|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

איזון רפתן-צרכן

נחתם ההסכם להוזלת חלב ומוצריו

שרי האוצר והחקלאות חתמו על הסכם עקרונות עם החקלאים ומועצת החלב להפחתת מחיר החלב ולחשיפה מדורגת של מוצרי החלב לייבוא תוכנית לפרישה מרצון תוצע לבעלי הרפתות הקטנות הרפתות שיישארו בענף יוגדלו בהיקף של כ-100 מיליון ליטר לרפת
21/10/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
בהתאם להמלצות הוועדות [צילום: פלאש 90]

שר האוצר, יובל שטייניץ:
"מדובר בצעד משמעותי שיביא להוזלה הדרגתית של מוצרי החלב לאזרחים. הפחתת המכסים תגדיל את התחרותיות ותחזק את משק החלב בישראל"

שרת החקלאות, אורית נוקד:
"ההסכם מאזן בין הצרכנים לרפתנים, זאת במחיר של התייעלות נוספת של הרפתות, תוך פתיחת ענף החלב לייבוא מבוקר ומדורג תוך הבטחת ביטחון המזון לישראל שימשיך להישען ברובו על ייצור מקומי"

שר האוצר יובל שטייניץ ושרת החקלאות אורית נוקד חתמו (יום א', 21.10.12) על הסכם עקרונות עם הרפתנים להפחתת מחיר המטרה ולפתיחה מידתית של משק החלב לייבוא במטרה להוזיל את מחירי מוצרי החלב לצרכן הסופי.

מטרת הסכם העקרונות היא להפחית את מחיר החלב ומוצריו לצרכנים, ולפתח ולייעל את ענף הרפת. כמו-כן, הבאתה לכדי יחידת ייצור מינימלית יעילה יותר על-ידי הגדלתה למינימום של 70 פרות חולבות, בהיקף כושר ייצור שנתי שלא יפחת מ-700 אלף ליטר. תהליך ההתייעלות הוגדר לשנים 2016-2013.

הסכם זה נחתם בהמשך להמלצות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי (ועדת טרכטנברג) להקלת הנטל הכלכלי המוטל על האזרחים בישראל ולהמלצות הוועדה לבחינת מחירי המזון (ועדת קדמי) ובהתאם להסכם העקרונות שגובש על-ידי משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד החקלאות, מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר. הסכמות אלו גובשו לאחר שנשקלו מכלול הנושאים הנלווים להפחתת המכסים, כגון: תועלות חיצוניות בתחום החקלאות, שיקולי סחר חוץ ושיקולי תעסוקה בפריפריה ופיתוח הענפים המקומיים, יחד עם שיקולי יוקר מחירי המזון בישראל. הסכם העקרונות הובא (יום א', 21.10.12) לאישור הממשלה, ולאחר מכן יועבר לאישור מועצת החלב ומועצת התאחדות מגדלי בקר.

ההתייעלות בענף תבוצע באמצעות תוכנית פרישה מרצון שתוצע לבעלי הרפתות הקטנות, והגדלת הרפתות שיישארו בענף - בהיקף של כ-100 מיליון ליטר לרפת. הגדלת הרפתות הקיימות תהיה מהעברת מכסות ייצור מהפורשים מהענף, וכן כתוצאה מגידול טבעי באוכלוסיה בביקוש לחלב. התייעלות הענף תוביל בהכרח לירידת העלות הממוצעת לייצור חלב.

במקביל, יתוגבר מערך ההדרכה והמחקר בענף, לטובת שיפור מקצועיות הרפתות ומיומנויות הניהול.

בתקופת ההתייעלות המואצת (2016-2013), תתמוך המדינה בהעברת מכסות ייצור מיצרנים שירצו בכך. גובה התמיכה יתחיל ב-2.6 שקלים לליטר וירד עד ל-1.8 שקלים לליטר בהדרגה כל שנה. מעבר לכך, ישלם מקבל המכסה סכום של 20 אגורות לליטר.

בנוסף, בתקופת ההתייעלות המואצת ינוכו ממחיר המטרה המשולם לרפתנים על-ידי המחלבות בגין החלב הגולמי, פריון הנורמטיבי (הקבוע בתקנות) בשיעור של 2% לשנה, למשך ארבע שנים לפחות, ועוד 6.8 אגורות לליטר צמודים למדד. היטל מועצת החלב לרפתנים יופחת במחצית האגורה. ההפחתה תתפרש על פני שלוש שנים, באופן הבא: 0.17 אגורה לליטר בשנת 2013, 0.17 אגורה לליטר בשנת 2014 ו-0.16 אגורה לליטר בשנת 2015.

הפחתת המכסים

יופחתו מכסים באופן משמעותי כבר בשנת 2012. כמו-כן, מחודש ינואר 2013 ייפתחו מכסות נוספות לייבוא מוצרי חלב במכס מופחת בשיעור 20%, על-מנת לאפשר ייבוא של מוצרי חלב בהקדם. הפחתת המכסים תאפשר את הפחתת המכס בייבוא גבינות טריות ותשלים את מהלך הפחתת המכס על גבינות קשות וגבינות לבנות למריחה בעלות אורך חיי מדף ארוכים, או שניתן לייבאן קפואות ולהפשירן סמוך להפצתן.

כמו-כן, הפחתת המכסים תאפשר חשיפת המשק המקומי לייבוא של מוצרי חלב שונים לרבות גבינות טריות מחלב בקר וצאן, חמאה שולחנית, שמנת לבישול, קצפת, מוצרי חלב מעובה, סוגים שונים של יוגורט ועוד. כמפורט להלן:

  • על גבינות טריות מחלב בקר - יופחת המכס מ-21.36 שקלים לק"ג (שיעור מכס אפקטיבי של 126%) ל-8.5 שקלים לק"ג משנת 2013 ואילך (בהתאם למתווה ההפחתה על גבינות קשות כאמור).
  • על גבינות טריות מחלב צאן - יופחת המכס מ-21.36 שקלים לק"ג ל-14 שקלים לק"ג.

כמו-כן, תיפתח מכסה נוספת בסך 2,000 טון אשר תתוסף למכסה הקיימת בייבוא גבינות קשות בסך 7,500 טון, כך שסך הכל ניתן יהיה לייבא 9,500 טון של סוגי גבינות שונים אשר יווסתו בהתאם להיצע והביקוש בשוק.

  • חמאה באריזות מתחת ל-1 ק"ג, ממרחי תוצרת חלב ושמנים ושומנים אחרים המופקים מחלב - כבר בשנת 2012 תיפתח מכסה כמותית בסך 500 טון לייבוא במכס מופחת של 20% אשר תוגדל בהדרגה עד ל-1,250 טון בפריסה על פני ארבע שנים.

פתיחת המכסה הכמותית תאפשר ייבוא של כמחצית מן היצור המקומי של חמאה שולחנית לצרכן הסופי ותגביר את התחרות המקומית.

  • חלב ושמנות בעלי תכולת שומן שאינה עולה על 6% - שיעור המכס הכללי הקיים - 153%. שיעור זה יופחת כבר בשנת 2012 ל-60% ויופחת בהדרגה ל-40% בפריסה על פני ארבע שנים.

  • חלב ושמנות בעלי תכולת שומן העולה על 6% - שיעור המכס הכללי הקיים - 153%. שיעור זה יופחת כבר בשנת 2012 ל-7 שקלים לק"ג אך לא יותר מ-60% ויופחת בהדרגה ל-5.50 שקלים לק"ג אך לא יותר מ-60% בפריסה על פני ארבע שנים.

כמו-כן, כבר בשנת 2012 תיפתח מכסה כמותית בסך 500 טון לייבוא במכס מופחת של 20% אשר תוגדל בהדרגה עד ל-1,250 טון בפריסה על פני ארבע שנים.

הפחתת המכסים והמכסה יאפשרו ייבוא של סוגי שמנות לבישול, קצפות וחומרי גלם לרבות לתעשיית הקונדיטוריות - ייבוא אשר עד היום נחסם בשל שיעורי מכס גבוהים.

  • חלב ושמנת מרוכזים או כוללים תוספת סוכר או ממתיק אחר שאינם אבקה - שיעור המכס הכללי הקיים הינו 52% או 136% בהתאם למוצר הספציפי. שיעור המכס הכללי על כלל המוצרים בקטגוריה זו יופחת ל-40%.

יוגורט - שיעור המכס הכללי הקיים - 119%. שיעור זה יופחת כבר בשנת 2012 ל-7 שקלים לק"ג אך לא יותר מ-60% ויופחת בהדרגה ל-5.50 שקלים לק"ג אך לא יותר מ-60% בפריסה על פני ארבע שנים.

כמו-כן, כבר בשנת 2012 תיפתח מכסה כמותית בסך 1,000 טון לייבוא במכס מופחת של 20% אשר תוגדל בהדרגה עד ל-2,000 טון בפריסה על פני ארבע שנים.

הפחתת המכסים והמכסה יאפשרו ייבוא של סוגי יוגורט שונים לרבות שמנות חמוצות, משקה יוגורט, יוגורט עם תוספי פירות ויוגורט על־בסיס חלב בלבד - ייבוא אשר עד היום הוגבל בשל שיעורי מכס גבוהים ומכסה כמותית מצומצמת.

  • גבינות קשות - הוסכם כי המתווה הקיים כפי שנקבע על-ידי שר האוצר בצו הגבינות הקשות, כמפורט לעיל, יעודכן כך שכבר בשנת 2013 יופחת המכס ל-8.50 שקלים לק"ג על רוב סוגי הגבינות המיובאות, כאשר על שאר סוגי גבינות, כגון: חלומי, גבינה מעובדת, גבינה מגוררת וגבינת גידים כחולים, מתווה הפחתת המכסים יעודכן באופן מדורג מ-10 שקלים לק"ג בשנת 2013 ל-8.50 שקלים לק"ג בשנת 2016. הפחתת המכס על גבינות קשות ייעצר במכס קצוב של 8.50 שקלים לק"ג.

כמו-כן, עידכון הצו יכלול הגדלת המכסה הכמותית בפריסה על פני שש שנים עד לשנת 2018.

שרי האוצר והחקלאות ימנו ועדת מעקב בה יהיו נציגים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האוצר, התאחדות מגדלי בקר ומועצת החלב. תפקיד הוועדה הוא לעקוב אחר התקדמות המתווה, והיא תוכל להמליץ לשרים על עידכון המתווה ותיקונים לרבות תיקוני חקיקה.
הצעה להחלטה: התייעלות במשק החלב
הצעת מחליטים לאמץ את ההסכם שנחתם בין משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, התאחות חקלאי ישראל, התאחדות מגדלי בקר לחלב, ומועצת החלב בנושא מתווה רב-שנתי לייעול ענף הבקר לחלב.
מצגת: ענף החלב
מצגת רשות המיסים בנושא פתיחת ענף החלב לייבוא שהוגשה לשר האוצר.
סקירה משווה: תמיכה בייצור חלב
מסמך זה נכתב לבקשתו של חבר הכנסת שי חרמש. במסמך מובאת סקירה של הרגולציה בענף ייצור החלב באיחוד האירופי, בשווייץ, בארצות-הברית ובקנדה, ונבחנת בו התמיכה שניתנת לענף החלב – סובסידיות ישירות ועקיפות – וקיומם של מכסות ייצור ומחירי מטרה.
חוות דעת: הפיקוח על מחירי מוצרי חלב
חוות דעתו של מבקר המדינה על הוצאת מחירי מוצרי החלב מפיקוח
מסמך: בחינה של החזרת הפיקוח על מחירי מוצרי החלב
מסמך זה נכתב לוועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין עמלות הבנקים. המסמך כולל תיאור של הפיקוח על הבנקים בישראל ובמדינות מפותחות.
המלצות צוות המשנה לבחינת משק החלב בישראל
הציבור מוזמן להגיש להגיש את עמדתו לוועדה עד ליום 7.3.12 , לכתובות הבאות. דוא"ל: v.kedmi@moital.gov.il דואר: לשכת מנכ"ל משרד התמ"ת, רח' בנק ישראל 5, ירושלים. להלן עיקרי הנושאים עליהם בכוונת צוות המשנה לבחינת משק החלב להמליץ בפני השרים להביא בפני הממשלה, העומדים לשימוע

תאריך:  21/10/2012   |   עודכן:  21/10/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נחתם ההסכם להוזלת חלב ומוצריו
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא יאומן
21/10/12 11:50
2
ציון טבריה
21/10/12 13:27
3
חוסיין אובמה
21/10/12 16:37
4
עוד סתם אזרח
21/10/12 16:39
5
חשדנית
21/10/12 20:25
6
חשדנית
21/10/12 20:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תנועת אומ"ץ פנתה (יום א', 21.10.12) למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, בדרישה למצוא דרכים לאכוף את הביקורת על שני ארגוני המורים, לאחר שארגונים אלה, על-פי החוק, אינם נתונים לביקורת של אף גוף חיצוני לרבות משרד מבקר המדינה.
21/10/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
חזיות רבות עוזרות להחזיק את השדיים בצורה נוחה, ויש להודות, נאה יותר. כעת, חזייה חדשה לא רק עושה זאת, אלא גם מפרידה בין רקמות שד בריאות לבין רקמות שד שאינן בריאות.
21/10/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
מנהל חטיבת המחקר, פרופ' נתן זוסמן, הודיע (יום א', 21.10.12) על מינויו של ד"ר עדי ברנדר, ראש התחום הפיסקלי בחטיבת המחקר בבנק ישראל, למנהל אגף מאקרו כלכלה ומדיניות בחטיבה.
21/10/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
לאחרונה אנו עדים לעלייה בתחלואה בשעלת, בעולם ובישראל. הסיבה המרכזית לכך קשורה בירידה בחסינות עם הגיל, לכן ממליץ משרד הבריאות, כמו מדינות וגופים אחרים בעולם, לתת מנה נוספת של חיסון נגד שעלת בגיל המבוגר. החיסון ניתן במסגרת מנת דחף של חיסון משולש נגד אסכרה, פלצת ושעלת.
21/10/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, זימן אליו הבוקר (יום א', 21.10.12) את תת-ניצב ניסים אדרי והודיע לו על סיום תפקידו כמפקד מרחב ציון ועל פתיחת הליך משמעתי בעניינו בבית הדין למשמעת של המשטרה.
21/10/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il