|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

בעקבות חשיפת News1

נפגעי האלטרוקסין תובעים 4.69 מיליארד שקל

כתב התביעה הייצוגית המאוחד בפרשת האלטרוקסין שנחשפה ב-News1 הוגשה ביום רביעי האחרון הנתבעים: גלקסו סמית קליין, פריגו, מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית סקר שערכו התובעים מגלה - רוב מוחץ מהמטופלים גילה על שינוי הפורמולציה בעקבות החשיפה בתקשורת
23/09/2012  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מחדל האלטרוקסין   |   תגובות
שנה לאחר שנודע המחדל הוגשה התביעה

"שום פיצוי לא יחזיר את שאבד"
(מיומנה של נפגעת אלטרוקסין)
לפני כמעט שנה נכנסתי כהרגלי לפייסבוק וראיתי כתבה ששיתף חבר בפייסבוק. כותרת הכתבה הייתה "תופעות לוואי מהתרופה אלטרוקסין". קראתי את הכתבה והזדעזעתי.. שיתפתי את הכתבה וחברת פייסבוק אחרת כיוונה אותי לפורום שהוקם בפייסבוק בנושא האלטרוקסין.

קראתי פוסטים ותגובות ופתאום הבנתי מה עבר עליי מעל חצי שנה, איך מצאתי את עצמי, סטודנטית באמצע סמסטר ב' של השנה האחרונה לתואר שלה, מאבדת את התפקוד יום אחר יום. לא מצליחה לקום לשיעורים, לאלה שכן מגיעה לא מצליחה לעקוב אחרי המרצים ושלא נדבר על הקושי בהגשת העבודות. איך עברתי ככה את תקופת הבחינות שלי רק אלוהים יודע. ללכת לרופאה ולהתלונן ובתגובה לקבל את ההברקה של "בדיקות הדם שלך תקינות אולי את בדיכאון". להפוך בגיל 29 לאחת שלא מצליחה להישאר ערה יותר מ5 שעות רצוף.

ישבתי לילות כימים בפורום וכתבתי, עניתי שיתפתי. זעמנו ביחד, חיפשנו איך לשנות את המצב שנגזר עלינו על-ידי גורם שהיה אמור מתוקף תפקידו להגן עלינו. קבוצת אנשים שזרים אחד לשני לחלוטין מצאו את עצמם חולקים את כל הדברים הכי אישיים. בכינו, צחקנו, צעקנו,תמכנו, ולעיתים גם רבנו. הרופאים, קופות החולים, משרד הבריאות,רוקחים וכל גורם רלוונטי ניסה להתנער מאיתנו ומאות אנשים נשלחו לבדיקות מיותרות כי אף רופא לא היה מוכן לנסות להבין שיש בעיה בכדור. הרבה אנשים פקחו עיניים וגילו איך נראית מערכת הבריאות במדינתנו ואיך הרופאים מזלזלים בחיי אדם שעליהם הם נשבעו לשמור.

כן, היום יש חלופות אבל אלפי אנשים עוד לא חזרו לתפקד כמו קודם, אלפי אנשים עוד לא מאוזנים ונלחמים יום יום על להשיג את הבריאות שלהם בחזרה.. לחיות עם מחלה כרונית זה לא פיקניק ומעולם לא היה.. אבל במקרה של המחלה הזאת זה גם לא אמור להיות גהינום. היום, הרופאים ממשיכים כאילו כלום לא קרה, ממשיכים לתת את האלטרוקסין לאנשים תמימים שלא מעודכנים במה שקורה. ואנשים מבחוץ לא מבינים מה עבר ועובר על הקרובים להם שלנגד עיניהם כאילו איבדו את השפיות. חברויות נהרסו, מערכות יחסים נשברו ועל זה אף מחיר של תביעה ייצוגית לא יכול לפצות.. את מה שנאבד שום סכום של כסף לא יוכל להחזיר..

במדינה שאין בה שר בריאות מתפקד מה הפלא שמערכת הבריאות מתפרקת? רופא הוא לא אלוהים ודבריו הם לא תורה מסיני. אם אתם לרגע מרגישים שמזלזלים בכם או שנותנים לכם טיפול והמצב לא משתפר אל תפחדו לחקור, לשאול, לחפש ולא לוותר לרופא. מקווה שהאשמים יתנו את מלוא הדין על מעשיהם הבזויים ועל החיים שבהם הם פגעו.

ארבעה עשר מטופלים בתרופה אלטרוקסין הגישו ביום רביעי האחרון תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי מרכז על סך של 4,694,560,000 שקל. זאת בטענה כי חברת גלקסו סמית קליין שייצרה את האלטרוקסין, חברת פריגו ישראל המשווקת אותה בארץ וקופות החולים מכבי וכללית ידעו על שינוי הפורמולציה ולא דיווחו על כך למטופלים בתרופה הכרונית.

הפרשה נחשפה לראשונה לפני שנה, באוקטובר 2011, ב-News1. כפי שחשפנו אז, מטופלים רבים סבלו מחוסר איזון הורמונלי בשל השינוי בהרכב של התרופה. אומנם בבדיקות שנעשו לאחר החשיפה נאמר כי הרכב התרופה עצמה לא שונה אלא רק החומרים המייצבים שלה, אך גם כך סבלו מטופלים רבים מחוסר איזון קשה מאוד.

בשל חוסר האיזון סבלו רבים מן המטופלים מתופעות לוואי קשות שכללו השמנה, נשירת שיער, עייפות, בעיות בקצב הלב ועוד.

חישוב הסכום העצום של התביעה נעשה על-פי תחשיב של 260,000 מטופלים וחולים הצורכים את האלטרוקסין כפול 18,056 שקלים למטופל. לאור אופיו של הנזק, אי הנוחות, ההפרעה בחיי היומיום, אי הידיעה בדבר מקור הפגיעה והחרדות הנלוות לכך המבקשים אומדים את הנזק בגין כאב וסבל שאמור להגרם לכל חבר בקבוצה בסך של 18,000 שקלים. מתוכם 6,000 שקלים בגין הפגיעה באוטונומיה - מניעת שיקול הדעת מן המטופלים בטרם נטלו את התרופה - ו-12,000 שקלים בגין הנזק לרבות נזק שאינו נזק ממון. בנוסף, עלות התכשיר היא 14 שקלים ובחישוב מוערך לפי 4 חפיסות לתקופה הרלוונטית מדובר בנזק נוסף של 56 שקלים למטופל.

בתביעה הייצוגית נאמר כי קופות החולים ידעו על השינוי בפורמולציה של התרופה כבר בתחילת שנת 2011 אך לא עדכנו באופן ראוי את הרופאים ואת הרוקחים. ממילא המידע לא הגיע אל המטופלים.

עוד נאמר כי קופות החולים הודו במכתב שהוגש למשרד הבריאות כי ידעו על השינוי עוד לפני הוספת מדבקת אזהרה לאריזת התרופה - באוגוסט 2011. למרות זאת, אחריותן של קופת החולים בפרשה לא הוכרה בדוח מסקנות הביניים של משרד הבריאות.

התובעים ציינו עוד כי גם בחברת פריגו ישראל ידעו היטב על תופעות הלוואי למרות הטענות של נציגי החברה כי לא קיבלו עידכון על כך מחברת גלקסו סמית קליין.

גם חשיפת News1 כי האלטרוקסין סומנה מראש בניו-זילנד מצאה את דרכה אל כתב התביעה. "חברת גלקסו בשעה שהיא שיווקה את התכשיר עם הפרומולציה החדשה בניו-זילנד הציבה בעל אריזת התרופה מדבקות בצבע אדום המתייחסות לשינוי הפורמולציה וכן העבירה מידע מבעוד מועד בעניין שינוי הפורמולציה לרוקחים ולגורמים הרפואיים הרלוונטיים". זאת בניגוד לאופן שבו לא סומנו התרופות בישראל אלא שווקו באריזות דומות מאוד לאריזות של התרופה הישנה.
ת"צ 22182-10-11 - רונית פלג ואח' נגד פריגו ישראל ואח'
תביעה ייצוגית נגד חברת פריגו ישראל, נגד חברת גלקסו סמית קליין ונגד קופות החולים מכבי וכללית בעקבות שינוי הפורמולציה של התרופה אלטרוקסין מבלי שנמסרה על כך הודעה למטופלים
חוות דעת מומחה - סקר נפגעי האלטרוקסין
סקר שנעשה על ידי מכון מאגר מוחות ואשר צורף לתביעה הייצוגית של נפגעי האלטרוקסין

תגובות

  • מחברת פריגו ישראל נמסר בתגובה: "פריגו פעלה בהתאם לכל דרישות והנחיות משרד הבריאות כדי לעדכן על השינוי בפורמולציה, העבירה למשרד הבריאות את כל המידע שנמסר לה על-ידי יצרנית התרופה - ובכלל זאת דוח תופעות הלוואי עם פירוט המקרים בניו-זילנד, שהתקבל אצל פריגו רק בחודש אפריל, חודשיים וחצי לאחר השקת התרופה. פריגו נקטה בכל הצעדים שנדרשו ממנה בכדי להודיע לשוק על הפורמולציה החדשה: כבר בחודש מרס 2011 נשלחו מכתבים לרוקחים כדי לעדכן על שינוי הפורמולציה, ובאותו החודש נשלחו מכתבים לרופאים כדי לעדכן על השינוי ועל הצורך במעקב רפואי במהלך המעבר לפורמולציה החדשה. מכתבים נוספים נשלחו לרופאים ולרוקחים בחודש יוני 2011, ומכתבים נוספים נשלחו לרוקחים בחודשים אוגוסט ובספטמבר 2011".

  • ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: "עו"ד דוידוביץ עצמו טען בפני בית המשפט רק לפני מספר חודשים כי אין כל מקום להגיש תביעה ייצוגית נגד קופות החולים. כעת הוא מבסס את עיקר התובענה על טענה מופרכת וחסרת בסיס, שנוכל בקלות להוכיח שהיא שגויה, שכן כל מידע שהתקבל בעניין התרופות הועבר מיד לרופאי מכבי בכל רחבי הארץ. עובדה זו פשוטה וקלה להוכחה ושומטת את עיקר טיעוני התביעה".

  • משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "הכללית דוחה בתוקף את הטענות המועלות בבקשה. ראשית, כידוע, דוח ועדת הבדיקה שהקים משרד הבריאות, שהינו הרגולטור המחויב להנחות את גופי הבריאות אשר בפיקוחו, קובע, כי הכללית היא הקופה שנערכה ראשונה והביאה תכשירים חליפיים בהיקפים משמעותיים. עוד נוסיף, כי מהמועד בו התקבלה האינפורמציה הרלוונטית, ועוד לפני קבלת הנחיותיו של משרד הבריאות לנושא, כבר הוציאה הכללית הנחיות לשטח בדבר דרכי איזון מומלצות לחולים המדווחים על חוסר איזון. תגובה מפורטת תימסר בבית המשפט".

  • ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הוועדה התמקדה בתהליכים שהתרחשו בדרכי הדיווח של חברת התרופות למשרד הבריאות ובאופן הטיפול של המשרד בדיווחים אלו. תפקיד הוועדה הוא לבחון את אופן הרישום של הפורמולציה החדשה של אלטרוקסין במסגרת אגף הרוקחות, וכן לבחון את הדרישות הרגולטוריות הנדרשות במסגרת שינוי פורמולציה מסוג זה. הצוות התבקש לבחון גם את הטיפול בדיווחים על תופעות הלוואי, האמצעים שננקטו בהמשך לדיווחים אלו, וכן את נהלי משרד הבריאות בתחום זה. הוועדה התבססה בעבודתה על דיונים עם נציגי אגף הרוקחות, המכון לביקורת ותקנים של חומרי רפואה, GSK, פריגו, קופות החולים ומטופלים. כן נבדקו מסמכי תיק הרישום, נהלים ומסמכים של משרד הבריאות ושל החברות ונתונים שהתקבלו מכל הגופים לבקשת חברי הוועדה".

תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפגעי האלטרוקסין תובעים 4.69 מיליארד שקל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורית אור
23/09/12 20:57
2
Ofra
23/09/12 22:44
3
כרמית
7/10/12 09:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אלפי חולים המטופלים בתרופת אלטרוקסין החלו לסבול מתופעות לוואי שונות, חלקן קשות ביותר, בעקבות שינוי ההרכב הכימי של התרופה שעליו לא קיבלו כל הודעה. חולים רבים יצאו מאיזון, פשוטו כמשמעו. מחדל זה נמשך במשך יותר מחצי שנה ועד לימים אלה. רק כעת, יותר מחצי שנה מתחילת שיווק התרופה בישראל ולאחר שהתקבלו תלונות רבות מאוד, צורפה לתרופה מדבקת אזהרה.
03/10/2011  |  איציק וולף  |  חדשות
רופאה בכירה באחת מקופות החולים מפריכה את טענות משרד הבריאות בדבר הודעות שהועברו לרופאים על אודות החלפת הפורמולציה של תרופת האלטרוקסין. בשיחה עם News1 אמרה כי היא סבורה שמחדל האלטרוקסין והעלמת המידע אודות החלפת ההרכב הכימי של התרופה מן המטופלים משתווה למחדל בפרשת רמדיה.
10/10/2011  |  איציק וולף  |  חדשות
משרד הבריאות הניו-זילנדי הורה ליצרנית האלטרוקסין לסמן כל אחת מן החבילות של הפורמולציה החדשה מיד עם תחילת שיווקה ולמשך תקופה של מינימום חצי שנה. כך עולה ממסמך של יצרנית התרופה בשנת 2007 שהגיע לידי News1 ואשר ניתן לראות בראש ידיעה זו.
16/11/2011  |  איציק וולף  |  חדשות
הוועדה המיוחדת שהקים משרד הבריאות לבחינת מחדל האלטרוקסין שנחשף ב-News1 פרסמה מסקנות חמורות (יום ה', 12.1.12) בדבר המחדל החמור שגרם נזק רפואי לחולים רבים. חברי הוועדה איששו את שנטען מתחילה על-ידי המטופלים שנטלו את הפורמולציה החדשה של האלטרוקסין וקבעו: נמצא קשר נסיבתי ברור בין הכנסת הפורמולציה החדשה לשוק במדינת ישראל לבין התגברות הדיווחים על תופעות הלוואי הקשות דוגמת נשירת שיער, השמנה ועוד.
12/01/2012  |  איציק וולף  |  חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
איתמר לוין
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il