בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
התחבורה הציבורית לאלעד בסכנת קריסה
|
בעוד כחודש צפויה אגד תעבורה להפסיק את השירות לנוכח הפסדי עתק שצברה באשכול אלעד ● משרד התחבורה עדיין לא מצא חברה שתסכים להפעיל אוטובוסים בתנאים הנוכחיים ● נתוני בקרה על אגד תעבורה נותנים לה ציון נמוך, ובמבשרת ציון חוששים מכניסתה
|
אגד תעבורה. תחשיב כושל הוביל לקריסה [צילום: מולי מנדלסון]
|
|
|
|
|
- אלעד (קווים עירוניים ובינעירוניים).
- צפון הנגב (אשכול גדול הכולל את כל אזור צפון הנגב ואת אשקלון, קריית גת, שדרות, אופקים ועוד, לרבות הקווים העירוניים שבכל עיר, אשדוד עירוני, אשקלון עירוני.
- קווים מהירים בין תל אביב לבאר שבע (370 ו-380) במשותף עם חברת "מטרופולין".
|
אפשרות שתושבי עיר בישראל, שאחוז גבוה מתושביה עושה שימוש בתחבורה ציבורית, תנותק מתחבורה ציבורית, בלתי נתפש. חודש וקצת לפני שזה קורה והשר הממונה אפילו לא שמע על הבעיה?! אין מילים. אגד תעבורה מצידה עשתה ככל יכולתה להשקיע בעיר - ממצב בו נוסעים היו בתא המטען של המפעיל הקודם, היא הגדילה את מספר האוטובוסים מ-19 ל-54, והשקיעה עשרות מיליוני שקלים, למרות האדישות מצד משרד התחבורה, שאינו צופה פני עתיד ומאפשר תנאי הפעלה נאותים.
|
אגד תעבורה ממשיכה את ההתנהלות שנשארה מימי אגד, לטוב (איכות הנהיגה) ולרע (הרבה איחורים, אי-איסוף נוסעים בתחנות וצפיפות גבוהה). אם כך הדבר, אולי מוטב היה להשאיר את ההפעלה של אשכול מבשרת ציון ומעלה אדומים בידי אגד. ההתנהלות הנוכחית מציבה בסימן שאלה גדול את העברת האשכול ללא מכרז לידי אגד תעבורה. האם העברת האשכול לידי החברה תפעל לטובת הצרכנים? בסופו של דבר, מבחנה של אגד תעבורה יהיה בשטח. יש לקוות כי הצלחתה באשכול החדש תעיד על הצלחת השיטה הנוכחית.
|
|
|
|
תושבי העיר אלעד עלולים למצוא את עצמם בקרוב ללא תחבורה ציבורית. חברת אגד תעבורה צפויה להפסיק ב-1 בינואר 2013 את השירות לעיר, ו משרד התחבורה לא הצליח עד עתה למצוא חברה שתיכנס תחתיה. בשנת 2004 הוציא המשרד מכרז להפעלת התחבורה הציבורית באשכול אלעד. זיכיון הפעלה שנחתם אז מול אגד תעבורה, חברה-בת של אגד, הסתיים בספטמבר 2012. אולם במקום להוציא מכרז חדש, בחר משרד התחבורה להאריך את החוזה. אולם בתנאים הנוכחיים לא מוכנה אגד תעבורה להארכה נוספת. במכתב חריף ששלח לבכירי משרד התחבורה, מנכ"ל אגד תעבורה מיקי לוי הודיע כי אם לא יקבל מהם תשובה, יפסיק חד-צדדית את השירות לעיר. בביקור שערך השבוע שר התחבורה ישראל כ"ץ, ועליו דיווח כתב 'המבשר' חיים מרגליות, אמר לוי לשר: "כיום אנחנו עובדים בהתנדבות, ומאז התחלנו לעבוד בעיר הפסדנו עשרה מיליון שקלים. אין לנו שום עניין להמשיך להפסיד, ולכן אם לא יחתמו איתנו חוזה עם תנאים מתוקנים, אנחנו ניאלץ להפסיק את התחבורה". השר כ"ץ, שנדמה היה כי הוא שומע על כך לראשונה, הורה לבכירי משרדו לקבוע פגישה דחופה. "זה נושא חמור", אמר, "ואנחנו חייבים לפתור אותו". ל-News1 נודע כי משרד התחבורה פנה למפעילי תחבורה ציבורית אחרים, אך אף מפעיל לא הסכים להפצרותיו להפעיל את התחבורה הציבורית באלעד בתנאים הנוכחיים. ההפסדים הרבים של חברת אגד תעבורה נובע מתנאי הפעלה בלתי אפשריים שנקבעו בזמנו, ובהם תשלום תמלוגים גבוהים מדי שנה למשרד התחבורה. התשלום הוא קבוע, 2.4 מיליון שקלים לשנה, ונקבע ללא קשר לסכום אותו הרוויחה החברה. חוסר הוודאות של אגד תעבורה באשר לעתיד פעילותה באשכול אלעד מונע ממנה רכישת אוטובוסים חדשים, וכך נוסעים התושבים באוטובוסים ישנים בהם מתגלים לא אחת תקלות. אשכול אלעד היה הפסדי מלכתחילה בשל תחשיב שגוי. תעריפי הנסיעה היו נמוכים מאוד. כך למשל, נסיעה מאלעד לירושלים עלתה באגד תעבורה 13.50 שקלים, בעוד שנסיעה לירושלים מראש העין בקווי אגד עלתה 21.50 שקלים. תושבי הסביבה העדיפו להגיע לאלעד הסמוכה, להחנות את הרכב הפרטי ולנסוע עם אגד תעבורה לירושלים במחיר מוזל. מתוך אחריות עסקית, התנגדו בעלי המניות לאורך השנים להפר ההסכם למרות ההפסדים – 10,000,000 שקלים, כאמור, בשמונה שנות הפעלה. תגובת משרד התחבורה: משרד התחבורה דואג למתן שירות תחבורה ציבורית לתושבי אלעד, וימשיך לעשות זאת באופן רציף ועל הצד הטוב ביותר גם ב-2013".
|
אלעד וצפון הנגב – ציון מתחת לממוצע
|
|
על-פי נתוני דוח ריבה, חברת הבקרה שבודקת את התחבורה הציבורית, שהגיעו ל-News1 ומתפרסמים כאן לראשונה, אלה הציונים שניתנו ל אגד תעבורה לפי אשכולות (מהניקוד הגבוה לנמוך ביותר): - נתניה עירוני - 1.5 (אחד הציונים הגבוהים ביותר).
- אשדוד עירוני - 2 (ציון בינוני)
- אלעד - 2.4 (למטה מהממוצע, בתחתית הרשימה). עם זאת, חל שיפור עקבי במדד החריגה ביחס לחציונים שקדמו.
- צפון הנגב - 3.5 (מקום לפני אחרון, לפני ג'י בי טורס, שהציונים שלה נמוכים בהרבה מיתר החברות). חשוב לציין כי מספר האוטובוסים באשכול זה מועט, והמסה המרכזית מרוכזת באזורים אחרים בהם המסלולים פחות פתלתולים.
הליקויים העיקריים של אגד תעבורה באשכול אלעד הם: ריבוי איחורים, אי-איסוף נוסעים בתחנות הקו, ליקויים בהצגת שילוט הקו, וכן ריבוי איחורים האופייני גם לאשכול צפון הנגב של אגד תעבורה. באשכול זה נמצאו ליקויים אחרים גרועים יותר דוגמת אי-ביצוע נסיעות. נתונים אלה מטילים ספק באשר ליכולתה של אגד תעבורה לתפעל ביעילות אשכולות בינעירוניים מורכבים. הן אלעד והן צפון הנגב הם אשכולות מורכבים, כל אחד מסיבותיו שלו. כך למשל, באלעד כמות האיחורים היא כפולה מהממוצע הארצי - 2.3% מול 1.2% בממוצע. לשבח צוין בדוח ריבה מיעוט ההקדמות בקו ומיעוט חריגות בנהיגה. בהוראות לטיפול כתוב שנמצאו חריגות בהתאמת האוטובוס לקו. כפי הנראה, משתמשת החברה באוטובוסים בינעירוניים בקווים עירוניים, פרקטיקה נפוצה למדי גם בחברת האם - אגד. החברה נדרשה לצמצם את הצפיפות באוטובוסים, לצמצם חריגות ממסלול נסיעה ולתקן את הצגת שילוט הקווים. ישנה בדוח גם התייחסות לשימוש הרב הנעשה באוטובוסים לא מורשים. הגיל הממוצע של האוטובוסים באשכול הוא 7.9 שנים, גבוה מכל המפעילות החדשות שנבחרו במכרזים, לרבות מפעילות שפועלות יותר שנים (למשל, קונקס אשדוד וטבריה ואף האשכולות הוותיקים של נתיב אקספרס שהופרטו ראשונים ובהם הגיל הממוצע עומד על פחות מ-5 שנים).
|
ל-News1 נודע כי בימים אלה מתארגנים תושבים ממבשרת ציון לבקש מבית משפט צו מניעה שימנע את כניסתה של אגד תעבורה לישוב ב-28 בדצמבר 2012 ללא מכרז. הדבר קיבל את אישור היועמ"ש ומבקר המדינה. התושבים סובלים קשות מהידרדרות התחבורה הציבורית בשנים האחרונות בנסיעות בתוך היישוב ובנסיעות לירושלים. הם טוענים כי תדירות הנסיעות פחתה ומסלולי הנסיעה שונו באופן המרע עם התושבים. הדבר אינו קשור כמובן לחברה המפעילה אלא ל משרד התחבורה. לדברי התושבים, החוששים כי אגד תעבורה תנציח את ההתנהלות הנוכחית, משרד התחבורה מכניס מפעיל חדש ליישוב לאחר עשרות שנים בהן פעל אגד מבלי לבצע תסקיר ובדיקה לראות מהם צורכי היישוב. למרות הטענות, אגד תעבורה מתעתדת להכניס לשירות 54 אוטובוסים ולתת תוספת שירות של 25%. החברה תתוגמל לפי מספר הקילומטרים שעושים אוטובוסיה, והדבר מעיד על שינוי תפישתי במשרד התחבורה. סך הכל יושקעו 65 מיליון שקלים בכניסת החברה למבשרת.
|
|
תאריך:
|
27/10/2012
|
|
|
עודכן:
|
27/10/2012
|
|
עידן יוסף
|
התחבורה הציבורית לאלעד בסכנת קריסה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ב
|
27/10/12 23:44
|
|
2
|
|
ע.ג.
|
28/10/12 08:50
|
|
3
|
|
עין לציון
|
28/10/12 10:35
|
|
4
|
|
אלון_
|
29/10/12 14:11
|
|
5
|
|
שפועלת בצפון
|
30/10/12 16:46
|
|
אחרי פתיחת העונה הנהדרת שלה בליגה וגם בצ'מפיונס, מלאגה קצת הרימה את האף. אחרת קשה להסביר מדוע היא נפרדה ב-0:0 מאספניול החלשה במשחק שפתח את המחזור ה-9 בליגה הספרדית. בהמשך נפלה גם ולנסיה, שדרסה בשבוע החולף את באטה בוריסוב בליגת האלופות. בזירה המקומית העטלפים קורקעו ב-1:0 אצל בטיס. עוד הערב: סלטה ויגו - דפורטיבו לה קורוניה, ראיו ואייקאנו - ברצלונה.
|
|
|
הכלכלן הבכיר שלמה מעוז מצטרף למפלגת הליכוד ויתמודד בבחירות המקדימות. מעוז, שהיה הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, אמור להוות מעין תחליף לשר הפורש משה כחלון, ולחזק את ההבט הכלכלי חברתי של המפלגה.
|
|
|
חוייה מיוחדת ציפתה (יום ו', 26.10.12) לפוקדי פארק הירקון בתל אביב באזור שבע טחנות.
|
|
|
מישהו באמת חושב שלאו מסי יעזוב את ברצלונה? עבור אנשי הבלאוגראנה, תרחיש שכזה - וגם אם קיים הסיכוי הקטן ביותר לכך, לא בא בחשבון. על כן, הנהלת בארסה צפויה להציע לכוכב הארגנטיני הארכת חוזה בשנתיים נוספות, עד ל-2018. מסי מחזיק כיום בחוזה עד לשנת 2016 ובשל חוקי המס החדשים בספרד, בהם מסי אמור להפסיד כשני מיליון דולר לשנה, בברצלונה החליטו לנקוט בצעדים ראשוניים כדי להאריך את ההתקשרות איתו. כמו כן, הוא צפוי להשתדרג מבחינת השכר.
|
|
|
טבע הודיעה היום (ו') כי ה-FDA העניק לה אישור לסינריבו (SYNRIBO), לטיפול בלוקמיה מיאלואידית כרונית. התרופה תהיה זמינה למרשם בעתיד הקרוב.
|
|
|
|
|
|
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
|
|
|
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|