|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
בצל נאומים באו"ם ואיומים בטחוניים [צילום: פלאש 90]
יום הכיפורים תשע"ג

מדינה שלמה עוצרת מלכת

כשבניו-יורק דנים בגרעין האירני, והאיומים מסוריה, ממצרים ומעזה גוברים מתעטף העולם היהודי בקדושה ובתפילה מערכת News1 תחדש את פעילותה במוצאי הצום גמר חתימה טובה לכל בית ישראל
25/09/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
ויאמרו הנה יום הדין
איתמר לוין
בצירוף מקרים מקאברי, מחמוד אחמדינג'אד ידבר דווקא ביום הכיפורים על השמדתה של ישראל - בדיוק כפי שנהגו הנאצים * ברק אובמה יחזור על המסרים הקבועים; הבעיה היא שלא רבים מאמינים לאיומיו * בנימין נתניהו יצטרך לתמרן בין אינטרסים רבים * אחרי כל אלו, תישאר ישראל בפני הסוגייה הגורלית שתוכרע על-פי התשובות לשתי שאלות
לרשימה המלאה

זמני הצום
צום יום הכיפורים: הצום נמשך משעת הדלקת הנרות ועד למחרת בערב, כ-35 דקות אחרי השקיעה. ירושלים - כניסת הצום ב-16:56, ויציאתו ב-18:07, בתל אביב ייכנס הצום ב-17:11 וייצא ב-18:09, בחיפה מ-17:02 עד 18:08, ובבאר-שבע מ-17:14 עד 18:09.

הצום השנה צפוי להיות קל מהרגיל יותר בשל מזג האוויר הנוח והטמפרטורות הנמוכות לעונה.

מערכת News1 מאחלת לגולשיה ולכל בית ישראל גמר חתימה טובה. המערכת תשוב לפעול במוצאי כיפור לאחר שבירת הצום. במקרה חרום יועברו כאן עידכונים. מדור "תכנים ברשת" יעדכן באופן אוטומטי על הנעשה בחדשות (בעיקר מאתרי חדשות בחו"ל). שאר התוכן באתר יתעדכן אוטומטית.

המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים עד מוצאי יום הכיפורים, בעיקר באזור בתי הכנסת אליהם צפויים להגיע מאות אלפי מתפללים. בשל כך הורו מפקדי המחוזות לתגבר את השוטרים בערים ובישובים. במשטרה אמרו כי לנוכח לקחי הפרעות שאירעו לפני ארבע שנים בעכו, תוגברה הפעילות בערים מעורבות. עם זאת, נמסר כי אין התראה ממוקדת וכי השוטרים ערוכים לתת מענה.


על-רקע ירי פצצות המרגמה מרמת-הגולן, המשך הירי של הפלשתינים מרצועת עזה, הנסיונות לפגע מכיוון סיני והחשש המתמיד מפני פיגועים, שוטרים תודרכו לסייר ברחובות ומתנדבי משמר אזרחי חמושים אף יוצבו בכניסות לבתי הכנסת. במקביל, תוגברו הכוחות הפועלים לאורך קווי התפר כדי למנוע ניסיון של מחבלים להיכנס לשטח ישראל. בערב החג בחצות הוטל סגר על כל שטחי יהודה והשומרון. במקביל, הוגברה האבטחה גם סביב נציגויות ישראליות בחו"ל. במערכת הביטחון ערוכים לכל תרחיש אפשרי.

גם מגן אדום תגבר את כוחותיו הן בשל חשש מפיגועים והן בשל הצום, שכן מדי שנה מפונים עשרות אנשים לבתי חולים לאחר שחשו ברע או נפגעו בעת רכיבה על אופניים, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער.

נציבות כבאות והצלה מסרה כי ביום הכיפורים ייצאו כבאיות ורכבי חילוץ למשימות הצלת חיים וחירום בלבד תוך שימוש בפנסים מהבהבים ובסירנות, במידת הצורך. הציבור נקרא שלא להפריע להם בעבודתם.

למעט עבודה במקומות חיוניים ושירותי חרום השביתה מדינת ישראל את כל שירותיה, לרבות התחבורה הציבורית, נמלי התעופה וכן את שידורי הרדיו והטלוויזיה.

פעילות האוטובוסים תתחדש מעט לפני השעה 20:00, נמל תעופה בן-גוריון יחדש את טיסותיו בשעה 21:30, תנועת הרכבות תתחדש רק בשעות הקטנות של הלילה של מוצאי כיפור, ואילו תנועת הרכבת הקלה בירושלים תפעל החל משעה 20:00. שידורי הרדיו יתחדשו בשעה 19:00 ושידורי הטלוויזיה בשעה 20:00.

הרמטכ"ל בני גנץ אמר כי ביום הכיפורים יעשה הצבא חשבון-נפש אך ישא את עיניו אל הגבולות ויישיר מבט אל האויב. לדבריו, ביום שישי קיבלה ישראל תזכורת בדמות חוליית מחבלים שניסתה לעשות פיגוע רחב-היקף, אך כוח צה"ל מנע זאת. "צבאנו יגבה כל מחיר על ניסיון פיגוע ויעשה הכל כדי להרחיק את האויבים מגבולות ישראל". הרמטכ"ל אמר את הדברים בטקס לזכר חללי חטיבת הצנחנים בתל נוף.

לקראת יום הכיפורים הטיל צה"ל סגר על יהודה, שומרון ורצועת עזה. הסגר יוסר בצאת הצום, בחצות. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לאבטח את בתי הכנסת ואת בתי העלמין.

מעמד סליחות המוני בכותל

מוקדם יותר קיימו המוני בית ישראל את מנהג הכפרות על התרנגולות, אולם רובם עשו פדיון-נפש במטבעות שנתרמו לצדקה.

המקוואות התמלאו בגברים שבאו לטבול ערב יום הכיפורים כדי להיטהר מטומאה וגם משום תשובה. בחלק מקהילות ישראל אף התקיים מנהג המלקות בו אנשים היכו את חבריהם קלות בשוט ככפרה על עוונות.

לפני תחילת הצום - סעודה מפסקת. הרבנים פסקו באשר לאדם חולני, כי מוטב לצום ביום הכיפורים ולשכב במיטה מללכת לבית כנסת, אם כדי להחזיק מעמד יש צורך באכילה ושתייה, כי הצום הוא מצווה מן התורה וחמור יותר מהתפילה.

לקראת החג מדליקים רבים נרות נשמה, ויש אף שהדליקו נרות ליום הכיפורים.

אמש התקיימו סליחות המוניות במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הרב עובדיה יוסף ורב הכותל המערבי, ששודרו בשידור לווייני לרחבי תבל. כ-2,500 איש השתתפו ב"תשובה מאהבה", כינוס ההתעוררות השנתי של מכון מאיר, שהתקיים אמש בבנייני האומה. רב המכון דב ביגון אמר כי לתשובת הרבים יש חשיבות ציבורית וכי היא משפיעה על כלל הציבור. ראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר אמר: "תשובה זו שלווה, שמחה, עונג, נועם זיו קודש. מרוב שאנחנו מדברים על שמחה ואהבה שוכחים שצריך יראת השם. צריך משמעת ותמימות, ומה שאומרים לעשות צריך לעשות. חז"ל אומרים עשֵה באהבה ועשה מיראה – מי שאוהב לא שונא ומי שירא יכול להיות שהוא שונא, אבל אין ירא בועט – פקודה הוא עושה. אבל אוהב אולי בועט, 'לא בא לי' לא מעניין. כיום אנחנו בדור שונה, ואם אם אי-אפשר לתפוס את הדור ביראת השם אז באהבת השם - לפעמים צריך לשנות את הסדר".

הראשון לציון הרב שלמה עמאר אמר: "אנחנו מתרחקים והולכים יותר מדי ומאבדים את הרוחניות. לא צריך להרבות בדברים ולא לאמץ כוונות גדולות מדי אלא צריך לחשוב טוב מה הוא הדבר שאנחנו יכולים לעשות, וזו תהיה קבלת עול מלכות שמיים. נעמוד לפני השם ביום הכיפורים ונאמר לו - אנחנו יודעים שאין לנו על מי להסתמך אלא רק עליך".

עם תחילת הצום מתחילים המונים לזרום ולגדוש את בתי הכנסת לאמירת "כל נדרי" ותפילת ערבית של יום הכיפורים. בחלק מן המקומות אף מתקיימות תפילות במתנ"סים ובמקומות ציבוריים.

מניין ייחודי לכיפור יתקיים מעל הכותל במתחם המשמש את משטרת ישראל כתצפית על הר הבית. המניין נוסד על-ידי הרב שלמה גורן וכ-120 מתפללים קבועים מצטופפים בו ומתפללים בנוסח שהיה מקובל בהר הבית, על-פי פסיקת הרב גורן. אין עונים 'אמן' ו'ברוך הוא וברוך שמו' בברכות. במקום 'ברוך אתה ה' המלך הקדוש' אומרים 'ברוך אתה אלוהי ישראל מן העולם ועד העולם, ברוך אתה ה' המלך הקדוש', והקהל עונה 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד' במקום ה'אמן'. ההשתחוויות פרקדן נעשות ללא חציצת מחצלת בדיוק כפי שהיה מקובל בבית המקדש.

ברחבת מערת המכפלה בחברון הוקם מאהל ענק בו יתארחו מאות מבקרים במהלך יום כיפור. לרגל האירוע, מערת המכפלה כולה, כולל "אולם יצחק", תהיה פתוחה לקהל היהודי. המאהל כולל: אוהלים, מיטות שטח, כסאות וכן שולחנות לסעודה המפסקת. ביום ראשון השתתפו כ-20 אלף מתפללים בעצרת הסליחות המרכזית במערת המכפלה.

לנמל עין גב, בחלקה המזרחי של הכנרת, הגיעו ביום שני לקראת השקיעה, כחמש מאות בנות מתנועת "בנות יעקב", שערכו תפילת מנחה מיוחדת לקראת יום הכיפורים.

צה"ל נערך ליום הכיפורים
[צילום: פלאש 90]

קודם לכניסת הצום מתקיימת בבסיסי הצבא סעודה מפסקת בשרית עשירה, המסתיימת בפרק זמן המאפשר לטבחים הצבאיים לסיים את הניקיונות קודם לכניסת החג.

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל נערכו ליום הכיפורים. בערב היום אכלו החיילים שתי ארוחות הכוללות מגוון רב של אבות מזון. את הסעודה המפסקת פותח מרק אטריות צח, בורקסים הממולאים בתפוחי אדמה ומבחר סלטים. במנה העיקרית בחרו החיילים בין צלי בקר ברוטב פטריות, ירכי עוף בעשבי תיבול ושום, אורז עם לקט ירקות ותפוחי אדמה אפויים. לפני הצום, המליצו באט"ל, לשתות חצי כוס מים עם תמצית תה, ללא סוכר.

חדרי האוכל הצבאיים והשק"ליות (קנטינות צבאיות) סגורים במהלך כל החג. צה"ל מאפשר לחיילים אשר אינם צמים קבלת מנות אוכל אישיות קודם הצום. לרוב המדובר במנות קרב, ואולם רוב החיילים שאינם צמים מעדיפים להיות ניזונים ממזון שקנו, או הביאו מביתם קודם לחג.

הרבנים הצבאיים וסגל הדת הצטוו להישאר בכל בסיסי הצבא, ולצורך המשימה אף גויסו 150 חיילים מישיבות ההסדר הנמצאים בשירות ללא תשלום בגיוס מילואים. אליהם יצטרפו מורים חיילים שיתגברו בתפילות את אנשי הרבנות הצבאית.

הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, הורה לדאוג לשליח-ציבור בכל בסיס, והרבנויות השונות אף דאגו להקמת עזרות נשים לחיילות ונשות אנשי הקבע וחיילי המילואים, בבתי כנסת בהם מתפללים במהלך שאר ימות השנה רק חיילים.

על-פי פקודות מטכ"ל, כל חייל הרוצה בכך, מורשה לנעול נעליים שאינן נעלי עור, כמתחייב מן ההלכה היהודית. לקראת סיום הצום יתקעו בכל בסיסי צה"ל בשופרות, שנשארו בבתי הכנסת מהימים שקדמו לראש השנה.

הרבנות הצבאית החלה במסע התעוררות נרחב ביחידות הצבא השונות עוד בתחילת חודש אלול. מעבר לפעילות ההסברתית חילקה מחזורים ליחידות השונות, ודאגה לפזר בעלי תפילה ברוב בתי הכנסת. המטרה היא שלפחות ביום כיפור, בכל מקום שיהיה בו מניין יתאפשר לספק גם שליח ציבור ראוי.

תאריך:  25/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינה שלמה עוצרת מלכת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בראשית ברא אלוקים
25/09/12 14:27
2
עידןסובול
26/09/12 04:55
 
קורןנאוה טבריה
27/09/12 04:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טיפ בריאות: למרות שרמה מסוימת של לחץ היא חלק נורמלי מהחיים ויכולה אפילו להיות בריאה ולעזור לכם להישאר ממוקדים וערניים, הרי שלחץ מוגזם וקבוע עלול לגרום לבעיות בריאות רציניות.
25/09/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות

המון שנים עברו מאז שדייגו ארמנדו מראדונה פרש ממשחק פעיל, ולמרות שליאו מסי הגיע הכי קרוב, עד ש'הפרעוש' יביא את נבחרת ארגנטינה להישגים ממשיים, החיפוש אחר יורש ל'אל דייגו' יימשך. אבל כעת למכורים לדבר האמיתי מתעוררת תקווה חדשה, כשהתברר שכוכב העבר שוב מצפה לילד.  

בדיוק כשחשבנו שמראדונה עבר הכל, הגיעה חברתו לחיים, ורוניקה אוג'דה, ובישרה לעולם כי בקרוב מראדונה ג'וניור ייצא (או תצא) לאוויר העולם. למעשה מדובר בהפתעה, שכן סיפור זה מתווסף למהלך החיים הלא שגרתי של דייגו. לארגנטיני, שחגג כבר 51, יש שתי בנות מנישואיו לגרושתו קלאודיה, דאלמה וג'יאנינה, שלפני שלוש שנים הפכה את אביה לסבא לבנחמין, פרי אהבתה עם סרחיו 'קון' אגוארו, חלוצה של מנצ'טסר סיטי ונבחרת ארגנטינה.


בכירים ברויאל ברויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), הבנק הבריטי שהולאם במהלך המשבר הכלכלי, עודדו והשתתפו במניפולציה על שערי הריבית הגלובליים (ליבור) - חשיפה של רשת "בלומברג" המצביע על כך שהיקף התופעה היה רחב יותר מזה שחשף הבנק, שפיטר ארבעה סוחרים שהיו היחידים שהיו מעורבים לכאורה בפרשה.
25/09/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון, בעליו של העיתון "ישראל היום" ותומך נלהב במפלגה הרפובליקנית בארה"ב, העניק ראיון נדיר לאתר האינטרנט "פוליטיקו", בו סיפר מדוע הוא מעוניין כל כך להדיח את נשיא ארה"ב ברק אובמה, על סכומי הענק שהקציב לצורך המטרה וכבדרך אגב התייחס גם לעסקיו בישראל.
25/09/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
קולונל מארק ד' קאמֶריר מונה למפקד כנף הדרכה 37, שמדריכיה מואשמים בקיום יחסי מין עם חניכותיהם ובהטרדתן המינית.
25/09/2012  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
הגרנד קניון יקיים מבצע התרמת דם בסוכות  /  שלי סנדרמן
אלפי בני אדם נזקקים לטיפול ביום כיפור  /  יפעת גדות
חצרות היוצרים ה-11 - בנימינה-גבעת עדה  /  חגית טאובמן
בכנף לבוש הודו  /  יצחק מאיר
הרבה למעלה מזה...  /  שמחה סיאני
לעזאזל השעיר הזה  /  עו"ד אלישי בן-יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
סקר שבוצע בנובמבר 2023, מורה כי 50% מן הנשאלים צידדו במבצע - לעומת 45% ששללו אותו    נתונים אלה מתפרסמים ב'וושינגטון פוסט'
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il