי מאיים בתביעת דיבה כי חשפתי קומבינה

יחימוביץ' דרשה את מכירת "בית מעריב" לטובת העובדים בו; לטענתה נמרודי "מכר את הבניין לעצמו בסכום מגוחך" עו"ד המייצג את נמרודי תבע לפרסם "התנצלות בגין דברי הדיבה שאינם אלא דמגוגיה כוזבת, זולה ומתלהמת"
22/09/2012  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: צבי זרחיה  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', פירסמה באתר הפייסבוק שלה סטטוס נגד עפר נמרודי, לשעבר מבעלי העיתון "מעריב ", בעקבות איום בתביעת דיבה שקיבלה בסוף השבוע מעורך דינו זאב שרף. זאת לאחר שיחימוביץ' דרשה מנמרודי "למכור את 'בית מעריב' ולהעביר את הכסף לטובת הזכויות הפנסיוניות של העובדים".

בסטטוס כתבה יחימוביץ' כי "עפר נמרודי, המו"ל הקודם של מעריב ועבריין מורשע שישב בכלא, שיגר אלי איום מחוצף בתביעת דיבה. על מה? על כך שחשפתי את הקומבינה שבה בעצם מכר את בניין מעריב לעצמו בסכום מגוחך ערב מכירת העיתון. תבעתי ממנו למכור את הבניין שכמובן שווה הון, ולכסות בתמורה את הכסף שגזל על-פי החשד מההפרשות הסוציאליות של העובדים. זה מכתב איום נלעג. הוא אומר שזו עסקה שנעשתה בין קונה למוכר מרצון".

יחימוביץ' הוסיפה כי "ברור. כמו כל עסקת בעלי עניין - המכירה, ששיקפה בעיקר את רצונו של המוכר נמרודי למכור את הנכס לקונה נמרודי, שמאוד רצה לקנות את מה שנמרודי מכר לנמרודי. זו הייתה מכירת אחד הנכסים הכי משמעותיים של העיתון, בדרך לקריסתו הפיננסית שממיטה עכשיו חורבן על אלפי עובדים עשוקים. גם העיתונים שפרסמו את ההודעה שלי קיבלו איומי תביעת דיבה. גם מעריב. אין בושה. אני קוראת לעיתונים שפרסמו את הידיעה לא להיבהל מאיומי הסרק ולחטט עוד יותר ביסודיות בסיפור הזה".

יחימוביץ הוסיפה כי "נוחי דנקנר ונמרודי ימשיכו לחיות בבתי פאר ולחיות חיים שרק מעטים בעולם זוכים להם. עובדי מעריב הם שיזרקו לרחוב בלי פנסיה".

אתמול נרשמו 4,056 לייקים לסטטוס שהעלתה יחימוביץ' בעקבות תגובתה למכתב לתביעת התנצלות שקיבלה מעו"ד שרף נציגו של נמרודי. (ולא כפי שנכתב שהלייקים הם לשרף) כמו-כן, נרשמו 462 תגובות, 984 שיתופים ונחשפו לכך 36,784 איש.


עו"ד זאב שרף, בשמו של נמרודי והכשרת הישוב , פנה אל יחימוביץ' בדרישה להסיר את הפרסום הקודם שלה מדף הפייסבוק שלה. עוד דרש עו"ד שרף "לפרסם התנצלות הולמת על דברי הדיבה", כדבריו.

יחימוביץ' כתבה בעמוד הפייסבוק שלה בין היתר כי "על עפר נמרודי להעמיד מיידית למכירה את בנין מעריב אותו רכש בעסקת בעלי עניין נכלולית ולתת את מלוא התמורה להבטחת הזכויות הסוציאליות של העובדים, למניעת פיטורים מסיביים ולהבראת העיתון".

שרף ציין זהו "פרסום אסור, דיבתי וכוזב, של דברים שאין בהם שחר. במהלך התקופה שבה "הכשרת הישוב" שלטה במעריב, עד לשלהי שנת 2010, הוקפד הקפדה יתרה כי על ההפרשות המתחייבות מיחסי עובד מעביד, לרבות הפרשות לקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות, תבוצענה במלואן וכסדרן על-פי דין".

עוד קבע כי השליטה במעריב נמכרה פעמיים בשנים האחרונות ובמסגרת בדיקת הנאותות שנעשו על-ידי שניים ממשרדי הרו"ח הגדולים בארץ, נבדק גם נושא ההתחייבויות של מעריב כלפי עובדיה באופן פרטני ויסודי ובשני המקרים נמצא שקיימת הפרשות מלאות בגין ההתחייבויות לעובדים. במשך השנים שבהן הייתה "הכשרת הישוב" בעלת השליטה במעריב, וגם לאחר מכן במסגרת העברת השליטה לזכי רכיב ולדסק"ש , לא חסכה "הכשרת הישוב" באמצעים והשקיעה עשרות רבות של מיליוני שקלים ומשאבים רבים אחרים בניסיון לקדם את מעריב וענייניה ולהבטיח את מירב תעסוקת עובדי מעריב".

שרף הוסיף כי "הכשרת הישוב ניאותה לשלם בגין "בית מעריב" סכום של 32.5 מיליון שקלים, שנקבע על סמך חוות דעת של שמאי בלתי תלוי שפורסמה בדיווחים של מעריב אודות ההסכם עם הכשרת הישוב. בין הצדדים הוסכם כי במידה שמעריב תקבל הצעה טובה יותר למכירת "בית מעריב", בתוך פרק זמן מתאים, אזי היא תתקשר בעסקה הטובה ביותר. הסכם המכר ל"הכשרת הישוב ידחה ולהכשרת הישוב לא תהיה כל תביעה או טענה בעניין זה".

שרף טען במכתבו ליחימוביץ כי "מהדברים שפירסמת בדף הפייסבוק שלך ניתן להבין בנקל כי הם כוללים תכנים כוזבים שבינם ובין האמת אין כלום. לאמירה כאילו עסקת 'בית מעריב' נעשתה 'רגע' לפני מכירת השליטה ב'מעריב' אין כל בסיס עובדתי, והיא, כמו יתר אמירותיך, אינה אלא דמגוגיה כוזבת, זולה ומתלהמת. גם לטענה שעסקת מכר 'בית מעריב' הייתה עסקה נכלולית אין כל יסוד ויש בה כדי להוות הוצאת דיבה. העסקה בוצעה בין קונה מרצון למוכר מרצון בעבור תמורה המשקפת שווי שוק נכון למועד המכירה וכפי שנקבעה על-פי חוות דעת שמאי בלתי תלוי ובשעה שלא נמצא לאורך חודשים מציע אחר שהיה מוכן לרכוש את הנכס בתמורה גבוהה מזו שהוצעה".

"מי שמלין את כספם של העובדים - הוא גנב"

גם חברי כנסת נוספים התייחסו למשבר במעריב. ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) קראה "למצוא פתרונות מידיים להצלת ענף התקשורת בישראל, בדומה לנעשה במדינות רבות בעולם המערבי, המושג - כלב השמירה של הדמוקרטיה אינו רק ביטוי לשוני וחשיבותו ונחיצותו עולה מיום ליום. עיתונות צריכה להיות ביקורתית, כזו המבטאת מגוון דעות המשקפות את כל רובדי החברה הישראלית ומציפה באופן ביקורתי נושאים לראש סדר היום ובכלל זה ביקורת על פעילות מוסדות השלטון והאדמיניסטרציה. לא ייתכן מצב שבו מספר כלי התקשורת הולך ומצטמצם, השידור הציבורי כמעט ונעלם, מושתק ומצונזר על-ידי הממשלה ושאר כלי התקשורת נמצאים בבעלותם של בעלי עניין פוליטי או כלכלי".

אברהם ציינה כי יחד עם דאגתה העמוקה לפגיעה בחופש הביטוי, יש בסופו של דבר לזכור כי מדובר בפרנסתם של משפחות רבות ובאנשי מקצוע שספק אם ימצאו מקום עבודה חלופי בענף מקצועי שהולך ומצטמצם.

כמו-כן הדגישה ח"כ אברהם כי במידה שעובדי מעריב לא יקבלו את מלוא זכויותיהם הסוציאליות כמתחייב בחוק ואת מלוא כספי הפנסיה והפיצויים, היא תקרא לרשויות המוסמכות לפתוח בחקירה פלילית ובהעמדה לדין שכן לכאורה עולה חשד לעבירה פלילית חמורה ובגניבה.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה כי "בנוסף לחשש הכבד לדמוקרטיה ולתקשורת הישראלית, נפילת מעריב מעלה את החשש בדבר זכויות עובדי מעריב והפיצויים המגיעים להם בחוק. דנקנר ובן-צבי חתמו על הסכם שבמסגרתו יעברו ביניהם עשרות מיליוני שקלים, כשהם משאירים את קופת תשלומי העובדים ריקה, ומפקירים את זכויות העובדים הבסיסיות".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "כספם של עובדי מעריב חייב להיות מובטח לפני כל התחייבות כלכלית אחרת מי שמלין את שכרם של העובדים ולא העביר להם ביודעין את כספי הפיצויים והפרשות הפנסיה - הוא גנב".

לדברי הורביץ, "בכל מהלך של קבוצת דנקנר, כספם של העובדים חייב להיות מובטח לפני כל התחייבות כלכלית אחרת. לא ייתכן כי יגזלו את כספי הפיצויים, את קופות הפנסיה של העובדים ואת הזכויות הסוציאליות המגיעות להם על-פי חוק.לעובדים רבים שעלולים להיות מפוטרים בימים הקרובים. אין כל אפשרות לנהל הליכים משפטיים ולהמתין זמן רב לקבלת הכספים המגיעים להם כחוק.

"אלפי עובדים ובני משפחותיהם נפלו קורבן להתנהלות עקומה לאורך השנים. עכשיו הם משלמים את המחיר הקשה ביותר: אובדן מקום עבודתם ומקור הכנסתם. כל זאת, כאשר ראשי התאגידים השולטים במעריב גילגלו לכיסם הפרטי סכומי עתק.

"כל פגיעה בעובדים, בוודאי בסדר גודל כזה, היא בלתי נסבלת. מעבר לכך, העובדה שמדובר בכלי תקשורת מרכזי, מאושיות ההווייה הציבורית בישראל, שעומד להיעלם מהמפה, היא בעלת משמעות קשה ביותר", הוסיף הורביץ.

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי "על השלטון למנוע מדנקנר ונמרודי להמר על גורל עובדי מעריב". לדבריו, "לא ייתכן שמהמרים כבדים מסוגם של דנקנר ונמרודי יכריעו את גורל עובדי מעריב. על השלטון להתערב ולהעניק את אותה רשת ביטחון סוציאלי רצויה לעסקים קטנים ובינוניים, שמניעים גם הם את המשק. התקשורת היא קודם כל מקום עבודה".

תאריך:  22/09/2012   |   עודכן:  22/09/2012
צבי זרחיה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחימוביץ': נמרודי מאיים בתביעת דיבה כי חשפתי קומבינה
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יכולה ללכלך
23/09/12 01:09
2
מזיקה וצרחנית
23/09/12 07:09
 
הדודה קלרה
23/09/12 09:21
3
דרור5
23/09/12 07:18
4
הניה
23/09/12 07:24
5
דידה
23/09/12 08:32
6
דידה
23/09/12 08:53
7
ויכולת מינוף
23/09/12 10:14
8
קיקו שונא שמאל
23/09/12 10:54
9
rehvot
23/09/12 11:00
10
בר דרור דוד
23/09/12 13:12
11
שושפרידמן
23/09/12 14:55
12
רב של אסירים
23/09/12 16:21
 
שושפרי
23/09/12 18:54
13
יהושע קוצינסקי
24/09/12 03:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

בתחילת העונה עוד היו מסביב מספר סימני שאלה עם כמה תוצאות בינוניות יחסית, אבל עושה רושם שלאחרונה הפרוייקט השאפתני של פאריס סן ז'רמן מתחיל לענות על הציפיות העצומות ממנו. הערב (שבת) החבורה של קרלו אנצ'לוטי לא ריחמה על באסטיה הקטנה והביסה אותה 0:4. עוד בצרפת, עדן בן בסט סידר לברסט 1:2 על ולנסיין עם שער ניצחון.


בשעה 01:00 הובא למנוחות רב"ט נתנאל יהלומי ז"ל שנהרג אתמול בחילופי האש עם מחבלים סמוך לגבול ישראל-מצרים. יהלומי, בן היישוב נוף איילון, ייטמן בבית העלמין הצבאי במודיעין.
22/09/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
עובדי המועצות הדתיות יוכפפו לדין המשמעתי החל על עובדי המדינה - כך מציע השר לשירותי דת, יעקב מרגי. שר האוצר, יובל שטייניץ, מתנגד להצעה בשל השלכותיה התקציביות, והממשלה אמורה להכריע בנושא (יום א', 23.9.12).
22/09/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
שני נהגי כלי רכב פרטיים נהרגו הערב בהתנגשות חזיתית שאירעה סמוך לצומת תפוח שבשומרון. ההתנגשות אירעה בכביש המוביל אל היישוב מגדלים.
22/09/2012  |  איציק וולף  |   חדשות

אחרי שמ.ס. אשדוד ניצחה היום (שבת) 0:1 את מכבי חיפה, היא הוכיחה לכולם שהיא לא תופעה חולפת, היא בצמרת הטבלה כדי להשאר שם. חניכיו של יוסי מזרחי הגיעו לאחד ממגרשי הבית הקשים בארץ והצליחו לגבור על שלל הכוכבים הירוקים. דקה לתום המחצית, דוד רביבו בעט מרחוק, הכדור פגע בדרך בדקל קינן, הטעה את אמיר אדרי ונכנס.


22/09/2012  |  תומר לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
זלמן שובל
זלמן שובל
ראשת ממשלת איטליה ג'ורגיה מלוני החליטה לשים קץ לעשרות שנים של שלטון בלתי יציב ורעוע ולעתים מושחת שמנע מאיטליה למצות בצורה אופטימלית את הפוטנציאל שטמון בה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il